כתיבת תוכן שיווקי – 8 דרכים לתת בראש עם תוכן

תוכן שיווקי הוא כל תוכן שמטרתו לשרת מטרה שיווקית כלשהי. בניגוד למה שאולי אתם חושבים – אין כלל אחד או חוקיות מסוימת עבור כתיבת תוכן שיווקי. תוכן שיווקי טוב, הוא כזה שמשרת את המטרות השיווקיות של האתר או העסק שלכם.

מתי בפעם האחרונה נחשפתם לתוכן שיווקי?

אם אתם אנשים נורמליים שצורכים תוכן בערוצי המדיה השונים, קוראים חדשות במגזינים ופותחים את המייל פעם או פעמיים ביום, סביר להניח שהתשובה הנכונה מבחינתכם תהיה: עכשיו.

כתיבת תוכן שיווקי מוצלח

מה זה תוכן שיווקי?

כאמור, כתיבה של תוכן שיווקי היא אמצעי להעברת מסרים שיווקיים, בדיוק כפי שסרטון פרסומת המשודר ביוטיוב הוא ערוץ כזה, הבאנר שמוצג לכם באתר שביקרתם בו לאחרונה הוא ערוץ כזה.

וכן, גם המייל שקיבלתם מן השירות שאליו נרשמתם לאחרונה הוא ערוץ כזה.

כדי להצליח בכתיבה שיווקית, ולגרום לה להיות אפקטיבית, חשוב מאוד לשמור על כמה כללי ברזל.

במאמר הזה נסקור את החשובים שבהם.

לפני שארחיב יותר על מה זה תוכן שיווקי – קבלו מדריך כללי לכתיבה נכונה יותר. צפו בסרטון:

1. תוכן שיווקי טוב הוא כזה שמביע הזדהות עם הבעיה של הגולש

כשגולש נתקל בבעיה ומחפש לה פיתרון, הוא ראשית מנסה לוודא שמי שמציע לו פתרון כלשהו אכן מבין את הבעיה, צבר ניסיון בהתמודדות איתה, ויודע לספק לו את הפתרון המתאים ביותר.

נניח לרגע שאתם סובלים מחדירה של מים מתחת לחלון בביתכם בימים גשומים במיוחד, ונניח לרגע שזה קרה בשל עבודת איטום לא מוצלחת של הקבלן ממנו רכשתם את הבית.

אם תחפשו פתרונות לכך, מה ישכנע אתכם יותר, האם בעל מקצוע כללי שמסוגל לבצע גם עבודות איטום, או בעל מקצוע שמכיר את הבעיה הספציפית שבה אתם נתקלים, צבר ניסיון בהתמודדות איתה, ויודע להסביר לכם על כל שלב בפתרון הבעיה?

מובן לכל שגורם מקצועי שיודע לדבר ולכתוב על הבעיה בה נתקל הגולש, יכול לגרום לגולש להזדהות עם הטקסט הכתוב, ולהניע אותו לפעולה בסבירות גבוהה יותר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

2. הציעו פתרונות עם ערך

להרבה בעלי עסקים יש דיסוננס בלתי פתיר, בין הרצון לייצר ערך רב לגולש ובין הרצון שלא לספק יותר מידי מידע שייתר את הצורך בבעל המקצוע.

החשש הזה הוא, כמובן, בלתי מוצדק. נסו לספק לגולשים שלכם את הערך הרב ביותר שתוכלו לספק מבחינה מקצועית.

הנחת העבודה שלכם צריכה להיות שלרוב האנשים אין זמן או כישרון לבצע את העבודה במקומכם.

הרווח, לעומת זאת, מהרחבה ופירוט של הנושאים המקצועיים בהם אתם מתמחים הוא אדיר: הוא ממצב אתכם כבעלי סמכות בנושא, יכול לייצר עבודה בכמות גדולה,

וגם להגביר את האמינות שלכם בעיני הגולשים (ולא פחות חשוב – בעיני מנועי החיפוש).

3. צרו תוכן שיווקי בגובה העיניים

אם אתם מעוניינים שקהל היעד שלכם יצרוך את התוכן שלכם ויקבל ממנו ערך, כיתבו לקהל היעד בשפה שלו.

אל תנסו לדבר גבוהה גבוהה במקומות שבהם אתם לא נדרשים לכך.

עסקים שמספקים פיתרון לא צריכים לכתוב מאמר מדעי עמוס בנוסחאות וכללי כתיבה מחמירים. ההפך הוא הנכון.

עליהם לכתוב לקהל היעד בצורה שתוכל לייצר שיח אמיתי והירתמות של קהל היעד לתוכן.

4. תוכן שיווקי טוב צריך לעשות שימוש בכותרות וכותרות משנה אינפורמטיביות

חלק גדול מהקוראים שלכם לא יטרחו לקרוא את המאמר כולו. זה בסדר גמור.

אחרים, אלו שיבחרו לקרוא את המאמר כולו, ירצו קודם לסרוק אותו באופן ראשוני כדי להבין איזה תוכן יהיה כלול בו.

זוהי בשורה מצויינת עבורכם, כותבי התוכן. אם תקפידו על שימוש בכותרות ראשיות ובכותרות משנה, כל קורא יוכל לסרוק את התוכן עוד לפני הקריאה המעמיקה, להתרשם מאיכות והיקף הכיסוי של המאמר,

להבין האם הוא עתיד למצוא בו את המידע שחיפש, ואז להתפנות לקריאה שוטפת של המאמר.

המתודה הזאת, של שימוש בכותרות ראשיות וכותרות משנה, תסייע לכם לא רק לקדם את המאמר מול אנשים, אלא גם מול מנועי חיפוש,

שמשתמשים בטכניקות מתקדמות על מנת לחלץ מתוך מאמר נתון את הנושא שבו הוא עוסק ועולם התוכן שהוא מכסה.

5. אל תכתבו סיפור מתח

על אף שכתיבה מותחת ומסקרנת תוכל לסייע לכם בעת עבודה על ספר מתח מצמרר, לא זו השיטה שבה כדאי לכם לנקוט כאשר אתם כותבים מאמר שיווקי.

אין שום פסול בכך שגולש ימצא את מה שביקש למצוא במאמר, כבר אחרי שלוש שניות.

היצע התוכן השיווקי לגולשים ברשת האינטרנט הוא כל כך גדול, שאם תבחרו למתוח את הקורא ולהחזיק אותו עד לקו הסיום,

תגלו במהרה שאיבדתם אותו לטובת תוכן אחר.

נסו להיות קצרים וענייניים כאשר אתם כותבים לגולשים שצורכים את התוכן שלכם.

6. תוכן שיווקי משלב שימוש ברגש

רגש הוא כלי שיווקי ממעלה ראשונה.

כאשר אנחנו מבקשים להניע לפעולה (וזה כבר יהיה טיפ מספר 7), רגש הוא כלי עבודה עוצמתי שיוכל לסייע לנו רבות.

חישבו על כך: קשת הרגשות של האדם היא גדולה ביותר.

אם אתם רוצים לבקש תרומה לעמותה תוכלו להעציב את הקוראים שלכם ולגרום להם לפתוח את הלב.

אם אתם רוצים לשווק להם סמארטפון חדש תוכלו לפתח בהם את רגש הקינאה ולהודיע להם שישיארו היחידים בקבוצת החברים בלי סמארטפון עם מצלמה משוכללת.

אם אתם רוצים להציל חולים באמצעות תרופה שפיתחתם תוכלו לפנות אל רגש התקוה שלהם ולהבטיח להם עתיד טוב יותר.

אם אתם רוצים להניע אנשים לרדת במשקל תוכלו לפתח אצלם את רגש האכזבה העצמית או לחלופין את רגש הסיפוק העצמי.

יש, כמובן, עוד דוגמאות רבות נוספות הנוגעות לרגשות אחרים כמו שמחה, פחד, יציאת תחושת שייכות, הומור, הגשמה ועוד ועוד.

נסו לשלב רגש בטקסטים השיווקיים שלכם ותיראו איך אתם משדרגים אותם בכמה וכמה רמות.

7. צרו דיון סביב הטקסט השיווקי

כאשר אתם בוחרים לשלב באסטרטגיית התוכן שלכם טקסטים שיווקיים, נסו, ככל האפשר,

לייצר טקסטים שיסייעו לכם לפתח דיון בנושא בקרב חברי הקהילה. דיון הופך את הטקסט להיות חשוב יותר, מעניין יותר, ולא פחות קריטי: ויראלי יותר.

בעידן של רשתות חברתיות, פורומים דיגיטליים וקבוצות דיון מקצועיות, הערך של יצירת דיון סביב נושא מסויים הוא גדול מאוד.

בדיון כזה תוכלו להשתמש כדי למנף את היכולות המקצועיות שלכם, להשיב על שאלות, לשקף בפני הקהילה את היכולת שלכם לתרום לנושא,

וגם את סגנון העבודה שלכם, ולייצר לעצמם סמכות גדולה בתחום שבו מתנהל הדיון.

8. הניעו את הגולשים לפעולה

בסופו של יום, צריך לזכור, שמטרת הטקסט השיווקי שתכתבו איננה רק מיצוב הסמכות שלכם, אלא גם ובעיקר הנעה לפעולה.

אם יש לכם התלבטות לגבי הדרך ומידת האגרסיביות הנדרשת בהנעה לפעולה, שבו ותכננו את הדברים היטב.

בהחלט ייתכן שהנעה לפעולה כזאת צריכה להיות מרומזת ובעוצמה מינורית.

אולם, אין חולק על כך שטקסט שיווקי נדרש לגרום לגולשים ולקוראים שלו לבצע פעולה כלשהי.

פעולה כזאת יכולה להיות התעניינות במידע נוסף המצוי באתר, הרשמה לניוזלטר, הצטרפות לקבוצת פייסבוק,

רכישה של מוצר, תשלום על מנוי שנתי לתוכן, ואפילו רכישה חוזרת של מוצרים.

עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם:

מה זה תוכן שיווקי – לסיכום

כתיבת תוכן שיווקי – יש לה תפקיד מכריע בהצלחת אסטרטגיית השיווק שלכם, בין היתר משום שבאמצעותה תוכלו להעביר מסרים שיווקיים שיש בהם גם עומק, שהם מדברים על הבעיה של הגולש, ומציעים לו פתרונות פרקטיים ומעשיים.

אם בחרתם לשלב כתיבה שיווקית במערך השיווק שלכם, הקפידו על כללי מפתח חשובים, שיסייעו לכם להשיג את המקסימום מתהליך הכתיבה ולהגביר את אפקטיביות תהליך השיווק.

מדריכים נוספים? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו