שיווק במנועי חיפוש – SEM: מה זה ולמי זה מתאים?

שיווק במנועי חיפוש (באנגלית SEM או Search Engine Marketing) הוא אחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר.

בתקופה בה אנו חשופים למסרים שיווקיים במגוון גדול של ערוצים, גם דיגיטליים וגם באמצעים המסורתיים, מבליטים המאפייניים היחודיים של שיווק במנועי חיפוש את היתרונות הגדולים שבו.

למעשה זהו שם כולל לערוצי השיווק הרלוונטיים דרך מנועי חיפוש – קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני וממומן (להשוואה מלאה בינכם ליחצו כאן) קיימים לא רק בגוגל אלא למעשה בכל מנוע חיפוש – יוטיוב, בינג, יאהו, יאנדקס, באידו וכו'. לסקירה על קידום במנועי חיפוש שונים.

שיווק במנועי חיפוש

במאמר הזה ננסה לעמוד על כמה מן המאפיינים המרכזיים של שיווק במנועי החיפוש (או שיווק ממומן במנועי חיפוש), ולהבין באילו מקרים לשיווק במנועי חיפוש יש יתרון ובאילו לא. מתחילים!

1. יוזמה

שיווק במנועי חיפוש הוא שיווק שמתבצע בתצורת "משיכה", כלומר – הלקוח הפוטנציאלי הוא זה שמבצע את הפעולה הראשונית של כתיבת שאילתה במנוע החיפוש.

לשיטה הזאת שבה שיווק באמצעות מנוע חיפוש עובד יש משמעות אדירה.

כאשר הלקוח הפוטנציאלי הוא זה שיוזם את התהליך באמצעות שימוש במנוע החיפוש, הוא מראש מגיע עם סטייט אוף מיינד מוכן לקבלת מסרים שיווקיים או מידע מפורט על הנושא.

בניגוד לפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או באמצעים אחרים, כאן אנחנו לא מפתיעים את הגולש, לא "נופלים" עליו עם מסרים שיווקים בדחיפה, ובסך הכל מספקים מידע על שאילתה שביצע ומנסים למקד אותו לכיוון השירותים והמוצרים שאנו מספקים, ולדעתנו יכולים לפתור את הבעיה המרכזית שמולה הוא ניצב.

בעגה המקצועית נקראים לידים כאלו כלידים חמים, או לכל הפחות לידים פושרים, וזאת בניגוד לערוצי שיווק אחרים, בהם נדרש זמן ממושך יותר כדי מה שנקרא, "לחמם" את הלידים, ולהפוך גולשים ומתעניינים, ללקוחות פוטנציאליים.

אגב, אם בא לכם ללמוד כמה טכניקות מתקדמות יותר לחיפוש בגוגל, אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא:

2. צורך מיידי

אחד המאפיינים הבולטים של שיווק במנועי החיפוש, הוא היכולת של הערוץ הזה לספק מענה מיידי לצרכים שונים של גולשים.

לדוגמה, לקוח שמחפש פנצ'ריה קרובה לביתו כדי לתקן תקר בגלגל, רוצה לקבל את השירות הזה בצורה מיידית.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

זאת ועוד, לאחר תיקון התקר בגלגל, השירות הזה כבר לא אמור לעניין אותו.

כך ששיווק באמצעים אחרים כמו באנרים המוצגים ברשתות חברתיות, לא יכול לתת מענה איכותי לבית עסק אשר עוסק בתיקון פאנצ'רים.

אי אפשר "לחמם" גולש בנושא הזה של תיקון תקר בגלגל, ולקוות שבבוא היום הוא יזכר במסרים השיווקיים שהוצגו לו במשך תקופה, ויבחר דווקא בבית העסק שלנו.

בהקשר זה מאד רלוונטי לדבר על Google My Business – שירות המפות של גוגל – שרלוונטי במיוחד לעסקים מקומיים המשרתים קהל יעד בסביבתם הקרובה.

3. אמינות

אם השיווק מתבצע באמצעות תהליך של קידום אורגני במנועי החיפוש, הרי שאחד היתרונות המרכזיים של ערוץ השיווק הזה הוא בניית הסמכות והאמינות של בית העסק. 

למידע נוסף בהקשר זה קיראו על E-A-T.

כאשר מסר שיווקי כלשהו נמסר ללקוח בדחיפה, הוא לרוב עוצר ושואל את עצמו מיהו בית העסק, מדוע המסר השיווקי שלו הגיע אלי, האם ניתן לסמוך עליו, מה מקור הסמכות שלו וכו'.

לעומת זאת, כאשר גולש מבצע שאילתה במנוע החיפוש ומקבל תוצאות, יש כאן גורם שלישי (מנוע החיפוש), אשר נתפס לרוב כגורם אובייקטיבי, שמספק לו את ההפניות הדרושות למתן מענה לשאילתה שביצע.

תצורת העבודה הזאת מייצרת סוג של אמון מוגבר של הגולש בעסק שהוצג לו במנוע החיפוש.

4. התאמה לסוגי מוצרים או שירותים מסויימים

שיווק במנועי חיפוש אינו מתאים כמובן לכל סוג של מוצר או שירות.

כדי שניתן יהיה לעשות שימוש בערוץ השיווק הזה ולהציע לקהל הלקוחות הצעה בעלת ערך, הגולש שמבצע את השאילתה צריך להכיר את עולם המושגים הרלוונטי לשירותים שמציע בית העסק.

לעיתים נרצה לשווק ללקוח פוטנציאלי מוצר או שירות שהוא כלל לא ידע שיש לו צורך בהם.

במקרים כאלו, ננסה לפתות את הגולש באמצעות מודעות עם תמונות רלוונטיות, שממחישות לו עד כמה יוכל להנות ממוצר מסויים (עוד על שיווק מוצרים באינטרנט).

כמו כן, נפנה פעמים רבות לרגש של הגולש, למשל כדי לגרום לו לקנא באנשים אחרים שיש בידיהם המוצר הנחשק, לא זה המצב במנועי החיפוש.

אם יש לנו מוצר ייחודי שהגולש מעולם לא שמע עליו, לא נוכל לשבת ולהמתין שהגולש יחפש את סוג המוצר הזה במנועי החיפוש.

כאן, לשיווק בערוצים אחרים יהיה יתרון על פני השיווק במנוע החיפוש.

5. הבנת הכוונה של הגולש

כמו בעולם האמיתי, גם בעולם הוירטואלי, לא כל מי שנכנס לחנות מבצע באופן מיידי רכישה.

חלק מהגולשים הם סקרנים שמגיעים כדי להבין כמה עולה המוצר שאנו מציעים.

אחרים מתלבטים וזקוקים לתקופת הבשלה שבה יוכלו לקבל מידע נוסף שיתמוך בהחלטה שלהם לרכוש מוצר או שירות.

חלק מן הגולשים בכלל לא יודעים מה הם צריכים.

המגוון הגדול הזה, שבו מגיעים לאתר של בית העסק גולשים ברמות בשלות שונות, מציבה אתגר ממשי לבית העסק: שיחת מכירה שתתקיים עם לקוח שבטוח שהוא רוצה לרכוש את המוצר ורק מתלבט לגבי מאפיינים מסוימים שלו כמו צבע או דגם, אינה דומה כלל ועיקר לשיחת מכירה מול גולש שבכלל לא מבין מה המוצר עושה ואיך הוא יכול לסייע לו.

ובכן, שיווק באמצעות מנועי החיפוש השונים יכול להיות בהחלט כלי עזר אפקטיבי בהבנת הכוונה ורמת הבשלות של הגולש.

בעת ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק, נהוג לחלק את הביטויים השונים לביטויי מכירה וביטויים המעידים על התעניינות.

בית עסק אשר עושה שימוש במנועי החיפוש כדי לשווק ללקוחות, צריך לדעת איך הוא ניגש לגולש עם כוונת רכישה, ולגולש שמביע התעניינות בלבד.

6. שיווק באמצעות סמכות

חלק מן המוצרים או השירותים המוצעים ברשת האינטרנט מתאפיינים בקהל יעד שתהליך ההחלטה שלו על רכישת המוצר או השירות הוא מתמשך.

קהל היעד הזה נחשף בתהליך קבלת ההחלטה הממושך לעוד ועוד תוכן שמסייע לו לקבל את ההחלטה באיזה ספק שירות לבחור לצורך ביצוע העבודה שהוא זקוק לה.

כאשר מנועי החיפוש יפנו את אותו גולש שוב ושוב למאמרים כאלו ואחרים שכתב בעל מקצוע מסויים, יקרה כאן משהו מיוחד מאחורי הקלעים: בעל המקצוע יבנה לעצמו, בעיני הגולש שיבצע את החיפושים האלו, סמכות ואוטוריתה.

במצב דברים זה, קל יהיה הרבה יותר לגולש להתקשר עם בעל העסק ולבצע את הרכישה.

7. שיווק באמצעות חיפוש תמונות

אחד היתרונות שמציעים מנועי החיפוש השונים לגולשים הוא האפשרות לבצע חיפושים מבוססי תמונות.

כאשר למוצר שאתם משווקים ישנם מאפיינים חזותיים משמעותיים, שיווק באמצעות חוצץ התמונות במנועי החיפוש הוא מתודה שיכולה להגביר את האפקטיביות של הקמפיין.

אם למשל בית העסק שלכם פועל בתחום של טבעות אירוסין – הרי שטקסט טוב ככל שיהיה לא יוכל להחליף תמונות איכותיות המציעות לגולש מידע בדבר הקו העיצובי שלכם.

עוד על חיפוש תמונות מתקדם יותר בגוגל אפשר ללמוד בסרטון הבא:

8. שיווק באמצעות חיפוש וידאו

מנועי החיפוש הפכו בשנים האחרונות לכר פורה של הפניות לסרטונים וידאו קצרים, שמטרתם לתת מענה לשאילתה שביצע הגולש.

הדבר נפוץ במיוחד בפרסום סרטוני הדרכה, אשר מלמדים כיצד לבצע פעולות מסויימות.

בהרבה מקרים, סרטון של 2 דקות שמסביר כיצד להתקין תוכנה או לקנפג שירות מסויים, יהיה ברור בהרבה מכל טקסט שייכתב.

עסק שמבין את היתרונות הגלומים בשיווק באמצעות וידאו, יוכל לעשות שימוש במנועי החיפוש כדי להנגיש את הוידאו הזה לקהל הגולשים המבצעים חיפושים שונים, ולספק להם מענה איכותי ושלם.

למידע נוסף על קידום סרטונים – כנסו למדריך הזה או צפו בסרטון:

לסיכום

מנועי החיפוש הינם ערוץ שיווק אפקטיבי ביותר, שהיתרון המרכזי שלו הוא היכולת למצוא את קהל הגולשים והמתעניינים ברמת בשלות גבוהה יחסית לשאר הערוצים.

עם זאת, שיווק באמצעות מנועי חיפוש אינו מתאים לכל מוצר או שירות, ודאי לא מוצרים או שירותים שהגולשים לא מודעים לקיומם ואינם רלוונטיים לביטוי חיפוש שהם מבצעים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו