איך מצליחים ביוטיוב? 14 דברים שיהפכו אתכם ליוטיוברים מובילים

יש לכם רעיון אדיר לערוץ יוטיוב שיפיל את הצופים מן הרגליים.

אתם תופסים את הסמארטפון, מתקינים את המיקרופון שקניתם במיוחד עבור הפרויקט הזה, מעבירים שוב יד בשיער כדי לסדר אותו ומתחילים לצלם. כעת נשאלת השאלה החשובה מכל: מה המרחק בין המצב שלכם להצלחה ביוטיוב?

התשובה, כמו הרבה בהרבה מקרים באינטרנט, היא שאין תשובה נכונה.

איך מצליחים ביוטיוב

ערוץ יוטיוב יכול להיות מושקע בטירוף, להיות מקצועי ביותר, לעסוק בטרנדים פופולריים במיוחד ולא להצליח לסחוף את קהל הצופים, בעוד שערוץ אחר יכול להיראות טיפשי לחלוטין ולכבוש את הרשת.

מה בכל זאת אתם יכולים לעשות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ביוטיוב? אספתי כמה וכמה עצות שכדאי יהיה לכם ליישם.

1. בצעו מחקר מתחרים עוד לפני הטייק הראשון

גם אם נדמה לכם שיש לכם רעיון כביר שאף אחד לא חשב עליו לפניכם, תמיד כדאי יהיה לפנות למנוע החיפוש הגדול בעולם לסרטוני וידאו ולנסות ולהבין האם מישהו לפניכם בכל זאת תפס יוזמה ועשה זאת.

מחקר מתחרים נכון יאפשר לכם גם לקבל השראה, לייצר לעצמכם סל של רעיונות לסרטוני המשך, ולהבין איזו זווית חדשה תוכלו להביא לקהל היעד שלכם.

2. צרו סרטונים שיש לכם יתרון ייחודי ביצירה שלהם

ניסיון לייצר סדרה של סרטונים בתחום שאתם לא מבינים בו הרבה נועד מראש לכישלון.

השקיעו את המשאבים שלכם דווקא באזורים שבהם יש לכם ידע ייחודי, כישרון מולד, ניסיון אמיתי, או יכולת השלמת פערים מהירה.

קהל היעד צריך להתרשם מן העובדה שאתם מומחים בתחומכם.

אגב, מומחיות אין פירושה תואר אקדמי מתקדם מאחת מן האוניברסיטאות המובילות בארץ. מומחיות יכולה להתבטא גם ביכולת להיות אדם ציני ומצחיק, שיודע לנתח סיטואציות בדיוק רב, ולדבר ללב של הגולשים. מומחיות יכולה לבוא לידי ביטוי בצורת הגשה מעניינת, בקול ייחודי ועמוק, בשטף דיבור קולח ועוד.

3. השתמשו בציוד איכותי

ציוד איכותי יוכל לעשות בהרבה מן המקרים את ההבדל בין סרטון מוצלח לכזה שלא יצליח להגיע לקהל רחב. ציוד איכותי משפר באופן ניכר את איכות הסרטון, ובפרט את איכות התמונה והקול, העריכה של הסרטון, היכולת שלכם לייצר תוכן רב ועשיר בפרק זמן קצר ועוד.

4. עריכה טובה משפרת פלאים את הסרטונים

אם כבר דיברנו על עריכה, בואו נתעמק בזה לרגע.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בסופו של יום, האומנות האמיתית יכולה לבוא לידי ביטוי בהגשה נכונה ללקוח בקצה. סרטון של עשרים וחמש דקות יכול להיות מטויב ומתוקצר לסרטון באורך של שלוש דקות, מבלי לאבד אף חלק משמעותי מן התסריט. אומנות העריכה יכולה לייצר קשב מוגבר של הצופים, לספר סיפור בהמשכים, ליצור מבניות, שפה משותפת עם סרטונים נוספים בערוץ, חיזוק המותג שלכם ועוד.

אני מודה ומתוודה, שבערוץ שלי ביוטיוב אני משתמש בעריכה סופר פשוטה, שלא לומר חפיפניקית בהגזמה, אבל זאת בגלל שאני מעלה סרטונים בתדירות גבוהה (אחת ליום, כבר מספר חודשים ברצף, נכון לכתיבת שורות אלו), אני בנאדם עסוק במיוחד ואין לי זמן ליותר מדי אפקטים וקישוטים בסרטונים.

יחד עם זאת, עדיין חשוב לי לייצר תוכן עם ערך ותדירות גבוהה – לכן התוצאה היא סרטונים עם הרבה תוכן איכותי (לדעתי לפחות) אבל עם עריכה מינימלית ככל האפשר.

למעשה, את מרבית הסרטונים שלי לקח לי להכין 5 דקות לכל היותר, כולל צילום, עריכה, פרסום ואופטימיזציה ביוטיוב 🙂

ואם כבר מדברים על אופטימיזציה – קבלו מדריך מצולם לאופטימיזציה של סרטונים ביוטיוב:

5. צרו זווית ראיה מעניינת ומיוחדת

כפי שציינתי קודם לכן, לפעמים התיבול הוא זה שעושה את ההבדל.

למשל, גורו ספורט יכול להראות לקהל הצופים שלו כיצד שעון הריצה שאותו הוא סוקר מסייע לו במדידה ושיפור שוטפים במסגרת תוכנית האימונים. סאטיריקן יכול להקרין קטעי חדשות ואז להוסיף את הזוית האישית שלו כדי לייצר קונטרסט בין המציאות לדרך שבה ניתן לפרש אותה.

6. הקפידו על הנראות והאיכות

אם לא תשימו לב, ולא תקפידו על תפאורה נכונה, רקע נקי מרעשים, ואיכות גבוהה של צילום ומעבר בין טייקים, תוכלו להצליח בגדול או ליפול בגדול.

בהחלט יכול להיות שבעל חיים שלא שמתם אליו לב ברקע יגנוב את כל ההצגה בסרטון ויהפוך אותו לויראלי, אך באותה מידה ייתכן שלכלוך שנותר על הריצפה ישווה לכם מראה הרבה פחות מקצועי ואיכותי, אם אתם מצלמים סרטון תדמית לעסק. כך או כך, חשוב מאוד שתיקחו את כלל התמונה בחשבון, ולא רק את האובייקט המצולם.

7. תנו סיבה לשתף

כל יוצר סרטונים ומנהל ערוץ יוטיוב היה שמח לו כמות גדולה ככל האפשר של גולשים הייתה משתפת את הסרטונים שלו ואת הרישום לערוץ שלו.

אולם, הרבה יוצרים נוטים לשכוח שהצופים לא עובדים אצלם, ושבהרבה מקרים הם מוצפים בעשרות אם לא מאות מסרים שיווקיים מידי יום. כך שגם אם מדובר בסרטון סופר איכותי שמסייע לגולש עצמו, פותר לו בעיה אמיתית ונותן לו ערך – צריך הרבה כדי לגרום לאותו גולש להחליט ולשתף את הסרטון.

ועוד לא דיברנו על סרטונים יוצרי ערך שאותם אין שום סיכוי שמישהו ישתף: איך עוקרים שן בינה? טיפול יעיל בטחורים. גזים – לא מה שחשבת. ועוד ועוד, כמובן.

8. עודדו משתמשים להגיב

עוד דרך שבה תוכלו להגביר את הפופולריות של הסרטונים שלכם, היא באמצעות תגובות רבות ואיכותיות על הסרטון.

איך תעודדו גולשים להגיב? פשוט ציינו זאת בפניהם. זה כלל לא מובן מאליו שגולש שקיבל מכם ערך גם יטרח ויגיב. לעיתים, זה כלל לא בסטייט אוף מיינד שלו.

אם אתם מעוניינים להעלות את הסיכוי לכך שגולש יגיב על סרטון שיצרתם, פשוט בקשו זאת ממנו, מספר פעמים במהלך הסרטון, ובאופן ספציפי, בסוף הסרטון.

9. בצעו אופטימיזציה של הסרטונים

כאן אנחנו מגיעים לחלק שהוא בעיקרו טכני, אבל הוא חלק בלתי נפרד וחשוב מהצלחה של כל ערוץ יוטיוב: אופטימיזציה.

מהי אופטימיזציה? התאמה של מאפייני הסרטון והערוץ למנוע החיפוש של יוטיוב וגוגל, במטרה לשפר את הסיכוי שסרטונים שיצרתם יופיעו עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות של גולשים.

במסגרת האופטימיזציה שתבצעו לסרטון, עליכם יהיה לכלול תיאור מדויק ומזמין לסרטון, לשלב את מילות המפתח בכותרת הסרטון ובתיאור שלו, למלא נתונים רבים ככל האפשר על הערוץ, לשלב כתוביות בסרטון, לעשות שימוש בתגיות כדי להגדיל את החשיפה של הסרטון, שימוש בתמונה מותאמת אישית להגדלת שיעורי ההקלקות ועוד.

למדריך שלם על קידום סרטונים ביוטיוב.

פנו אליי לא פעם ולא פעמיים בתור יועץ קידום אורגני לגבי אופטימיזציה של סרטוני יוטיוב – וגם בערוצים גדולים ופופולאריים מאד, אפשר למצוא בקלות הרבה "כסף על הרצפה" של סרטונים שזוכים להמון צפיות, אבל חסרה להם אופטימיזציה בסיסית מאד – אפילו ברמת ההגדרה של הכותרות, שיכולות להגדיל את מספק הצפיות בעשרות ואף מאות אחוזים.

10. עודדו להירשם לערוץ

אחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על היכולת של ערוץ היוטיוב שלכם להתקדם במנוע החיפוש הוא שיעור הנרשמים לערוץ בעקבות צפיה בסרטון.

ככל ששיעור הנרשמים הזה גבוה יותר, כך מנוע החיפוש יכול להתרשם שרמת שביעות הרצון של הגולשים והצופים גדולה יותר.

עודדו צופים להרשם לערוץ היוטיוב שלכם בכל סרטון שאתם מעלים.

תנו להם ערך מוסף, בדמות חשיפה ראשונית לתכנים חדשים, חשיפה שלא תהיה קיימת בערוצים אחרים בהם אתם פועלים, או תכני בונוס שהגישה אליהם מוגבלת רק לנרשמים של הערוץ.

11. הגיבו למגיבים

ציינתי זאת כבר מקודם ואציין זאת שוב: אסור יהיה לכם לקחת פעולות שונות שמבצעים צופים וגולשים בערוץ שלכם כמובנות מאליהן.

תגובה של גולש היא לחלוטין לא משהו שאתם רוצים לקחת כמובנת מאליה. לכן, ובעיקר כדי להראות עד כמה אתם מעריכים ומוקירים את הזמן שהקדיש הגולש כדי לשלב תגובה בערוץ שלכם, הגיבו למגיבים.

הגיבו בנימוס, אימרו תודה כשצריך וענו בצורה עניינית ולא מזלזלת, גם אם נפגעתם מן התגובה. זיכרו שגולשים אחרים צופים גם הם בתגובה שלכם, ואתם בונים לעצמכם ברגע כתיבת התגובה אופי אמיתי שייחשף לקהל רחב הרבה יותר מנשוא התגובה.

12. העלו סרטונים בצורה תדירה

אחת הטעויות הקריטיות שמבצעים יוטיוברים היא העלאת סרטון באופן חד פעמי, או העלאת סרטונים רבים אולם בתדירות נמוכה מאוד.

כדי להישאר בתודעה של קהל היעד, וגם כדי לאותת למנוע החיפוש שאתם ערוץ חי, נושם עדכני ורלוונטי לנישה שבה אתם פועלים, הקפידו להעלות סרטונים באופן שוטף ותדיר.

13. חישבו למה זקוק קהל היעד שלכם

זאת נשמעת אולי קלישאה אבל מדובר בעצה חשובה מאוד: כשאתם מנסים להבין מהו היתרון המוסף שלכם על המתחרים בתחום שבו אתם מצלמים סרטונים, נסו לחשוב גם על קהל היעד.

  • מדוע הוא זקוק לכם?
  • איזו בעיה אתם מנסים לפתור לו?
  • האם אתם אכן פותרים לו את הבעיה?
  • האם אתם בכלל מעוניינים לפתור לו את הבעיה כחלק מן האסטרטגיה השיווקית שלכם?

מדובר בשאלות לא פשוטות אשר אין עליהן תשובה אחת נכונה.

לפעמים תירצו לייצר ערך מוסף כל כך גדול לצופים, עד שהם ירגישו כמעט לא בנוח שלא להתקשר מולכם לצרכים עמוקים וגדולים יותר.

בפעמים אחרות ברור יהיה לכם שנתינת הערך המוסף למעשה תייתר את ההתקשרות מולכם ולכן לא בטוח שתירצו לנקוט בגישה הזאת.

אם אתם מנהלים עסק שמנסה לגייס לקוחות משלמים באמצעות ערוץ היוטיוב, סביר להניח שתתנהלו בצורה שונה לגמרי מיוטיובר שמתפרנס מן החשיפה של הסרטונים לקהל היעד.

14. התייעצו עם הקהל

אם אתם מתכוונים לייצר תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לקהל שלכם, ולא בטוחים מה יעבוד נכון ומה יעבוד טוב פחות, מדוע שלא תיפנו אל אותו קהל יעד ותנסו להתייעץ איתו?

בלא מעט תחומים, קהל היעד עצמו יוכל לספר לכם באילו תכנים הוא יכול יהיה להיעזר, מה הוא היה רוצה שתדגימו לו, באילו תקלות הוא היה מעוניין שתתמקדו, אילו מוצרים הוא היה רוצה שתיסקרו ועוד ועוד.

לסיכום

אין נוסחה אחת שאם תצייתו לה תבטיחו את ההצלחה של ערוץ היוטיוב שלכם.

כשמדובר בחשיפה לקהל הרחב, כל מקרה ומקרה לגופו.

עם זאת, אם אתם רוצים לשפר את ההתנהלות של ערוץ היוטיוב שלכם ולהגדיל את הסיכוי שהוא יקבל חשיפה רחבה, תוכלו למצוא במאמר הזה לא מעט טיפים חשובים שיסייעו לכם להשיג את היעד הזה.

מדריכים נוספים שממש לא כדאי לכם לפספס:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו