ClickCease

052-9095200

קידום אתרים לאדריכלים: האם האתר שלכם מוכן לזה?

קידום אתרים אורגני לאדריכלים הוא משימה שמערבת בתוכה הן היבטים כלליים של קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש השונים, והן היבטים יחודיים הרלוונטים לנישה המסוימת בה פועלים אדריכלים.

במאמר הזה אני אנסה לסקור דווקא את ההיבטים הייחודיים לנישת האדריכלות, ולהשאיר בצד, לפחות כרגע, את הפעולות הרוטניות שמאפיינות תהליך של קידום אתרים באשר הם.

קידום אורגני לאדריכלים

אז בואו נתחיל. מה חשוב לדעת על קידום אתרי אדריכלים?

קידום אתרים לאדריכלים: התאמת האתר לעידן ה – YMYL

גוגל הודיעה כבר מזמן, שהיא פועלת בצורה שונה כאשר היא ניגשת לבחון אתרים מתחום ה – YMYL.

ראשי התיבות האלו (Your Money or Your Life) מתייחסים לאתרים אשר עוסקים בנושאים שעלולה להיות להם השפעה משמעותית על הנכסים שצבר אדם, על הכסף שלו, על הבריאות שלו או על חיי אדם.

בעיקרון, התפיסה שלאורה פועלת גוגל בעניין הזה, היא שאתרים הפועלים בנישות הרלוונטיות שהוזכרו, יוכלו להיות מדורגים היטב במנוע החיפוש של גוגל, רק אם הם אתרים מהימנים, המציגים תכנים מקצועיים וכותבי התוכן וספקי השירות הרלוונטיים שלהם הינם מומחים בתחומם.

אני מרחיב עוד על נושא ה-YMYL בסרטון הבא:

בעקבות עדכוני האלגוריתם הרלוונטים לעולם ה – YMYL, נפגעו לא מעט אתרים מובילים בתחום הרפואה, וההשלכות של הפגיעה הזאת היו משמעותיות: יותר ויותר אתרים החלו לדאוג שלא רק כלל התוכן באתר יהיה מהימן, רלוונטי ומקצועי יותר מתמיד, אלא שגם המידע באתר אודות כותבי ויוצרי התוכן יהיה נגיש לקוראים ולמנועי החיפוש.

בפועל, החלו אתרים בנישה הזאת להפנות לביוגרפיה של יוצרי התוכן, לפרופיל הלינקדאין שלהם, למאמרים שפרסמו, למחקרים שביצעו בתחום ועוד.

אפשר יהיה לומר, שבנסיבות מסוימות, גם אתרי אדריכלים משתייכים לנישה הזאת.

אדריכל הוא איש מקצוע שעוסק בתכנון מבנים שיש להם שווי כספי רב, ובמקרים לא מעטים, הוא זה שקובע את שיעור ההצלחה של פרויקטי נדל"ן שונים.

גוגל, מן הסתם, לא הייתה רוצה לדרג במיקום גבוה אדריכל שתוצאות העבודה שלו אינן משביעות רצון, שיש לגביו תלונות של גולשים וביקורות שליליות רבות, ללא מענה.

זאת הסיבה, שבעת קידום אתרי אדריכלים, יש לתת את הדעת על כל המרכיבים שיכולים לאותת למנוע החיפוש על מהימנות האתר: העיצוב, הלוגו, שמות כותבי התוכן, הדמויות מאחורי האתר (נגיע לכך גם בהמשך), פרויקטים שבהם לקח האדריכל חלק ועוד. 

רזומה

כל זה מוביל אותנו לנקודה הבאה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כדי שאתר של אדריכל ייחשב בעיני גוגל כאתר בעל סמכות, עליו להציג, בין היתר, את הרזומה של האדריכל.

ככל שיהיו באתר יותר אזכורים לפרויקטים גדולים ומשמעותיים עליהם היה האדריכל אחראי במהלך עבודתו, כך ייחשב האדריכל לדמות ברת סמכות גבוהה יותר בנישה.

את הרזומה ניתן יהיה להציג באמצעות תמונות, קישורים לפרויקטים השונים, הצגת עדויות גולשים ועוד.

תמונות מעולות

אתר שעוסק בתחום האדריכלות לא יכול להרשות לעצמו לעשות שימוש בתמונות לא מקצועיות של העבודה שלו.

לשם כך, נדרשת עבודה משותפת של צלם או צלמת שמבינים עניין, מעצב או מעצבת שמבינים עניין לא פחות, לוקיישן טוב, תאורה מצויינת, זוית צילום ייחודית ועוד.

התמונות חייבות להיות ברמת גימור גבוהה מאוד. בסופו של יום, תמונות של האתרים אותם תכנן האדריכל הן כרטיס הביקור שלו.

עם כל הרצון לעשות שימוש בתמונות ברמה גבוהה – מהצד השני כדאי גם לא להגזים עם משקל התמונות ולדאוג לבצע אופטימזיציה של התמונות – הן מבחינת המשקל והרזולוציה והן לצרכי SEO וחשיפה מקסימלית בגוגל.

במידה ואתם אדריכלים בתחילת הדרך – ניתן להשתמש גם בתמונות מתוך מאגרי תמונות – לציין כמובן שאלו תמונות להמחשה בלבד. וכמובן – תדאגו להחליף במהרה לפרוייקטים שלכם 🙂

קישורים רלוונטיים

כדי שאתר האינטרנט של האדריכל יהנה מסמכות גבוהה, כדאי יהיה לבנות לו קישורים מאתרים רלוונטיים, ובפרט מאתרי הקבלנים שעשו שימוש בשירותיו, מאתרים של מעצבים שאיתם הוא עובד באופן שוטף ומאתרים אחרים בנישה, כמו מגזינים העוסקים בתחום הנדל"ן ועוד.

גם כאן, כמו בבניית קישורים בתחומים אחרים, חשוב יהיה להקפיד על קצב הבניה של הקישורים, איכותם, פיזור נכון של האנקורים, גיוון במקורות הקישור ועוד.

דף אודות לאדריכלים

שוב, גם כאן אנחנו מתקשרים לעולם ה – YMYL.

כדי שמנוע החיפוש יוכל להעריך מי אתם ומה אתם, תצטרכו לספר לו על כך.

דף האודות נדמה לעיתים כחסר חשיבות בעיני מנהלי אתרי אינטרנט, אולם בפועל, בטח ובטח בתחומים כמו אדריכלות, הוא מאפשר לאותת למנוע החיפוש שיש אבא ואמא מאחורי האתר, שהוא מתוחזק, מנוהל באופן שוטף, ושיש כתובת לפנות אליה במקרה הצורך.

זאת הסיבה, שבכל תהליך קידום של אתר אדריכלים, כדאי יהיה להשקיע משאבים נאותים בבניה נכונה של דף האודות.

יצירת קשר

אמנם שילוב של דרכי יצירת קשר מרובות הוא פרקטיקה שנהוג להטמיע בכל סוג של אתר אינטרנט, אולם בתחום האדריכלות המרכיב של יצירת קשר הופך להיות חיוני מתמיד.

כדי שגוגל יתרשם שלא מדובר באיזה אתר תמיכה שמישהו הקים בחמש דקות, ושעומד מאחוריו בעל מקצוע שניתן ליצור איתו קשר, לנהל איתו שיח או להשאיר לו הודעות, הטמעה נכונה של מנגנוני יצירת קשר בהחלט יכולה לסייע בכך.

אם אתם מקדמים אתר אדריכלות, שלבו בו מנגנוני יצירת קשר שונים, על מנת לאפשר לכל גולש ליצור אתכם קשר בדרך הנוחה לו: השארת הודעה באמצעות טופס, פניה במייל, יצירת קשר טלפוני, פניה באמצעות מסנג'ר של פייסבוק ועוד.

הטמעת דרכי יצירת הקשר באתר צריכה להתאים לשני הצדדים: אם אתם מרגישים שהלקוח (האדריכל שאותו אתם מעוניינים לקדם) לא יהיה זמין באמת באחד מן הערוצים האלו, או לא מעוניין בכלל להיות זמין באחד מן הערוצים האלו, עדיף יהיה שלא תטמיעו מנגנון כזה מלכתחילה.

בנוסף – מומלץ מאד גם לעשות שימוש בגוגל מפות / Google My Business – שהינו ערוץ חזק וחינמי לקידום עסקים בגוגל.

על הפקטורים שהכי משפיעים על קידום בגוגל מפות תוכלו לקרוא כאן.

ומדריך מעשי בנושא – תוכלו לראות בוידאו הבא:

מי אנחנו?

אם מדובר בצוות של אדריכלים אשר עובדים באותו משרד, חשוב יהיה לשקף ללקוח הקצה לא רק את שמותיהם, אלא גם את תמונתם.

אנחנו שוב חוזרים לעולם ה – YMYL: כדי שגוגל יתרשם שמדובר באתר מהימן ואמיתי, הוא צריך להכיר את האנשים שפועלים מאחורי הקלעים. שילוב של רשימת חברי הצוות עם התמונות שלהם בתוספת רזומה קצר, בהחלט יכול לעשות את העבודה במקרה הזה.

קישורים לפרופילים ברשתות חברתיות

הטמעת קישורים באתר לפרופיל של עסק האדריכל ברשתות חברתיות שונות הוא גם מתודה שיכולה לשפוך אור על זהות האדם מאחורי האתר. ככל שתחשפו לגוגל יותר פרטים אודותיכם, הוא יוכל להתרשם שאתם גורם אותנטי, מהימן, שניתן לסמוך עליו.

צירוף הקישורים לפרופילים של האדריכל ברשתות החברתיות הוא מרכיב חשוב בקידום האתר ובבניית הסמכות שלו.

בלוג מקצועי

תוכן הוא עדיין מרכיב חשוב ביותר בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים, והוא צפוי להיות מרכיב כזה, גם בתקופה הקרובה.

אם אתם מעוניינים לקדם אתר בתחום האדריכלות, כדאי יהיה שתפנו להקמת בלוג מקצועי באתר, שיכיל תוכן ערכי ומשובח, יספק ערך מוסף לגולשים, ויבנה את האדריכל כאוטוריטה.

לדוגמה: מאמרים על הדרך הנכונה לשפץ את הבית, לתכנן עיצוב שמקל על פעולת הניקיון השוטפת, פרטי ריהוט יוקרתיים שתוכלו לשלב בדירה כדי לשוות לה מראה יוקרתי יותר, הם מאמרים שיכולים לספק לא מעט ערך מוסף לקהל הלקוחות של האתר.

חווית משתמש

כמו בנישות אחרות, חשוב יהיה להקפיד על חווית שימוש מעולה גם כאשר מדובר באתר שמאחוריו עומד אדריכל. חווית משתמש טובה משאירה את הגולש זמן רב יותר באתר, גורם לו לחזור ולצרוך תכנים נוספים בביקור הבא, ומאפשרת לגולש לאותת למנוע החיפוש על שביעות רצונו מן האתר, למשל באמצעות מספר הצפיות בדפים לביקור, משך השהיה באתר, שיעור הנטישה ועוד.

כאשר אתם נפנים לתהליך קידום של אתר אדריכלות, הקפידו על שילוב חווית משתמש מעולה, ניווט נוח באתר, בניית היררכיה המתאימה לצרכי המשתמש, והאצת מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים.

התאמה למובייל

בעידן שבו המארטפונים מצויידים במסכים גדולים ומשוכללים, בעלי רזולוציה מצויינת, לא מופרך יהיה לומר שחלק גדול מצריכת התוכן בעולם האדריכלות יתבצע בכלל מן המובייל. לכן, חשוב יהיה להקפיד ולהתאים את תצוגת אתר האדריכל למובייל עבור מכשירים שונים ומגוונים, להקפיד על חווית שימוש נכונה, התאמת התפריט, לחצני הפעולה ומסע הלקוח, גם לעולם המכשירים הניידים.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו