ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

כתיבה שיווקית: 8 טיפים מנצחים לטקסט שיווקי

פעם כתיבה השיווקית הייתה נחלתם הבלעדית של משרדי הפרסום והיחצ"נים. רוב הכתבות השיווקיות היו מתפרסמות בעיתון בתוך עמודים מיוחדים עם מסגרת בולטת והיה קל מאוד להבחין בינן לבין שאר העמודים, מה שהיה יכול להיות יתרון וחיסרון כאחד.

היום הגבול בין תוכן שיווקי לתוכן רגיל הולך ומטשטש.

לא תמיד יש גילוי נאות של תוכן שיווקי טהור, גם אם הוא נכתב במימון של גוף גדול או חברה שלמעשה מספקת אותו.

כתיבה שיווקית

סקרים שונים מראים שעשרות אחוזים מהתכנים שעולים באתרים הגדולים בארץ (Mako ,Ynet ,Walla וכו') הם למעשה תכנים ממומנים חבויים. אם מוסיפים לכך את התכנים שכן מסומנים כשיווקיים, אז תמונת המצב היא אפילו יותר קיצונית.

אבל אם נחזור אליכם ואל האתר או העסק שלכם, בסופו של דבר תרצו לכתוב תוכן שיווקי מנצח שיביא לכם המרות, וזה לא באמת משנה היכן הוא מופיע. כתיבה שיווקית היא קריטית לתהליך SEO, לא רק בגלל שהתוכן הוא המלך וכל זה, אלא בעיקר כי גוגל אוהב לפרגן לאתרים שהגולשים שלהם מרוצים – ואף יותר מזה, גולשים מרוצים שגם עושים פעולות באתר וממירים (עוד על שיפור יחס המרה).

תוכן שיווקי וקידום אתרים

לפני שאני נותן את הטיפים, דבר מאוד חשוב שבתור מקדם אתרים אני חייב להדגיש:

כמו שאתם יודעים, יש תכנים בכל מיני רמות.

התוכן שאנחנו מכנים אותו "תוכן SEO" הוא בדרך כלל תוכן שהמטרה המרכזית שלו היא לקדם את האתר במנועי חיפוש ופחות להמיר. תוכן כזה במרבית המקרים יתפרסם באתרי PBN או שיתופי פעולה למיניהם – למטרות קישורים חיצוניים בעיקר.

ברוב המקרים גם המחיר שלו יהיה בהתאם – 8-11 אג' למילה בממוצע.

אפשר להגיד התוכן הזה נולד מאילוצי שוק – לקוחות רבים לא רוצים / יכולים לשלם סכומים גבוהים לחברות קידום אתרים אבל עדיין רוצות לעשות תהליך SEO ולכן, מקדמי אתרים רבים מחפשים כותבי תוכן ברמה סבירה+ ובמחיר שמאפשר להם גם לקדם בתקציבים ממוצעים (עוד על מחיר קידום אתרים) וגם להרוויח קצת – כי אף אחד מאיתנו לא יעבוד בחינם, כן?

להגיד שקישורים מתוך תוכן כזה לא עובדים זה קשקוש ומנותק מהמציאות – אך מי שיכול להשקיע יותר, ההמלצה היא כמובן שגם באתר שלכם וגם באתרים המקשרים אליהם – יהיה תוכן פצצתי.

הפואנטה היא שתוכן שיווקי טוב שעולה בהתאם, ברוב המקרים יהיה גם טוב לגוגל, כל עוד תבחרו מילות מפתח בצורה שקולה וחכמה. באופן הזה אתם תופסים שתי ציפורים במכה אחת : גם בונים עמודים עם אופטימיזציה טובה וסיכוי להתקדם מהר, וגם כאלו שהגולשים באמת ירצו לקרוא אותם.

אז איך באמת כותבים תוכן שיווקי טוב?

יש קורסים שלמים על כתיבה שיווקית שינסו ללמד אתכם איך לכתוב משפטים מפולפלים, "להיכנס לראש של הקורא", להשתמש במילים "מנצחות", "ללחוץ על הכפתורים הנכונים " ועוד ועוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם יש לכם זמן לקורס של כמה שבועות (וזה המינימום בקורס שלוקח את עצמו ברצינות, ראיתי גם קורסים מקוונים של שעה ורבע…), אתם בהחלט יכולים ללכת על זה.

אבל אני אגלה לכם סוד: גם אם אין לכם זמן לקחת קורס, החדשות הטובות הן שהעקרונות של כתיבה שיווקית טובה מבוססים על היגיון בריא, תרגול, בדיקת האפקטיביות של הכתיבה וחוזר חלילה.

אפילו אם אתם לא מתכוונים לכתוב את הטקסט בעצמכם, חשוב לדעת איך כתיבה שיווקית עובדת כדי שתוכלו להעריך את האיכות של הכותבים שאתם שוכרים.

1. כתבו באופן קליל ובשפה עממית

הרבה כותבים חושבים שכתיבה שיווקית היא בהכרח כתיבה עם משפטים בשפה גבוהה, שימוש בציטוטים מפורסמים, משחקי מילים מתוחכמים וכו'.

אבל האמת היא שהגולש בסופו של דבר רוצה שידברו אליו בגובה העיניים בשפה שהוא יכול להבין בלי לקרוא כל משפט שלוש פעמיים ובלי להרגיש שאתם מתנשאים עליו.

אפשר כמובן גם להשתמש בסלנג, אבל יש לבדוק שאין טעויות צורמות. לדוגמה "זה לא מרגיש נכון" הוא לא בדיוק משפט תקין בעברית מכיוון ש"זה" הוא דומם (מבחינה תחבירית), כך שעדיף שתמצאו לביטוי הזה תחליף. לדוגמה, "משהו לא היה בסדר…".

2. חשבו על הצורך של הגולש ואיזה ערך מוסף אתם יכולים לספק לו

את הגולש לא מעניין עד כמה אתם טובים, מוכשרים וכו', אלא מה הוא יכול לקבל מכם שאחרים לא יתנו לו. מהו היתרון הבלעדי שלכם או המוצר אותו אתם מציעים לו.

כדי לענות על התשובה הזו, אתם קודם כל צריכים להבין מה בעצם הגולש צריך, מהי הבעיה (או הקושי) שלו ואיך תוכלו לפתור לו אותה. הציגו את הבעיה ואת הפתרון מהצד של הגולש. כך תיצרו הזדהות עמו ולא מצב שבו אתם עומדים בצד אחד והוא בצד שני.

הכרות מעמיקה של קהל היעד שלכם מסייעת מאד באפיון האדם שאליו אתם כותבים, והופכת את הכתיבה השיווקית להרבה יותר קולעת.

עוד טיפים לכתיבה טובה תמצאו במדריך הזה שכתבתי.

3. כתבו באופן ספציפי ותנו כמה שיותר דוגמאות

טקסט שיווקי אמור לתת דוגמאות מהחיים וסיטואציות יום יומיות שכל אחד יכול להיתקל בהן.

אל תכתבו תיאורים מעורפלים, על מצבים שאולי יקרו ובטח שאל תיכנסו לתוך תיאוריות או פרשנויות. נסו להביא דוגמאות מהחיים, ועדיף כאלו עם אנשים, חברות או מותגים מפורסמים. דוגמאות אמיתיות ממחישות את הדברים בצורה הכי טובה ויש להן רגליים בקרקע.

אם אתם יכולים לתת דוגמאות של לקוחות שלכם (אפילו בעילום שם), האפקט הזה יגדל פי כמה וכמה.

4. השתמשו במשפטים קצרים, חלוקה לפסקאות עם כותרות ובולטים

הסבלנות של הגולשים כיום הוא נמוכה למדי וגם חלוקת הקשב שלהם מאוד מצומצמת.

לכן, חשוב שהקריאה תהיה לו נוחה מבחינה ויזואלית. השתמשו בפסקאות קצרות של כמה משפטים קצרים גם הם, ואל תשכחו לכתוב כותרת חדשה כל 3-4 פסקאות. באופן זה יהיה קל לגולש לדלג מפסקה לפסקה וגם אם הוא לא יקרא את כל המאמר, הוא יפנים את המסר העיקרי.

פירוט שנעשה באמצעות פסיקים, כמו למשל רשימה של יתרונות, עדיף להמיר לבולטים (תבליטים בעברית) או לפחות לסעיפים קצרים עם מספרים (לא אותיות).

המבנה הזה גם יקל עליכם להשתמש במילות מפתח באופן טוב יותר במקרה ואתם צריכים את הטקסט לטובת SEO (כשלא מדובר בעמוד נחיתה ממומן).

5. הישארו ממוקדים

כשכותבים טקסטים ארוכים, אפשר ללכת בקלות לאיבוד ובלי להרגיש אפילו ללכת סחור סחור ולאבד את המיקוד. במיוחד אם אתם רגילים לשסנים ארוכים של כתיבה ולא מרימים יד מהמקלדת במשך דקות ארוכות.

דרך מאוד פשוטה לפתור התכונה הזו היא לחלק הטקסט קודם כל לפסקאות או ראשי פרקים ורק לאחר מכן להתחיל לכתוב אותו. כך תוכלו להימנע מרעיונות ומשפטים שחוזרים על עצמם והקצב של המאמר גם יהיה טוב יותר מבחינת הזרימה שלו והלוגיקה הפנימית.

6. תנו תקציר בתחילת המאמר

כמו שאתם רוצים לסדר לעצמכם את המאמר לפני שאתם מתיישבים לכתוב, כך גם תרצו לעשות סדר לגולש בראש.

אתם לא חייבים להשתמש בראשי פרקים סטייל ויקיפדיה, אבל כן תנו לגולש מושג על מה הוא הולך לקרוא. אפשר גם לציין זמן קריאה בדקות אחרי כותרת המשנה (על פי אותו עיקרון של קצב קריאה ממוצע לדקה).

גם כאן עליכם להשתמש בכל מה שדיברתי עליו, עד עכשיו. בעיקר, עשו שימוש חכם במילות שאלה.

הנה דוגמה לכמה תבניות שאפשר להשתמש בהן:

  • למה בכלל צריך את זה
  • איך זה יכול לעזור לי (לחסוך כסף, זמן)
  • למה לא להשתמש ב-XYZ, או למה רק XYZ לא מספיק…
  • למי זה לא מתאים (לפעמיים עדיף לסנן מראש את מי שזה לא מתאים לו כדי להגדיל את אחוז ההמרות הרלוונטיות)

7. קראו הרבה כדי לקבל השראה מטובים מכם

אין ספק שלקרוא הרבה משפר את יכולת הניסוח והכתיבה, אבל אתם לא חייבים להפוך לתולעת ספרים. יש הרבה מקורות קריאה אחרים שתוכלו לקחת מהם דוגמאות והשראות, לדוגמה:

  • טורים בעיתון או באתרי אינטרנט, במיוחד אם אתם רוצים לכתוב מזווית אישית
  • תוכן ממומן עם גילוי נאות או בלי גילוי נאות
  • עמודי נחיתה ארוכים כמו למשל כאלו של טאבולה או אאוטבריין
  • פוסטים של בלוגרים מובילים בתחום שאותו אתם רוצים לשווק או אפילו פוסטים ארוכים בפייסבוק (אפשר לשמור אותם דרך הכפתור בצד).
  • נסו למצוא גם פוסטים אורחים או ממומנים כדי להיחשף לעוד כותבים בקלות. שימו לב גם למי שכותב את התגובות המובילות.

8. קריאה לפעולה

קריאה לפעולה היא אולי הדבר החשוב ביותר בטקסט שיווקי.

לא תמיד אפשר לסמוך על הכפתור או על הטופס שיעשו את העבודה בשבילכם, ועדיף שתדגישו את הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לקנות, להירשם, להתקשר וכך הלאה.

הקריאה לפעולה יכולה להיות בסוף המאמר, אבל בהחלט אפשר לשים עוד אחת באמצע המאמר או אחרי המסר העיקרי אותו אתם רוצים להעביר.

אם אתם עושים זאת, הדגישו אותה באמצעות מסגרת, צבע רקע שונה, פונט מודגש וכך הלאה. אל תשתמשו בחיצים אדומים ענקיים וכל מיני קישוטים כאלו. זה יכול לעבוד, אבל באותה המידה בדיוק גם להרתיע (רובם מאפיינים עמודים מפקופקים, Popups ושאר דברים שהגולש הממוצע לא ממש אוהב).

דוגמאות טובות לקריאה לפעולה:

  • מחיר משתלם
  • מבצע מוגבל בזמן או תקופת ניסיון ללא התחייבות
  • ניסיון מקצועי ומה הגולש משיג ממנו (שוב, חשבו על הערך)
  • פגישת ייעוץ חינם
  • ועוד…

כתיבה שיווקית

איך יודעים שטקסט הוא אפקטיבי?

טקסט שיווקי טוב יביא לכם המרות, זה ברור.

מה שפחות ברור הוא איך תדעו היכן אתם מפספסים והיכן אפשר לשפר את הטקסט.

יש כמה מדדים קלאסיים שיכולים לעזור לכם:

  1. זמן שהייה בעמוד של גולשים שהיו לפחות בשני עמודים שונים באתר (אם גולש היה רק בעמוד אחד, זמן השהייה שלו יהיה אפס). אדם ממוצע קורא בערך 250 מילים בדקה.
  2. אחוז נטישה. כדי שזה יעבוד, אתם צריכים להעביר את הגולש לעמוד אחר אחרי ההמרה. אחרת גם גולש שנכנס הישר לדף וביצע המרה ייראה כמו גולש שיצא מהאתר.
  3. אחוזי הכניסות לדף מתוצאות החיפוש. בסופו של דבר, גם תגי ה-Meta צריכים להיות שיווקיים. לעמודים אורגנים אפשר לבדוק את זה דרך ה-Search Console.

בנוסף למדדים האלו שהם המדדים הקלאסיים ונמצאים ישירות ב-Analytics או במערכות הפרסום הממומנות השונות, רצוי מאוד להשתמש גם במפות חום של שירותים כמו Hotjar.

מפות חום יכולות לתת לכם מושג היכן הגולשים נמצאים עם העכבר ובהתאם לזאת באיזה חלק של התוכן הם מתמקדים.  לדוגמה, אם רק הפסקה הראשונה מראה על חום גבוה (אדום), כנראה שמשהו בפתיחה של המאמר לא עובד ורוב הגולשים מעדיפים להמשיך למקום אחר.

כאשר אתם מבצעים שינויים בטקסט במטרה לשפר את אחוזי ההמרה, אל תבצעו יותר מדי שינויים ושמרו את כל הגרסאות הקודמות שלו למקרה שהביצועים יהיו פחות טובים. למטרה הזו עדיף להשתמש ב-Docs ולא בוורד (יש אופציה כזו שם, אבל קל לפספס אותה).

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן