הקמת עסק אינטרנטי הפכה להיות פעולה קלה ופשוטה יותר מתמיד.
בעבור השקעה לא גדולה מידי תוכלו לבנות אתר אינטרנט לעסק, למלא בו תוכן אודות השירותים והמוצרים שאתם מציעים, לקדם אותו בגוגל באופן אורגני (עוד מידע על קידום בגוגל) או בעזרת ערוצי שיווק אחרים, להזרים אליו תנועה של לקוחות ו… פשוט למכור להם.
באופן עקרוני, הייתם יכולים להסתדר גם בלי שירותי סליקה של כרטיסי אשראי בעסק.
פשוט מאוד: כל לקוח שהיה מגיע לאתר שלכם והיה מבקש לקנות מוצר או שירות שאתם מציעים, היה נדרש לבצע העברה בנקאית, ועם קבלת האישור עליה (בדרך כלל כעבור יום) הייתם יכולים להחליט שאתם מספקים לו את הסחורה.
תצורת העבודה הזאת היא כמובן מסורבלת מאוד, ובכלל לא בטוח שלקוחות בעידן המודרני היו מסכימים לעבוד בצורה הזאת באופן גורף.
שירותי סליקה באינטרנט מאפשרים לכם, למעשה, לנהל את תהליך הגביה וההתקשרות מול לקוחות בצורה פשוטה, אוטומטית וחלקה יותר.
מהם היתרונות שבסליקת אשראי בעסק?
להטמעה של שירותי סליקה באינטרנט ישנם לא מעט יתרונות מבחינת העסק. נציג כאן כמה מהם:
1. יוזמה
כאשר בעל עסק מאפשר ללקוחות לשלם באמצעות כרטיס האשראי שלהם, היוזמה עוברת אליו.
בעל העסק מבקש מן הלקוחות להקליד את פרטי האשראי שלהם באתר, ומבצע את תהליך הסליקה של העסקה. במקרה כזה, לא נדרש בעל העסק להמתין להעברה שתבוצע על ידי הלקוחות, ביוזמתם, ויכול להמשיך בפעילות השוטפת באופן מיידי.
2. גביה מרחוק
יתרון ברור ומובן של סליקת אשראי בעסק היא האפשרות לבצע זאת מרחוק. בעידן של ריחוק חברתי ומעבר לאונליין – זוהי דרישת סף מבחינת עסקים. למידע נוסף על גביית כסף לעסקים.
3. הבטחת כיסוי לתשלום
אם הלקוח היה מבצע העברה של תשלום לבית העסק באמצעות העברה בנקאית איננה בזמן אמת (העברה רגילה), כדי להיות בטוח שהעברה מכובדת ומבוצעת כראוי, היה נדרש בעל העסק להמתין יום עד מספר ימים.
זוהי, כמובן, תצורת עבודה שאיננה מתאימה למציאות. כשלקוח מבצע רכישה באינטרנט הוא מצפה שהעסקה תאושר ותבוצע באופן מיידי. אם הסחורה שהוא רוכש היא סחורה וירטואלית, הוא מצפה שתישלח אליו לאלתר.
4. אוטומציה
סליקה באמצעות אשראי היא פעולה אשר מתבצעת באופן אוטומטי, ואיננה דורשת הקלדת פרטי חשבון והפקת חשבונית או קבלה באופן ידני.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
5. אמצעי תשלום נפוץ
כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום נפוץ מאוד שקיים בכל בית, ולרוב אף ביותר ממופע אחד. כלומר, בתצורת עבודה של תשלום באמצעות כרטיס אשראי, מאפשר בית העסק לקהל לקוחות רחב להתקשר מול בית העסק ולבצע רכישות.
איך מחברים את העסק לסליקה של אשראי באינטרנט?
בפני בית עסק שמעוניין לאפשר שירותי סליקה של כרטיסי אשראי באינטרנט, עומדות שתי אפשרויות מרכזיות:
- הראשונה היא להתקשר מול חברות האשראי. נכון למועד כתיבת המדריך הזה, פועלות בישראל שלוש חברות אשראי: ישראכרט, כא"ל ומקס (לאומי קארד לשעבר). באפריל 2017 ניתן רשיון "סולק" לחברת טרנזילה (שאת בעליה, איציק נוסצקי, ראיינתי פה בבלוג), שתהפוך בעתיד לחברת אשראי הרביעית בישראל.
לאחר ההתקשרות עם חברת אשראי, והשלמת התהליך מולה (תהליך מורכב שעליו נפרט בהמשך), צריך בית העסק לפעול להתקשרות מול חברת סליקה, שתאפשר לו לסלוק, כלומר, לבצע את העסקאות בפועל. - האפשרות השניה שעומדת בפני בית עסק שמעוניין לאפשר תשלום באשראי היא להתקשר מול מאגדי אשראי. אלו חברות שמשמשות, למעשה,כמתווכות בין בתי עסק לחברות אשראי, מקלות בצורה משמעותית על ההתקשרות, ומאפשרות גם לעסקים קטנים בלי ידע טכנולוגי, לעמוד בדרישות המחמירות של חברות האשראי.
בואו ננסה להבין במה כרוך כל אחד מסוגי ההתקשרויות האלו ומתי כדאי יהיה לעסק לבחור בכל אחד מסוגי ההתקשרויות.
התקשרות מול חברת האשראי
אם אתם כבעלי עסק רוצים להקים באתר שלכם דף סליקה ולאפשר ביצוע עסקאות באשראי, תצטרכו להתקשר מול אחת מכמה מחברות האשראי בישראל – ישראכרט, כא"ל, מקס, טרנזילה או קארדקום.
אחת המצטרפות החדשות לחבורה היא טרנזילה סליקה לעסקים, שיצא לי לראיין את הבעלים שלה לפני מספר שנים – איציק נוסצקי.
פתיחת חשבון באחת מחברות האשראי היא תהליך מורכב למדי: תצטרכו למלא שאלון, ולהמתין לאישור של נציג חברת האשראי, שלעיתים אף ידרוש לקיים פגישה ולהבין היטב את מהות העסק ופעולתו.
בנוסף, כדי לקיים באופן שוטף את הפעילות העסקית מול חברת האשראי, תדרוש חברת האשראי שמידי רבעון תבצעו בדיקות רשת מחמירות כדי לוודא שסטנדרטים הולמים בתחום אבטחת המידע והגנת הסייבר נשמרים.
תקן PCI המחמיר, שאותו תבקשנה מכם חברות האשראי לקיים, מציין דרישות שונות בכל הקשור לאבטחת ההתקשרות הדיגיטלית הזאת:
- התקנה ותחזוקה של חומת אש – Firewall הוא רכיב תוכנה או חומרה שמיועד לסנן תקשורת אינטרנטית בין רשתות מחשבים שונות.
- החלפת ססמאות ברירת המחדל של ספקי תוכנה – סיסמאות דיפולטיביות הן חולשת אבטחת מידע נפוצה שלא מעט גורמים עוינים עושים בה שימוש על מנת לפגוע בפרטיות המשתמשים, לגנוב פרטי זיהוי שלהם, ולעשות בהם שימוש לא מורשה.
- הגנה על נתוני הכרטיסים השמורים בבסיס הנתונים – בקרות אבטחת מידע צריכות להיות מיושמות גם על בסיסי הנתונים המשמשים לשמירה או אגירה של נתוני אשראי של לקוחות.
- הצפנת תשדורת נתוני הכרטיס – בכל תעבורת רשת הכוללת את פרטי כרטיסי האשראי של לקוח יש לוודא שמתקיימת הצפנה של התעבורה.
- שימוש בתוכנת אנטי וירוס – אנטיוירוס היא תוכנה המאפשרת לחברה להתגונן מפני פוגענים שונים ומזיקים ברשת החברה ובמחשבי הקצה.
- שימוש ביישומים מאובטחים ויישום בקרת גישה – ניהול הרשאות וזהויות הוא בקרת מפתח בארגון, אשר מאפשרת להגביל את הגישה לנתונים ולפונקציות עסקיות רק לגורמים המורשים בחברה.
- הגבלת גישה של עובדים ודרישה לשם משתמש ייחודי לכל עובד – יישום בקרות בתחום של מניעת הכחשה יכולות לאפשר לארגון לתחקר ביתר קלות אירועי אבטחת מידע.
- הגבלת גישה פיסית לנתונים – חלק לא קטן מן האיומים בתחום הגנת הסייבר נובעים מיכולת גישה פיסית לנתונים, שלמעשה מבטלת לא מעט משכבות ההגנה המיושמות באפליקציות וברמת הרשת.
- פיקוח על המערכות ועל נתוני האשראי המאוחסנים – ניהול סדור של סטנדרטיים בתהליכי העבודה לתחזוקה וניהול מערכות המידע.
- בדיקה שוטפת של המערכות – בדיקה תקופתית ושוטפת לניטור מצב הבריאות של המערכות היא פעולה הכרחית לצורך קיום סטנדרטים נאותים של ניהול מערכות המידע.
- יישום של מדיניות אבטחת מידע – כלל הפעולות שתוארו לעיל ועוד, צריכות להיות מגובשות במסמך מדיניות אבטחת מידע שישמש בסיס להנחיות הטכנולוגיות שתיושמנה באופן שוטף.
התקשרות מול מאגדי אשראי
כפי שוודאי הבנתם, התקשרות ישירה מול חברות האשראי מצריכה הטמעת של סטנדרטים גבוהים מאוד של אבטחת מידע והגנה על פרטי הלקוחות – פעולה שבתי עסק קטנים ובינוניים יתקשו ברוב המקרים לבצע.
זאת הסיבה, שבשנים האחרונות קמו חברות העונות לשם "מאגדי אשראי".
תפקידן של חברות מאגדי אשראי הוא לתווך בין בתי העסק לחברות האשראי. כאשר בית עסק מתקשר מול מאגד אשראי הוא מקבל מן המאגד דף סליקה חיצוני, שמבטיח עמידה בתקנים המחמירים של חברות האשראי.
כמו כן, תהליך ההצטרפות לשירותי הסליקה הוא קל ופשוט הרבה יותר מן ההתקשרות הישירה מול חברות האשראי.
מאגדים שונים מספקים לעסקים שורה של פתרונות משלימים לפעולת הסליקה.
הנה כמה מן הפעולות האלו:
ניכיון – כאשר בית עסק מאפשר ללקוח לפרוס את התשלום למספר תשלומים, הוא עלול לפגוע בצורה משמעותית בתזרים שלו, במיוחד כאשר מדובר בעסקאות גדולות במיוחד. חברת האשראי תגבה מן הלקוח את הכסף בצורה מדורגת ותשלם אותו בצורה מדורגת לבית העסק, שמבחינתו כבר שחרר את הסחורה ללקוח.
כדי להימנע מבעיות של תזרים בעסק, לא מעט עסקים בוחרים לעשות שימוש בשירותי ניכיון – כלומר, לבקש ממאגד האשראי לקבל את מלוא התשלום, בניכוי העמלה של המאגד, כמובן, באופן מיידי, בתמורה לשוברי התשלום העתידיים.
תשלום מתחדש – כאשר מדובר בעסקה מתמשכת, יש צורך בניהולה לאורך זמן. מאגדי אשראי מספקים בהקשר הזה גם שירותים המתאימים למנויים מתחדשים, הוראות קבע וכו'.
אחסון פרטי אשראי – כאמור, פעולת האחסון והשמירה של נתוני אשראי לצורך ביצוע עסקה עתידית, היא פעולה מורכבת שכפופה לסטנדרטיים גבוהים, לא תמיד כאלו שהם בהישג ידם של עסקים קטנים ובינוניים. מאגדי אשראי יאפשרו לכם לקבל שירותים אלו.
דפי סליקה – כאמור, התקשרות מול מאגדי אשראי תאפשר לכם לעשות שימוש בדפי סליקה צד ג' כדי להבטיח תשלום מאובטח. בהרבה עמודי נחיתה ניתן לראות שימוש בדפי סליקה – או אפשרויות סליקה מובנות בעמודים עצמם.
הפקת חשבוניות – חלק בלתי נפרד מביצוע עסקה אינטרנטית הוא הפקת חשבונית ללקוח שביצע את העסקה. מאגדי אשראי יאפשרו לכם להימנע מן הצורך בהפקת חשבונית באופן ידני במערכת שונה ונפרדת.
אילו עלויות קיימות בסליקת אשראי באינטרנט?
כדי להשוות בין ההתקשרות מול חברות האשראי ובין מאגדי האשראי השונים יש לשים לב לעלויות המשתנות, המותאמות לכל עסק, על פי המחזור שלו, תנאי הפתיחה שלו, ורמת הודאות שלו לגבי עסקאות עתידיות:
דמי הקמה חד פעמיים
זהו תשלום חד פעמי, כאמור, שמבוע כנגד הקמת התשתית וחיבור בית העסק לשירותי הסליקה. בחלק מן החבילות שמציעים מאגדי האשראי השונים, לא קיימים דמי הקמה חד פעמיים.
תשלום חודשי שוטף
זהו התשלום החודשי הקבוע שנדרש בית העסק לשלם עבור שירותי הסליקה.
שיעור דמי ניהול בעבור מחזור עסקאות
כאן מדובר בעמלה שנגזרת בשיעור שעליו הוסכם ממחזור העסקאות, באופן שוטף.
כדי להשוות עלויות ולהבין מהי ההצעה הטובה ביותר לבית העסק, יש לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים האלו. עסק שמחזור העסקאות שלו גדול, יעדיף במקרים רבים, לשלם תשלום חודשי שוטף גבוה יחסית, בתמורה לשיעור דמי ניהול כנגד מחזור עסקאות שהם נמוכים יחסית. לעומת זאת עסק עם מחזור עסקאות נמוך, יעדיף, פעמים רבות, לוותר על תשלום חודשי שוטף, שייקר את התשלום הכולל שיבצע באותו חודש. בחלק מן החברות קיימים מסלולים שלפיהם אם העסק לא סלק – הוא לא שילם באותו החודש.
מתי כדאי להתקשר מול חברת אשראי לביצוע סליקה?
בגדול, ניתן לומר שאם אתם חברה גדולה, שיש לה משאבים ויכולות בתחום אבטחת המידע והגנת הסייבר, ואתם מעוניינים להטמיע שירותי סליקה בעסק עם הברנד שלכם, התקשרות מול חברת האשראי תאפשר לכם לקבל מחירים נמוכים יותר בעבור מחזור העסקאות הגדול שלכם.
מתי כדאי להתקשר מול מאגד אשראי לביצוע סליקה?
אם אתם עסק קטן או בינוני, עם מחזור עסקאות לא גדול במיוחד, עמלות המינימום שתגנה מכם חברות האשראי תהפוכנה את ההתקשרות הישירה מולן למשתלמת פחות. במקרים כאלו, דווקא להתקשרות מול מאגדי אשראי, שיספקו לכם שירות תיווך יעיל מול חברות האשראי גם עבור מחזור עסקאות נמוך, יהיה יתרון מבחינתכם.
איך בוחרים חברת סליקה?
הזמנים השתנו. אם בימים שלפני תקופת הקורונה, הייתה קיימת עלייה מתונה ועקבית של עסקים המעבירים את עיקר הפעילות שלהם לדיגיטל, אז היום בעידן שאחרי, המצב שונה לגמרי; יותר בעלי עסקים בוחרים להתאים את מודל המכירות שלהם לרוח התקופה, ולהתחיל למכור אונליין.
שם, בעיניהם, נמצא הרווח הגדול.
הקטר הדיגיטלי, אותו כוח מניע שדוחף עשרות אלפי עסקים לעבור למכור ברשת, שועט כעת קדימה במלוא המרץ.
הוא שועט, וחברות הסליקה מבינות שעליהן להתאים את עצמן למהירות הנסיעה החדשה, כלומר לתחרות הגוברת בשוק ולהלך הרוח העכשווי והדיגיטלי. הן מתחמשות בשלל כלים ויוצאות לקרב על ליבו של הלקוח.
עידן הפוסט קורונה: העולם עובר למכירות ברשת
בטח שמתם לב לכמות חברות הסליקה שמפרסמות לאחרונה את שירותיהן בכל מדיה אפשרית. הפרסומות מגוונות ומציעות לכם הצעות שמלאות במושגים לא מוכרים. קשה להבין מזה איך משווים בין כל ההצעות ומקבלים החלטה לגבי חברת הסליקה שהכי מתאימה לכם?
איך בוחרים מערכת סליקה באשראי?
לאחרונה נחשפתי למיזם מגניב ושימוש במיוחד – אתר צ'ק בוקס.
צ'ק בוקס (check-box.co.il) הינו אתר השוואת מחירים לסליקה ברשת, המציע לכל בעלי ובעלות העסקים לקבל מידע פשוט ואובייקטיבי בנוגע לכל חברות הסליקה הקיימות בשוק, תוך שימוש בממשק ידידותי אשר מקל על מלאכת ההשוואה המייגעת והופך אותה ברורה וקלה להבנה.
באתר תמצאו מגוון סוגי הצעות להשוואה המתאימות לכל סוגי העסקים:
- עסקים בעלי מחזור עסקאות נמוך? תוכלו למצוא ולהשוות בין חברות סליקה המציעות עלות הקמה נמוכה, אך עם עמלות גבוהות מהרגיל. אלה חבילות העשויות להתאים יותר לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים.
- עסקים בעלי מחזור עסקאות גבוה? תוכלו למצוא ולהשוות בין חברות המציעות עלות הקמה גבוהה יחסית לסליקה, אך גם עמלת סליקה נמוכה משמעותית, שתיראה אטרקטיבית במיוחד למי שסולקים מאות אלפי שקלים בחודש.
איך בוחרים חברת סליקה? המדריך לסולק הפשוט
ראשית, בכדי להתחיל סליקה באשראי, בעל העסק צריך לרכוש מספר ספק אינטרנטי מחברת האשראי ומסוף סליקה. ניתן לרכוש אותם בנפרד, או בחבילת באנדל.
לפני שבוחרים ספק, כדאי ללמוד כמה פרטי מידע ומושגי יסוד בסיסיים, שיעזרו לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים:
חברות ספקי הסליקה / ספקי המסופים – גופים שמבצעים את החיבור בין חברת האשראי לבין אתר האינטרנט שלכם.
חברות האשראי – מספקות את האשראי עצמו עבור ביצוע העסקאות.
מספר ספק אינטרנטי – יש להבדיל בין מספר ספק אשראי, לבין מספר ספק אשראי אינטרנטי, אשר הוא זה שמאפשר את סליקת האשראי באתר שלכם.
תוספים – חלק מחברות הסליקה מבצעות את החיבור בין האתר לחברת האשראי דרך תוספים. חלקן מציעות אותו בתשלום ואילו חלקן ללא עלות נוספת. הגבייה מתבצעת לפי מדרג כמות עסקאות חודשי.
חשוב לדעת:
- החוק מחייב אתכם להפיק חשבונית מס קבלה מיד לאחר שהתבצעה רכישה ברשת.
- אל תתנו למחיר השירות להכריע את הכף. נכון, הוא משמעותי וצריך להיות חלק מהשיקול, אבל השתדלו לא להפוך אותו לשיקול העיקרי. דווקא בתקופה לחוצה כלכלית זו, נסו לקבל החלטה המבוססת על איכות המותג ועל השירות שתקבלו.
נשארו עוד שאלות? צ'ק בוקס מציעה שירות ייעוץ ללא עלות בטלפון או באימייל
079-5800171 | [email protected].