תפריט

052-9095200

תפריט

איך לאתר תוכן משוכפל באתר שלכם ומחוצה לו

יש מקרים בהם בעלי אתרים, בין אם לא מודעים ובין אם כן, מעתיקים תוכן מאתרי אינטרנט ללא ידיעה וללא אישור של בעל האתר.

למה הם עושים זאת? זה יכול להיות מעצלנות, חוסר תקציב, חוסר מודעות או הכל ביחד…

מה הבעיה עם תוכן משוכפל?

מעבר לעובדה שמדובר בהפרת זכויות יוצרים ובעילה לתביעה של כמה עשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק, גוגל גם לא אוהב את העניין.

האינטרס של גוגל כמנוע חיפוש (עוד על איך גוגל עובד) הוא לשרת את הגולשים שלו ולתת להם את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר בזמן הקצר ביותר.

אם כך, אין זה הגיוני שהוא יגיש להם תוצאות זהות נכון?

לכן, הסיכוי שגוגל יציג תוצאות עם תוכן משוכפל או כמעט זהה, אחת אחרי השניה – שואף לאפס.

תוכן משוכפל פנימי (באתר עצמו)

במקרים שקיים תוכן משוכפל פנימי – כלומר שיש אתר מסוים עם הרבה עמודים זהים, גוגל בדרך כלל יותר סלחן ובהחלט קיים סיכוי שהאתר הזה יככב בדירוגים על מגוון רחב של מילות מפתח.

למעשה, אני מחזיק בעצמי לא מעט אתרים קרוב (בערך 20 נכון לכתיבת שורות אלו), שהתחילו בתור נסיון – חלקם הצליחו יותר וחלקם פחות. את חלקם אני משכיר  (עוד על השכרת אתרים) וחלקם מקדם בעצמי ומרוויח מהם כמה גרושים בחודש.

דוגמא לתוכן משוכפל פנימי:

חישבו על אתר של מצברים שקיימים בו הרבה עמודים של שירות החלפת מצברים לפי יישוב, לדוגמא:

  • החלפת מצברים ברחובות
  • החלפת מצברים בנס ציונה
  • החלפת מצברים ביבנה
  • וכו'…

באתר קיימים מאות עמודים משוכפלים שהטקסטים בהם זהים אחד אחד למעט שם היישוב.

הייתם חושבים שגוגל יעניש כזה אתר נכון?

לא נכון!

מבחן המציאות מוכיח שגוגל (גוגל ישראל לפחות) עדיין "אוכל" יפה אתרים כאלה – וחלקם מדורגים ממש טוב.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הסיבה היא שכל עמוד פונה לחיפוש אחר – אז לא יהיה שכפול טקסט בתוצאות של גוגל, אלא רק שכפול פנימי באתר – אליו כאמור גוגל סלחן יותר.

גוגל חושבים בראש ובראשונה על חווית המשתמש – במידה והאתר עצמו טוב, התוכן סביר+, יש קישורים חזקים וסך הכל החווית משתמש היא טובה – אז כמה משפטים משוכפלים לא אמורים לפגוע בזה, וגוגל רואה בזה אתר לגיטימי שראוי להיות מוצג בתוצאות הראשונות.

איך מאתרים תוכן משוכפל – או: האם מישהו העתיק ממני תכנים?

תוכן משוכפל חיצוני לעומת זאת – הוא עניין אחר. כלומר תוכן שמישהו העתיק מכם או שאתם העתקתם מאתר אחר.

אחת הדרכים הטובות לגלות אם העתיקו מכם תוכן, או להריץ בדיקה האם תוכן בעמוד מסוים הוא בלעדי או שיש שכפולים שלו ברחבי האינטרנט, היא פשוט להיכנס לאתר Copyscape.

קופיסקייפ (CopyScape) מאפשר לכם לתת כתובת אתר והכלי יציג לכם תוך זמן קצר העתקים של התוכן הזה מרחבי האינטרנט, במידה ויש. האלגוריתם של הכלי מתקדם מאד ויכול להציג שכפול תוכן חלקי עד לרמה של 2% מהעמוד המקורי! כלומר, גם אם העתיקו מהאתר שלכם פסקה קצרה או אפילו רצף של כמה מילים, הכלי אמור לזהות את זה.

יחד עם זאת, יש מקרים (די נדירים, יש לומר) שבדיקה מפספסת ואז גוגל יכול לסייע לנו. בשביל להיות כמה שיותר בטוח אני תמיד משתמש גם בקופיסקייפ וגם בידידנו הוותיק גוגל.

מה עושים? פשוט מעתיקים משפט אקראי (לא ארוך מדיי – אחרת גוגל יחזיר לנו הודעה שגיאה) מתוך העמוד או המאמר שלנו – ומכניסים לחיפוש של גוגל. במידה וגוגל ימצא עותקים של הטקסט באינטרנט נראה זאת מיד. מומלץ לבצע בדיקה זו לאורך כמה משפטים אקראיים בטקסט כי יש מקרים שרק קטע מסוים הועתק.

ישנו כלי נחמד נוסף, המאפשר לבצע השוואה בין 2 קטעי טקסט על מנת לעמוד על השוני בינהם ב-%. זה טוב אם אתם מנסים לשכתב מאמר מסוים שכבר קיים באינטרנט, או במקרה למשל שזיהיתם שאתר מסוים העתיק מכם – ואתם רוצים לבדוק האם הוא העתיק את הטקסט ב-100% או רק חלקים ממנו.

קופיסקייפ למתקדמים

גרסת ה-Premium של קופיסקייפ, מאפשרת לנו להעתיק מאמר שלם, שטרם התפרסם (נניח, מקובץ וורד) ולהריץ עליו בדיקה על מנת למצוא אם הוא כבר קיים באינטרנט. זאת דרך טובה, למשל, לבדוק האם מישהו שכתב עבורכם תוכן אכן כתב אותו בעצמו או "נעזר" בתוכן קיים. כמובן, שכמו ישראלי טוב אפשר לעשות גם קומבינה – לפרסם זמנית את המאמר הזה באיזשהו אתר – ואז להדביק בקופיסקייפ את הכתובת ולבצע את הבדיקה בדרך הזו – אבל שששש…אל תגידו שאמרתי לכם 🙂

בכל מקרה, חשבון פרימיום בקופיסקייפ עולה משהו כמו 10$ ל-1000 קרדיטים (כל קרדיט = בדיקה אחת) בפעם האחרונה שאני בדקתי, כך שלדעתי זה ממש משתלם ומדובר בכלי שימושי במיוחד למי שעובד הרבה עם תוכן.

פיצ'ר נוסף שקופיסקייפ בתשלום מאפשר לנו, זה לבדוק כמה עמודים במקביל, למשל במקרה שאנחנו רוצים לבדוק אוסף עמודים. במקרה הזה, יש לעשות קופי פייסט לאוסף כתובות שנרצה לבדוק ופשוט להריץ בעמוד הזה.

לקינוח, קבלו קייס סטאדי מעניין במיוחד שכתבתי, הקשור לשכפול תוכן, על ביטוי שקפץ משום מקום לתוצאה 2 בגוגל >>

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

10 תגובות

  1. היי אופיר ותודה 🙂
    אני מניח שהתכוונת ל siteliner.com, אכן הוא יכול להיות בעייתי אך צריך לדעת להבחין שם בין עיקר לתפל…

  2. היי דניאל, יש לי אתר של 1,700 עמודים. קופיסקייפ לא מוצא שום תוכן משוכפל, אבל מדי פעם אני נתקל בעמודים שהתוכן בהם הועתק ממקורות אחרים באינטרנט. הבעיה היא שזה קורה באקראי, כי אין לי דרך לגלות את זה (אי אפשר לבדוק 1,700 עמודים אחד-אחד בקופיסקייפ)…

    יש לך עצות איך לאתר עוד עמודים מועתקים? אשמח לשמוע. תודה מראש

    1. היי עמית,
      אני יכול להגיד לך שיש לי לקוח עם אותה בעיה, ויש לו אפילו יותר מ-1700 עמודים באתר. מדובר באתר די ותיק שרוב התוכן שלו הועתק מאתרים אחרים…
      מה שעשינו זה להחליף בהדרגה את כל העמודים החשובים שנמצאים במעקב. כל עמוד נוסף שמעוניינים לחזק – בדיקת תוכן משוכפל זה אחד מהדברים הראשונים שאני עושה, על מנת לשלול שזאת הסיבה שהעמוד לא מככב. קשה לי להאמין שיש כלי אוטומטי שניתן לסמוך עליו לחלוטין בהקשר הזה, אבל יכול להמליץ לך לנסות את זה ולראות אם זה עובד (יש גרסה חינמית):
      http://www.copylo.com/
      מעבר לזה אני לא סומך על קופיסקייפ בשיט – בטח לא כמו בדיקה ידנית בגוגל של כמה קטעים מתוך הטקסט.
      בדיקה נוספת שאפשר לעשות זה להיכנס לאנליטיקס לעמודים הנצפים ביותר בתנועה אורגנית, ולבצע בדיקה אקראית האם התוכן שלהם משוכפל ולשפר במידה וכן.
      מקווה שעזרתי קצת 🙂

  3. השאלה היא האם גוגל מענישה אתרים ישראלים על שכפול תוכן? אני יודע שבחו"ל גוגל כן נלחמת בתופעה אבל בארץ זה שונה ולא נראה שכיום הם עושים משהו בנידון.

    1. נו באמת, שאלה מעליבה 😉
      ברור שתוכן משוכפל משפיע גם בעברית. כל הדברים שאני כותב כאן הם מנסיון ולא תיאוריה. כתבתי גם קייס סטאדי במיוחד על זה

      1. מעליב או לא, בארץ זה לא תקף וכל אחד עושה מה שבא לו.
        שלח לי מייל לפרטי ואני אתן אשלח לך זוגות אתרים שמשטפים כאילו אין מחר.

        1. חבל שאתה יוצא בהצהרות גורפות ופשוט לא נכונות. אני לא אומר שגוגל מענישים על תוכן משוכפל ב100% מהמקרים, בטח לא בגוגל ישראל, אבל בוודאי שיש התייחסות לתוכן משוכפל וראיתי המון מקרים בהם החלפה של תוכן משוכפל הקפיצה ביטויים משום מקום למקומות הראשונים. גם אני מכיר מקרים של אתרים שמשכפלים תוכן כאילו אין מחר ועדיין במיקומים ריאליים, אבל יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים והרבה רמות של תוכן משוכפל וצריך לבחון כל מקרה לגופו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן