קידום אתרים לרואי חשבון – המלצות, תובנות וטיפים לקידום אתרי רו"ח

ראיית חשבון נחשב לתחום אפרורי יחסית ולכן זה לא מפתיע שגם רוב אתרי התדמית בתחום נראים דומים למדי אחד לשני בלי יותר מדי ניסיונות להפתיע את הגולשים.

אם תיכנסו לאתר ממוצע של רואה חשבון (או יועץ מס), תגלו לרוב דף בית עם כמה פסקאות, כמה מילים על שרותי המשרד ועדכונים חשובים מרשות המיסים או מע"מ.

וכשהאתרים האלו נראים כל כך דומים אחד לשני, קידום של התחום הזה יכול להיות מאתגר, והיכולת שלנו לבדל דווקא את האתר שלנו מהשאר דורשת חשיבה יצירתית ב- On Page וב- Off Page 🤔

מה מייחד קידום של רואי חשבון, יועצי מס וכו'? צפו בוידאו:

קידום העמוד הראשי

אז קודם כל אני אתחיל עם דף הבית של אתר של רו"ח, שיש לו גם משמעות תדמיתית גדולה מאוד ובאתרים כאלו הוא אמור להביא אל האתר את מרבית התנועה.

הכי קל לרשום כל שירות באיזו נקודה או משפט, אבל אפשר בקלות להפוך אותו לפסקה של כמה שורות בלי לפגוע יותר מדי במראה של הדף.

מבחינת SEO זה כבר פלוס גדול.

גם הגולש כנראה יתרשם יותר מהסבר של 2-3 שורות במקום רשימה של מושגים שהוא אולי כלל לא מכיר (זכרו שחלק גדול מהלקוחות פתחו את העסק אתמול או בשבוע שעבר…).

💡 בין לבין ניתן כמובן גם לשים קישורים פנימיים לשירותים אחרים שאתם לא בהכרח רוצים להעמיס אותם על התפריט המרכזי באתר.

קידום רואי חשבון באמצעות תוכן מקצועי

תוכן מקצועי הוא אלמנט סופר חשוב כשמבצעים קידום אורגני. הסיבה היא שהיום גוגל מחפש בדיוק את האלמנטים של סמכותיות ואמינות.

כשמדברים על אתרים של רואי חשבון – מדובר באתרים שנכנסים לקטגוריה של "Your Money Your Life", או בקיצור YMYL.

על הנושא של YMYL חפרתי רבות בבלוג זה וגם בערוץ היוטיוב שלי.

כפי שאפשר להבין משמו, הוא מתייחס לאתרים שעוסקים בנושאים פיננסים ונושאים אחרים שמשפיעים על החיים שלנו באופן משמעותי.

הסבר קצר על YMYL ניתן לקבל בסרטון הבא:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

טעות נפוצה שרואי חשבון רבים עושים

טעות נפוצה שאתרים רבים בתחום עושים היא לקחת עדכונים רשמיים מהאתר של רשות המיסים ולשתול אותם באתר כפי שהם.

מעבר לעובדה שזה לא בדיוק עונה על הדרישות של YMYL באופן מלא (למרות שזה אף פעם לא מזיק לקשר למקור כדי לצבור אמינות), יש כאן את הבעיה הגדולה יותר של שכפול תוכן.

ושוב, אם אנחנו מסתכלים גם על הצד של הגולש, הוא מצפה לראות סיכום של העדכונים בשפה יותר מובנת כדי להבין את המשמעות שלהם לגביו.

יוצא לי גם לראות אתרים שמעתיקים עדכונים שחוזרים על עצמם ומשנים רק את השנה או התאריך (לדוגמה, בכל שנה יש הארכה קבועה להגשת הדוח השנתי).

זו גם פרקטיקה לא ממש מוצלחת ועדיף פשוט ללכת אל התוכן הקיים ולעדכן אותו, מה שגם יהפוך אותו ל"ירוק עד".

ביקורות חברתיות לאתרי רו"ח

המלצות חברתיות

עוד דרך לחזק את נושאה-YMYL הוא באמצעות המלצות וביקורות חברתיות של לקוחות. לא צריך לכתוב את כל היסטורית המס שלהם, אבל כן כמה שורות פרופיל.

גם את ההמלצות והפרופיל כותבים גם באופן מקורי ולא לוקחים סתם את הטקסט מדף האודות.

לדוגמה, סביר להניח שיהיה הרבה יותר חשוב להדגיש את הגודל של הלקוח ורמת הפעילות שלו מאשר את כל המוצרים שהוא משווק.

מחקר מילות מפתח ושאלות נפוצות

אני מניח שאני לא צריך להגיד לכם שקידום אתרים מקצועי של רואי חשבון הוא עניין סופר תחרותי ולכן לא תמיד קל להתברג על מילות מפתח כלליות באורך של 2-3 מילים וגם לא על מילים מעט יותר ספציפיות (דו"ח הצהרת הון" או "רואה חשבון בחיפה".

לכן, מילות המפתח שהייתי שם בעדיפות שנייה או אפילו ראשונה (בחלק מן המקרים) הן אולי דווקא כל מילות המפתח של "איך" או "איפה", ולא חסרות כאלו.

הן ההזדמנות שלכם להפנות את הגולשים לאותו מידע מקצועי ובעיקר לספק תשובות לשאלות נפוצות.

כמובן שגם את זה יש לבצע בחוכמה ולחשוב בעיקר על אותן המילים שכנראה מי שמחפשים אותן הם אותם הלקוחות שעדיין לא משתמשים בשירותים של רואה חשבון.

לדוגמה:

  • איך פותחים תיק במע"מ?
  • כמה יכול להרוויח עוסק פטור? (או כמה מותר לו להרוויח)
  • תוכנת הנהלת חשבונות מומלצת
  • הוצאה מוכרת על XYZ
  • דו"ח שנתי של בני זוג

אם במחקר מילות מפתח עסקינן קבלו סרטון בנושא 👇

עקביות וחיבור ל-Google My Business

משרד רואי חשבון הוא בסופו של דבר עסק פיזי ולכן אחד הדברים ההכרחיים שיש לעשות זה לחבר אותו אל Google My Business.

מכיוון שהיום התוצאות הלוקאליות תופסות שטח יקר ערך מעמוד התוצאות האורגניות וכל המלצה אותנטית שווה זהב, זה משהו שפשוט אסור לוותר עליו.

גם אם מרבית הלקוחות שצופים בתוצאות הלוקאליות לא מגיעים בסוף לאתר, יש קשר חשוב ביניהם: כשגוגל מחליט איזו תוצאה לשים בראש הוא מתייחס גם אל איכות העסק והאמינות שהגולשים נותנים לו (ומכאן החשיבות של ההמלצות), אבל גם על מספר האתרים שבהם הוא רשום.

אחרי הכול, הוא לא רוצה להציג תוצאות מזויפות וסניפים שלא באמת קיימים.

מכיוון שזהו המצב, חובה להקפיד שפרטי יצירת הקשר ובמיוחד הכתובת ומספר הטלפון מעודכנים בכל המקומות.

💡 מומלץ שגם השם יהיה זהה, אבל אם תשימו מילת מפתח ב-My Business לא נראה שלגוגל יהיה ממש אכפת…

בניית קישורים

האם ניתן לקדם יועצי מס ורואי חשבון בצורה אפקטיבית, בלי לבנות קישורים?

דעתי היא כמובן שלא, או יותר נכון כן – אבל עד רמה מסוימת. בכל תחום בו יש תחרות גבוהה – יש צורך קיומי של קישורים חיצוניים, וכמה שיותר איכותיים.

בניית קישורים הוא עוד תחום שיכול להיות מאתגר כשאנחנו מדברים על אתרים שאין להם בדיוק הרבה "סקס אפיל".

כמו תמיד, רצוי קודם כל לפרסם מאמרים ופוסטים באתרים באקוסיסטמה שלכם, לדוגמה:

  • עורכי דין לענייני צוואות (מיסי ירושה)
  • החזרי מס לשכירים (השוואה מול עוסק מורשה)
  • חברות נדל"ן
  • כלי רכב (מיסוי כלי רכב וייבוא אישי)

ועוד המון אופציות (אתם בטח יודעים יותר טוב ממני). הימנעו ככל הניתן מפרסום של מאמרים גנריים באיכות נמוכה.

מי שמסכים לפרסם אצלו מאמר כמו "למה אתם צריכים רואה חשבון?" כנראה לא ייתן לכם הרבה. כנ"ל לגבי פרסום באתר שלכם, אין סיבה שישתלו אצלכם זבל.

זירה נוספת שבה חשוב לפעול היא אתרים פיננסים גדולים ככל הניתן. קישור מאתר כמו גלובס, דה מרקר או כלכליסט יכול להיות שווה המון גם מבחינת הערך ל- SEO וגם מבחינת לקוחות (מאד תלוי כיצד ובאיזה הקשר הוא מפורסם באתר).

כתבתי "ככל הניתן" מכיוון שאתרים בסדר גודל שכזה בדרך כלל ידרשו כסף והרבה (גם אם הם רק "מראיינים" אתכם).

באמצע גם נדחפות כל מיני חברות יחסי ציבור שתופסות טרמפ, אבל לא חייבים לעבור דרכן.

נראות אתרי רואי חשבון

חווית השימוש באתר (כולל אבטחה)

גם הנראות של האתר היא בסופו של דבר חשובה. היום רוב האתרים בתחום נראים בסדר והם הרבה יותר מרווחים מאשר פעם מבחינת פסקאות, פונטים וכו'.

יש לשמור על פריסה נוחה (Site Layout) גם במובייל: אם הגולש נכנס לאתר מהמסך הקטן של הסמארטפון וצריך לגלול עשר שניות כדי להגיע לתוכן המרכזי, משהו כאן לא בסדר…

מבחינת השפעה אמיתית על SEO, הדעות עדיין חלוקות, אבל כבר ידוע שגוגל מהדקת את הסטנדרטים גם כאן וחשוב שציון המהירות שלכם לא יהיה מאוד נמוך.

מכיוון שבסך הכול מדובר באתרים שהם פשוטים, אתם צריכים "לעבוד" מאוד קשה כדי שהאתר שלכם יהיה איטי…

כמעט מיותר לציין שהאתר חייב להיות מאובטח 🔒.

היום זה סופר פשוט ורוב שירותי האחסון היום מספקים לכם תעודת אבטחה חינמית שהם שולפים משירות בשם Let’s Encrypt.

אלו לא התעודות ברמת ההצפנה הכי גבוהה, אבל לצרכים של אתרים שבסך הכול מציגים מידע ואולי מאפשרים לשלוח כמה טפסים הן מספיקות בהחלט.

היעזרו גם במדיה

האינטרנט של היום הוא לא האינטרנט של פעם. לפעמיים אפשר להעביר את מה שלוקח לקרוא 5 דקות בסרטון יוטיוב אחד של דקה וחצי שמסביר על הנושא (או אפילו אינפוגרפיקה).

זה יכול להזניק את ההמרות, שלא לדבר על כך שהסרטונים עשויים להופיע בתוך תוצאות החיפוש בגוגל וכך תעקפו את המתחרים בסיבוב.

הנה כמה שיטות יצירתיות (Hacks) שיכולים להביא לכם הרבה צפיות:

  1. השקיעו ביחסי ציבור בשטח: תוכניות בוקר, ריאיונות וכו'. אחר כך בקשו את התמלול מהכתוביות והעלו אותו בעמוד בו הטמעתם את הסרטון. (אחרת תצטרכו לתמלל ידנית וזה סתם לוקח זמן).
  2. השתלבו באתרים כמו "מדרג" או "המקצוענים". תתפלאו כמה צפיות הסרטונים שלהם מקבלים מכל הקידום שהם עושים.
  3. אל תסמכו רק על חיפושים: הדביקו את הסרטונים בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק וקשרו אליהם מהביו באינסטגרם (כל פעם אתם יכולים לשים רק קישור אחד) . כמובן שגם בפרופיל שלכם זה לא יזיק.
  4. אני תמיד אומר את זה, אבל שווה להשקיע כמה שקלים במצלמה איכותית עם מיקרופון ולא להסתפק במצלמה הזעירה שיש במחשב נייד.

💡 אל תסנוורו מכל הנתונים הטכניים, בדקו ביקורות באתרים מקצועיים ואם צריך הזמינו מהאינטרנט (ברוב החנויות ימכרו לכם מודלים ממש בסיסיים ב-200 ₪).

קידום ממומן לאתרי רו"ח

כשצריך קידום ממומן אז צריך…

אם אתם במצב שבו אתם חייבים יותר לידים כאן ועכשיו וברור לכם שהקידום ייקח זמן, אל תהססו להשתמש בקידום ממומן ובנייה של דף נחיתה שיסכם את עיקרי הדברים שכתובים בדף הבית ביחד עם כמה המלצות (אחרת מה ההבדל ביניכם לבין כל רואה חשבון אחר?).

💡 הסיבה שאני ממליץ כאן גם על קידום ממומן היא שבקידום אורגני ברמות תחרותיות יש לקבל תנועה אורגנית סבירה יכול לקחת המון זמן.

נכון, גם הקידום הממומן בזירה הזו הוא לא בדיוק משחק ילדים, אבל קחו בחשבון שאתם משלמים רק על לחיצות (מלבד העמלה למנהל הקמפיינים).

בנוסף, כמעט כל מי שפותח חשבון חדש מקבל בגוגל משהו כמו 300 ₪ לפרסום.

אם החשבון שלכם צובר היסטוריה טובה ומקבל קרדיט חיובי מגוגל, הוא יוכל להמשיך לעבוד בשבילכם גם בתקופות קשות של כל מיני שינויים בגוגל או מתחרה שהחליט לשים טונות של כסף על קידום אורגני.

✔️ אפשרויות נוספות מלבד גוגל הן פרסום אורגני בפייסבוק ואאוטבריין (או טאבולה). כמו שאתם יודעים, היתרון בפייסבוק הוא שאתם יכולים לסנן את הגולשים על פי מאפיינים דמוגרפים, קבוצות ותחומי עניין וזהו יתרון עצום בנישות כאלו.

✔️ עוד אפשרות מצוינת ודי זולה כרגע היא לפרסם בטאבולה או אאוטבריין. מכיוון שאלו רשתות תוכן, הן פונות יותר לקהל שרוצה לדעת יותר וזה עשוי להיות בדיוק הקהל שאתם מחפשים.

כרגע לפחות הפרסום שם עדיין לא עולה המון והטרגוט באתרי חדשות גדולים טוב מאוד.

מכיוון שיש בארץ רשתות שעובדות עם טאבולה או עם אאוטבריין, אבל לרוב לא עם שתיהן, שווה לפרסם במקביל ולראות את התוצאות שאתם מקבלים על פי הפילוח מהאתרים הכי רלוונטים (בדגש על אתרים כלכליים כמובן).

קידום רואי חשבון באינטרנט – לסיכום:

  1. חשבו היטב מה אתם רוצים לשים בדף הבית, הוא קריטי לכמות הלידים שתקבלו.
  2. שימו לב שהתוכן המקצועי והטיפים שאתם שמים הם מקוריים ולא לקוחים אחד לאחד מאתרים אחרים (גם אם אלו אתרים ממשלתיים).
  3. שימו לב לדגש שאותו אתם נותנים בהמלצות החברתיות.
  4. בססו חלק גדול מהתוכן המקצועי על סמך שאלות של גולשים שאתם מוצאים במהלך מחקר מילות מפתח.
  5. שימו לב שהפרטים באתר תואמים לאלו שברשומה הלוקאלית של גוגל (וכמובן בצעו גם לה אופטימיזציה).
  6. היו יצירתיים בכל מה שקשור לבניית קישורים ואל תתחברו סתם עם אתרים שיסכימו לבלוע מאמרים גנרים ומשעממים.
  7. אתר תדמית צריך להיות פשוט ואין סיבה שהוא יהיה איטי או יקרטע: בדקו שהוא נוח גם בסמארטפון ומאובטח.
  8. העלו גם סרטונים ישירות ליו-טיוב והטמיעו אותם באתר, אבל השקיעו ביחסי ציבור שיהיה ניתן לחתוך מהם מדיה.
  9. אם הקידום מזדחל או שיש המון עבודה עדיין לעשות, התחילו במקביל גם קידום ממומן, ולא רק בגוגל…

מדריכים נוספים? בבקשה:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו