ClickCease

052-9095200

קידום סטארטאפים: איך לקדם סטארט-אפ?

אחת הטעויות הנפוצות שחברות סטארט-אפ עושות בתחילת דרכן זה להמעיט בערכם של קידום, מיתוג ופיתוח של תדמית החברה.

בשלבים הראשונים נדמה שדאגה לכל ההיבטים הלוגיסטיים הבסיסיים – מימון, גיוס, שילוח, וכדומה – הם הכי חשובים. לכן הם נמצאים בסדר העדיפות גבוהה ביותר. זה טבעי והגיוני, אבל זה לא הכול. 

איך לקדם חברות סטארטאפ

בכל זאת, גם בשלבים הקריטיים האלה ביסוס הזהות של החברה, פיתוח המותג וקידום אפקטיביים הם חשובים מאד לחברה צעירה מבחינת הסולידריות הפנימית וכוח המשיכה שלה ללקוחות חדשים. גורמים אלו יכריעו את ההצלחה שלה בהמשך הדרך.

אלה כמה עקרונות בסיסים בשיווק ומיתוג שרלוונטיים לא פחות עבור חברות בתחילת דרכן: 

1. ביסוס הזהות של חברה חדשה

קידום ומיתוג הם מרכיבים כל כך חיוניים עבור חברה בתחילת דרכה מכיוון שהם יאפשרו לה לבסס את הזהות הייחודית שלה. המותג של חברה זה יותר מהלוגו שלה – זה בעצם האופי שלה בכללותו. 

לכן, תהליכי פיתוח המותג קידומו מאפשרים לחברה לנסח ולהכריז את ערכיה היסודיים ביותר ואת שיטות העבודה שלה.

אלה תורמים בגיבוש וארגון בתהליך השגת המטרות המוצהרות שלה. הגדרה ברורה של החזון העסקי יכולה לעזור לתרום להצלחה בכך שניסוח מפורט של היעדים יקל על החברה במימוש התכניות לאורך הדרך.

אני מדבר על הנושאים האלה גם בסרטון הבא על מיתוג ברשת:

2. היבדלות מהמתחרים 

שיווק ומיתוג נכונים יכולים גם לעזור לחברת סטארט-אפ להבדיל את עצמה מהמתחרים.

פיתוח המותג תדרוש מחברה בתחילת דרכה לערוך מחקר בקהל היעד שלה ובשוק עצמו. מחקר כזה יאפשר לחברה לנסח מה מייחד אותה, לאילו צרכים היא מציעה מענה ואילו פערים בשוק שבו היא פועלת היא בעצם ממלא. 

זה גם יקל עליה בגיוס לקוחות חדשים, מכיוון שתוכל להתמקד באלו שמחפשים את השרות או המוצר הייחודי שהיא מציעה. במילים אחרות, תהליך זה יאפשר לחברה לנסח בצורה מושכלת סיבות רלוונטיות למה כדאי ללקוחות הפוטנציאליים לבחור בשרות או במוצר שלה על פני המתחרים. 

3. הבטחה לאריכות ימים

ביסוס מחושב של זהות החברה והשקעה במיתוג שלה משדרים ללקוחות הפוטנציאליים את התחושה שהיא עושה עסקים לטווח הארוך.

תשומת הלב שחברה צעירה משקיעה בקידום השירות או המוצר שלה בקרב קהל היעד שהגדירה מצביעה על רמת המקצועיות והאמינות שלה. 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בניית המותג באופן שמשקף במדויק את הערכים, המטרות וה-"אני מאמין" של החברה ממחישים בברור את המחויבות שלה למטרות המוצהרות שלה ולאיכות המוצר או השירות שהיא מציעה.

4. קשרי לקוחות ונאמנות

מותגים בעצם נועדו ליצור תחושת הזדהות ונאמנות מצד הלקוחות.

הרי רב המוצרים והשירותים, מבחינת הפונקציות השימושית שלהן, ניתנים להחלפה עם אלו של המתחרים. הגדרת הזהות והאופי הייחודיים למותג החברה מעודדת נאמנות מצד הלקוחות שמבוססת חיבור אישי ואמון. 

לקוחות כיום מופגזים באופן יומיומי באלפי מותגים, תדמיות ופרסומים של חברות שונות.

על מנת לתפוס את תשומת הלב של הלקוח, חברה חדשה נדרשת למידה גבוה של יצירתיות וחדשנות. אין ספק שזה אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני חברה בתחילת דרכה, אך זהו גם המפתח להצלחתה. 

5. כך תקדמו את הסטארט-אפ שלכם:

כולנו יודעים שקידום ושיווק הם חיוניים הכרחיים לכל סוגי העסקים.

אך זה נכון עד יותר עבור חברות סטארט-אפ. אם אנשים לא ידעו על קיומה של החברה החדשה שזה עתה הקמתם ומה אתם בעצם מציעים, סביר להניח שהם לא יקנו את המוצר או השרות שלכם.

בעצם כל החברות רוצות להגדיל את היקף הפעילות שלהן ולעשות כמה שיותר עסקים, אך יותר מכולן חברות הסטארט-אפ ממש צמאות לכך.

ההישרדות והשגשוג שלהן בהמשך תלויים באופן כל כך מכריע בהתפתחות העסקית שלהן בתחילת הדרך. קידום, שיווק וגיוס לקוחות חדשים זה עניין של חיים ומוות עבור חברות סטארט-אפ. זה בעצם מה שהופך אותן ל"חיות רעות" של שיווק.

מכיוון שקידום ושיווק הוא כל כך חשוב עבור חברות סטארט-אפ, המדריך הבא נועד להציע כמה צעדים ראשונים שאפשר להתחיל מהם.

כשהעסק שלכם יתפתח ויתרחב, לקוחות חדשים עשויים לשמוע עליכם מפה לאוזן. אבל עד שזה קורה, כדאי לכם ליישם את טקטיקות הקידום הבאות על מנת להגביר את המודעות למותג החדש שלכם ולגייס לקוחות חדשים. קיראו גם את המדריך שלי – איך להצליח בעסק.

6. שלחו מיילים

שיווק בדואר אלקטרוני (על ידי רשימת תפוצה) היא טקטיקה חיונית ליצירת קשר על לקוחות חדשים בעלות מינימלית.

ברגע שיש לכם את כתובת המייל של לקוחות פוטנציאליים תוכלו לשלוח להם מיילים על מנת לקדם את הסטארט-אפ שלכם. 

כדי לנצל את שיטת הקידום הזו, עליכם לאסוף תחילה כתובות של לקוחות פוטנציאליים.

אם יש לחברה שלכם אתר, שקלו להציע ניוזלטר שאליו יוכלו גולשים מעוניינים להירשם. לחלופין, אתם יכולים לבקש באופן ישיר את כתובת המייל מלקוחות קיימים ופוטנציאליים.

בכל מקרה, כדאי לכם לשלב במיילים שאתם שולחים גם תוכן לא שיווקי כמו מדריכים, מאמרי תוכן, סרטונים ואינפוגרפיקה.

אם תשלחו רק מיילים פרסומיים, סביר להניח שלקוחות פוטנציאליים רבים יתנתקו מהדיוור. 

הרעיון הוא להציע לקהל היעד שלכם תוכן איכותי ומעשיר שבאמת מעניין אותם, שיגביר את הסמכות המקצועית שלכם בעיניהם ויעורר את סקרנותם לגבי שאר המוצרים והשירותים שאתם מציעים. באמצעות הדואר האלקטרוני תוכלו לעשות זאת כמעט ללא עלות ראשונית. 

איסוף כתובות מייל של לקוחות פוטנציאליים רלוונטיים זו נושא עשיר בפני עצמו.

לרשימות של לקוחות פוטנציאליים ממשיים יש ערך כספי לא מבוטל. כתבתי מאמר ספציפי על איסוף לידים באמצעות כלים של קידום אורגני. אני מזמין אתכם לקרוא אותו.

7. כתבו בלוג

כתיבת בלוגים היא כלי עצמתי שיכול לקדם את הסטארט-אפ שלכם ולעזור לו להשיג את החשיפה שלו הוא כל-כך זקוק.

מחקרים עדכניים מראים שחברות שמקדמות את עצמן כיום באמצעות בלוגים מייצרות פי כמה וכמה תנועה אורגנית מאשר מתחרים שלא משתמשים בכלי האדיר הזה. 

באמצעות בלוג תוכלו למקם את הסטארט-אפ שלכם כמקור ידע מקצועי מהימן וסמכותי וגם ולמשוך תנועה אורגנית של קהל היעד שלכם לאתר החברה. 

הסוד ביצירת בלוג עסקי אפקטיבי זה לפרסם תכנים שהקהל שלכם באמת רוצה לקרוא.

תוכן איכותי בעל ערך שבאמת מעניין את הקוראים. אם הבלוג ימשוך קוראים מעוניינים, מנועי החיפוש יתגמלו את העבודה הקשה הזו בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. זה כמובן יוביל ליותר תנועה אורגנית נוספת וכך בעצם יותר לקוחות פוטנציאליים יכירו את הסטארט-אפ שלכם.

8. העלו פוסטים במדיה החברתית

סטטיסטיקות מראות שכיום יותר מ-2.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים במדיה חברתית כזו או אחרת. זה כל כך חשוב לשלב את הערוץ הזה באסטרטגיית הקידום של הסטארט-אפ שלכם. ככל שהנוכחות שלכם במדיה החברתית תגדל, יותר לקוחות פוטנציאליים יחשפו למותג שלכם ויותר אנשים יכירו ויזהו אתכם.

בנוסף, רב הרשתות החברתיות מציעות פרסום ממומן. באמצעות Facebook Ads, לדוגמה, תוכלו ליצור פרסומות ולהופיע ב-News Feed של משתמשים או בעמודה הימנית בממשק האתר במחשב.

זה דורש יותר מסתם פתיחת חשבון כדי להצליח בקידום ברשתות החברתיות. הפוסטים שאתם מעלים צריכים לתפוס את העין, לעורר עניין ולעודד אינטראקציה מצד הגולשים. תנו להם סיבה לעקוב אחריכם. 

בנוסף, חשוב מאד שתהיו זמינים למענה על שאלות ותגובות של משתמשים בזמן אמת. אלה שכבר בחרו לשאול אתכם שאלה או להגיב לפוסטים שלכם הם בפרוש לקוחות פוטנציאליים.

9. השתמשו בפרסום ממומן במנועי החיפוש

פרסום ממומן הוא אמצעי קידום נפוץ ואפקטיבי עבור חברות סטארט-אפ.

זה פשוט מאפשר לכם לקנות תנועה ממוקדת של קהל יעד רלוונטי לאתר שלכם. Google Ads היא פלטפורמה שמציעה פרסום בתוצאות החיפוש שמוגדר וממוקד לפי מילות מפתח ומתומחר לפי כניסות לאתר שלכם. כלומר שאתם משלמים לפי מספר הקליקים שלחצו הגולשים על המודעה שלכם, מה שנקרא PPC (Pay Per Click). 

באמצעות הפלטפורמה הזו תוכלו ליצור מודעות לחברת הסטארט-אפ שלכם שיופיעו בתוצאות החיפוש כשגולשים מחפשים מילות מפתח שקשורות לשרות או למוצר שאתם מציעים. 

המאפיין הכי אטרקטיבי של הפלטפורמה הזו עבור חברה צעירה היא שיטת התמחור שמבוססת על מספר הלחיצות – PPC.

מאה אלף גולשים יכולים להיחשף למותג שלכם בחיפושים השונים, אבל אם הם לא לחצו על המודעה שלכם, אתם בעצם לא משלמים על החשיפות האלו. שיטת התמחור הזו מקלה על החישוב והאופטימיזציה של החזר ההשקעה שלכם (ROI) על הפרסום בערוץ זה.

10. תמכו באירועים

תמיכה באירועים מקומיים כמו כנסים מקצועיים, תערוכות, ירידים, האקאת'ונים או כל אירוע שקשור לעולם התוכן שלכם יגביר את המודעות למותג שלכם. תוכלו להציע למארגנים תשלום כלשהו ובתמורה יאפשרו לכם לקדם את המותג שלכם באמצעות באנרים, עלונים, דוכנים וחומרים פרסומיים אחרים. 

למרות שתמיכה בכל אירוע מקומי או קהילתי יכולה להגביר את המודעות למותג שלכם, המטרה היא בסופו של דבר להגביר את המודעות בקרב לקוחות פוטנציאליים. לכן הכי כדאי לתמוך באירוע שבו אמורים לקחת חלק קהל יעד שאותו אתם מזהים כרלוונטי למוצר או לשרות שלכם. 

אם האירוע או המיזם שבו אתם שוקלים לתמוך קשור למותג שלכם רק באופן עקיף או סמלי, זה גם יכול להועיל.

לדוגמה, אם אתם מקדמים אפליקציה בתחום הבריאות, תמיכה במרתון, או מרוצי 5 ו-10 ק"מ יכולים להיות מאד אפקטיביים. אם אתם מייצרים תוכנה בתחום הסייבר, תמיכה במלגות לימודים טכנולוגיים לשכבות אוכלוסייה נחלשות יכול להיות אפיק מעולה עבורכם.    

לסיכום

השלבים הראשונים בחייה של כל חברה הם כל כך קריטיים להישרדות ושגשוג שלה בהמשך הדרך.

נצלו את התקופה המכריעה הזו לא רק בדאגה לצרכים המידיים, אלא גם בגיבוש, ניסוח והצהרה של החזון, הערכים והמטרות של החברה. זה בעצם הזמן לבסס את האופי הייחודי שלה. אלה לא רק סיסמאות, אלה בעצם הגורמים שמייחדים אותה ומבדילים אותה מהמתחרים.

הגדירו בברור את קהל היעד שלכם ואת היתרון שלכם על פני הצעות מתחרות. פנו אליהם באופן ממוקד ומחושב. הציעו להם ערך כלשהו תמורת תשומת הלב שלהם. בנו את הסמכות שלכם ואת האמון שלהם באמצעות תוכן איכותי, עשיר ורלוונטי. שתפו אותם באופן קבוע ומתמשך בידע מקצועי, או תכנים מסקרנים, שרלוונטיים לצרכים ולתחומי העניין שלהם.

תנו להם תחושה שבכל הנוגע לתחום העיסוק שלכם, אתם הכתובת הסמכותית ביותר והמענה הענייני לשאלות. העסקאות יבואו בהמשך. 

השתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותכם על מנת להעלות את המודעות למותג שלכם ולגייס לקוחות חדשים.

זה נכון שבשלב ההתחלתי אתם בעצם לא יודעים איזה מבין ערוצי הקידום יהיה זה שיביא לכם את מירב הלקוחות. אבל לכן אתם חייבים לנסות את כולם. עבור הסטארט-אפ שלכם, במיוחד בשלבים הקריטיים האלה, זה עניין של חיים ומוות.  

אל תתפשרו על הזהות, הערכים והמטרות שלכם.

אלו בעצם התכונות שנותנות לחברה שלכם את האופי הייחודי שלה. אבל עד שתצליחו לממש את היעדים העסקיים שלכם, כל מה שנותר לכם זה פשוט לקדם בכל הכוח. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

Share on Facebook