איך להתעדכן בכל מה שחדש עם Feedly

אן שלא נלך היום, אנחנו מוצפים במידע: מידע מרשתות חברתיות, מידע חדשותי שמופיע בגוגל, בלוגים שאנחנו קוראים, סרטונים ביו-טיוב ועוד המון מידע שלעיתים קרובות פשוט מוציא אותנו מפוקוס.

אם אנחנו עוסקים בשיווק באינטרנט, אנחנו יכולים לבלות בתוך קהילות או לחפש בגוגל במשך שעות ועדיין לא למצוא משהו שבאמת יתרום או יוסיף לידע שלנו.

קשה גם יותר למצוא אתרים שבאמת אפשר לסמוך עליהם מכיוון שהם נוטים להעתיק אחד מהשני וליצור עשרות אם לא מאות תכנים בשבוע.

אבל מסתבר שאפשר להחזיר לנו לפחות חלק מהשליטה הזו 😲.

בסופו של דבר, אתרים רבים ברשת (בערך 40%) בנויים בוורדפרס וברוב האתרים האלו ישנו קובץ שמרכז את כל העדכונים ונקרא RSS Feed.

מדובר בקובץ עם מבנה מאוד פשוט שממנו “קוראי RSS” יכולים לשאוב מידע.

איך להתעדכן בכל מה שחדש עם Feedly?

קוראי RSS קלאסיים לעומת קוראי RSS מודרניים

קוראי ה-RSS הקלאסיים 🤓 היו כאלו שהותקנו על ידי המחשב ובדרך כלל היה צורך לפתוח אותם כדי להתעדכן מפוסטים חדשים בבלוגים האהובים עליכם.

השיטה הזו התאימה לאינטרנט “של פעם” שבו היו הרבה פחות רשתות חברתיות עם פידים משלהן שאף פעם לא נגמרים…

היום השיטה הזו נחשבת למיושנת למדי.

החלופות המודרניות הן בדרך כלל אתרים שמרכזים לנו פיד אחד ארוך מכל האתרים שנרשמנו אליהם או תוסף לדפדפן שעושה פעולה דומה.

איך אני יודע אם אתר מסוים תומך ב-RSS?

אתרים רבים כבר לא ממש משקיעים ב-RSS ולכן הם לא ישימו אותם בחלון הראווה שלהם.

אם יש לכם מזל, תוכלו לראות אייקון שמזכיר את זה של ה-Wi-Fi, רק שהוא בדרך כלל בצבע כתום (אם כי לא תמיד). אצלי למשל הוא מופיע ממש למטה באפור.

החדשות הטובות הן שמכיוון שהמון אתרים בנויים בוורדפרס, לחלק גדול מהם יש פידים של RSS שאפשר לשלוף גם אם הם לא מפרסמים אותם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עבור אתר שמשתמש במחרוזות קבועות לפוסטים כמו כאן, הכתובת בדרך כלל תהיה שם האתר הראשי ולאחר מכן /feed/ (http://example.com/feed/).

אם האתר עושה שימוש בכתובות ברירת המחדל לפוסטים, ייתכן שהכתובת הנכונה תהיה http://example.com/?feed=rss.

יש גם אתרים שמפעילים כל מיני טקסונומיות אחרות לפיהן הן מסדרים פוסטים, אבל עדיין תוכלו למצוא פידים של קטגוריות, תגים או שם הכתוב.

הכתובות הסטנדרטיות נמצאות בקודקס של וורדפרס.

אם אתם רוצים לגלות עוד על היתרונות של קידום אתרי וורדפרס, צפו בסרטון הבא:

באיזה קוראי RSS כדאי להשתמש?

יש לא מעט קוראי RSS מודרנים שהם למעשה אתרים שלמים של שירות כתוכנה (Software as a Service). אחד מהאתרים הכי נחשבים הוא Feedly.

מדובר באתר מוכר שיאפשר לכם לעקוב אחרי 100 מקורות ולסדר אותם בשלושה פידים מרכזיים ללא תשלום נוסף.

המנוי הקטן ביותר שעולה 6$ לחודש 💰 יפתח לכם עוד הרבה אפשרויות שיתוף וייתן לכם לעקוב עד 1,000 מקורות שונים, די והותר לדעתי…

עוד אפשרות חביבה היא לגלות עוד מקורות מידע על סמך התאמה של Feedly למקורות שכבר קראתם.

כלי נוסף נקרא LEO והוא מסנן מראש פריטי מידע בתוך הפיד המותאם שלכם. Leo נמצא רק בתוכנית ה-Pro+ שמתחילה בקצת יותר מ-8$ (תלוי אם יש מבצעים או לא).

קורא RSS נוסף שאפשר להוריד כאפליקציה או תוסף לדפדפן שלכם הוא Feeder.

הממשק שלו פשוט למדי ולכן גם דומה מאוד לזה של Feedly. הגרסה בחינם תעדכן אתכם בפוסטים חדשים כל 2 שעות ומתוך 100 מקורות מכל היותר.

המנוי הבא בתשלום (16 ₪ לחודש בתשלום שנתי או קצת יותר בתשלום חודשי) יציע לכם סינונים מתקדמים וגם יעיף את המודעות.

עדכוני RSS

תוכלו גם לסדר את העדכונים על פי נושאים ולא בהכרח מקורות בודדים.

המנוי היקר ביותר (15$) יאפשר לכם גם לשתף פידים עם קבוצות ולעקוב אחרי יותר עד 100 חשבונות טוויטר (לעומת 25 במסלול האמצעי ושניים בלבד במסלול החינמי).

אם אתם מעדיפים את השיטה הישנה והטובה של משלוח עדכונים למייל, אבל רוצים לשלוט בעדכונים ולא להיות נתונים לחסד של רשימת תפוצה, יש לכם שירותים כגון Feedrabbit.

השירות מאפשר לכם להירשם לעד עשרה עדכונים בגרסה הבסיסית ולהחליט אם לשלוח הודעה בכל פעם שעולה פוסט חדש או פעם בשבוע.

אתם יכולים גם להחליט אם לשלוח את כל הפוסט (במידה ויש אותו בפיד) או רק את הכותרת + קישור.

הגרסה בתשלום כוללת גם פילטרים על פי מילות מפתח, למרות שאני לא בטוח שזו השיטה הכי טובה לסנן פוסטים, אלא אם כן הכותרות כתובות בפורמט קבוע (מדריך, חדשות וכו’).

לסיכום

למרות שמדובר בערוץ עדכונים די פרימיטיבי, פידים של RSS יכולים עדיין להיות בחירה מעולה עבור מי שלא אוהב להציף את המייל שלו ברשימות תפוצה (או לפתוח מייל נפרד לשם זאת) או לקבל עשרות התראות קופצות ביום דרך הדפדפן שלו.

למרבה הצער, ההרשמה לעדכונים כבר לא קלה כמו פעם ורוב השירותים עולים כמה דולרים, אבל בסופו של דבר מדובר יותר בהשקעה של קצת זמן מאשר הבנה טכנית מאוד בסיסית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו