ClickCease

052-9095200

הגדלת עוקבים בפייסבוק – זה טוב לי בחיים? ואיך עושים את זה נכון

לפני כמה ימים היתה לי שיחה עם קולגה במהלכה עלה המשפט "עם לייקים בפייסבוק לא הולכים למכולת".

אז כן – לייקים של היום הם לא הלייקים של פעם 🙂

פייסבוק באופן שיטתי מורידים משמעותית את החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים, ומי שרוצה לקבל חשיפה גדולה יותר בפייסבוק חייב להוציא קצת דינרוס ולהשקיע בפרסום בפייסבוק. למידע נוסף על הקמה וניהול קמפיינים בפייסבוק.

איך להשיג עוקבים בפייסבוק

סבבה, אז האם עוקבים בפייסבוק כן יכולים לעזור לי בחיים איכשהו?

הסיפתח של המאמר הזה היה קצת קודר, אז מהצד השני של המטבע – ראוי לציין כי עוקבים בפייסבוק יכולים להיות תשתית מעולה לצמיחה של העסק.

נכון שניתן להגיע לקהלים מאד מפולחים באמצעות מודעות, אבל זה קצת השכיח מאיתנו שעדיין קיים עולם של שיווק בפייסבוק המבוסס על חשיפה (Reach) אורגנית בפייסבוק שניתן לנצל אם יודעים כיצד.

דבר נוסף הוא שעוקבים הם פילוח קהל בפני עצמו.

אלו כבר אנשים שהביעו אמון ברמה כזאת או אחרת בעסק שלי ולהם בדיוק אני רוצה להציע כל מיני דברים.

זה הרבה יותר פשוט להגיע למי שפשוט מתעניינים בשירותים שאני מציע מאשר לנסות לגלות מי הם יכולים להיות לפי פילוחים שונים.

סיבה נוספת להגדלת העוקבים היא באפשרות לשדר ללקוחות פוטנציאלים שמדובר בעסק ראוי ולגיטימי.

כאשר מישהו מגיע לדף שלי או רואה ווידג'ט באתר, ומגלה שעוד חמישה חברים שלו עוקבים אחרי, אני כבר מקבל אצלו קרדיט והוא יותר נינוח להמשיך לגלוש במקום שקיבל את האישור החברתי לו הוא היה זקוק.

סבבה, הבנתי – אז איך מגדילים את כמות הלייקים בפייסבוק?

יש לכך כמה וכמה דרכים. אבל ברשותכם נחזור טיפ טיפה לבסיס.

אם אתם מתחילים את דרככם בפייסבוק, הנה סרטון שיכול לעזור לכם, בו אני מסביר איך פותחים עמוד בפייסבוק:

1. עוקבים אורגניים

הדרך הכי ישירה היא גם זו שמצריכה עבודה רבה יותר ונותנת תוצאות לאורך טווח ארוך (ככה זה עובד בדרך כלל).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תוכן איכותי בשילוב עם עוד כמה גורמים, יביא לעמוד שלכם עוקבים אורגניים.

תוכן איכותי – פייסבוק מקדמת תוכן לפי היררכיה מסוימת.

בעיקרון, הפייס אוהב פוסטים ויזואליים וכאלו שמשאירים את המשתמש בבית, כלומר בפייסבוק.

מהנסיון שלי, אלו סוגי הסטטוסים שמקבלים חשיפה בסדר יורד:

1. וידאו לייב נמצא בראש סדרי העדיפויות

2. וידאו רגיל

3. סטטוס בשילוב תמונה או גלריה

4. סטטוס טקסטואלי בלבד

5. לבסוף פוסטים עם קישורים חיצוניים שמפנים אנשים מחוץ לפלטפורמה של פייסבוק.

* לכל הדברים האלה יש סייגים – שכן אם פייסבוק מזהים אינטראקציה יוצאת דופן (המון תגובות, לייקים, שיתופים וכו') – הם ידחפו לקדם את הפוסט שלכם יותר, פחות משנה מאיזה סוג.

כמו כן, אין לי הוכחה לזה אבל יש מצב שריבוי פוסטים מהסוג שציינתי בסעיף 5 מוריד לכם בהדרגה את החשיפה הכללית – בעיקר בעמודים עסקיים.

סטטיסטית, כל פעם שאני משתף פוסטים עם קישורים לאתר שלי, אני מרגיש ירידה בחשיפה בימים לאחר מכן. לחלופין, אם אני מעלה וידאו (בפיסבוק עצמו ולא קישור ליוטיוב) – הם מצ'פרים אותי בחשיפה גדולי יותר בפוסטים העוקבים.

קונספירציה? אולי, אבל זה הנסיון שלי.

אגב, אם מעניין אתכם לדעת איך מעלים וידאו לפייסבוק, בבקשה:

כמה טיפים לתוכן שעובד טוב בפייסבוק ויכול להגדיל לכם את מספר הלייקים / עוקבים:

  • טקסטים טובים הם כאלו שיוצרים עניין, נותנים ערך לקורא ומסתיימים בקריאה לפעולה. אותה קריאה לפעולה יכולה להיות בדיוק הבקשה לעקוב אחרי העמוד.
  • דאגו לדף מסודר – וכשאני אומר 'מסודר' אני מתכוון לכמה דברים: תמונת נושא (קאבר) מעולה, תמונת פרופיל מעולה הן כמובן חלק מזה.
  • מומלץ בחום גם למלא פרטים מלאים אודות העסק כולל כתובת, טלפונים, אתר אינטרנט וכל הג'אז הזה.
  • אם אתם חושבים שאלו עצות סתמיות, נסו להגיע לעמוד עסקי עם פרטים חסרים ותראו איך זה מרגיש לכם… מרגיש שמשהו חסר ומבחינתי זה דף שגם הלייק שלי יהיה חסר בו.
  • פתחו קבוצה – קבוצה ניתנת להקמה על ידי אדם פרטי או על ידי דף עסקי. דף עסקי שמקים קבוצה יכול ליצור תכנים שנמצאים 'ליד' התחום המקצועי שלו. זו יכולה להיות למשל קבוצת דיונים על אפיה שמנוהלת על ידי חנות לכלי בית. למידע נוסף על הגדלת קבוצות בפייסבוק וגם על שיווק בעזרת קהילות בפייסבוק ובכלל.

2. קניית לייקים: לייקים ממומנים / בתשלום

אם נגענו בהגדלה אורגנית של מספר העוקבים, נצטרך כמובן להזכיר גם רכישת לייקים בכסף.

האמת היא שזו שיטה פחות מומלצת. הבעיה העיקרית איתה – שהיא מאד מסוכנת.

פייסבוק, כמו כל פלטפורמה, לא אוהבת מניפולציה על הנתונים שלה. חסרון נוסף הוא בכך שהלייקים שנקנים לא מכילים את היתרונות של יצירת קהל אמיתי מסביב לעסק. זו השיטה היחידה שאני מזכיר כאן שאינני משתמש בה ולא ממליץ עליה אבל אני לא רוצה להתמם לגמרי.

יש מצבים שהיא יכולה אולי להתאים. למשל לעמודים חדשים שצריכים מאסה ראשונית של עוקבים, פשוט בשביל לא להצטייר כעסק מתחיל בפני מי שמבקר אותם.

כמו כן, גם כאן אני מסייג – ניתן לעשות קמפיין בפייסבוק שמטרתו הגדלת הלייקים, שזה שונה מקניית עוקבים דרך שירות חיצוני ולרוב מפוקפק.

יחד עם זאת, אני לא מאמין שקניית לייקים זאת אסטרטגיה נכונה לטווח ארוך – אלא הרבה יותר עבודה על תוכן שיביא לכם את העוקבים באופן טבעי.

אצלי באתר למשל, לא קראתי קריאות להירשם בפייסבוק בצורה אגרסיבית או בולטת מדי – אנשים עשו זאת מיוזמנת כי אוהבים את התוכן שלי רוצים להתעדכן עליו גם בהמשך.

3. הזמנת משתמשים שעשו לייק

כאשר הפוסטים שלכם מקבלים חשיפה ולייקים, יש לכם כאן הזדמנות מאד טובה להפוך את אותם אנשים לעוקבים.

איך זה עובד?

כל פעם שמישהו עושה לנו לייק או תגובה כלשהי (כועס/צוחק/עצוב/המום) – ניתן לראות את רשימת האנשים שהגיבו על ידי לחיצה על האייקונים ואז לראות מי כן "מעריץ" (Fan) שלנו בעמוד העסקי ומי לא.

את אלו שלא – אפשר להזמין.

מדובר אסטרטגית במעשה חכם ויעיל – שכן אלו אנשים שכבר "חצי רגל" אצלכם בדף, הביעו התעניינות ותגובה חיובית כלשהי (אם חושבים על זה – מעל 90% מהאנשים לא עושים לייק בכלל, למרות שבהחלט יכול להיות שאהבו את התוכן שלכם – אז אלו שכן טרחו לעשות, זה אומר עליהם לא מעט לדעתי..)

לענייננו – יש אפשרות להזמין את אותם גולשים אבל צריך לעשות זאת באופן ידני.

אם קצת איבדתם אותי, אני מדבר על המסך הזה:

הזמנת אנשים לעשות לייק לעמוד

כאשר העמוד העסקי שלכם כבר יגדל, זו תהפוך להיות עבודה ארוכה שאולי כדאי להאציל אותה על מפעיל העמוד שלכם. אל תתפתו לעבוד עם סקריפטים שעושים בשבילכם את הפעולה הזו.

כפי שכבר ציינו, פייסבוק מפעילה את כל היכולות שלה לגלות דברים כאלו וממש חבל להסתכן, בטח שעל דבר כזה.

נסו להבין מתי לתזמן את ההזמנה של אותם משתמשים שעשו לייק. יש דעות לכאן ולכאן בנושא וצריך לראות מה עובד לכם. בעיקרון, אני נגד הזמנה מיד כאשר יוצא הפוסט. תנו לאנשים לעכל את הפוסט, אולי להגיב לקריאה לפעולה בו ומי יודע אולי אפילו להתקשר או לרכוש משהו.

לאחר שאתם מניחים שכל הדברים הללו קרו או יכלו לקרות, שלחו את ההזמנה ללייק על הדף. בשלב הזה יש סיכוי טוב לקבל תגובה חיובית ואולי להבא להמיר את המשתמש להיות לקוח מן המניין.

4. הזמנת חברים לעשות לייק

להזמין משפחה וחברים לעשות לייק לעמוד העסקי שלכם זה נחמד – ברוב המקרים לא יעיל בשיט, אבל לא יזיק.

עם זאת, בתור בעלי עסק, דאגו להתחבר עם אנשים שיכולים לקדם אתכם. אלו יכולים להיות לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים, אנשי מפתח שונים או אפילו ספקים שונים.

לכל אלו יש פוטנציאל להפיק תועלת מהפוסטים שלכם ומההצלחה שלכם.

כך, לאט לאט תפתחו את הפרופיל האישי (או ה'אישי עסקי') שלכם ותגיעו לאלפי חברים. לא הייתי רץ לצרף כל פרופיל שמציע לי חברות אבל כן לחשוב על זה בצורה יותר אסטרטגית.

את כל האנשים האלו נוכל להזמין, לאט לאט, אין לחץ, לעקוב אחרי הדף שלנו. דבר נוסף שנוכל לבקש מאותם אנשים הוא כמובן להצטרף לקבוצה שלנו. נבנה על ההיכרות איתם ובעתיד נבקש מהם גם לשתף פוסטים שלנו, אולי הם יבקשו משהו בתמורה.. מה שמוביל אותי ל:

5. צרו כל מיני שיתופי פעולה

שיתופי פעולה עם עסקים אחרים זה משהו שאנחנו מכירים למשל מעולם קידום האתרים.

ישנם עסקים שונים שמשלימים אותנו ואיתם נוכל לשתף פעולה. למשל מספרה שמשתפת פוסטים של יבואן צבע לשיער, דברים כאלה.

שיתופי פעולה עם לקוחות יכולים להיות גם דרך טובה להשיג עוקבים איכותיים.

בקשו מהעובדים בעסק לאתר לקוחות מרוצים וממש בזמן אמת לבקש מהם לעקוב אחרי העמוד. אם עושים את הבקשה בצורה חביבה ומשאירים מרווח גם לקבל סירוב, זו יכולה להיות דרך נפלאה להביא עוקבים.

אני אישית לא כל כך אוהב את הפרקטיקה של להתנות כל מיני דברים בלייקים או מעקב. אם מישהו רוצה סתם לרכוש מכם ולא נוח לו לעשות לכם לייק, הניחו לו לנפשו.

צריך גם לדעת מתי לשחרר ובכל מקרה זה יבטיח לכם רשימת עוקבים איכותית שאפשר לעבוד איתה.

בקשה על גבי מוצר או שירות – שלבו בקשה למעקב אחרי העמוד גם על המוצרים או במהלך השירות שלכם.

נסו לחשוב איפה נכון להציע זאת מבחינת המיקום או התזמון. המקום האידאלי הוא במקום שתופס את הלקוח לאחר שהוא הפיק הרבה ערך והנאה ממה שאתם מציעים. נניח לאחר שיעור יוגה כשהגוף עוד בהיי מהתרגול ואנשים ניגשים לבדוק את הנייד…

6. רשימת תפוצה

לכאורה זה קצת לא הגיוני לעבור מרשימת תפוצה ללייק או מעקב בפייסבוק, נכון?

הרי הבן אדם כבר מקבל מייל מכם ואפילו קורא אותו, אז מה ההגיון להחזיר אותו עכשיו לפייסבוק? לא עדיף לנסות למכור לו משהו?

אני רואה את זה כך – יש כאן בן אדם שמשקיע מזמנו היקר, פותח את המייל וקורא אותו. הוא מתעניין בתכנים שיש לעסק שלנו להציע, מדוע לפספס אותו בפייסבוק? הרי הוא בכל מקרה נמצא שם, לא?

בכל מקרה, הוא מקבל ממני כמה מיילים בחודש, אז אחד מהם יבשר לו על העמוד שלנו בפייסבוק. מבחינתי, רק טוב יצמח מזה.

כמובן, שצריך לעשות את זה במקביל לפוסט רלוונטי ולא סתם כהזמנה לעשות לייק. ההזדמנות הכי טובה היא לנצל פוסט שהצליח יחסית לייצר וויראליות ואז להודיע ולהזמין גם מרשימת התפוצה. אפשרות נוספת היא… ניחשתם נכון: להציע לנמענים שלנו להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו.

שם הם יוכלו לשאול אותנו שאלות באופן ישיר ומשם נוכל להמיר אותם להיות עוקבים לדף העסקי שלנו. הדרך הזו של הזמנה לקבוצה היא יותר 'רכה' ויכולה להיות שלב ביניים אם אתם מרגישים שהזמנה לעקוב אחרי הדף היא ישירה מידי לרשימת התפוצה העדינה שלכם.

מילה על רשימת תפוצה: אם אתם לא משתמשים בכלי הזה, חבל, אבל זה כבר לפוסט אחר (הפוסט הזה, למשל).

יש לי עוד מלא דברים להגיד על רשימת תפוצה. בא לכם. בבקשה:

7. תנו ערך בפרופיל האישי שלכם

לא בדיוק מנסיון, אבל לדעתי – אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגדיל עוקבים בפייסבוק (ובמובן הרחב הרבה יותר – לחשוף אתכם לעוד קהל יעד רלוונטי) היא פשוט להיות פעילים בחשבון הפרטי ולשתף תוכן איכותי.

לא תוכן שיווקי חלילה – אלא תוכן בעל ערך.

בלי למכור שום דבר, בלי לנסות לשווק, בלי להפנות לאף מקור חיצוני – אלא פשוט לכתוב דברים בעלי ערך ומנסיון על דברים שקשורים לתחום הפעילות שלכם.

אני עוקב אחרי כמה וכמה בעלי עסקים בפייסבוק שעושים את זה, בצורה מאד נעימה וגם מעניינת – שגורמת לי להתעניין יותר ולחפור במה שיש להם להציע.

אני בטוח שאני לא היחיד והם מרגישים שהפעילות הזאת מתגמלת אותם בטווח הארוך.

במקרה שלי, יש יותר הפרדה בין העסקי והפרטי – למרות שאני כן זורק מדי פעם איזה שיתוף בפרופיל הפרטי שלי לעמוד שלי בפייסבוק (זה הזמן בו אתם נכנסים ועושים לי לייק, במידה ועדיין לא עשיתם 🙂 )

לכתוב בפרופיל הפרטי דורש זמן והשקעה – וזה משהו שאני בהחלט מתכוון לשלב יותר בשנה הקרובה ובכלל – וממליץ גם לכם.

לסיכום

העלאת מספר העוקבים לעמוד העסקי צריכה להגיע יחד עם מאמץ להשגת חשיפה אורגנית גדולה יותר.

למעשה, ככל שיש לנו יותר עוקבים, המאמץ הזה יותר משתלם.

עמוד עסקי עם מספר רב של עוקבים כבר יכול להשקיע בפוסטים יותר מתוחכמים שיקבלו חשיפה כמו שידור חי או סרטונים שנעשו במיוחד לעמוד העסקי.

העלאת מספר העוקבים תמנף כל מאמץ שעשיתם בעבר או תעשו בעתיד לשיפור וקידום הדף שלכם ולכן היא מומלצת.

זו דרך שלוקחת זמן ומזכירה מאד את התהליך של בניית רשימת תפוצה. ככל שמתקדמים, ההשקעה בזמן וההוצאות הכספיות נהיות יותר משתלמות מכיוון שהן משפיעות על יותר קהל ומביאות יותר לידים ורכישות.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

Share on Facebook