שיפור אתרי אינטרנט: איך להעביר את האתר שלכם מקצה שיפורים

שיפור אתרים זהו נושא כללי ורחב מאד, שיכול להתייחס לכמה וכמה אספקטים של אתרי אינטרנט.

כשמדברים על שיפור אתרים, לרוב מדברים על אחד או כמה מההיבטים הבאים:

  • נוכחות האתר במנועי חיפוש (SEO)
  • שיפור מהירות האתר / זמני הטעינה
  • שיפור יחס ההמרה באתר
  • שיפור התוכן באתר (קופירייטינג)
  • ועוד…

שיפור אתרים – קצת רקע

פעם המדד העיקרי להצלחה של אתר אינטרנט היה בעיקר המיקום שלו בגוגל. אנשים האמינו שאם אתה נמצא במקום גבוה 🔝 אז באופן אוטומטי גם יגיעו אליך גם יותר לקוחות.

אבל ככל שיותר עסקים גילו את השיווק באינטרנט וגם גוגל החל לגוון את תוצאות החיפוש שלו, הסתבר שלהיות מקום ראשון בגוגל לא אומר בהכרח יותר המרות ויותר הכנסות 😲, אלא יש עוד לא מעט פונקציות או דרישות נוספות שהאתר חייב למלא כדי להצליח.

לדוגמה, תפקיד מרכזי בתהליך המרת הגולש ללקוח הוא להקנות לו תחושת ביטחון, במיוחד אם מדובר בעסקה שמעורב בה הרבה כסף או שהיא בעלת חשיבות גבוהה אחרת לחיי היום יום (גוגל קוראת לזה Your Money Your Life).

אם אתם לא יודעים מה זה Y.M.Y.L – הנה סרטון שמסביר בתמצות את הנושא 👇🏼

אם הגולש נכנס לעשרה אתרים של מנתחים פלסטיים, סביר להניח שהוא ייקח את הזמן ויעשה את הבחירה בעיקר על סמך המקצועיות שהאתר משדר, אבל המקצועיות הזו מתבטאת לא רק באיכות התוכן, אלא גם העיצוב, המהירות וחווית המשתמש.

לכן, אם אני לוקח אתר אינטרנט ורוצה לעשות לו מקצה שיפורים כללי (או “טיפול 10,000” אם תרצו), אני יכול להסתכל על חמש קטגוריות מרכזיות, כפי שהזכרתי לעיל:

קידום אורגני

קידום אורגני הוא חלק משמעותי מתהליך של שיפור אתרים.

רוב הבלוג שלי מוקדש באופן כזה או אחר לקידום אתרים, אבל נקודת המפתח היא שאם האתר שלכם לא מקודם נכון, אתם מפסידים תנועה רלוונטית.

כמו שאמרתי, קידום אתרים מורכב לא רק ממיקומים, (למרות שצריכה להיות נראות מינימלית בגוגל), אלא גם מבחירת מילות המפתח הנכונות.

למשל, אם אתר מוכרים פוליסות ביטוח, עדיף שתפנו לגולשים שמחפשים מידע לפני שהם קונים פוליסה, לא גולשים שרוצים לתבוע עכשיו את חברת הביטוח שלהם בגלל תאונה (אני נותן בכוונה דוגמה מעט קיצונית).

בסופו של דבר, אתר חייב להיות בעל תשתית קידום טובה כדי להצליח. אתר איכותי אומנם יתקדם מהר יותר מאתר לא איכותי, אבל גם לאתרים איכותיים צריך לתת פוש.

שיפור חווית המשתמש הכוללת

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שיפור חווית המשתמש הכוללת

כאשר אתם נכנסים לאתר, כמה מהר אתם יכולים למצוא את מה שחיפשתם, בין אם מדובר במידע או פעולה שרציתם לבצע? זו פחות או יותר המהות של חווית המשתמש.

חווית משתמש טובה מורכבת מהרבה אלמנטים שצריכים לעבוד אחד עם השני בסינכרוניזציה:

  1. תפריטים ברורים – התפריטים באתר חייבים להיות ברורים כך שיהיה אפשר להתמצא בהם בקלות, לא משנה לאיזה עמוד הגולש נוחת. ברוב האתרים הבעיה היא דווקא תפריטים ארוכים ומסורבלים מדי, למרות שיש גם כאלו שבהם פשוט שכחו לבנות כמה…
  2. טפסים – אפשר לכתוב מדריכים שלמים על איך לעצב טפסים ואיך לא… בקיצור נמרץ, הטפסים עצמם צריכים להיות קצרים ולספק חלופות לתהליכים מורכבים יחסית. לדוגמה, במקום להירשם באמצעות 10 שדות שונים, צריך לתת למשתמש גם את האפשרות לקבל סיסמה זמנית באופן חד פעמי או להתחבר דרך פייסבוק.
  3. נגישות – אם מדברים על מקצה שיפורים, באמצעות שיפור הנגישות של האתר, אתם יכולים להגדיל באופן פוטנציאלי את קהל המשתמשים בעשרות אחוזים. לדוגמה, להתאים אותו לכבדי ראייה או שמיעה (דרך תמלול), למי שלא מסוגל להשתמש בעכבר באופן רגיל ועוד.

הנושא אולי נשמע מורכב, אבל יש רשימה מאוד ברורה של דרישות ספציפיות לרמות שונות של נגישות. חלק מהן גם נדרשות בחוק עבור אתרים חדשים.

שיפור מהירות והתאמה לנייד

מהירות האתר והתאמה לנייד הם שני פקטורים חשובים מאוד לחוויית המשתמש, ובשנים האחרונות גם לגוגל.

אתר איטי ושלא נראה טוב בסמארטפון מן הסתם לא ישרת את המטרה שלו והסיכוי שהגולש יחזור אליו מהמחשב בבית יותר מאוחר הוא נמוך.

החדשות הטובות הן שהיום המצב הרבה יותר טוב מאשר פעם ולחברות בניית אתרים יש מודעות גדולה מאוד לנושא, אבל יש הרבה אתרים שעדיין סובלים מבעיות שונות.

בדרך כלל הבעיה נעוצה באחד מאלו:

  1. קוד עמוס ומסורבל שלא תמיד יש לו הצדקה
  2. טעינה של סקריפטים וקבצים משרתים חיצוניים
  3. שימוש בתמונות כבדות
  4. שרת בעייתי עם זמינות נמוכה (האתר עולה ולא עולה לסירוגין או שלוקח לו זמן להגיב)

את רוב הבעיות האלו קל לאתר באמצעות הבדיקה של Pagespeed Insights.

שימו לב שהמהירות שאותה גוגל רושם היא לא בהכרח המהירות שתרגישו בפועל. הרבה יותר חשוב לראות את הניתוח הטכני (ולהעביר אותו למתכנת או חברת הבנייה של האתר) מאשר להתייחס לצבע שאתם רואים או הציון המדויק.

שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה קשור באופן הדוק לכל הסעיפים הקודמים ובאופן הדוק לחוויית המשתמש: מרגע שהגולש הגיע לאתר, חייב להיות לו ברור איך לבצע את הפעולה שמבחינתכם תבצע המרה שלו ללקוח (Conversion).

לדוגמה, הוספת מוצר לעגלה, חיוג, שליחת טופס, הודעה ב-Whatsapp וכך הלאה.

יש אתרים שמרכזים את כל הפעולות האלו בעמוד אחד או כמה עמודים בודדים, אבל מוטב שהם יהיו נגישים מכל מקום באתר.

לדוגמה, ברוב האתרים שבהם אתם מוסיפים מוצר לעגלה, יש קישור או חלון שקופץ ושואל אתכם אם לסיים את הקנייה, לא משנה באיזה עמוד אתם נמצאים.

אתרים אחרים עושים שימוש בכפתורים או פסים דביקים (רק חשוב לשים לב שהם לא מסתירים חלקים מהתוכן).

שנייה לפני שנצלול לנושא של יחס המרה – קבלו הסבר קצר על מה זה יחס המרה

אם יחס ההמרה עדיין נמוך מאוד, יש כמה דברים שאפשר לבדוק:

  1. האם הגולש באמת שם לב לכל האמצעים והרמזים הוויזואליים שאתם עושים בהם שימוש, לאן הוא מזיז את העכבר? ניתן לבדוק זאת באמצעות מפות חום.
  2. מהו המסלול או המשפך שאותו הגולש עובר בדרך להמרה? אם תגדירו המרות ב-Google Analytics, יהיה לכם קל יחסית לבדוק את זה דרך הדוח המתאים.
  3. מדדי התנהגות כמו זמן שהיה ומספר עמודים ממוצע לביקור: אנחנו נוטים לחשוב שאם רוב הגולשים מבלים הרבה זמן באתר ומבקרים בהרבה עמודים, מדובר בהכרח בסימן שהם מרוצים. אבל יכול להיות שהם פשוט מתבלבלים ונכנסים ללופ בתוך האתר כמו שקורה לרבים מאיתנו.

גם כאן יש ל-Analytics פתרון יש פתרון בדמות השוואת הביצועים לאתרים אחרים בתחום שלכם, מה שנקרא Benchmarks. מדובר בעניין די פשוט, למרות שיש הרבה סגמנטים שאפשר לבחור מתוכם ולקבל תוצאות שונות.

למשל, בבלוגים ואתרי חדשות זמן שהייה ארוך הוא בדרך כלל באמת מדד חיובי, אבל באתר שנועד לספק מידע קונקרטי כמו שעות פתיחה של עסקים, אין סיבה שהגולש יסתובב ביותר מדי עמודים.

אבטחת האתר

אבטחת אתרים היא נושא שעולה לכותרות כל הזמן ובצדק: למרבה הצער, לא קיים היום אתר שלא ניתן לפרוץ אותו, אבל כן ניתן להגן על האתר באופן בסיסי ולמנוע נזק גדול במקרה ומישהו כן מצליח לפרוץ אליו.

הדרישה המינימלית של גוגל היא להתקין תעודת אבטחה (SSL), אבל זה לא מספיק מכיוון שהתעודה מגנה רק על נתונים שעוברים בזמן אמת בין המחשב של הגולש למחשב של השרת.

אם ניקח למשל סיטואציה שבה אתם שומרים כרטיסי אשראי על השרת ומישהו פורץ למאגר הנתונים, שום תעודת אבטחה כבר לא תעזור לכם…

לכן, לא בטוח בכלל שלשמור פרטים רגישים על השרת זה רעיון טוב, למרות שהוא משפר את חווית המשתמש…

אם מדובר באתר שקונים בו הרבה, יש אפשריות שונות לאחסן את כרטיס האשראי על שרת צד שלישי של מערכת הסליקה.

עוד דבר שלא קשור להצפנה, אבל הוא סופר חשוב היא הגנה על קבצי האתר עצמו גם מפעולות זדוניות וגם מפעולות שביצענו בטעות ועשויות לגרום להודעות שגיאה או מחיקה של מידע חשוב.

אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס ואין לכם תוסף אבטחה או גיבוי, הגיע הזמן להתקין אחד כזה.

ברוב הפלטפורמות האחרות יש שירותים דומים או שהם כבר מוטמעים בהן (אם מדובר בפלטפורמה מסחרית כמו Wix).

שיפור אתרים: השאלה החשובה ביותר, איך יודעים מאיפה להתחיל?

כפי שבוודאי הבנתם, יש המון דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את האתר שלכם.

לא תמיד קל לדעת מהו סדר העדיפויות הנכון ומאיפה להתחיל. לעיתים הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להיעזר בבעל מקצוע אובייקטיבי שלא קשור למי שבנה או בונה לכם את האתר.

גם משתמשים רגילים יכולים לעזור לכם לעלות על דברים מציקים שלא חשבתם עליהם ויש שיטות שונות לביצוע סקרים וקבלת פידבקים באמצעות שירותים כמו Survey Monkey. גם סקר פשוט במייל בעזרת טפסים של גוגל (שכל אחד יכול ליצור בקלות) יכול להיות אפקטיבי.

עוד אופציה היא לבצע בדיקות אוטומטיות שונות, אבל לא כדאי להסתמך עליהן באופן בלעדי מכיוון שהן בדרך כלל בודקות ספקטרום מוגבל מאוד של תכונות ולא נכנסות יותר מדי לעומק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו