052-9095200

העתקת תוכן מאתרי אינטרנט – למה זה יכול לדפוק לכם את הקידום וגם להעמיד אתכם בסיכון משפטי?

נתחיל מעובדות: המשימה של גוגל היא לספק לכם מידע רלוונטי ומקיף בתגובה לכל שאילתה וביטוי שתזינו במנוע החיפוש.

זאת בדיוק הסיבה שהוא מתעדף אתרים שיכולים להציע תוכן ייחודי, מקורי ואיכותי (מה זה תוכן איכותי?) שנותן ערך ועוזר לגולש.

ועדיין, אם נמשיך לדבוק בעבודות – אחוז לא מבוטל מהתוכן הקיים באינטרנט הוא תוכן משוכפל.

למעשה, אפשר לומר שיש מיליוני אתרים עם תוכן משוכפל.

העתקת תוכן מאתרים

העתקת תוכן מאתרי אינטרנט: אז כמה זה גרוע ואיך זה משפיע לכם על הקידום?

במאמר הבא אני הולך לתת לכם את כל התשובות. מתחילים עכשיו 😊

הנוכחות של תוכן מקורי באתר היא דרך חשובה לייחד את עצמכם ממתחרים ואם אתם מפרסמים באופן תדיר תוכן מעניין, אותנטי עם שימוש מדויק במילות מפתח רלוונטיות – אתם בהחלט בדרך הנכונה כדי לראות מגמות חיוביות בקידום האתר שלכם. מהצד השני של המטבע, אם אתם משתמשים בתוכן משוכפל – זה עלול לפגוע בביצועי האתר שלכם. מה זה אומר בכלל?

מה ההגדרה של תוכן משוכפל?

הסבר על זה אפשר לראות גם בוידאו הבא:

בקיצור, תוכן משוכפל הוא תוכן שמופיע במספר מיקומים ברחבי האינטרנט – זה יכול להיות גם בתוך האתר וגם מחוצה לו במקומות אחרים תחת מספר כתובות URL.

אבל מתי בעצם התוכן נחשב למשוכפל בעיני גוגל? לרוב, הכוונה היא כשיש קטעי טקסט שכוללים מספר שורות זהות: לדוגמה קטעים מתוך מאמר שלם, תיאור מוצר, דיונים בפורמים שמצוטטים טקסט רצוף מהאתר שלכם ואפילו טקסטים כפולים מהדף העסקי שלכם ברשתות החברתיות.

רגע – אתם עדיין לא צריכים להיכנס ללחץ.

קודם כל נשבור מיתוס קדום – גוגל לא מעניש כל כך מהר אתרים עם תוכן משוכפל, הוא גם לא טיפש – הוא מבין מה זה ציטוטים או מידע משפטי הכרחי ומבדיל בין אתר רגיל לרשת חברתית.

הפגיעה נעשית במקרים חמורים יותר בהם אפשר לראות אתרים שלמים שזהים זה לזה או מאמרים שלמים שמופיעים במספר מקומות.

לא מאמינים לי?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הנה הצהרה רשמית של גוגל: "תוכן משוכפל הוא לא עילה לפעולת ענישה – אלא אם כן אנחנו נראה כי כוונתו של התוכן המשוכפל היא להטעות ולתמרן את תוצאות מנועי החיפוש"

חשוב להדגיש שבמקרים קיצוניים, סקירה ידנית מגוגל יכולה לקרות גם לכם ואם יש לכם תוכן משוכפל באתר והם יחליטו שהשכפול נעשה בשביל "להטעות ולתמרן" את מנוע החיפוש – האתר שלכם יהיה חשוף לסכנת הורדה מכל התוצאות בגוגל. זה פחות או יותר התרחיש הכי גרוע אבל גם הוא מצב הפיך.

רגע! אם גוגל לא מעניש…אז למה זה כל כך גרוע?

זוכרים מה אמרתי בהתחלה? גוגל רוצה לספק לאנשים חווית גלישה טובה כמה שיותר.

הם רוצים שהגולשים שלהם יקבלו תשובות איכותיות ומדויקות לשאלה או למונח שהם הזינו במנוע החיפוש, על מנת שימשיכו להשתמש במנוע החיפוש ומדי פעם גם להקליק על פרסומות ולהכניס לגוגל ארגזים של כסף.

אבל…בכל זאת, האלגוריתם המפורסם עובד קשה מאוד כדי לקבוע איזה תוכן יותר מתאים כמענה לשאילתת חיפוש, אז תנסו לתאר לעצמכם מה קורה כשיש הרבה אתרים עם תוכן זהה או דומה מאוד? בגוגל מבינים שמשתמשים רוצים כמה שיותר גיוון בתוצאות החיפוש וממש לא את אותו מאמר חוזר חלילה – לכן במצבים של תוכן משוכפל, הם ינסו לקבוע איזה דף הוא עם הציון הרלוונטי הגבוה ביותר ויבחרו להציג גרסה אחת בלבד.

כלומר, כמעט אין סיכוי ששתי אתרים עם תוכן משוכפל יופיעו באותו עמוד, אלא במקרים בהם פשוט אין תוכן אחר שקיים ולגוגל אין מה להציג.

אפשר לומר שהתוכן המקורי מתחרה בתכנים המשוכפלים על המקום שלו ואם ציפתם לרגע שגוגל יעשה משפט צדק – תחשבו שוב, כי הוא לא בהכרח יכול לדעת איזה אתר העתיק והוא עדיין יכול לבחור את הטוב מבניהם (ולצערנו זה יכול להיות גם האתר שהעתיק). כאן הקידום שלכם יתחיל להיפגע וככל הנראה תשימו לב שהביטויים שלכם מפסיקים לטפס למעלה.

העתקת תוכן מאתרים אחרים עשויה לגרום לאנשים לפקפק באמינות שלכם

כשאנשים מחפשים מידע במנוע החיפוש, הם רוצים להיות בטוחים שהם נמצאים במקום הנכון שמספק להם את התשובות שהם חיפשו.

תוכן משוכפל גורם לחוסר אמון ובמקרים רבים פוגע בחוויית המשתמש. תחשבו על זה ככה: כשמישהו מחפש מידע מסוים ומגלה ששתי תוצאות חיפוש או יותר מכילות את אותו טקסט – הוא יהיה מאוד מתוסכל מה שיכול לגרום לשיעורי יציאה גבוהים מהאתר שלכם וכך להשפיע לרעה על התנועה ועל הדירוג שלכם בגוגל.

תוכן משוכפל מעמיד אתכם בסיכון משפטי

זה שגוגל לא נותן עונש בקלות על תוכן משוכפל זה לא אומר שאתם חופשיים לעשות העתק הדבק לכל מאמר ברחבי האינטרנט – לא רק שאתם פוגעים באדם שהעתקתם ממנו, אתם גם יורים לעצמכם ברגל מבחינת הקידום האורגני ואם אתם נתפסים על גניבה (והיום בזכות הכלים שמאפשרים לאתר תוכן משוכפל זה קורה הרבה) אתם חשופים בפני תביעה משפטית על הפרת זכויות יוצרים – תביעה שיכולה בקלות להגיע לנזק של אלפי ועשרות אלפי שקלים.

אם אתם צריכים השראה ורעיונות לכתיבת תוכן – צפו בסרטון הבא:

ואם אתם פחות בקטע של לייצר תוכן בעצמכם, מפאת חוסר זמן או חוסר חשק, בוידאו הבא אני נותן טיפים על איך למצוא כותבי תוכן במחיר אטרקטיבי:

מה קורה במצבים בהם התוכן המשוכפל נמצא באתר שלי?

תכנים משוכפלים באותו אתר הם תופעה יחסית נפוצה שיכולה לקרות מכמה סיבות:

1. כשבעל האתר מחליט שקטע מסוים מעמוד באתר יופיע בכל העמודים באתר שלו – חשוב להבין שבמצבים האלו גוגל לא יצליח לזהות ולסרוק את הביטויים שלכם על העמודים הנכונים. אם אתם רוצים לשמור על תבנית מסוימת – מומלץ לבצע שינויים קלים בניסוחים כדי שמנוע החיפוש לא יזהה זאת כתוכן משוכפל.

2. הסיבה השנייה יכולה לקרות כשפותחים אתר חדש ובעלי האתר בתום לב, מעתיקים ומדביקים את התכנים מהאתר הישן לחדש.

גיליתי שיש לי תוכן מועתק באתר. מה עכשיו?

זה אף פעם לא כיף לגלות שהתוכן שלכם נגנב ושמישהו אחר עושה בו שימוש.

החדשות הטובות הם שלרוב שכפול תוכן לא נעשה מתוך כוונה זדונית אלא מתום לב וחוסר הבנה ב-SEO – פנייה למנהל האתר עם צילום מסך ובקשה למחוק את התוכן המועתק רוב הסיכויים תוכל לפתור לכם את הסוגייה. במידה ואתם חושדים שזה נעשה מתוך כוונת זדון תוכלו לנקוט בצעדים משפטיים ועד אז לערוך את התוכן שלכם מחדש.

אז מה המסקנות?

כשזה מגיע לדיונים על תוכן משוכפל יש דעות לכאן ולכאן, אבל שורה תחתונה – למרות שגוגל "לא מעניש" על תוכן משוכפל – האתר שלכם עדיין ייפגע מכך.

תוכן משוכפל לא קשור לאורך או מספר המילים שמועתקות; אלא למשמעות – ברגע שתוכן מבלבל את מנוע החיפוש ואת המשתמש שלכם, זה יפגע ברלוונטיות שלכם ובחוויית המשתמש מה שיוביל לפגיעה בדירוג האתר. הנה הנקודות החשובות שאתם צריכים לקחת אתכם מהמאמר:

  • אל תעתיקו. השקיעו בתוכן איכותי, מקורי עם עניין וערך לקוראים שלכם. עשו את זה בשביל חווית המשתמש ולא רק בשביל מנועי החיפוש.
  • מניעת תוכן משוכפל פנימי לא רק שיסייע לאנדקס את האתר שלכם כפי שאתם רוצים, אלא גם תשפר את חווית המשתמש.
  • בסופו של דבר תזכרו את המטרה הסופית שבגללה כדאי לכם להימנע מתוכן משוכפל – אתם רוצים שיותר גולשים יכנסו לאתר שלכם, ייהנו מהתוכן ויבצעו פעולה כלשהיא (רכישת מוצר/שירות, יצירת קשר ועוד).
  • תזכרו שלא חשוב כמה התוכן שלכם איכותי, מקורי ומעניין – קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתר בלי קישורים 🙂 ובטוח בתחומים תחרותיים. צריכים עזרה עם בניית קישורים? בשביל זה אני כאן 🙂

בהצלחה!

מדריכים נוספים שכדאי לקרוא:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו