דף הבית / ראיונות / אחד על אחד עם איציק נוסצקי

אחד על אחד עם איציק נוסצקי

והפעם בפוסט הרביעי בסדרת הראיונות שלי, היה לי הכבוד לראיין את איציק נוסצקי, המייסד והבעלים של חברת אינטרספייס, טרנזילה ועוד כמה חברות אינטרנט שכולנו מכירים. את איציק פגשתי לאחרונה ומעבר לזה שהוא אחד מ"האבות" של האינטרנט הישראלי, הוא גם איש מקסים עם חוש הומור מפותח.

איציק נוסצקי: אם שרתי האינטרנט היו יכולים לדבר

בעידן הדיגיטלי, אפילו סבתא שלי יודעת מהו דומיין, אתר וחיבור לאינטרנט, אבל איך כל העסק הזה באמת עובד עדיין נשאר סוד עלום למעטי מעט. איציק נוסצקי, האבא שמחזיק את המפתחות לאינטרנט הישראלי, משתף כמה תובנות מאד מעניינות על כסף, סקס ותשתיות אינטרנט

 איציק נוסצקי

שלום איציק, אני בטוח שכולם מכירים את החברה שלך InterSpace אבל אולי לא כל הקוראים מכירים אותך, איך באמת קיבלת את המפתחות של האינטרנט?

את המפתחות לא ממש קיבלתי, יותר לקחתי. אל תחום התקשורת התוודעתי לראשונה בשנות ה-70 בשירותי הצבאי במחלקת הפיתוח ביחידה המיתולוגית 8200. לאחר שסיימתי לימודי הנדסת חשמל בטכניון המשכתי בתחום ועסקתי בפיתוח מוצרי תקשורת בעיקר לשוק הבינלאומי. אל תחום האינטרנט התוודעתי בתחילת שנות התשעים, בוועדות וכנסים בינלאומיים בהם השתתפתי כאשר באותה עת רק בודדים הכירו את התחום ורובם היו מהאקדמיה. התחלתי לעסוק בתחום כתחביב וגם קצת כעזרה לכמה מחבריי מנהלי חברות היי טק ועד מהרה מצאתי את עצמי מתעסק בזה "פול טיים ג'וב" תחת חברה עצמאית שהקמתי.

בתור רשם דומיינים מוסמך, תוכל לשתף קצת פרטים מעניינים על התחום?

רוב האנשים לא מודעים לכך ששמות דומיין הם בעצם המרכיב הבסיסי של תשתיות האינטרנט בעולם. מזה זמן מתנהל מאבק גדול בין ארה"ב לבין מדינות ה BRICS (ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה) בנושא ניהול הדומיינים כאשר האחרונים מנסים להעביר את האחריות לשמות דומיין ממשרד המסחר האמריקאי למוסדות האו"ם. שערו בדמיונכם מצב בו הממשל האמריקאי מעלים בלחיצת כפתור את כל שמות המתחם .Ru מהעולם… היום יש להם את היכולת הטכנית לעשות את זה.

ואיך זה להיות בעלים של כמה דומיינים מאד נחשקים כמו sex.co.il?

אכן יש ברשותי מספר דומיינים נחשקים שרשמתי ב 1.1.1999 בשעה 00:00 וזה קצת בגלל מזל, קצת תושייה ותזמון נכון, ביניהם, Israel.co.il , internet.co.il  ,sex.co.il ,144.co.il ועוד.  עד היום לא ניצלתי את הפוטנציאל של רובם ומכיוון שמעולם לא סחרתי בדומיינים והם עדיין בהחזקתי. אני עדיין מעוניין למצוא את ההזדמנות והאנשים המתאימים כדי לפתח חלק מהם לאתרים מעניינים ואיכותיים. לפני מספר שנים, שיר, ביתי שהינה עיתונאית ופעילה חברתית, התחילה לפתח תחת הדומיין Israel.co.il עיתון עצמאי וחופשי עם אג'נדה חברתית אך בסופו של דבר המיזם לא יצא לפועל וחבל.

דומיין שרכשתי בתחילת שנות התשעים ושאני הכי גאה להחזיק בו – הוא לא דומיין נחשק ולא אומר הרבה לרוב האנשים. הדומיין הוא anr.co.il  והוא בעצם הדומיין המסחרי הראשון שנרשם בישראל. את הסיפור הקצר שמאחורי שם הדומיין הזה כתבתי כאן : http://www.anr.co.il/about.html

למרות שיש לך צוות של מעל 40 עובדים ומנכ"ל, אתה עדיין עושה דברים בעצמך כמו ניהול קמפיין הAdwords של החברה, כתיבה והזנת תכנים לאתרי החברה. אחרי כל כך הרבה שנים בעסק, מאיפה אתה מביא את הכוחות?

כיום שהחברה מתנהלת ללא תלות בי, אני נהנה לעשות את הדברים שכיף לי לעשות ובין לבין גם לעזור בנושאים שיש לי את הידע והניסיון שלאחרים אין בחברה וגם בתקווה לפתח דור חדש של עובדים מיומנים בעלי יכולות גבוהות משלי.

כתיבת תכנים מעניינים ואיכותיים תורמת לקהילה וסיפוק גדול. לדוגמא, במהלך עבודתי שמתי לב שחלק גדול מהאנשים, כולל גם כאילו שעוסקים בתחום, אינם יודעים מה ההבדל בין רוחב פס לתעבורת נתונים. זה הביא אותי לכתוב כתבה תחת הכותרת  "על רוחב פס ותעבורת נתונים"  במטרה להבהיר בצורה פשוטה את הנושא. ומכיוון שרוב הקוראים כאן הם מקדמי אתרים, שימו לב, למרות שהכתבה לא נכתבה למטרות SEO, להפתעתי הרבה הכתבה נמצאת במקום ראשון בתוצאות החיפוש כבר מספר שנים גם במונח "רוחב פס" וגם במונח "תעבורת נתונים". לצערי ברוב המקרים, אני מגלה שרוב הדברים שאני כותב מועתקים די מהר בצורה כזאת או אחרת באתרים רבים אחרים.

תוכל לספר קצת מהם הטרנדים "החמים" בעולם האחסון בשנים האחרונות? טכנולוגיות מעניינות?

אין לי הרבה מה לחדש לאנשים בנושא. ההתקדמות הרבה ביותר נעשתה עם פיתוח פלטפורמה הווירטואליזציה של VMWARE ובעקבותיה כל תחום מחשוב ענן למיניו וסוגיו. לאחרונה עברנו באינטרספייס להשתמש בציוד UCS של סיסקו שזוהי פלטפורמה שמספקת שילוב מדהים של שרתים, מערכות אחסון ותקשורת ובשרידות גבוהה מאד ומהווה את הבסיס לדור העתיד של חוות שרתים וירטואליות. למידע נוסף על שרת וירטואלי (VPS).

מצד שני, אני מאד מאוכזב מהעובדה שהשוק לא מצא פתרונות רגולטורים וטכנולוגים לבעיות האבטחה ברשת ולא נראה גם פתרון כזה באופק. אין כמעט התפתחות טכנולוגית בתחום והציודים והתוכנות הקיימים בשוק עלותם גבוהה ביותר ועדיין אינם פותרים חלק גדול מבעיות האבטחה. לא פלא שסביב תחום האבטחה צצות חברות סטארט-אפ חדשות מידי יום. למרות שהחברות פותרות בעיות נקודתיות בעיית האבטחה בכללותה נשארה פתוחה.

אני לקוח פוטנציאלי, למה כדאי לי לאחסן את האתרים שלי אצלכם?

כדבר ראשון והחשוב הייתי מציין שה- די. אן. איי של אינטרספייס בנוי על יושרה, הן מקצועית והן מסחרית. אנחנו מקבלים מידי יום מכתבי תודה והערכה רבים מלקוחותינו וזה מעניק לנו סיפוק עצום. אנחנו משקיעים מידי יום בטכנולוגיות חדשות ובשיפור השירותים שלנו. אני מאמין שלקוחותינו זוכים לרמת שירות וביצועים ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר הוגן.

בשירות הלקוחות ובתמיכה הטכנית יש לנו יעד שבתוך 30 שניות ינתן מענה, טיפול בבעיה ופתרון. זאת משימה קשה במיוחד בשירותים מקצועיים. ואני מודה שיש לנו עוד מה לשפר. בתחום שלנו זה לא תמיד קל לגייס עובדים מיומנים, תהליך ההכשרה לוקח מספר חודשים ומאתגר את מערך התמיכה.

מה דעתך על תחום ה-SEO ואיך הדברים נראים מהצד שלך?

מה שתמיד צריך לזכור שגוגל היא חברה מסחרית ציבורית אמריקאית וככזאת יש לה מטרה אחת שעליו היא נבחנת כל שלשה חודשים – כמה רווח היא יצרה לבעלי המניות שלה.

ולכן ומכיוון שמקור ההכנסות העיקרי שלה הוא ADWORDS היא תשתדל לשפר את ההכנסות שלה מהפרסום. אם בעבר הרחוק תוצאות החיפוש האורגניות היו הראשונות להופיע והפרסומות בעברית היו רק בצד שמאל, כיום מקום ראשון באורגני הוא בעצם מקום רביעי אחרי שלושה פרסומות. הערה של דניאל – היום אפילו רואים במקרים מסוימים 4 תוצאות ממומנות ורק לאחר מכן תוצאות אורגניות.

אותן 3-4 הפרסומות גם מתרחבות בעוד תוכן עם הזמן והשטח שהם תופסות הולך וגדל וכך התוצאות האורגניות הולכות ונדחקות לאחור.

בנוסף, גוגל משנה את האלגוריתם חדשות לבקרים בטענה של נסיון להגיש תוצאות חיפוש יותר רלוונטיות. זה נכון חלקית. אני חושב שיש להם אינטרס נוסף שהמקומות הראשונים יתחלפו מעת לעת. אם ניקח לדוגמא את האתר שלך שמופיע כרגע במקום שני בביטוי "קידום אתרים" אז מעבר לתחושת ההישג יש גם בפועל תנועת לקוחות שפונים אליך כתוצאה מכך וגם מה שיוביל אותך לגידול העסק. כשיום אחד שגוגל יחליט להוריד אותך מהפסגה, כאשר יעברו מפנדה לגריזלי ואתה כבר התמכרת לגוגל, אתה בבעייה. זה מה שקרה בעבר לחברות קידום אתרים מובילות ומה שהביא אותם להתחיל להשקיע בפרסום ב Adwords בכדי לשמר את כמות הלידים שהתרגלו אליה. התוצאה הסופית היא שגוגל השיגה את מטרתה העיקרית – עוד ועוד הכנסות.

באינטרספייס היינו הראשונים לספק פתרונות תשתית למקדמי אתרים, כמו למשל אחסון אתרים SEO עם IP מקלאסים שונים, או שרת וירטואלי SEO שכרגע אנחנו היחידים בשוק שמספקים פתרון כזה. אך לא ברור עד כמה משמעותי העניין בכלל והדעות בנושא חלוקות. בכל אופן לדעתי גוגל משחק בנו, אנחנו רצים אחריו אחרי כל עדכון או ציוץ של ג'ון מולר והוא המלך הבלתי מעורער גוזר את הקופון ובגדול.

האם אתה מזהה מגמת עלייה של ביקוש בתעודות SSL בשנים האחרונות? גם עבור אתרים שאינם אתרי מסחר ולא צריכים סליקה באתר?

לאחר שגוגל ופייסבוק הכריזו שכדי לשפר את הפרטיות הגולש רצוי שכל האתר יעבור לפרוטוקול HTTPS יש גידול מה בדרישה. יש לציין שגוגל דוחפת את בעלי האתרים בכך שהצהירה שתוסיף כמה נקודות זכות אורגניות לאתרים שכל הדפים בהם מתקשרים בפרוטוקול SSL. למקדמים המאמינים לגוגל והמעוניינים בכך, אנחנו באינטרספייס מציעים את תוספת החבילה הבטוחה בתשלום על בסיס חודשי הכוללת גם SSL וגם IP ייעודי.

תרצה לספר על מבצע או חבילה מעניינת שאתם מציעים, בקשר לדומיינים ו/או אחסונים?

אנחנו באופן עקבי ותוך שיתופי פעולה עם שותפים משיקים מידי פעם מבצעים עם ערך אמיתי. דוגמאות  מהעבר כוללות: אינטרנט חינם לחצי שנה, פרסום חינם לשלושה חודשים בתפוז, ארבעה חודשי סליקת אשראי בחינם לנרשמים לפייפאל וכרגע המבצע הבולט שלנו נותן חצי שנה אחסון אתרים בחינם בלי התחייבות ובלי טריקים ושטיקים ועם כל השירות והתנאים שמקבלים לקוחות משלמים.

בנושא הסליקה יש לנו מוצר חדש ומעניין. אנחנו פותחים חשבון סליקה ליחידים, לוועדים או עסקים קטנים תוך 24 שעות ובלי צורך בהסכם מול חברות האשראי. הפעילות היא חוקית לחלוטין ובאישור בנק ישראל וחברות האשראי.

אז לא הבנתי, איפה המפתחות של האינטרנט?

תראה, כיוצא חיל המודיעין אני יכול לספר לך אבל אז אני אצטרך לחסל אותך.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מאור קפלנסקי

אחד על אחד עם מאור קפלנסקי

והפעם באחד על אחד מתארח מאור קפלנסקי, שהוא סוג של שם נרדף לניהול מוניטין באינטרנט, ואחד ...

שוקי מן

אחד על אחד עם שוקי מן

שמח לארח בפינה אחד על אחד את אחד מאנשי האנליטיקס הבולטים בארץ – שוקי מן. לשוקי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה