דף הבית / מכירות / שילוב ושימוש נכון בביקורות לטובת הגדלת המרות באתרים

שילוב ושימוש נכון בביקורות לטובת הגדלת המרות באתרים

המלצות מהוות את אחד הדרכים היעילות להגדלת אחוז ההמרות באתר.

חלק מההמלצות מגיעות באופן טבעי ללא כל מאמץ מצד בעל העסק. לקוחות מאוד מרוצים ונלהבים ישמחו לכתוב לכם כמה מילים טובות ב- SMS, בכרטיס Google My Business ועוד מקומות.

יחד עם זאת, ברוב המקרים – המלצות לא מגיעות מעצמן. כדאי להשקיע מאמץ ביצירת קשר עם לקוחות מרוצים על מנת שיכתבו המלצות. מלבד החשיבות שבהשגתן, חשוב מאוד לדעת כיצד לשלב אותן בצורה חכמה ואמינה באתר ומחוצה לו.

ביקורות להגדלת ההמרות באתר

אם תבנו את זה – הם יבואו

פעם ניתן היה לראות באתרים "ספר אורחים", מקום בו גולשים כותבים את ההמלצות שלהם. היום, כמובן שלא עושים זאת יותר מכיוון שהעניין מיושן וגם מהווה מגנט לבוטים שמספימים. יחד עם זאת, חשוב להקים 2 מקורות חיצוניים על מנת לקבל המלצות.

  • דף עסקי בפייסבוק – חשוב שלכל אתר יהיה דף פייסבוק בו הגולשים יוכלו לדרג אתכם ולהשאיר כמה מילים טובות. דירוג אחד יכול להביא גל של דירוגים אחריו. עשיתם לייק לדף עסקי מסוים?
    אם אחד החברים שלכם בפייסבוק ידרג את הדף, אתם תקבלו התראה על הפעולה. הדירוגים יכולים להיות מדבקים. כלומר הם יכולים לעשות חשק לאנשים שרואים את ההתראה לדרג בעצמם את הדף של בעל העסק. לא אחת דירגתי דפים של עסקים שהייתי לקוח שלהם לאחר שקיבלתי התראה שחבר פייסבוק שלי דירג אותם. עוד על שיווק בפייסבוק.
  • Google My Businessגם אם אין לכם משרד ואתם עובדים מהבית, חשוב מאוד לפתוח כרטיס בגוגל My Business. אם אתם בעלי מסעדה, חנות או מלון למשל, חשוב לעשות זאת במיוחד לאור העובדה שבמהלך 2017 גוגל הכריזו על Google Lens: בעזרת פיצ'ר זה יהיה ניתן לסרוק ע"י הנייד את בית העסק ולקבל מידע עליו.
    כך תהיה ללקוחות הפוטנציאליים גישה להמלצות על העסק שלכם. מה שמאוד ישפיע על קבלת ההחלטות שלהם בשטח. נכון לכתיבת שורות אלה, לא ברור מתי Google Lens יצא לפועל, אבל מה שבטוח הוא שקודם כל זה יגיע למכשירי האנדרואיד.
  • קטגורית המלצות באתר ישנם תחומים רבים בהם הציבור איבד את האמון שלו. אחד הגורמים לכך היא התכנית של חיים הכט, "יצאת צדיק", שחשפה שיטות רבות באמצעותן בעלי מקצוע מרמים לקוחות כולל כמה תחומים בהם מאוד קשה היה למצוא בעל מקצוע צדיק.
    מה שיכול לגרום ללקוח לתת יותר אמון באתר אליו הוא נכנס, זוהי קטגורית המלצות. כמו כן, במהלך חקר מילות מפתח, אתם תגלו שהגולשים משתמשים במילים כמו "מומלץ" או "מומלצים" ולכן קטגוריה זו שווה קידום בפני עצמה.
    כאשר אתם מקדמים ביטוי כמו "אינסטלטור מומלץ", אל תקדמו סתם מאמר ששילבתם בו את מילת המפתח + מומלץ. קדמו את הקטגוריה הכוללת המלצות – אחרת אין לכך כל טעם. אם לא תמקדו את הקידום על הקטגוריה, במקום לעלות את אחוז ההמרות אתם פשוט תעלו את אחוז הנטישה.

איך לשלב המלצות באתר בצורה יעילה?

קודם כל אתייחס לדבר שחשוב מאוד להימנע ממנו: אל תזייפו ביקורות. פתיחת פרופילים מזויפים כדי לדרג ולהמליץ על עצמכם בפייסבוק ובגוגל My Business היא פעולה שעלולה לפגוע באמינות שלכם.

גוגל עלולים להבין מתי ההמלצות האלה מזויפות ואפילו לפסול את הכרטיס שלכם. לכן ממש לא כדאי לקחת את הסיכון.

לא רק גוגל יכולים להבחין בחוסר האמינות של ההמלצות, אלא גם הלקוחות יכולים להבחין בכך, וכתוצאה מכך, לעבור הלאה למתחרה שלכם.

בהרבה מקרים, לקוחות מתעניינים יוצרים קשר עם הממליצים כדי לקבל חוות דעת ממוקדת יותר. בכל מקרה, כדאי לשלב המלצות באחת הדרכים הבאות:

  1. דף הכולל קוביות של המלצות – רצוי שהדף יהיה אסתטי ושלא יכיל רשימה אין סופית של המלצות. לכן דף מחולק לקוביות יכול לעשות את העבודה. אין צורך לשלב מגילות, כמה משפטים יכולים להספיק בהחלט. בחלק מהמקרים הגולשים לא יסכימו לשלוח לכם המלצות בכתב אלא יכתיבו לכם את מה שיש להם לומר בטלפון.
    במקרה והם שולחים בכתב יכול להיות שיהיה צורך לערוך אותן ואולי קצת לשכתב. על כל פנים, תדאגו לשמור על כך שסגנון הכתיבה של הממליץ לא נפגע. תקנו שגיאות כתיב, תדאגו לפיסוק הטקסט בצורה נכונה, אבל אל תשנו את סגנון הכתיבה. אופן ההתבטאות של הממליץ פחות מתאים לסגנון של האתר שלכם? העדיפו המלצה אחרת.
    אם כל הביקורות יהיו כתובת בסגנון מסוים, זה יעורר חשד לזיוף ביקורות. לא אחת יצא לי לתקן ביקורות שהלקוחות שלי שיכתבו מכיוון שצורת ההתנסחות הייתה מאוד דומה בין ביקורת לביקורת ולאחר השכתוב והתיקונים שהלקוח עשה, זה פשוט לא נראה טבעי.
  2. צילום מסך מתוך הודעת SMS או Whatsapp – נכון, המלל בתמונות עדיין לא נסרק ע"י גוגל ולכן זה פחות יעיל לקידום האתר, ובכל זאת אפשר לעשות בהן שימוש ע"י שיתופי צילום מסך בפייסבוק. כמו כן, אפשר לשלב את התמונות בתוך פוסטים שעולים באתר שלכם או בתוך קטגוריות עשירות בטקסט. צילומי מסך הם דרך מאוד אותנטית להצגת ביקורות. דרך זו יכולה להיות תוספת נהדרת לקטגוריית הביקורות באתר שלכם.
  3. סרטוני המלצות – עוד דרך מעולה להשיג המלצות בצורה אותנטית. צאו לשטח, קחו את הסמארפון שלכם וצלמו את הלקוחות שלכם ממליצים עליכם. כמובן שלא יהיה קל להשיג המלצות בצורה כזו כי לא כל אחד רוצה שיראו אותו ולא לכל אחד נעים לעמוד מול מצלמה. ובכל זאת כדאי לנסות. יכול להיות שלחלק מהלקוחות יהיה נוח לצלם את עצמם ולשלוח לכם.
  4. פופאפים – חשוב מאוד לעשות שימוש יעיל ולא פולשני בפופאפים. לקוח עומד לצאת מהאתר? אפשר להקפיץ לו, בין היתר פופאפ הכולל המלצה על המוצר שהוא ויתר על רכישתו. זה יכול לשנות את דעתו.
    כמובן שחשוב לבצע בקרה וניתור ולראות עד כמה זה יעיל כי יכול להיות שפופאפ על מבצע יהיה יעיל יותר. בכל מקרה, כדאי לבדוק שילוב המלצות, במקרים של קטגוריות ומוצרים. יכול להיות שבתחום מסוים זה יהיה יעיל יותר מאשר בתחום אחר.
  5. סליידר אור רולר של המלצות בדף הבית – לפעמים אפשר לראות באתרים מסוימים מאין רולר או סליידר של המלצות בדף הבית. זוהי דרך מעולה לגרום לאנשים להבין שאתם עסק מומלץ כבר מהכניסה לדף הבית.
  6. השתלבות באתרים סמכותייםקידום אתרים אורגני או ממומן, לא חייב להיות אפיק השיווק היחיד שלכם (על אפיקים נוספים לפרסום באינטרנט ניתן לקרוא כאן). במקרים רבים כדאי לשווק את העסק גם דרך אתרים סמכותיים שבמסגרתם ישנה חשיבות גדולה לביקורות של הלקוחות שמזמינים את השירות דרכם.
    כמובן ששילוב העסק שלכם באתרים הללו, לא יהיה חינמי, אבל כדאי לכם לבדוק את התועלת שבשימוש באתר זה.
    שימו לב:
    גוגל מסוגל למשוך דירוגים שקיבלתם מדף הפייסבוק שלכם ומאתר כמו זאפ ולהציג אותו בכרטיס Google My Business. זה מעשיר את המידע בכרטיס שלכם. הבעיה היא שלא ניתן לשלוט בשילוב המידע הזה. זה קורה אוטומטית ע"י גוגל.

רשומה של עסק בגוגל My Business

אתם ממש לא צריכים לשלב את כל הדרכים הנ"ל באתר. מה שחשוב הוא לעשות זאת בצורה טבעית ללא יצירת עומס על האתר ופגיעה בחוויית המשתמש.

מה כדאי לשלב בתוך ההמלצות?

פרטים מזהים – שמות מלאים, עיר מגורים ובמקרה ומדובר בלקוח עסקי אז גם את שמו של העסק. כמובן שישנם תחומים בהם יהיה ניתן להשתמש רק בראשי תיבות, כי אנשים לא ירצו לקשר את עצמם אליהם (תחומי רפואה למשל). בכל מקרה, תמיד כדאי להעדיף המלצות של אנשים שמוכנים להזדהות מאשר המלצות אנונימיות. כאמור, לא אחת אנשים יהיו מעוניינים ליצור קשר עם הממליצים לא רק כדי לקבל חוות דעת מדויקת יותר, אלא באמת לברר שמדובר בהמלצה אותנטית ולא בפברוק.

תמונות – אם ישנה אפשרות לשלב תמונה קטנה של הממליץ זה יעלה עוד יותר את האמינות.

לינק לאתר של הממליץ – אם מדובר בלקוח עסקי, אפשר לשלב לינק לאתר של הלקוח כך שיהיה ניתן ליצור איתו קשר וקבל ממנו יותר מידע.ביקורות שליליות

איך להתנהל נכון מול ביקורות שליליות?

לצג ביקורות חיוביות שיופיעו בדף ה Google My Business שלכם ודף הפייסבוק, סביר להניח שיהיו גם ביקורות שליליות. יכול להיות שגם המתחרים שלכם, כאלה שאין להם מצפון ואין להם כל בעיה להשתמש בשיטות מלוכלכות, ירשמו לכם ביקורות מזויפות.

זה ממש לא משנה אם הביקורת השלילית היא אמיתית או לא, הדרך בה אתם תתמודדו איתה חשובה מאוד. יש לכם הרגשה שהמתחרה כתב לכם ביקורת מזויפת? הגיבו לביקורת וציינו זאת. קיבלתם ביקורת שלילית אמיתית מלקוח? הראו נכונות באופן פומבי לפתור את הבעיה. אל תבזבזו משאבים וזמן בלרדוף אחרי הלקוחות על מנת שיסירו את הביקורת שלהם, במקרים רבים זה רק יכול להחמיר את המצב. ביקורת שליליות הן חלק בלתי נפרד מכל עסק בעולם, זה די טבעי שיהיו כמה ביקורות שליליות. במקום להתמקד בשלילי, עשו מאמצים להשיג ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים.

עוד על התמודדות עם מתקפות שליליות:

מאמר זה נכתב ע"י: נתן ליכטר


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות נתן ליכטר

נתן ליכטר הינו פרילנסר בתחום ה SEO, כותב ומנהל תוכן לאתרים.

שווה לקרוא גם את

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק

מאז שנכנסה הרשת החברתית לחיינו, אנו מבלים שם יותר ויותר זמן – ולא רק זמן ...

זאפים מומלצים של Zapier

זאפייר לאנשי שיווק: 15 זאפים (Zaps) מומלצים למשווקים דיגיטליים

כל מי שמשווק עסקים באינטרנט יודע שיש המון כלים שונים ומקורות מידע שאפשר להשתמש בהם: ...

תגובה אחת

  1. virial@gmail.com'

    בהקשר הזה כדאי להזכיר את yotpo – חברת ענק ישראלית בתחום הביקורות שגייסה מיליונים עם שירות שאוסף את כל הביקורות מכל מיני אתרים, מאחד אותם במקום אחד ומציג אותם באתר שלך. עד כמה שאני זוכר יש לזה גם schema מובנית שמוצגת בתוצאות גוגל עם כוכביות (אבל אל תתפסו אותי במילה בנוגע לזה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה