חברות קידום אתרים מובילות – איך למצוא אותן ובמה הן שונות מאחרות?

שוק הקידום הישראלי הוא לא מה שהיה פעם: לפני שהרשתות החברתיות חוללו מהפכה באינטרנט והאמצעי העיקרי שבאמצעותו אנשים מצאו עסקים וחברות באינטרנט היה עדיין גוגל, מרבית חברות הקידום התמקדו אך ורק בקידום SEO “טהור” או קידום ממומן (PPC).

חלקן מהן היו גם חברות בניית אתרים, אבל זו הייתה פחות או יותר קשת שהן הציעו.

באופן זה היה יחסית קל להשוות בין חברות קידום האתרים: הרוויה לא הייתה כל כך גדולה, גוגל היה קצת יותר טיפש והתחייבות על פי מילות מפתח הייתה עדיין משהו הגיוני.

היום כל חברת SEO היא גם חברת שכותבת פוסטים בפייסבוק, מנהלת פרופילים באינסטגרם ולפעמיים גם מציעה שירותי תוכן, עיצוב גרפי לעמודי נחיתה ומה לא…🤔

אני לא אומר שזה רע, אבל כתוצאה מהסלט הזה חוסר המודעות הוא גדול למדי ואנשים רבים מתרשמים מכל מיני חבילות שמציעים להם בלי לדעת מה באמת קשור למה (לדוגמה, שירותי תוכן ו- SEO בדרך כלל קשורים באופן הדוק זה לזה).

בפוסט הזה אני אדבר על חברות קידום אתרים מובילות: חברות שמספקות שירותי SEO טובים מאוד בלי פשרות ומה מבדיל אותן מחברות אחרות.

חברות קידום אתרים מובילות

אל תסמכו רק על העמוד הראשון

אחת האירוניות הגדולות היא המחשבה שחברות הקידום הטובות ביותר הן בהכרח רק חברות קידום שמופיעות בעמוד הראשון על ביטויים כללים כמו “קידום אתרים” או “קידום אתרים בגוגל“.

במציאות, זה לא תמיד נכון ויש לכך שתי סיבות עיקריות:

  1. קידום שחור – חברות שרוצות לגייס לקוחות במהירות עשויות להשתמש בשיטות של קידום שחור (בלק הט) כדי להופיע באחד המקומות בעמוד הראשון למשך זמן קצר, אבל גם להעלם מאוד מהר.
  2. תחום סופר תחרותי – גם חברות קידום אתרים מעולות לא תמיד יהיו בעמוד הראשון שיש בו בסך הכול עשרה מקומות והוא תזזיתי מאוד.

אם תחברו את שני הסעיפים ביחד, קל להבין שסריקה של העמוד הראשון בלבד (גם אם אנחנו לוקחים בחשבון את המודעות הממומנות) לא בהכרח מעידה על טיב החברה.

איפה עוד אפשר למצוא חברות קידום?

מלבד גוגל, יש עוד כמה ערוצים בהם הייתי מחפש בנוסף או כהשוואת מקורות:

  1. קבוצות של קידום אתרים בפייסבוק – עדיף לנסח הודעה קונקרטית עם תיאור של האתר שלכם בכמה שורות, כמה זמן הוא באוויר וכו’. ככל שתהיו יותר ספציפיים (לא בטירוף), כך ההצעות שתקבלו יהיו גם קונקרטיות יותר.⚠️ אגב, בכל קבוצה שאליה אתם נכנסים, שימו לב לחוקים של הקבוצה והאם היא מיועדת גם ללקוחות או רק למקדמים (יש גם קבוצות כאלו).
  2. המלצות אישיות – וכשאני אומר אישיות אני מתכוון למישהו שאתם באמת מכירים באופן אישי, לא מישהו שאולי החלפתם אתו שתי מילים במסנג’ר לפני חודשיים…
  3. אם יש אתר גדול שאתם מכירים ויודעים שיש לו נוכחות חזקה בשטח שלכם (אבל הוא לא מקביל אליכם בדיוק), בדקו איזו חברה מקדמת אותו.

יש מעט מאוד דברים שיכולים להעיד על הצלחה, במיוחד אם זו בנישה שקרובה אליכם.

הפרמטרים שחשוב לבדוק אצל קידום אתרים

מצאתם חברה? הנה הפרמטרים שחשוב לבדוק:

האם הפרויקט שלכם הוא כזה שהחברה תסכים לקחת על עצמה?

אני שם את הסעיף הזה דווקא בהתחלה מכיוון שהוא הרבה יותר חשוב מכפי שנדמה לרוב הלקוחות. לא מדובר כאן רק על “קליק” אלא על עניין שיש לו גם פן מקצועי.

בגוגל יש המון נישות שונות ואין חברה רצינית שתיקח פרויקט גדול בעיניים עצומות בלי שיש לה ניסיון קודם בנישה או נישה דומה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קארל מרקס אמר ש”אני לא מוכן להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אנשים כמוני“. בפרפרזה על SEO, לא הייתי הולך וחותם עם חברת קידום שלא שואלת אותי שאלות או חס וחלילה זורקת לי מחירים בטלפון (וראיתי גם תופעות כאלו).

במילים אחרות, פרויקט קידום אתרים זה משהו שלא עושים על רגל אחת. כמו שתראו בסעיף הבא, חברות מובילות שמכבדות את עצמן חותמות על חוזה בהתאם למה שהן מסוגלות לספק והתחקיר המוקדם אותו הן ביצעו מול הלקוח

הצלחה בפרספקטיבה של היום

הדבר שאולי הכי חשוב לבדוק הוא את ההצלחות של החברה בפרספקטיבה עדכנית: כמו שאתם יודעים, גוגל השתנה לא מעט במהלך השנים ויש עדיין חברות שפועלות על פי שיטות שהיו מקובלות בעבר.

לדוגמה, רשימה של לקוחות במיקומים גבוהים בביטוים שנשמעים טוב היא רלוונטית רק לזמן שבו כתבו אותה, אלא אם כן יש סקריפט ששולף נתונים בזמן אמת, ואני בספק כמה חברות ישקיעו עד כדי כך.

הצלחה בפרספקטיבה של היום

לעומת זאת, יש כמה מדדים אחרים שאני רואה אותם כחשובים יותר, למשל:

✔️ גידול תקופתי בתנועה לאתר
✔️ אחוז הגיוס של לקוחות חדשים מערוצים אורגניים
✔️ הורדת אחוז הנטישה של האתר
✔️ עמידות טובה בפני שינויים של גוגל
✔️ על המדדים האלו ומדדים נוספים אחרים תוכלו לקרוא בפוסט על KPIs

כמובן שצריך גם לבדוק שהאתר של הלקוח לא נמצא בסטגנציה, כלומר, עומד במקום. אני לא מאמין בלקחת מלקוח איזה ריטיינר חודשי רק כדי להשאיר אותו באותו המקום, אפילו אם מדובר בתחום תחרותי כמו SEO.

אם החברה לא מצליחה לשפר את המדדים של הלקוח מחודש לחודש, סביר להניח שהיא פשוט לא רוצה לצאת מאזור הנוחות שלה, ובתחום שמתחדש כל הזמן זה עשוי להיות בעייתי.

בשורה התחתונה לסעיף הזה, עדיף פשוט להתקשר לשניים – שלושה לקוחות שמופיעים בהמלצות, במיוחד אם זו חברה שנתקלתם בה בזמן חיפוש ולא חברה שהמליצו לכם עליה באופן ספציפי.

וותק

וותק של חברה הוא ללא ספק קריטריון שיש לו משמעות רבה, במיוחד כשהיום להחזיק חברה ששורדת זה לא דבר מובן מאליו. מצד שני, לאור מה שכתבתי בסעיף הקודם, חברה וותיקה היא לא בהכרח החברה הכי חדשנית ומוצלחת בתחום.

כדי להשלים את התמונה, צריך גם לקחת בחשבון ולבדוק כמה עובדים יש לחברה וכמה מהם הם באמת בעלי רקע ב-SEO.

בדרך כלל זה יהיה כתוב בעמוד “אודות” או “הצוות שלנו” שחברות מאוד אוהבות להתגאות בהם.

✔️ חברה שמעסיקה צוות של עובדים היא כנראה חברה שעושה קצת יותר מלשרוד.

ולמרות זאת, הייתי גם מגלל את הרשימה של העובדים הרלוונטיים בגוגל כדי לנסות ולהבין עד כמה חלופת התפקידים בחברה גבוה (לדוגמה, מסתכל בקורות חיים או פרופילים של לינקדאין).

SEO זה אומנם לא מקצוע שהוא בהכרח קריירה לכל החיים, אבל כן יש משמעות לצבירת וותק באותו המקום.

עריכת חוזה מול חברת קידום

חוזה הוגן

חברות קידום אתרים מובילות הן בדרך כלל מספיק בטוחות בעצמן כדי לחייב אתכם על חוזה הוגן. עו”ד גבריאל בנטוב כתב פוסט אורח על חוזה קידום אתרים מהצד של המקדם, אבל יש לא מעט דברים שם שאפשר לקחת גם מהצד של הלקוח.

הנה רק כמה נקודות למחשבה🤔:

  1. החוזה צריך להיות מוגדר באופן ברור מבחינת מושגים. כל מושג שלא מוגדר באופן ברור אפשר לפרש בהמון מובנים וזה עשוי ליצור אי הבנות ומתחים.
  2. בנוגע להתחייבות: היום כבר יש פחות ופחות חוזים שבהם מתחייבים לתוצאות מכיוון שעבודות הקידום נעשתה מורכבת והתוצאות פחות צפויות. כן אפשר להתחייב לעליה במדדים שהזכרתי קודם תוך פרק זמן סביר. אבל גם פרק הזמן הסביר צריך להיות מחובר למציאות ומנומק על פי הקושי של קידום בנישה.
  3. הסרת קישורים: הסרת קישורים בתום חוזה קידום או התנתקות משירותיה של החברה הוא נושא טעון מאוד וכל מקרה לגופו. מה שכן חשוב הוא שתהיה התייחסות לקישורים ותשובה לשאלה למי הם בעצם שייכים. האם הלקוח “שילם עליהם” או שהם בעצם רכוש של חברת הקידום והיא רק “מלווה אותם ללקוח”?
  4. אחריות משפטיות לגבי זכויות יוצרים, חוק הספאם ברשימות תפוצה וכו’: עוד נושא מאוד מורכב כאשר חברת הקידום עשויה לבצע טעות שהלקוח יגלגל עליה ובצדק. מצד שני, היום המודעות לנושא גדלה משמעותית. הפתרונות שאני מציע כדי להתחמק מתביעות ואי נעימויות הם הגדרה של מקורות חופשיים או אישור של הלקוח לגבי כל תמונה שעולה כסף (בין אם הוא משלם ישירות ובין מדובר על תקציב חודשי).
  5. יש להגדיר גם מה בדיוק קורה בסוף ההתקשרות והסרת אחריות לגבי דברים כמו מיקומים של מילות מפתח (באופן כללי). נהוג לקחת תשלום מראש כדי לבנות אמון בין שני הצדדים.
  6. דו”ח שקוף: אולי הדבר שמבדיל בצורה הטובה ביותר בין חברת קידום אתרים ממוצעת לבין חברה מובילה. שקיפות היא לא רק פירוט של כל הפעולות שנעשו על בסיס חודשי או דו שבועי, אלא גם דאגה לכך שהלקוח יבין מה המשמעות של כל דבר.

יש גם נושא משני של ניהול חשבונות שנמצאים בשליטה של חברת הקידום, אבל הם רלוונטיים בעיקר לקידום ממומן.

מה לצפות מחברה שעברתם אליה מחברה אחרת?

מה לצפות מחברה שעברתם אליה מחברה אחרת?

עוד תרחיש לא נדיר בכלל הוא זה שבו אתם לא מרוצים מחברת קידום האתרים שלכם ומחפשים חברה מובילה שתעשה לכם סדר באתר.

כאן הדברים מעט משתנים, ובדיקה שאתם חייבים לדרוש הוא ביצוע סקירת עומק של האתר, או כמו שקוראים לה בשפה המקצועית, Audit. ה-Audit הזה כולל סריקה של האלמנטים החשובים ביותר באתר.

לדוגמה:

✔️ בדיקת SEO טכני: שגיאות, עמודים חסרים, עונשים (חס וחלילה), התאמה למובייל, תגי קנוניקל (תגים שמציבים בעמודים דומים) וכו’.

✔️ בדיקת עומק לקישורים: האם כל הקישורים שהובטחו לכם שיישארו באמת נשארו? יש גם כלים לבדיקה היסטורית של קישורים. אם רואים הרבה קישורים שבורים, זה יכול להיות סימן לכך שהחברה הקודמת הורידה לכם קישורים.

החדשות הטובות הן שאם חברת קידום האתרים באמת לא הייתה משהו, גם הקישורים האלו כנראה לא היו שווים הרבה…

✔️ בדיקת תגיות מטא: בעיקר ה-Title. זו בדיקה יחסית קלילה, אלא אם כן יש בלגן אטומי עם מילות המפתח שצריך לתקן.

✔️ רמת התוכן באתר: בדיקה שאולי נשמעת פשוטה, אבל בעברית בכל אופן היא ממש לא: אין הרבה כלים שמנתחים רמות של תוכן כמו באנגלית (לדוגמה, באמצעות כלים סטייל Grammarly) או רמת קריאות ישר בתוך WordPress.

אם אתם יודעים מי כתב לכם את התוכן וכמה שילמתם לו (למרות שלפעמיים החברה לוקחת מכם יותר מכמה שהיא משלמת לו), יהיה קצת יותר קל להבין מהי הרמה של התכנים.

אחרי כל זה קל הרבה יותר לבנות תוכנית עבודה, להציב מטרות ולנסח חוזה חדש שבתקווה יהיה הרבה יותר אפקטיבי מהחוזה הקודם.

אם הגעתם עד לכאן אז קבלו סרטון שיעזור לכם לבחור חברת קידום אתרים מובילה ומקצועית

לסיכום

מציאת חברת קידום אתרים מובילה בתחום שלה היא משימה שדורשת הרבה מאוד בדיקות מקדימות, והיום הניואנסים הם יותר חמקמקים מבעבר, בעיקר בגלל הרוויה בשוק.

מצד שני, כלקוחות יש לנו גישה להרבה יותר מידע מאשר זה שהחברה כוללת בעמוד הבית שלה.

חשוב לנצל את הידע הזה כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הטובה ביותר שאתם יכולים, להימנע מחאפרים ולצמצם סיכונים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו