דף הבית / שיווק באינטרנט / יתרונות של ניהול רשימת תפוצה (ו-15 דרכים להגדיל אותה)

יתרונות של ניהול רשימת תפוצה (ו-15 דרכים להגדיל אותה)

רשימות תפוצה הן אחת השיטות היותר ותיקיות ומוכרות להגיע לקהל יעד נאמן שבסופו שאפשר להמיר ללקוחות. רשימת התפוצה יכולה לכלול עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג, מוצרים חדשים, מבצעים, שוברי מתנה (לימי הולדת) וכך הלאה.

למרות האפקטיביות הגבוהה של רשימות תפוצה, לפעמים קשה ליצור את הגרעין הראשוני של הנרשמים, במיוחד אם מדובר באתר לא מוכר שהגולשים עדיין לא סומכים עליו (אסור לשכוח שעם כמויות הדואר המטורפות שכל אחד מאתנו מקבל, אנחנו נעשים בררנים מאוד לגבי מה שאנחנו רוצים או לא רוצים לקבל).

הגדלת רשימת תפוצה

לפני שנדבר על דרכים להגדלת רשימת התפוצה, בואו נדבר קצת על היתרונות של רשימת תפוצה:

1. רשימת תפוצה = נכס

להבדיל מעמוד פייסבוק שהוא לא באמת שלכם (ראו מקרים כמו סטטוסים מצייצים, המזבלה ועוד), ולהבדיל ממיקומים בגוגל (שהם כידוע זמניים ולאף אחד אין טאבו על מקום כזה או אחר), עם כל היתרונות של קידום אורגני או שיווק בפייסבוק, רשימת תפוצה היא נכס שלנו – לא גוגל ולא פייסבוק יכולים לערער על כך. רשימת לקוחות שמתעניינים בתוכן שלנו ובסבירות לא רעה גם ירצו לקנות מאיתנו בהמשך (או שכבר עושים זאת).

ככל שהרשימה גדולה ואיכותית יותר, ככה פוטנציאל הרווח שניתן להפיק ממנה גדול יותר.

2. אחוזי פתיחה גבוהים יחסית

מה לעשות, מיילים זה עדיין אמצעי תקשורת מרכזי לשימוש עסקי והן לשימוש פרטי. זה לא השתנה מאז שנות ה90. אז אמנם היום יש הרבה יותר רעש בהשוואה לאז, והרבה יותר קשה לקבל את ה-2 שניות תשומת לב מהלקוח הפוטנציאלי לפני שהמייל עובר אוטומטית לפח האשפה, אבל עדיין אחוזי פתיחה של מיילים ברשימת תפוצה עומדים על 20-30% בממוצע (ככל שהרשימה גדולה יותר המספר בד"כ יורד). אחוזי הקליקים הם יותר לכיוון ה10-15%.

אחוזי החשיפה האורגניים של עמוד עסקי בפייסבוק לצורך השוואה, במקרה הטוב עומדים על 3-6% סה"כ.

כמו כן, יש מגוון טריקים ושטיקים שניתן לעשות על מנת לשפר את אחוזי הפתיחה (נושא למאמר נפרד) כמו לעשות A/B טסטים עם הכותרות, לפלח את הרשימה לכמה תתי רשימות על מנת למקד את המסר, להשתמש באמוג'ים / אייקונים שונים ועוד תכסיסי מיקרו קופי למיניהם.

3. עלות נמוכה והחזר מצוין על ההשקעה

ניהול רשימת תפוצה לא דורשת משאבים כלכליים רבים בכלל. יש לא מעט חברות המאפשרות לשלוח ניוזלטים חינם על גבול מסוים (משתנה מחברה לחברה) וככל הרשימה וכמות הדיוורים גדלים, כך עולה הסכום שצריך לשלם. לרוב מדובר בכמה עשרות דולרים בחודש – עלות זניחה ביחס לרווחים שניתן לייצר מהרשימה (עם עושים זאת נכון).

4. קהל ממוקד

נזכיר, שקהל שנרשם לרשימת התפוצה שלכם זה קהל זה נרשם מיוזמתו. אל תהיו חאפרים ותוסיפו אנשים שלא ביקשו להצטרף לרשימה – זה גם יעמיד אתכם בסיכון לתביעה על ספאם וגם יחטיא את המטרה. בהתחלה אולי הקהל שנרשם יהיה קר יחסית אבל אם נותנים מספיק ערך לרשימה (פוסטים, מידע, מבצעים איכותיים וכו') הם בקלות יכולים להפוך מלקוחות קרים ללקוחות חמים ומשלמים.

אז איך כדאי לעשות זאת?

לאחר שדיברתי על כמה יתרונות עיקריים של ניהול רשימות תפוצה, להלן כמה דרכים ליצירה והגדלת רשימת התפוצה. כולן עובדות ובדוקות מנסיוני ומנסיון של אחרים.

1. להוסיף קישור לכל הודעת מייל שאתם שולחים

במסגרת העבודה שלנו, אנחנו שולחים מיילים רבים עבור שיתופי פעולה ולקוחות פוטנציאלים. לכן, זה יכול להיות רעיון טוב להציב בכל הודעת מייל קישור פשוט לטופס רישום לרשימת התפוצה. להזיק זה לא יכול.

במקרה שלי זה הביא לכמה עשרות נרשמים, בפעולה שדורשת לא יותר מדקה מאמץ.

2. להוסיף טופס הרשמה בסוף כל פוסט באתר

הלקוחות שקוראים את הפוסטים שלנו עד הסוף, הם בדרך כלל הלקוחות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להמרה ולכן זהו רעיון מצוין להציב טופס רישום בתחתית כל פוסט שלנו. כמובן שהטופס צריך להיות מושך ולבלוט מעל הטקסט באמצעות ניגוד צבעים מתאים. ניתן לראות דוגמא בבלוג שלי.

3. לקשר לטופס הרשמה מרשתות חברתיות

לכל פרופיל ברשתות החברתיות יש בדרך כלל חלק של אודות (BIO). לחלק זה אפשר להוסיף קישור לטופס הרשמה. אפשרות אחרת היא להוסיף קישור לאתר הראשי ולצרף סקריפט שיזהה שהגולש מגיע מהרשת הספציפית על מנת להציג לו טופס הרשמה.

4. להשתמש בקמפיין פייסבוק ממומן

היכולת של פייסבוק למקד גולשים על פי תחומי עניין והיסטורית הצפייה שלהם בתוך הרשת החברתית יכולה להיות מועילה מאוד כאשר אנחנו רוצים להשיג עוד גולשים לרשימת התפוצה שלנו.

2 דרכים טובות לעשות את זה:

א. לקשר לפוסט או מאמר מעניין שהקוראים ירצו לקרוא ולצרף לעמוד זה טופס רישום במקום בולט.

ב. טופס לידים בפייסבוק שכל מי שנרשם אליו אוטומטית מצורף לרשימת התפוצה (ניתן לבצע לזה אוטומציה בעזרת כלים כמו Zapier).

ב2 הדרכים אני ממליץ לטרגט את הקהל על בסיס רימרקטינג – כלומר שיווק מחדש לאנשים שכבר ביקרו אצלנו. עובד יפה מאד מנסיון.

5. לתת לגולשים משהו בחינם

גולשים אוהבים לקבל מתנות בחינם, בין אם מדובר בספר אלקטרוני עם טיפים ("כיצד לחסוך כסף בתקציב המשפחתי"), שובר להנחה או סרטון בלעדי שפתוח רק למי שקורא את המייל. בטופס בו מזינים את כתובת המייל לקבלת המתנה, יש למקם תיבת סימון בסגנון "רוצה לקבל עדכונים ומבצעים בלעדיים גם בעתיד".

מאז שאני מציע מתנה ברשימת התפוצה שלי אחוזי ההרשמה אצלי גדולי במאות אחוזים!

ככה זה נראה אצלי:


טעויות קידום אתרים

מתנה: 11 טעויות קידום שכדאי להימנע מהן בכל מחיר! 

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

 עדכונים שוטפים מהבלוג
 טיפים ייחודיים לרשימת התפוצה
 מבצעים ושיתופי פעולה מעניינים

__CONFIG_tve_leads_additional_fields_filters__{"group_id":3152,"form_type_id":3159,"variation_id":null}__CONFIG_tve_leads_additional_fields_filters__

 

6. להשקיע בתכנים איכותיים באמת…

לכתוב פוסטים זה לא תמיד מספיק, ואנחנו תמיד צריכים לשאוף שהם יהיו איכותיים במיוחד ויספקו מידע או הדרכה שאף אחד אחר לא מספק, בין אם מדובר במדריך מפורט, תיאור של ניסוי שערכנו, טור פרשנות מנומק וכך הלאה. על מנת לקבל השראה לתכנים כאלו, כדאי לבדוק אצל הקולגות או אתרים גדולים ופורטלים שעוסקים בתחום.

בנוסף, צריך לצאת מהקונספציה שלקוראים אין זמן לקרוא פוסטים ארוכים ולהקפיד שכל פוסט יהיה באורך של לפחות 1000 מילים אם לא יותר. סביר להניח שגם אם הגולשים לא יקראו את כל הפוסט הם יעברו על כותרות המשנה ויתמקדו במה שמעניין אותם.

באופן זה, אנחנו יוצרים את הגולשים אמון גבוה במיוחד ולכן מגדילים את הסיכויים שהם ירשמו לרשימת התפוצה שלנו (מלבד זאת שהם באמת ירצו לשתף את הפוסט עם אחרים).

גם הפוסטים האלה יכולים לעזור לכם בנושא:

7. לכתוב פוסטים אורחים בבלוגים אחרים

כתיבת פוסטים אורחים בבלוגים אחרים יכולה לחשוף אתכם לקהל יעד רחב ומגוון הרבה יותר מזה שיגיע לאתר שלכם באופן טבעי. לכן, זהו קהל היעד העיקרי שירצה להירשם לעדכונים בלעדיים שלכם. לכן, וודאו שהקישור מהקרדיט שמוביל חזרה לאתר שלכם (יכול להיות גם Nofollow) מפנה לעמוד שטופס ההרשמה מופיע בו.

8. להפוך את הטופס לחלק אינטגרלי מהאתר

את טופס הרישום לא חייבים להציב רק בעמודים ספציפיים ואפשר למשל להציב אותו באחד מהתפריטים הצדדים כך שיופיע בכל העמודים.  רצוי שהטופס יהיה כמה שיותר פשוט על מנת שלא יתפוס חלק גדול מהמסך ותמיד יופיע Above The Fold (כך שהגולש לא יצטרך לגלול את העמוד על מנת לראות אותו).

9. לבצע A/B Testing על הטופס עצמו

A/B Testing הוא "מבחן" שאותו עורכים על אלמנט מסוים באתר על מנת לבדוק איך גרסאות שונות שלו משפיעות על הגולשים. כאשר מדובר בטפסים, השינויים בגרסאות יכולים להיות טקסטים שונים על הכפתורים, שילובי צבעים שונים, הוספת או הורדת שדות, שינוי ניסוחים ומיקרו קופי, שינוי כותרת הטופס וכך הלאה.

על מנת שלא להפסיד המרות אם הגרסה האלטרנטיבית מסתברת כפחות טובה מן המקורית, רצוי לשנות את הטופס בזמן אמת, כלומר, להציג לכל גולש טופס אחר על בסיס אקראי.

10. ליצור כמה שפחות שדות

לפעמיים יש לנו את הרושם שאם רק חלק מהשדות הם שדות חובה, אז זה לא באמת משנה כמה שדות נשים… האמת היא שזה לא תמיד נכון מהסיבה הפשוטה שטופס ארוך יותר נראה לגולשים כטופס שלוקח יותר זמן למלא אותו ולכן חלק מהם יבחרו שלא למלא אותו מראש. סיבה נוספת היא שטפסים ארוכים מורידים משמעותית את ההמרות מגולשי סלולר (שהיום הם הרוב, כמעט בכל התחומים).

לכן, הטופס הכי אפקטיבי הוא בדרך כלל טופס המכיל שני שדות בלבד : שם וכתובת מייל. אפשר להשתמש גם רק במייל, אבל אז לא יהיה ניתן לכתוב הודעות אישיות עם שם הגולש (אני מעדיף לבקש מייל בלבד).

11. לבצע אימות דו שלבי

אם בדיקת תקינות כתובת המייל בטופס לא טובה, יכול להיות שנקבל מידע לא נכון על גודל הרשימה האמתית (במיוחד אם אנחנו לא משתמשים ברשימת דיוור עם סטטיסטיקה). אחת הדרכים לפתור זאת היא להשתמש באימות דו שלבי. כלומר, לא מספיק שהגולש ימלא את הטופס, אלא עליו גם לאשר במייל נפרד את ההצטרפות שלו לרשימה על ידי לחיצה על קישור ספציפי. כך אנחנו יכולים לדעת את גודל הרשימה האמתית שלנו וגם להימנע ממצבים בהם גולשים נרשמים סתם וממהרים להסיר את עצמם ברגע הראשון שהם יכולים.

12. לבצע הרשמה ברגע הקריטי

הרגע הקריטי הוא זה שבו הגולש יוצר איתנו קשר דרך טופס או קונה מאתנו מוצר מסוים (יכול להיות גם שירות לא מוחשי). זו הנקודה הטובה ביותר להוסיף אותו לרשימת התפוצה, אם דרך תיבת סימון (כפי שהצענו כבר) ובין אם דרך הפניה לטופס הרשמה נפרד.

13. להשתמש בפופאפים בצורה חכמה

הרבה מאוד גולשים שונאים פופאפים או משתמשים בחוסמי פרסומות, ולכן לבעלי אתרים יש חשש טבעי להשתמש בהם. לעומת זאת,  מסתבר שיש להם פוטנציאל להגדיל את מספר ההרשמות אם משתמשים בהם נכון :

  • הקפידו לציין באופן ברור שתשתמשו בהרשמה רק על מנת לשלוח תכנים רלוונטיים ולא תעבירו את הכתובת הלאה
  • תזמנו את הופעת הפופאפ לזמן או לרגע מתאים: לאחר שהגולש נמצא באתר שתי דקות, אחרי שהוא גולל לאמצע הדף או אפילו כאשר הוא מתכוון לסגור את הטאב / החלון
  • אל תציקו לגולש יותר מדי ותכנתו את הפופאפ כך שלא יופיע בתדירות גבוהה מדי אצל גולשים שכבר ביקרו באתר (קל מאוד לעשות זאת באמצעות שליחת עוגייה שהתוקף שלה פג לאחר מספר ימים).
  • מזכיר – לתת מתנה בחינם!

14. צרו כמה רשימות תפוצה מקבילות

זכרו שלא כל הגולשים רוצים בהכרח את אותו תוכן: חלק מהם רוצים עדכוני חדשות וחלק מהם רוצים לקבל מבצעים והטבות. בנוסף, גם תדירות העדכונים  הרצויה משתנה מגולש לגולש. לכן, צרפו לכל הודעה שאתם שולחים קישור לדף בו המשתמש קובע את ההעדפות שלו (השתמשו בקישור ספציפי שמונע את הצורך להקיש שם משתמש וסיסמה).

אופציה נוספת לבצע סגמנטציה וללמוד על העדפות הגולשים היא באמצעות סקר קצר אותו מציגים באתר מידי תקופה וכמובן משתפים אותו עם רשימת התפוצה הקיימת.

15. שתפו פעולה עם בעלי רשימות אחרות

אף אחד לא רוצה שישתפו את המייל שלו עם רשימות אחרות בלי אישורו (והדבר גם אסור על פי חוק במקרים מסוימים), אבל בהחלט אפשר לשכנע את הגולשים להירשם לרשימות אחרות בעצמם. אתר קיקסטארטר עושה  זאת בצורה יפה מאוד ונותן לכל מגייס להציג בעדכונים שלו קישורים לפרויקטים אחרים שמצאו חן בעיניו.

נסו ליצור שיתופי פעולה עם רשימות "משלימות". למשל, אם יש לכם חנות למכירת ציוד מקצועי לאנשי סאונד, אתם יכולים לספק קישור לרשימות תפוצה שמציעות חומרי גלם שונים כמו למשל ספריית אפקטים או מוזיקת רקע בתשלום.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק ...

קידום אתרים שלילי

קידום אתרים שלילי (Negative SEO): מה זה וכיצד מתגוננים?

קידום אתרים שלילי הוא כינוי לטקטיקה שבה מקדמי אתרים מנסים לפגוע באתרים של המתחרים שלהם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה