איך לאתר תוכן משוכפל באתר שלכם ומחוצה לו

תוכן משוכפל (Duplicate Content) אלו פיסות של תוכן שמופיעות יותר מפעם אחת ברחבי האינטרנט – בין אם זה שכפול תוכן פנימי או שכפול תוכן חיצוני (באתרים אחרים).

תוכן משוכפל בגוגל הוא גורם המשפיע לרעה בהקשר של קידום אתרים אורגני (SEO). במדריך הבא אסביר לעומק איך מתמודדים עם הסוגיה הנפוצה הזו.

קצת רקע – אז מה זה תוכן משוכפל בגוגל?

יש מקרים בהם בעלי אתרים, בין אם לא מודעים ובין אם כן, מעתיקים תוכן מאתרי אינטרנט ללא ידיעה וללא אישור של בעל האתר ואז התוכן הופך למשוכפל.

למה הם עושים זאת? זה יכול להיות מעצלנות, חוסר תקציב, חוסר מודעות או הכל ביחד…

מה הבעיה עם תוכן כפול בהקשר של קידום אתרים?

מעבר לעובדה שתוכן כזה זה למעשה הפרת זכויות יוצרים ויכול להיות עילה לתביעה של כמה עשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק, גוגל גם לא אוהב את העניין.

האינטרס של גוגל כמנוע חיפוש (עוד על איך גוגל עובד) הוא לשרת את הגולשים שלו ולתת להם את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר בזמן הקצר ביותר.

אם כך, אין זה הגיוני שהוא יגיש להם תוצאות זהות נכון?

לכן, הסיכוי שגוגל יציג תוצאות עם תוכן זהה או כמעט זהה, אחת אחרי השניה – שואף לאפס.

עוד הסבר על הנושא ניתן לראות בסרטון הבא:

תוכן משוכפל פנימי (באתר עצמו)

במקרים שקיים תוכן שחוזר על עצמו באתר – כלומר שיש אתר מסוים עם הרבה עמודים זהים, גוגל בדרך כלל יותר סלחן ובהחלט קיים סיכוי שהאתר הזה יככב בדירוגים על מגוון רחב של מילות מפתח.

בתור מקדם אתרים אני אוהב לבצע כמה נסיונות ולראות איך גוגל מגיב לתרחישי קיצון שונים (על אתרים שלי כמובן, ולא על אתרי לקוחות).

כך למשל, אני מחזיק בעצמי לא מעט אתרים עם כפילות תוכן – כמה עשרותאו אפילו מאות, שהתחילו בתור ניסיון.

חלקם הצליחו יותר וחלקם פחות.

את חלקם אני משכיר (עוד על השכרת אתרים) וחלקם מקדם בעצמי ומרוויח מהם כמה גרושים בחודש.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

דוגמא לתוכן משוכפל פנימי:

חישבו על אתר של מצברים שקיימים בו הרבה עמודים של שירות החלפת מצברים לפי יישוב, לדוגמא:

  • החלפת מצברים ברחובות
  • החלפת מצברים בנס ציונה
  • החלפת מצברים ביבנה
  • וכו'…

באתר קיימים מאות עמודים משוכפלים שהטקסטים בהם זהים אחד אחד למעט שם היישוב.

הייתם חושבים שגוגל יעניש כזה אתר נכון?

לא נכון!

מבחן המציאות מוכיח שגוגל (גוגל ישראל לפחות) עדיין "אוכל" יפה אתרים כאלה עם תוכן כזה – וחלקם מדורגים ממש טוב.

הסיבה היא שכל עמוד פונה לחיפוש אחר – אז לא יהיה שכפול טקסט בתוצאות של גוגל, אלא רק שכפול פנימי באתר – אליו כאמור גוגל סלחן יותר.

גוגל חושבים בראש ובראשונה על חווית המשתמש – במידה והאתר עצמו טוב, התוכן סביר+, יש קישורים חזקים וסך הכל החווית משתמש היא טובה – אז כמה משפטים משוכפלים לא אמורים לפגוע בזה, וגוגל רואה בזה אתר לגיטימי שראוי להיות מוצג בתוצאות הראשונות.

השוואת טקסטים

בהמשך למה שציינתי לעיל, אני מצרף פה סרטון שמסביר איך עורכים השוואת טקסטים מבחינת מקוריות ואחוזי שונות בין הטקסטים:

בדיקת מקוריות טקסט: איך מאתרים תוכן שהו משוכפל, או: האם מישהו העתיק ממני תכנים?

תוכן משוכפל חיצוני לעומת זאת – הוא עניין אחר.

כלומר תוכן שמישהו העתיק מכם או שאתם העתקתם מאתר אחר.

אחת הדרכים הטובות לגלות אם יש בעיה של שכפול תוכן – לדוגמא אם העתיקו מכם תוכן, או לבדוק האם תוכן בעמוד מסוים הוא בלעדי או שיש שכפולים שלו ברחבי האינטרנט, היא פשוט להיכנס לאתר Copyscape.

מה זה CopyScape ואיך זה עוזר עם בדיקת שכפול התוכן?

קופיסקייפ (CopyScape) זה כלי המאפשר לכם לתת כתובת אתר והכלי יציג לכם תוך זמן קצר העתקים של התוכן הזה מרחבי האינטרנט, במידה ויש.

בדיקה כזו נקראת גם plagiarism test – בדיקת מקוריות התוכן.

האלגוריתם של הכלי מתקדם מאד ויכול להציג שכפול תוכן חלקי עד לרמה של 2% מהעמוד המקורי! כלומר, גם אם העתיקו מהאתר שלכם פסקה קצרה או אפילו רצף של כמה מילים, הכלי אמור לזהות את זה.

יחד עם זאת, יש מקרים (די נדירים, יש לומר) שבדיקה מפספסת ואז גוגל יכול לסייע לנו. בשביל להיות כמה שיותר בטוח אני תמיד משתמש גם בקופיסקייפ וגם בידידנו הוותיק גוגל.

מה עושים על מנת לבדוק דופליקציה של תוכן?

פשוט מעתיקים משפט אקראי (לא ארוך מדיי – אחרת גוגל יחזיר לנו הודעה שגיאה) מתוך העמוד או המאמר שלנו – ומכניסים לחיפוש של גוגל. במידה וגוגל ימצא עותקים של הטקסט באינטרנט נראה זאת מיד. מומלץ לבצע בדיקה זו לאורך כמה משפטים אקראיים בטקסט כי יש מקרים שרק קטע מסוים הועתק.

ישנו כלי נחמד נוסף, המאפשר לבצע השוואה בין 2 קטעי טקסט על מנת לעמוד על השוני בינהם ב-%. זה טוב אם אתם מנסים לשכתב מאמר מסוים שכבר קיים באינטרנט, או במקרה למשל שזיהיתם שאתר מסוים העתיק מכם – ואתם רוצים לבדוק האם הוא העתיק את הטקסט ב-100% או רק חלקים ממנו.

קופיסקייפ למתקדמים – לבדוק תוכן בהיקפים גבוהים יותר

גרסת ה-Premium של קופיסקייפ, מאפשרת לנו להעתיק מאמר שלם, שטרם התפרסם (נניח, מקובץ וורד) ולהריץ עליו בדיקה על מנת למצוא אם הוא כבר קיים באינטרנט.

זאת דרך טובה, למשל, לבדוק האם מישהו שכתב עבורכם תוכן אכן כתב אותו בעצמו או "נעזר" בתוכן קיים. כמובן, שכמו ישראלי טוב אפשר לעשות גם קומבינה – לפרסם זמנית את המאמר הזה באיזשהו אתר – ואז להדביק בקופיסקייפ את הכתובת ולבצע את הבדיקה בדרך הזו – אבל שששש…אל תגידו שאמרתי לכם 🙂

בכל מקרה, חשבון פרימיום בקופיסקייפ עולה משהו כמו 10$ ל-1000 קרדיטים (כל קרדיט = בדיקה אחת) בפעם האחרונה שאני בדקתי, כך שלדעתי זה ממש משתלם ומדובר בכלי שימושי במיוחד למי שעובד הרבה עם תוכן.

פיצ'ר נוסף שקופיסקייפ בתשלום מאפשר לנו, זה לבדוק כמה עמודים במקביל, למשל במקרה שאנחנו רוצים לבדוק אוסף עמודים. במקרה הזה, יש לעשות קופי פייסט לאוסף כתובות שנרצה לבדוק ופשוט להריץ בעמוד הזה.

לקינוח, קבלו קייס סטאדי מעניין במיוחד שכתבתי, הקשור לשכפול תוכן, על ביטוי שקפץ משום מקום לתוצאה 2 בגוגל >>

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו