דף הבית / פוסטים אורחים / שיווק בלינקדאין: הדברים הבסיסיים שאתם חייבים לדעת

שיווק בלינקדאין: הדברים הבסיסיים שאתם חייבים לדעת

מאמר אורח מאת מורן שטיאסני.

לינקדאין (Linkedin) היא הזדמנות השיווק שאתם ככל הנראה מפספסים. המעבר ללינקדאין, מרשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, הוא למעשה המקביל הוירטואלי של מעבר מישיבה בפאב עם חברים למפגשי מיט-אפ ונטוורקינג עסקיים.

אז אם הבילוי השבועי שלכם מוגדר כמוצלח בזכות כמות כרטיסי הביקור ולא כמות הבירה, ואם תמונות הסלפי שמעטרות את פרופיל הפייסבוק שלכם מלאות באג'נדה עסקית – המדריך הבא על שיווק בלינקדאין הוא בדיוק בשבילכם!

שיווק בלינקדאין

מפגשים חברתיים עם אג'נדה

מפגשי הנטוורקינג השונים, המבוססים על קונספט של ספיד-דייטינג, החלפה נמרצת של כרטיסי ביקור ויצירת מעגלי כוח, צצים לאחרונה כמו פטריות אחרי הגשם ומבטאים את הצורך של בעלי העסקים להתערבב בין בעלי עסקים אחרים, לבחון הזדמנויות עסקיות, ליצור שיתופי פעולה ולייצר ביזנס.

מה האבסורד? שאותם אנשי עסקים ,שמצליחים היום להרוות את צמאונם לקשרים עסקיים במישור הפיזי, לא טורחים משום-מה לנצל את "הטרנד החם "במדיה החברתית.

למה לי לינקדאין?

כשאנחנו מדברים על עולם השיווק הדיגיטלי, לינקדאין נותנת ערך אסטרטגי עצום שלא יסלוא בפז, ולא, היא ממש לא משרתת רק מחפשי עבודה. אם ניגע רק בחלק מהיתרונות שלה על פני הרשתות החברתיות "המתחרות", מדובר על:

  • יצירת כרטיס ביקור וירטואלי – הפנים של העסק
  • איתור קבוצות רלוונטיות, איכותיות ובעלות זיקה לתחום העיסוק
  • השתתפות במפגשי נטוורקינג מקצועיים ואיכותיים, במישור הוירטואלי
  • איתור מובילי דעה (Top Influencers) לכל תחום עיסוק
  • איתור מידע עסקי חם וממוקד (ע"י לשונית חיפוש)
  • ידע, תמיכה מקצועית, איתור לקוחות פוטנציאליים, גיוס הון
  • העלאת המודעות למותג, מיצוב ונוכחות ברשת
  • פריצה לשוק העולמי

עבודה עם לינקדאין

איך פותחים פרופיל בלינקדאין?

כולם יודעים שהבסיס לכל פעילות במדיה החברתית הוא יצירת פרופיל אישי, אולם בלינקאדין החשיבות לבניית פרופיל אמין ומקצועי היא גדולה בהשוואה לכל רשת חברתית אחרת.

הנה כמה דוגמאות לפעולות שחשוב לבצע כדי "לסחוט" מהפלטפורמה את האימפקט הרצוי:

1. עריכת הפרופיל תוך שימוש מושכל במילות מפתח.

מנוע החיפוש של לינקדאין מאפשר רמת סינון גבוהה, כל כך גבוהה שזה הפך אותה לרשת החיפוש האיכותית ביותר לאיתור ספקים ונותני שירות. לפיכך, שם המשחק הוא כתיבה עסקית חכמה של הפרופיל האישי. שימוש מושכל במילות מפתח יסייע לך להופיע בחיפושים הרלוונטיים ויעניק לך הזדמנות ללחוש את הסיפור שלך בפני אוזניים קשובות.

2. בחירת תמונת פרופיל איכותית.

לינקדאין אינה "עוד" רשת חברתית לשיתוף סרטוני חתולים חמודים ,ארוחות צהריים מעוררות תיאבון או תמונות סלפי באיכות ירודה. היא פלטפורמה מקצועית ומומלץ להתאים את המסרים הויזואליים שלכם לחזון שלה.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

3. התחברות לאנשים הנכונים ולקבוצות הרלוונטיות.

אם אתם רוצים ליהנות ממה שיש ללינקדאין להציע לכם, התחברו רק אל האנשים שבאמת מעניינים אתכם ואל הקבוצות הרלוונטיות שיהיו לכם לנכסי שיווק. הרשת ,שבנויה ממעגלי קשרים, למעשה משייכת את פעילות הנטוורקינג שלכם לקטגוריה עסקית-נישתית ומעידה על רמת המעורבות שלכם בתחום התמחות מסוים, ואלו מתורגמים לכוח פעולה שלאט-לאט מקדם אתכם לעבר המטרות השיווקיות שלכם.

כל אחד יכול

פרופיל בלינקדאין אמנם משמש ככרטיס ביקור וירטואלי לעסק, אבל תרומתו למיצוב העסק, בדומה לכרטיס ביקור קלאסי, אינה מסתיימת בעיצוב מדליק ובהדפסה של 1000 יחידות. בעלי עסקים רבים "זורקים" פרופיל לינקדאין לחלל האינטרנטי, זונחים את הפלטפורמה ופשוט מחכים שמשהו יקרה.

אם להשוות את זה למישור הפיזי המוכר והידוע, זה שקול להחלטה להשאיר את כרטיסי הביקור בבית הדפוס, ולצאת מנקודת הנחה שאנשים שנכנסים למקום יביעו עניין בעסק ויקחו כרטיס על דעת עצמם.

בגלל שלא ככה זה עובד …כאנשי עסקים אסור לנו להתעלם ממקור תנועה משמעותי כמו לינקדאין, ואין סיבה ממשית שכל אחד כאן לא ינהל ויתחזק פרופיל לינדקאין איכותי ואפקטיבי.

למרות החששות, לינקדאין היא פלטפורמה ידידותית למדי, היא ניתנת ללימוד תוך זמן קצר (המדריך הזה הוא הוכחה חיה לכך), דורשת אנגלית ברמה בסיסית בלבד, ובתמורה מציעה זירת פרסום פחות תחרותית ויותר זולה מהאלטרנטיבות, מקור תנועה איכותי לגיוס לידים, בסיס יציב למיצוב העסק ולהגברת ה- engagement עם קהל היעד הרלוונטי, SEO בגוגל, נטוורקינג מקצועי ובשורה התחתונה – כסף.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מורן שטיאסני

מורן שטיאסני היא יזמת דיגיטלית עם אג'נדה חברתית, הבעלים של בנק הפתרונות שיווק דיגיטלי מחוץ לקופסא, בלוגרית jargon.co.il ו-brunners.co.il. דוגלת בחדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא ומאמינה בחיים מלאי הרפתקאות ואתגרים.

שווה לקרוא גם את

סינדיקציה של תוכן

הכל על סינדיקציה של תוכן

בואו נבהיר כבר מההתחלה, סינדיקציה של תוכן, באם מבוצעת כהלכה, בתזמון הנכון ובידיעה כיצד היא ...

קידום אתרי מכירות

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider