קידום אתרים לחברות הייטק – איך עושים זאת כמו שצריך?

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים סטנדרטי, אנחנו לרוב שמים דגש גדול מאוד על מחקר מילות מפתח מתוך רצון להגיע אל כמה שיותר אנשים שמחפשים את מה שיש לאתר או החברה שעומדת מאחוריו להציע.

לעומת זאת, כשאנחנו רוצים לקדם אתר של חברת הייטק כלשהי ועל אחת כמה וכמה חברות סטארטאפ, אנחנו לא תמיד יודעים מה בדיוק קהל היעד שזקוק למוצר או השירות הייחודי שלה עשוי לחפש.

מצד אחד ברור שיש שאילתות מאוד ספציפיות שכוללות מספר גבוה של מונחים טכנולוגים עם זנבות ארוכים שלא תמיד קל לעלות עליהן במחקר מילות מפתח.

מצד שני, בהחלט יש מילים כלליות יותר (לדוגמה, “פתרונות אבטחת מידע”) שהתחרות עליהן היא גדולה מאוד.

מצד שלישי, אי אפשר להתעלם גם מביטויים באנגלית ובשפות זרות (רוב החברות פונות לקהל בינלאומי) שבאופן כללי הרבה יותר קשה לקדם.

בקיצור, לא מדובר בפרויקט פשוט. אז איך בכל זאת מתגברים על המכשולים ומאיפה בכלל מתחילים? 😕

קידום אתרים לחברות הייטק – נתחיל מהבסיס

מכיוון שרוב חברות ההייטק פונות כאמור לקהל יעד מאוד ממוקד, חלק גדול מהן רגילות לפעול בערוצים ממומנים וברשתות ייעודיות כמו לינקדאין.

באופן כללי הן משקיעות חלק נכבד מהמשאבים שלהן ב-PR מסורתי יותר.

החדשות הטובות הן שתקופת הקורונה דווקא העלתה את מספר החיפושים בגוגל על פני שימוש בערוצים אחרים (ובטח אלו הלא מקוונים), כך שחברות הייטק רבות כמו למשל כאלו שמספקות שירות כתוכנה (SAAS) הבינו שהן צריכות למצוא חלופות.

רוצים ללמוד קידום אתרים באופן עצמאי? הנה כמה טיפים שלי איך ללמוד לבד קידום אורגני 👇

מבינים מה הלקוחות רוצים

הצעד הראשון הוא לשבת עם מחלקת השיווק של חברת ההייטק (או הסטארטאפ) ולהבין מיהו בדיוק קהל היעד שלהן ברמת הפרסונה (אפיון מעמיק של “הטיפוס” שעשוי להזדקק למוצר).

באופן הזה יהיה לנו קל יותר להבין מאיפה להתחיל את מחקר מילות המפתח ולהתמקד באותן מילים שמאפיינות את קהל היעד הזה.

לאחר השלב הזה יש לתאם ציפיות. כפי שאני אראה בהמשך, ייתכן שיהיה צורך לפעול בזירות תחרותיות מאוד ולא לכל החברות יש אפשרות לפעול בתקציבים האלו, בטח אם מדובר בסטארטאפ קטן יחסית שעוד לא ממש עומד על הרגליים ולא גייס משקיעים.

כמו כן, חשוב להבהיר שיש לבצע פעולות SEO לפחות חצי שנה ולפעמיים גם יותר משנה עד שרואים שינויים משמעותיים בתנועה מגוגל, ולכן לפעמיים כדאי להריץ קמפיין ממומן בהיקף קטן עד בינוני במקביל.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מבצעים מחקר מילות מפתח גם בגישה פחות מסורתית

מכיוון שאנחנו מדברים כאן על התמקדות בקהלי יעד שונים, מאוד כדאי לנסות ולשאוב רעיונות גם בגישה הפחות מסורתית, למשל:

  1. מחפשים בחיפוש של פייסבוק קבוצות רלוונטיות ובודקים מה מופיע בתיאור שלהן והאם יש נושאים מרכזיים שחוזרים בדיונים השונים.
  2. בודקים קהלי שמוצאים לנו במערכת הפרסום בפייסבוק או רשתות חברתיות רלוונטיות אחרות (לא מתחילים את הקמפיין עצמו).
  3. בודקים במה המתחרים שלנו מתמקדים בעמודים שלהם. אפשר גם להכניס את השמות שלהם לתוך Google Alerts או Google ולראות עם מי הם משתפים פעולה על סמך ידיעות שמתפרסמות עליהן.
  4. אם כבר הרצנו קידום ממומן בשלב מוקדם, נוכל לבחור את המילים בעלי אחוז ההמרות הגבוה ביותר או דווקא מילים שעלו לנו הרבה ואולי יהיה קל יותר לקדם אורגנית.
  5. את מילות המפתח שכן מצאנו במחקר הרגיל אפשר לחפש דרך גוגל טרנדס ולראות מה המגמה בשוק. האם מדובר במילת מפתח צומחת, או אולי בבועה שהולכת להתפוצץ? (NFT מישהו?).

קבלו את הטיפים שלי לביצוע מחקר מילות מפתח איכותי ⬇️

טיפול בטקסט טכני ורב לשוני

קידום אתרים לחברות הייטק מחייב קצת (ולפעמים הרבה) ידע טכנולוגי והבנה במושגים בסיסיים של קוד, תכנות וכו’.

אין כמעט אתר שלא צריך לבצע עבורו אופטימיזציה ברמת ה- On Page ולעבות בו תכנים קיימים, אבל כשמדובר באתרים של חברות הייטק אי אפשר להתפשר לא על איכות התוכן ולא על ההנגשה שלו בשפות שונות.

למצוא כותבים טכניים בשפות שונות היא לא משימה בלתי אפשרית: יש ברשת מאגרים עצומים של כותבים וביניהם גם כותבים טכניים.

מכיוון שרוב החברות גם כך כותבות את חומרי השיווק והחומרים המקצועיים שלהם באנגלית, אתם בדרך כלל לא חייבים שהמתרגמים או הכותבים האלו יהיו ישראלים.

בכל אופן, זה עשוי לעלות יותר ממאמרי ה-SEO הרגילים שכותבים בכמה אגורות למילה.

כן חשוב מאוד להסתכל 👁️ על תיק העבודות והמלצות מכיוון שטעויות בתרגום הן בבחינת “ייהרג ובל יעבור” כשמדובר בלקוחות בינלאומיים וסגירת עסקאות (או גיוס ממשקיעים) בסכומים גבוהים
צריך גם לתכנן מראש איך לבנות את האתר באופן רב לשוני שיהיה גם ידידותי לגוגל.

בקישור הנ”ל יש הסבר מפורט על כל העניין, אבל בעיקרון עדיף שלפחות לדפים המרכזיים באתר יהיו גרסאות בכל השפות שרלוונטיות לשווקים השונים, כאשר כל דף יושב תחת ספריה נפרדת (מבחינת כתובת, לא מדובר באמת בכמה אתרים על השרת).

זו השיטה הכי אפקטיבית להעביר את הכוח של הקישורים בין כל הגרסאות השונות באתר.

יש חברות שמסתפקות בשינוי של דף האודות בלבד, אבל עדיף לתרגם כמה שיותר חלקים מהאתר, אלא אם כן רוב הטקסט מורכב ממונחים טכניים שנשמעים דומה מאוד ברוב השפות.

כמו כן, צריך לדעת איך להטמיע את תגי השפה (href lang) כמו שצריך.

מנצלים את רשת הקשרים הקיימת לבניית קישורים

כמו שאי אפשר להתפשר על איכות הטקסט באתר עצמו 👎, כך גם לא הייתי ממליץ על החלפת מאמרים פשוטה, אלא מתמקד באתרים גדולים בתחום.

כאן מחלקת ה-PR יכולה להיות שימושית ביותר באמצעות שליחת ידיעות לעיתונות או פרסום כתבות ממומנות (שכוללות גם קישורים) באתרים שונים.

אם רוצים לקדם שוק ספציפי, לא הייתי פוסל גם שימוש באתרים מקומיים, אבל גם כאן מכוון לכמה שיותר גבוה.

לדוגמה, בארץ הייתי פונה אל אתרים כמו דה מרקר, גלובס, כלכליסט וכו’ שבלאו הכי מתרכזים בשוק ההייטק וסטארטפים.

בכל אופן, חשוב שהקישורים יפנו לעמודים שונים באתר: דף הבית, דפי מאמרים טכנולוגיים, וגם הדפים שמטרתם להמיר דרך של פרופיל קישורים יעיל.

רוצים להשיג קישורים בחינם? הנה 8 טיפים להשגת קישורים 🤪

מקדמים במספר אתרים של גוגל במקביל (קידום בינלאומי / קידום בחו”ל)

כאשר יש הבדלי שפה משמעותיים בין חלקים שונים באתר או חשיבות למקום גאוגרפי (לדוגמה, עמודי דרושים באזורים שונים בעולם), שווה להשקיע בקידום בגרסאות שונות של גוגל.

למעט מקרים שבהם יש אזור גאוגרפי אחד בעדיפות גבוהה, הייתי עושה שימוש בדומיינים שלא מקושרים למדינה מסוימת. אלו הם דומיינים כמו .com או דומיינים “חדשים” (new gtlds).

אגב, יש גם עוד כמה סיומות ללא ממוקדות כמו .io שהן לא סיומות חדשות (קטע מעניין וסיפור די הזוי בפני עצמו).

בכל אופן עדיין יהיה ניתן להשתמש בתגי שפה שכוללים גם פרמטר אזורי. למשל, אם רוצים לרמוז לגוגל שעמוד מסוים כגון עמוד דרושים במשרדים בלונדון אמור להיות ממוקד לגוגל אנגליה, נשתמש בתג hreflang=”en-gb”. לכן בשורה התחתונה לעניין הסיומות יש חשיבות משנית.

בודקים את הביצועים הטכניים של האתר בשבע עיניים

אם בארזים נפלה שלהבת… בעיות טכניות באתר הן בטח לא מתכון טוב לדירוגים גבוהים, אבל כשמדובר באתרים שאמורים לייצג חברות עתירות ידע, יש להן גם השפעה רעה מאוד על לקוחות פוטנציאלים.

הייתם קונים תוכנת אבטחה מחברה שהאתר שלה לא מאובטח או אפילו סתם מקפיץ לכם הודעות ענקיות? ברור שלא…😒

מצד שני שום אתר לא מושלם ותמיד יכולים להיות כל מיני באגים קטנים. אז המטרה היא לצמצם אותם כמה שיותר.

אם האתר לא עבר מספיק בדיקות או אפיון יסודי שיבטיח חווית משתמש טובה, לפעמיים כדאי פשוט לא להעלות אותו לאוויר, אבל כן לדאוג ששם החברה יפנה לפרופיל לינקדין, עמוד עסקי בפייסבוק וכו’.

עוקבים אחרי ה-KPIs באנאליטיקס

בדרך כלל מדובר בעניין ברור מאליו שלא צריך להרחיב עליו יותר מדי, אבל אם הלכתם על הדרך המומלצת של אתר אחד מחולק, חשוב שתשימו לב להרגלי השימוש של גולשים ממדינות שונות.

לדוגמה, עמודי הנחיתה, מילוי של יעדים שונים (גם את היעדים אפשר לפצל למדינות שונות דרך שינוי בכתובת של כל עמוד תודה), זמן שהייה באתר וכו’.

חשוב גם לחסום ספאם כדי שלא יתקבלו נתונים מעוותים (יש בוטים שמסווים את עצמם תחת מדינות מאוד ספציפיות).

ממליץ לעשות את זה דווקא ברמת חשבון ה-Analytics באמצעות מסננים לפני שחושבים על סינון ברמת השרת או מערכת ניהול התוכן (למרות שזה לא מזיק).

קידום אתרים לחברת הייטק – לסיכום

עד כמה שאני שונא את המשפט הנדוש “לחשוב מחוץ לקופסה”, הוא מתאים מאוד לסיטואציה שעליה אנחנו מדברים מכיוון שיש המון דברים שאנחנו רגילים לעשות בקידום “רגיל”, אבל כאן פשוט לא יביאו אותנו לאן שאנחנו צריכים.

קידום אתרים של חברות הייטק דורש מאיתנו להיות סוג של מחלקת שיווק בזעיר אנפין ולחשוב על מאפיינים מאוד ספציפיים של קהל היעד, כמו גם להקפיד על כל דבר קטן ולהיכנס לרזולוציות מאוד גבוהות.

לפעמים עדיף להביא שני לקוחות גדולים בחודש מאשר 20 לקוחות שלא יכולים בכלל להרשות לעצמם להיעזר בשירותים שלנו.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו