איך ריענון של תוכן קיים יכול לעזור לכם בגדול (ולמה אנחנו בדרך כלל מתעצלים לעשות את זה?)

זה לא סוד 🤐 שלאלגוריתם של גוגל יש חיבה מסוימת לאתרים שמתעדכנים באופן תדיר, ולא מדובר רק באתרים שנכנסים לקטגוריה של “גוגל ניוז” ומופיעים בתוצאות במיקום בולט.

כאשר אנחנו מעדכנים תוכן באופן שוטף ומעלים תכנים חדשים, האלגוריתם של גוגל מסיק מכך שהאתר שלנו עדכני ויש לו יותר ערך לגולש מאשר אתר שלא התעדכן כבר חצי שנה או שנה.

הגישה הזו מובילה לא מעט בעלי אתרים וכמובן גם מקדמים להוסיף לאתר שלהם עוד ועוד תכנים שכל אחד מהם יכול לצבור מעט או הרבה כניסות.

תלוי כמה התוכן שבדף רלוונטי, כמה אתרים אחרים כתבו על אותו נושא וכמובן מהי איכות התוכן.

אבל מצד שני, זה יכול לשאוב מאיתנו המון זמן ולא להביא לנו בהכרח יותר תנועה.

זה נשמע קצת מוזר, אבל יש לכך סיבה טובה:

להוציא אולי אתרים שמוסיפים אך ורק חדשות, אין כמעט אתר שאין בו תכנים חופפים אחד לשני.

גם אם אתם מכירים את האתר שלכם מצוין, לא בטוח שתזכרו שלפני שלוש שנים כתבתם פוסט או עמוד דומה מאוד לזה שאתם מתכוונים לפרסם עכשיו.

איך רענון של תוכן קיים יכול לעזור לכם בגדול

איך זה פוגע גם ב-SEO שלנו?

סביר להניח שאתם עוקבים אחרי מילות המפתח האורגניות שמובילות אליכם באתר, בין אם דרך כלים למעקב אחרי דירוגים, ה-Search Console או כלים שנועדו לעקוף את המגבלות של Google Analytics כמו Keyword Hero.

ברגע שיש לנו הרבה עמודים ש”נלחמים” על אותה מילת מפתח (ואפילו אם זו מילת מפתח ממש לא מרכזית), אנחנו צריכים לעקוב אחרי הרבה יותר מידע וכל מיני וורסיות של אותן מילות המפתח.

זה אומנם ממש לא נורא (וגם אצלי יש פה ושם מאמרים די דומים) וחלק ממילות המפתח לא יהיו כל כך רלוונטיות עוד שנה או שנתיים (מישהו זוכר את גוגל פלוס?), אבל עודף מידע זה דבר שבאופן כללי כדאי להימנע ממנו.

התרחיש הפחות רצוי מבחינתו הוא כאשר עמודים דומים מתחילים להופיע בתוצאות.

למשל, זה ממש לא נדיר שעמוד ישן ופחות מעודכן מופיע לפני או במקום עמוד חדש שכתבנו ממש לא מזמן, אפילו אם הוא ארוך ואיכותי יותר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יכולות להיות לכך לא מעט סיבות!

למשל, העמוד הישן יותר זוכה ליותר קישורים פנימיים או קישורים מאתרים אחרים, יש בו יותר תגובות, הוא נמצא במקום גבוה יותר בסידור של האתר (לדוגמה, בארכיון) וכו’.

איך נוכל למנוע את זה ואפילו להרוויח?

גם אם האתר שלנו מלא בהמון עמודים דומים, לא כדאי להרים ידיים. וכמו תמיד, הדבר הראשון שנרצה לעשות זה קצת סדר.

הוצאת רשימה של כל הדפים שיש באתר אפשר לעשות באמצעות מפת האתר או באמצעות תוכנה כמו Screaming Frog שגם תיתן לנו את רשימת כל ה-Title ותעזור לנו למצוא מילות מפתח נפוצות.

בשלב השני נרצה לחלק את כל העמודים שעוסקים באותם הנושאים לקבוצות. לדוגמה, אצלי זה יכול להיות משהו כזה:

✔️ חקר מילות מפתח
✔️כל מה שקשור לבניית אתרים
✔️ כתיבת תוכן
✔️ טכניקות נוספות להכנסה פסיבית
✔️ בניית קישורים וכו’

אם העמודים כבר מחולקים לקטגוריות, עדיף לקחת את הקטגוריה הראשית.

חשוב: לעיתים נמצא כל מיני עמודים שבדיעבד לא ממש מקדמים אותנו וממוקדים במילות מפתח שלא רלוונטיות אלינו. אפשר לגעת בהם, אבל בדרך כלל נשמור אותם בעדיפות אחרונה.

בשלב הבא נבחן כל קבוצה בנפרד ונראה מהו הגיל של כל עמוד והאם יש לו זכות קיום משלו, או שיש עמוד חדש יותר שחופף אליו במידה רבה.

רגע לפני שנמשיך, הנה סרטון שיעזור לכם להבין את עולם מילות המפתח

אילו מצבים קיימים?

בדרך כלל בכל קבוצה נוכל לראות כמה סיטואציות נפוצות:

  1. עמודים שמדברים כמעט על אותו הנושא, אבל הכותרת והניסוחים בהם מעט שונים או שהם מתאריכים רחוקים אחד מהשני.
    בפוסטים אורחים נטפל בצורה קצת אחרת.
  2. עמודים שמדברים על אותו נושא, אבל נוגעים בנקודות אחרות. לדוגמה, אופטימיזציה לסרטונים ביו-טיוב לעומת אופטימיזציה לערוץ שלנו
  3. עמודים שבהם יש היררכיה ברורה בין עמוד שמדבר על הנושא באופן כללי ובין עמודים שמרחיבים על אספקטים שונים. למשל, כאן בבלוג יש לי פוסט שמשווה בין מערכות לניהול תוכן ופוסטים ייעודים לכל מערכת.
  4. עמודים ייחודים.

איך נצמצם את כמות העמודים?

בשלב הזה נרצה קודם כל לצמצם את כמות העמודים ולא בהכרח לעדכן את התוכן מהסיבה הפשוטה שאחרת סתם נעשה עבודה כפולה.

טיפול בקבוצה הראשונה

הטיפול בקבוצה הראשונה בדרך כלל יהיה גם בעדיפות עליונה מכיוון שאלו העמודים שיכולים לחלק לנו את מילות המפתח בצורה שלא ממש נרצה.

כאן המטרה שלנו היא למצוא איזה עמוד מצליח יותר מבחינת הדירוגים, וכאמור, זה לא תמיד יהיה העמוד בעל התוכן הכי איכותי.

כדאי גם לעשות מחקר מילות מפתח קטן ולא להסתפק בתנועה או בדירוגים שאנחנו רואים בכלי המעקב.

הפתרון הכי טוב יהיה להטמיע את העמוד הפחות מוצלח בתוך העמוד היותר מוצלח ואם צריך גם לבצע הפניה קבועה (301). באופן הזה סביר להניח שנעלה את הדירוגים, אלא אם כן מילות המפתח לא באמת דומות אחד לשנייה.

ההטמעה לא אמורה להיות עניין מסובך יותר כל עוד אנחנו שומרים על מבנה נכון של כותרות עם מילות מפתח ולא יוצרים פסקאות ארוכות מדי.

טיפול בקבוצה השנייה

בקבוצה השנייה בדרך כלל אין מה לגעת, אלא אם כן אחד העמודים כבר לא רלוונטי וגם לא מחפשים ביטויים שקשורים אליו.

למשל, אם יש לי דף על “תופעות לוואי חיסון ראשון”, אני אוכל לראות כמעט בכל כלי מילות מפתח שלא מחפשים את הביטוי הזה יותר מ-100 אנשים.

אם אני לא מקבל כמעט תנועה לעמוד הזה, אז אולי בכלל לא שווה לי להשאיר אותו.

טיפול בקבוצה השלישית

הטיפול בקבוצה השנייה הוא מעט פשוט יותר. אם העמודים הם בסך הכול בסדר, הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לבדוק הוא שיש מספיק קישורים מעמוד האב אל עמוד הבנים או שההמלצות האוטומטיות על פי תגיות וקטגוריות מוגדרות נכון.

טיפול בקבוצה הרביעית

בקבוצה הרביעית יש לי עמודים ייחודים. כאן אין ממש שאלה ורוב הסיכויים שאני ארצה לשמור עליהם כי יהיה לי קל יותר לשפר אותם בלי לדאוג שאני יוצר חפיפה מיותרת.

אז איך נעדכן את התוכן?

אז איך בעצם נעדכן את התוכן?

עדכון התוכן הוא הדבר המרכזי שלשם כך התכנסנו כאן… העמודים שנרצה לעדכן לפני הכול הם אותם עמודים שמדברים על נושאים דינאמיים, אבל הם לא חדשותיים לגמרי.

לדוגמה, מדריכים, מילונים, עמודים שמרכזים נתונים וכך הלאה.

גם עמודים שמתנדנדים בין דירוגים גבוהים, אבל לא גבוהים מספיק הם כאלו שנרצה לשים בעדיפות עליונה, במיוחד אם התנועה שמגיעה אליהם היא מועטה יחסית למרות שנפח החיפושים גבוה.

  1. בראש העמוד תמיד כדאי לכתוב “עדכון אחרון” ולאחר מכן את התאריך האחרון שבו עדכנתם את העמוד.
  2. לאחר מכן אנחנו עוברים על כל חלק בעמוד ובודקים שהוא עדיין רלוונטי ומעודכן, בעיקר על פי הכותרות. לפעמיים זה ידרוש מאיתנו לעשות עוד מחקר על הנושא או חיפוש של מילות מפתח נוספות שנוכל להשתמש בהן, ובמקרה הזה כדאי לנו לרשום את העמוד הזה בקובץ אקסל לטיפול מאוחר יותר.
    אם אחת הפסקאות שהוספנו מסרבלת את שאר הטקסט, יכול להיות שעדיף להוציא אותה לעמוד בפני עצמו למשל, יכול להיות שיש פוסט ישן שבו אני מדבר על כתיבת טקסט באמצעות ספינרים (שינוי של מילים כך שנוצר גרסה חדשה של הטקסט). אני יכול להוסיף משפט על טקסט שנוצר באמצעות AI או לכתוב עמוד חדש על הנושא.
    אם מרחיבים את הטקסט באופן משמעותי, חייבים לשים לב גם ל-User Intent. כלומר, מה הגולש בדיוק מחפש.
  3. דבר נוסף וחשוב מאוד הוא לבדוק את כל הקישורים ולוודא שהם תקינים. בגדול אני ממליץ שתמיד יהיה לכם תוסף כמו “Check Broken Links” שעושה את זה באופן שוטף, גם אם מדי פעם הוא מדווח על קישורים שהם לא באמת שבורים
  4. עוד טריק נחמד הוא לבדוק את כל התגובות שהשאירו לנו: אם יש הערה חשובה או משהו שאנחנו רוצים שיהיה גם בגוף הטקסט, נוסיף אותו.
  5. לגבי פוסטים אורחים: אין תשובה חד משמעית איך לטפל בפוסטים אורחים מכיוון שזה לא הוגן לגעת בטקסטים שמישהו אחר כתב. אנחנו כן יכולים לרשום הערות אם איזשהו פרט כבר לא נראה לנו עדכני. מעבר לכך, תמיד אפשר לפנות אל מי שכתב את הפוסט ולשאול אותו אם הוא רוצה לעדכן אותו. בסופו של דבר, גם לו יש אינטרס שאם מחפשים את השם שלו בגוגל, יופיע תוכן עדכני….
  6. פרסום מחדש: סביר להניח שאת העמודים שמשמשים כפוסטים ומופיעים באופן דינאמי בדף הבית או בבלוג נרצה לפרסם מחדש (Republish). ברוב מערכות ניהול התוכן אפשר “לעבוד על המערכת” ולשנות את תאריך הפרסום המקורי או בכלל להצמיד אותו לראש רשימת הפוסטים אם רוצים.
  7. עמודים עם מדדי גולשים נמוכים: לפעמיים נראה עמודים עם מדדי גולשים נמוכים כמו זמן שהייה קצר או אחוז נטישה גבוה. במקרים האלו יכול להיות שהגישה של הטקסט למה שהגולש מחפש לא הייתה נכונה. גם במקרה הזה אני ממליץ לקרוא את הפוסט על כוונת המשתמש.

חיזוק העמודים שלא באמצעות תוכן

את העמודים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להביא לנו עוד תנועה מבחינת נפח מילות מפתח ומיקומים כדאי לנסות ולחזק באמצעות גם באמצעות אלמנטים שלא קשורים לתוכן עצמו ורק לאחר מכן לבקש מגוגל לאנדקס אותם מחדש דרך ה-Search Console (רק ליתר ביטחון, סביר להניח שהוא כבר ייעשה את זה…).

לדוגמה:

  1. בניית קישורים חיצוניים.
  2. אם שנינו את המבנה של העמוד באמצעות תמונות, סרטונים וכו’, כדאי לבדוק איך הגולשים מגיבים אליהם באמצעות מפות חום וכמובן לבדוק מדדים ב-Analytics.
  3. גם קישורים פנימיים חשובים. יכול להיות שיהיה עדיף לנו לקשר אל העמודים האלו ממקום קבוע או להפוך אותם לפוסטים דביקים.
  4. תמיד טוב לפרסם אותם ברשתות חברתיות, מקסימום נקבל עוד כמה לידים 😊.

לסיכומו של דבר

בין אם יש לכם אתר קטן עם כמה עשרות עמודים ובין אם יש לכם אתר קצת יותר גדול, ריענון ובדיקה יסודית של עמודים קיימים לא רק תחסוך לכם זמן בעתיד ותקל עליכם לנהל את האתר, אלא גם תוכל לתת בוסט רציני ל-SEO שלו.

כל זה יכול אומנם לקחת המון זמן, אבל ממש לא חייבים לעשות את זה מהר.

לאחר שביצעתם את הכול לפחות פעם אחת, אני ממליץ להמשיך ולעקוב אחרי כל עמוד חדש שמוסיפים דרך קובץ האקסל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו