קידום אורגני לדפי נחיתה: האם אפשר לקדם עמודי נחיתה?

בואו נדבר רגע על קידום אורגני לדפי נחיתה, או קידום דפי נחיתה.

עמוד נחיתה או דף נחיתה (Landing Page) למי שלא יודע – זה בעצם סוג של אתר עם עמוד אחד. לרוב עמודי נחיתה משמים למטרות פרסום ממומן – בין אם זה בגוגל, בפייסבוק או באמצעים אחרים.

נשאלת השאלה – האם אפשר גם לבצע SEO לדפי נחיתה – כלומר קידום אורגני לדפי נחיתה?

לפני שנתעמק בסוגיה של בניית דף נחיתה בגוגל ולאחר מכן קידום דף נחיתה בגוגל – נעשה עוד קצת רקע ויישור קו לגבי דפי נחיתה.

בעולם השיווק באינטרנט, כשאנחנו מדברים על "דף נחיתה" אנחנו מתכוונים למעשה לשני מושגים שונים:

  1. דף נחיתה שהוא הדף היחיד אליו הגולש נוחת. לעיתים מדובר בדף שנועד לכלוא את הגולש בתוכו בכוונה תחילה כדי שימלא טופס, יתקשר לטלפון וכו', אבל לפעמיים יכול להיות גם שמדובר בדף אחד ארוך שאמור לתפקד כאתר בפני עצמו (אתר פרלקס או One Page Site).
  2. הדף הראשון שהגולש רואה כאשר הוא נכנס לאתר מגוגל, פייסבוק וכו'. לא מדובר בהכרח דווקא בעמוד הבית.

בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לשני הסוגים האלו 🤓

מצד אחד להסביר למה דפי נחיתה עבור פרסום ממומן או אתרי פרלקס אינם מתאימים לקידום אורגני ומצד שני, למה להשתמש בדף מתוך אתר שלם כעמוד נחיתה ממומן הוא גם לא רעיון מוצלח.

הסבר כללי על דפי נחיתה תוכלו למצוא כאן:

בניית דף נחיתה ממומן

זהו כאמור הדף שאליו מכוונת המודעה הממוצעת.

לפעמים הוא נועד לשרת את כל מילות המפתח או המודעות השונות, ולפעמיים רק חתך ספציפי.

ברוב מערכות הפרסום ככל שיש הלימה טובה יותר בין תוכן הדף למילות המפתח במודעה או קהל היעד אליו היא מכוונת, כך גם היא תקבל ציון גבוה יותר ותופיע במקום בולט יותר.

באופן עקיף, עשויה להיות לכך השפעה גם על כמה שנשלם עבור כל לחיצה.

חברות רבות או אפילו אנשים פרטיים שהשקיעו לא מעט כסף 💰 בקמפיין ובניית עמוד הנחיתה, רוצים גם לקדם אותו בגוגל בשיטה האורגנית.

כלומר, לגרום לו להופיע בגוגל גם במקומות שאינם מוקדשים למודעות וכך למעשה לתפוס עוד שטח "נדל"ן".

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

האם זה רעיון טוב? התשובה היא באופן חד משמעי לא, ויש לכך יותר מסיבה אחת:

  1. דפי נחיתה רבים נמצאים בתוך מערכת של בניית עמודי נחיתה, אבל אין להם קישורים מתוך עמוד אחר במערכת (למעט דף הניהול שלא חשוף לגוגל) ובטח שלא מאתרים אחרים סתם כך.
    לכן נצטרך להתאמץ מאוד כדי לבנות לו קישורים. גם אם נצליח בכך, פרופיל הקישורים שלו בדרך כלל לא ייראה טבעי.
  2. בדפי נחיתה ממומנים אין בדרך כלל הרבה טקסט או גיוון בסוגי המדיה מכיוון שהמטרה שלהם היא למקד את הגולש במוצר או בשירות שמציעים לו בלי יותר מדי הסחות דעת. גוגל לא יכול להסיק הרבה מדף כזה, בטח שלא לגבי מהן מילות המפתח הכי חשובות בדף.
  3. דפי נחיתה לא מתעדכנים כמעט והם יכולים לשמש את אותה המודעה במשך חודשים ארוכים. לכן דף שנשאר סטטי עשוי לרדת לאט לאט בדירוגים. גם אם נעדכן אותו, העדכונים יהיו קטנים בגלל מגבלות השטח שיש בו.
  4. גם מבחינת אמינות עשויה להיות בעיה עם דפי נחיתה: הפרטים המדויקים של העסק לא תמיד מופיעים ובטח לא שמות בעלי תפקידים (למעט מקרים מאוד ספציפיים).

דפי נחיתה וקידום אורגני

דף נחיתה ארוך שהוא למעשה אתר פרלקס

מדובר באתרים תדמיתיים שבהם כל סגמנט נפרד מהאחרים על ידי שינוי עיצובי כלשהו שגורמים לו להיראות כאילו מדובר בדף אחר.

בפועל, הניווט בין הסגמנטים מתבצע באמצעות קישורים פנימיים שלא מעבירים את הגולש לדף בעל כתובת אחרת (באופן דומה לראשי פרקים בויקיפדיה).

למה בכלל שמישהו ירצה לבנות אתר כזה?

מבחינה עיצובית קל יותר ליצור כל מיני אפקטים ולשחק עם הטיפוגרפיה של הפונטים מאשר להתחיל לבנות עיצוב לאתר עם עשרות עמודים.

בנוסף, בזכות אותן רשתות חברתיות אנחנו כבר רגילים לגלול עד שאנחנו מעבדים את עצמנו לדעת, כך שמי שבנה את הדף בעצם רוצה לדבר איתנו בשפה שמקובלת היום ברשת.

עמודים כאלו בדרך כלל יותר קל לקדם ויש להם כתובת על דומיין עצמאי, אבל גם זה לא אידיאלי.

ושוב, יש לכך יותר מסיבה אחת:

  1. למרות שבדפים האלו יש יותר טקסט ואפילו אם כל סגמנט משויך למילת מפתח אחרת, בדרך כלל עדיין יש בהם פחות טקסט מאתר שהיה כולל עמוד נפרד לכל מילת מפתח.
  2. ואם כבר דיברנו על מילות מפתח, בסופו של דבר יש לעמוד כזה תג Title אחד וכותרת ראשית אחת (H1). אלו הם שני פרמטרים חשובים ביותר מבחינת ה-On Page. גם אם אנחנו מסתכלים על תג ה-Meta Description שלא משפיע על הדירוגים, יש סיכוי גדול יותר שגוגל לא ייבחר בהכרח את התיאור שרצינו (וזה לא שגוגל תמיד יודע הכי טוב…).

חשוב לציין שיש דרכים לעקוף חלק מבעיות האלו דרך יצירת אתר "היברידי" וטכניקות כמו Prerender, אבל לפעמיים הרבה יותר קל ומשתלם (מבחינת SEO) לפרק את האתר לחלקים.

קידום אתרי פרלקס

ומה עם שימוש בדף מתוך אתר שלם עבור קמפיין ממומן?

להשתמש בעמוד מתוך האתר כעמוד לקמפיין של קידום ממומן זה צעד קצת יותר הגיוני, אבל גם אתו יש כמה בעיות:

כפי שכבר הסברתי, קמפיין ממומן אמור בדרך כלל להוביל את הגולש להצעת מחיר או פרסומת מאוד ממוקדת שבה יש כמה אלמנטים קבועים:

  • כותרת ראשית
  • מאפייני המוצר או רשימה של מה שהוא יכול לתת לנו
  • קריאה לפעולה – CTA – אותה שורת מחץ שאמורה לסגור את המכירה או הליד. יכולה להיות משפט, אבל לפעמיים מסתפקים בטקסט שעל הכפתור
  • הוכחות חברתיות – תכלס המלצות – נכנסו לשימוש בשנים האחרונות כדי להגביר את האמינות של המפרסם לגבי האיכות של מה שהוא מוכר

בנוסף, דף הנחיתה אמור להיות קשור לצבעי המותג, ורוב דפי הנחיתה הם לא בהכרח עם רקע בצבע לבן.

בדף מכירות באתר רגיל אומנם יכולים להיות חלק או כל האלמנטים האלו, אבל גם המון הסחות דעת.

אנחנו ממש לא רוצים שהגולש יתחיל לדלג בין כל הדפים באתר: זה גם עשוי להקטין את כמות הלידים וגם יעוות לנו את נתוני ה- Analytics.

קידום דפי נחיתה

דפי נחיתה לשיווק באמצעות תוכן

יש מקרים מעטים יחסית שבהם דף נחיתה יכול לשמש גם לקידום אורגני וגם לקידום ממומן: יכול להיות שיצא לכם להיכנס לכתבה ממומנת דרך קישור באאוטבריין או טאבולה.

הדפים שאתם מגיעים אליהם הם לא אחת דפים ארוכים שמזכירים אתרי פרלקס עם קריאה לפעולה, אבל תוכלו לראות שיש בהם עוד כמה קישורים לכתבות אחרות או מדורים שכולם הם חלק מאותו הקמפיין.

אין בעיה עקרונית עם הקידום של האתרים האלו, אבל הם בדרך כלל מקבילים לאתרי לווין, וזה אומר שגם יש להם את החסרונות של אתרים כאלו:

  1. כמותג אין להם הרבה ערך והם מתהדרים בשמות ג'נרים ביותר. לפעמיים אפילו לא ניתן למצוא קישור לחברה האמיתית שעומדת מאחוריהם (זו יכולה להיות חברה שבעצמה מוכרת לידים לצד ג').
  2. הסיכוי שמישהו יקשר אליהם בצורה טבעית הוא נמוך ביותר.
  3. בדרך כלל בוחרים בעיצוב מאוד בסיסי או תבניות בסיס של וורדפרס.

קידום דף נחיתה בגוגל? בואו נעשה סדר

אחרי שהבנו מה כן כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות עם כל אחד מסוגי הדפים, אפשר לסכם את השילובים המוצלחים ביותר:

✔️ דף נחיתה ייעודי וקידום ממומן – מתאים לרוב המכריע של הקמפיינים הממומנים. בדרך כלל עדיף לבנות מספר דפי נחיתה שכל אחד מהם מטורגט למילות מפתח או קהל יעד קצת אחר.
אחרת המודעות יהיו פחות אפקטיביות וגם יקבלו ציוני רלוונטיות נמוכים בתוך מערכת הפרסום.

✔️ דף פנימי באתר וקידום אורגני – דפים פנימיים באתרי אינטרנט לא צריכים לתפוס את הגולש בלי לעזוב אותו (למרות שאפשר לשים קריאה לפעולה גם בעמודים אינפורמטיביים), ולכן הם הכי מתאימים לקידום אורגני. אפשר להשתמש בתוכן מתוך דף ממומן שיצא מהסירקולציה ולהפוך אותו לדף בתוך האתר, אבל רק אם מתאימים אותו לכך מבחינת מבנה.
לא לזרוק אותו סתם בתוך האתר.

✔️ אתרי פרלקס עדיף לפרק אם אפשר: אתרי פרלקס עדיף בסופו של דבר לפרק לאתר שלם, גם אם מדובר באתר קטן. יש דרכים ליצור "אתרים היברידים", אבל עדיף להשתמש בהן רק אם ממש אין לכם בררה אחרת.

✔️ אתרי טאבולה או אאוטבריין – אתרים כאלו ניתן לקדם באותה צורה שמקדמים אתרי לווין קטנים, אבל אל תצפו לניסים ונפלאות מבחינת מיקומים.

קידום אורגני לדפי נחיתה – לסיכום

לא סתם דפי נחיתה קלאסיים הולכים עם קידום ממומן ואתרי אינטרנט קלאסיים עם קידום אורגני. יש לזה הצדקה ועדיף לא לערבב אותם אחד עם השני איפה שלא צריך.

במקום זה, שווה להשקיע מראש מחשבה על הדרך הכי טובה לחלק את תקציב הפרסום שיש לכם בין בנייה (או שיפור) של אתר שמיועד לקידום אורגני ובין יצירת דפי נחיתה לקמפיינים והרצה שלהם.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו