מחפשים נושאים לכתיבה לאתר שלכם? כמה פעמים יצא לכם שממש רציתם לפרסם פוסט חדש באתר החברה שלכם או בבלוג הפרטי שלכם ופשוט לא מצאתם נושא? אליאב לנקרי מהבלוג "אליאבוס" הכין אחלה רשימה של רעיונות לכתיבת פוסטים, הרי היא לפניכם.
רעיונות לכתיבה: אז איך למצוא נושאים לכתיבה?
בעולמנו, עולם השיווק, כולנו "סופרים" ולכן לכולנו יש לפעמים "מחסום כתיבה", בפוסט שלפניכם אספתי עבורכם 50+ רעיונות שונים למציאת נושאים מעניינים לכתיבה. בין אם אתם כותבים בעצמכם או נעזרים בשירותי כתיבה – מקווה שאצליח לחדש לכם, תהנו!
- שימוש ב- Google Keyword Planner למצוא רעיונות חדשים וגם על הדרך לראות מה יהיה הערך שלהם.
- בזמן החיפוש בגוגל, השתדלו שלא ללחוץ ישר "חיפוש", לפעמים מה שגולשים אחרים מחפשים יכול להיות עבורכם השראה מעולה לנושא שלא נכתב או כזה שאתם יכולים להרחיב עליו יותר.
- שימוש ב-Buzzsumo יכול לעזור לכם למצוא אילו תכנים זוכים לשיתופים רבים ומהנתון הזה להסיק את המסקנה "מה הגולשים בנישה\נושא שלי אוהבים לקרוא".
- בדקו אילו שאלות זוכות להרבה "עוקבים" באתר Quora. אלו שאלות שכנראה מעניינות הרבה גולשים וכנראה שווה לכתוב עליהן.
- בדקו ב"טוויטר" מה חם בעיר שלכם.
- השתמשו בשירות Hashtagify למציאת ה-"אש-טאג" הטוב ביותר וגם למצוא נושאים לדומים ל"אש-טאג" שלכם.
- באמצעות SEMRush בדקו מה המתחרים שלכם עושים, איזה דפים זוכים באתר שלהם לחשיפה גדולה במנועי החיפוש ואולי תידלק לכם נורה.
- השתמשו ב- Serpstats לקבל שאלות מעניינות ממנוע החיפוש ואופציה לפילטר (עובד באנגלית בלבד, אבל הרעיונות יכולים להיות מעולים בתרגום קל לעברית).
- איך לא, Google Trends, בחרו קטגוריה וגלו מה אנשים מחפשים ומתעניינים במנוע החיפוש גוגל.
- באמצעות FAQFox בדקו מה גולשים מחפשים בפורומים ובאתרי השאלות הגדולים, אם אתם מעוניינים לחפש בעברית, אין בעיה. רק תצטרכו לספק רשימת אתרים בעצמכם ולא להשתמש ברשימה הקיימת, למרות שגם פה, בתרגום פשוט לעברית אפשר למצוא אחלה של שאלות.
- דרך יעילה נוספת למצוא נושאים מעניינים לכתיבה היא להשתמש בב-Ubersuggest למצוא רעיונות חדשים על בסיס מילת מפתח. כלים דומים שיעשו עבודה לא פחות טובה תמצאו בפוסט הזה.
- חפשו ב-Pinterest רעיונות ויזואליים עליהם אפשר לכתוב (לדוגמא: אינפוגרפיקה על התחום שלכם).
- חפשו מומחים ב-Linkedin ותשאלו אותם שאלות ומזה תייצרו פוסט מושקע.
- סיעור מוחות עם חברים ולקוחות, זה לא רע לשים רגע את האגו בצד ולשאול את הלקוחות ואת החברים שלכם מהתחום "מה הכי מעניין אותך עכשיו" או "מה היית רוצה לקרוא אצלי באתר"?
- מקרה בוחן: תחשבו על ההצלחות הגדולות שלכם (או הכשלונות) ועשו מזה פוסט, אין דבר יותר מעניין לקרוא מאשר מקרה בוחן.
- חשבו על חגים וזמנים ספציפיים בשנה ותחשבו איך אתם יכולים לשלב אותם. דוגמא: "10 טעויות שחנויות אונליין עושות בזמן הכריסמס".
- שקלו לרשום פוסט המבוסס על תמונה, לפעמים זו דרך מעולה למשוך גולשים.
- הייתה ישיבה מעניינת בחברה שלכם? אולי שווה לשתף את הקוראים שלכם או לשאול אותם שאלות דרך פוסט?
- תקראו עיתונים, חדשות, ומגזינים לאו דווקא בנושא הספציפי שלכם. אתם תקבלו רעיונות מעולים.
- תעשה רשימה של בלוגים מהנישה שלכם, ותראו מה הנושאים הקבועים עליהם הם כותבים. זו לא העתקה! אלא השראה.
- כתבו פוסט המרכז מחקרים שונים בנושא\נישה שלכם ותביעו את דעתכם על כל אחד מהם בכמה שורות. דבר כזה יכול לגרום לגולשים שלכם לדעת מי אתם ומה דעותיכם, אל תשכחו קישורים למחקרים עצמם.
- תרכשו מחקר על השוק שלכם על מנת להבין את הרצונות והצרכים של הגולשים שלכם. (את המחקר גם אתם יכולים לעשות, אבל תמיד טוב לקבל מידע נוסף ממישהו חיצוני).
- קבלו רעיונות באמצעות Soovle מאתרים גדולים כמו: יאהו, וויקיפדיה, יוטיוב, אמזון ועוד…
- באמצעות Feedly עקבו אחרי אתרים ובלוגים שאתם מעריכים ותראו מה הנושא החם שמעסיק אותם. או פשוט, קבלו רעיונות.
- לדוברי שפות שונות: אם אתם יודעים רוסית לדוגמא, חפשו אתרים בשפה הרוסית העוסקים בנישה שלכם ונסו לקבל מהם רעיונות. לפעמים שוני בין השווקים יכול להוליד רעיונות מעולים.
- עדכונים וחדשות בנישה שלכם: יצא מוצר חדש? יש עדכון כולשהו? זו אחלה דרך לייצר פוסט חדש ולהחיות את הבלוג שלכם, ולהראות לכולם שאתם מעודכנים.
- צרו פוסט העוסק בסטטיסטיקה. לדוגמא ניקח אתר של חנות חולצות אונליין, הצבע חולצה המוזמן ביותר מהאתר שלכם הוא כחול, 20% מהגולשים הם גברים שעושים את ההזמנות ו-80% נשים. הסיקו מסקנות ושתפו את הגולשים שלכם.
- בדקו באופן קבוע את הכמות גולשים שביקרו בפוסטים השונים שלכם לאורך זמן ובאמצעות זה נסו להבין טוב יותר מה הגולשים שלכם אוהבים לקרוא.
- אל תכתבו על אותם נושאים במדוייק שהמתחרים שלכם כתבו, כמו שהזכרתי מקודם, תקחו השראה אבל תביאו את הערך המוסף שלכם.
- באמצעות Google Search Console נסו להבין אילו מילות מפתח מביאות גולשים לאתר שלכם ונסו לכסות כמה שיותר נושאים סביב מילת המפתח הזו.
- השתמשו באירועים שקורים עכשיו בעולם ונסו לראות איך אתם מביאים את נקודת המבט שלכם עליהם.
- מצאו נושאים שבעתיד יכולים להיות קשורים לנושא שלכם ונסו לפתח אותם, לדוגמא: "האם החיפוש הקולי בשעונים החכמים הולך לשנות את העולם?".
- רשמו את ההפך לפוסטים שכבר כתבתם עליהם. לדוגמא: "5 טעויות שאתם עושים ומקבלים עונש מגוגל", הדוגמא השלילית "5 דרכים איך לא לקבל עונש מגוגל".
- אל תפחדו (לנסות) להיות מצחיקים. (דוגמא שעד היום מצחיקה אותי).
- בדקו תגובות בבלוגים של המתחרים שלכם, תמיד מסתתרת שם שאלה שהיא פנינה.
- צרו רשימת "אירועים\כנסים קרובים" עבור הקוראים שלכם.
- השתתפו ב-Webinar (סמינרים) וכתבו סיכום עליהם.
- כתבו פוסטים בסגנון "3 טיפים…" \ "4 התוכנות הטובות ביותר…" וכו'. זה פשוט וגם לכולנו יש דברים שנחמד לשתף עם הקוראים שלנו.
- כתבו פוסטים "צהובים", לדוגמא: "יום בחיי מקדם האתרים שלנו", או "מה המנכ"ל שלנו עושה כל בוקר?".
- צרו סקר מעניין לגולשים שלכם (כזה שהם ירצו לקחת בו חלק).
- השתמשו ב- Google Keep ו"זרקו" רעיונות כל יום, אחרי שבוע תכנסו ותקראו את כל הרעיונות- יצוץ לכם משהו.איך עובדים עם גוגל קיפ? בבקשה:
- צרו רשימה של דברים. כן, בדיוק כמו זו.
- אל תחשבו תמיד "איך למכור את הבלוג?", נסו לתת לגולשים שלכם מידע מעבר לשירות שלכם. משהו עם ערך מוסף.
- חפשו נושאים ישנים שכתבתם עליהם ותראו אם יש צורך ב"פוסט-עדכון" עבורם.
עוד דרכים לקבל רעיונות של נושאים לכתיבה לאתרים (ללא מחשב!)
- כבו את המחשב
- הליכה של 20 דקות באוויר הפתוח.
- קחו חופשה! כולנו זקוקים לאחת כזו למילוי המאגרים.
- אירועי Meetup הם להיט, צאו להכיר אנשים ולשמוע רעיונות חדשים בתחומכם.
- כתבו על האירוע Meetup שהייתם בו.
- עשו משהו יצירתי שהוא לא כתיבה. לדוגמא: בישול, ציור, פיסול וכו'..
- למדו משהו חדש וכתבו עליו.
- תיפגשו עם חברים שלא בתעשייה שלכם ותשאלו אותם מה מעניין אותם, או מה היה יכול היה לעניין אותם.
נושאים לכתיבה: לסיכום
מחסומי כתיבה ימשיכו להפתיע אתכם בזמנים שהכי לא הייתם רוצים אותם. בפעם הבאה שזה קורה, פשוט תשלפו את הרשימה הזו ואני בטוח שתצליחו להתגבר על המחסום.
אם עדיין לא התעייפתם ואתם רוצים עוד, תוכלו למצוא 14 רעיונות לייצור תוכן (לאו דווקא כתיבה) בפוסט שכתבתי.
כמו כן, את רוב הכלים שצוינו לעיל הזכרתי בפוסט שלי מעל 120 כלים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.
לא רק רעיונות לכתיבה! מדריכים נוספים באתר: