להיות ראשון בגוגל – 4 שלבים של קידום אתר למקום הראשון בגוגל

רוצים לדעת איך להופיע בגוגל, ויותר ספציפית – איך להיות מקום ראשון בגוגל? שאלה מצוינת 🙂 אם תקדישו לי 5-7 דקות מזמנכם, אספר לכם על הדרך לשם בהרחבה (והאם היא שווה את זה).

קצת רקע

כל מקדם אתרים או מומחה לקידום אתרים עובד על פי אסטרטגיה שונה של קידום האתר בגוגל אורגני, בהתאם לסוג הלקוח ואתרו.

עם זאת, נדמה כי ישנה בקשה אחת המגיעה מכיוון כל הלקוחות המבקשים לקדם את האתר שלהם: להיות ראשונים בגוגל.

חלק מהם גם שואלים "למה האתר הזה ראשון בגוגל?" שהכוונה בדרך כלל לאתר המתחרה המעפן שלהם (לדבריהם).

להיות ראשון בגוגל
לקדם את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל

איך להופיע בגוגל: מי לא רוצה לדעת איך להופיע ראשון בגוגל?

אז איך להופיע בחיפוש בגוגל, ויותר מזה: איך להגיע אל דף ראשון בגוגל ואפילו למקומות הראשונים?

לכאורה, קידום אתר למקום הראשון בגוגל נשמעת כמו בקשה הגיונית לחלוטין: לקוח משקיע תקציבים נאים (במקרה הטוב) על מנת להתקדם במנוע החיפוש, כך שאין זה תלוש לקוות להיות ראשון.

אני מסביר על איך לקדם את האתר שלך בגוגל וגם על איך להיות להגיע לטופ בגוגל בסרטון הבא:

קידום אתר למקום ראשון: איך לקדם את האתר בפועל?

לא ארחיב כאן יותר מדי על איך גוגל עובד או איך מבצעים קידום אתר למקום ראשון (בשביל זה יש מדריך נפרד), אבל כדי מבין הראשונים בגוגל יש צורך בעבודה רבה (תהליך המכונה SEO – אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש הידוע יותר בשם קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל), אינטנסיבית – ולא פחות מזה – סבלנות, בעיקר מצד הלקוח.

כתבתי בהרחבה על משך הזמן הממוצע שבו לוקח לקדם אתרים, וגם על מחיר קידום אתרים.

בואו נבין קודם מהו ההבדל בין קידום אורגני וממומן, כפי שזה משתקף בתוצאות של גוגל:

להיות ראשון בגוגל - בדגש על התוצאות האורגניות
להיות בדירוגים הראשונים בגוגל – בדגש על התוצאות האורגניות

במאמר הנוכחי, כשאני מדבר על מקום ראשון בגוגל – הכוונה לתוצאות האורגניות של גוגל, ולא המודעות (בוז! פרסום בגוגל זה לחלשים וכו'…)

קידום אתר למקום הראשון בגוגל: האם המקום הראשון בגוגל זאת ה-מטרה?

אולי זה ישמע כאילו אני הולך להנחית פצצה לחלקכם, אבל כבעלי עסקים אתם בטח שואלים את עצמכם "איך אני מקדם את האתר שלי" – שאלה לגיטימית, אבל חשוב להבין שהמטרה שלכם היא לאו דווקא להיות בתוצאה הראשונה בגוגל – אלא בעיקר להגדיל את התנועה לאתר ובעקבות זאת גם ליהנות מגדילה בלידים ו/או במכירות בעקבות כך.

עכשיו אולי עולה לכם השאלה בראש: האם לא משיגים את המטרה הזו על ידי להיות במקום 1 בגוגל, או לפחות – דף ראשון בגוגל?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

התשובה היא – לא בהכרח.

זה תלוי מאד בבחירת הביטויים שרוצים לקדם, באתר עצמו, ביכולת ההמרה שלו (למידע נוסף על שיפור יחס המרה) ובגורמים נוספים.

במקרים רבים, קידום אתרים בגוגל, מוצלח ככל שיהיה – ואף קידום אתר למקום 1 בגוגל לא מבטיחה גשם של פניות.

במקרים רבים, קידום אורגני אל עבר מקומות 2-3 בגוגל ואף פחות מזה – על הרבה מאד מונחים ממוקדים, יכול להביא הרבה יותר עבודה מאשר להיות במקום 1 על סט ביטויים מצומצם. זה משהו בסיסי שכל סוכנות קידום אתרים עם יושרה מקצועית צריכה לדעת ולהגיד לכם.

להיות למעלה בגוגל זה טוב לאגו (ולא תמיד גם לביזנס)

אז איך מקדמים אתר בתוצאות גוגל, או להופיע בחיפוש בגוגל וכמה שיותר גבוה?

אפשר לומר כי להיות מוביל בגוגל ואף להיות במקום 1 אכן מעניק נראות מרשימה ובהחלט מחזק את האגו, אך המיקום הראשון שייך לאתר אחד בלבד (ברוב המקרים, למעט מקרים בהם גוגל מציג 2 תוצאות מאותו אתר – יחסית נדיר אבל קורה).

האם המשמעות של להיות בטופ בגוגל היא שיתר העסקים האחרים אינם עובדים ומקבלים לידים? חד משמעית – לא.

האם להיות בתוצאות העליונות של גוגל זאת המטרה האמיתית של קידום אורגני?

"איך להופיע ראשון בגוגל" זאת ממש לא השאלה שצריכה להנחות אתכם לפני תהליך של קידום אתרים.

בתהליך קידום אתרים בגוגל, המטרה שצריכה להניע אתכם היא הגדלת הרווחים לעסק באמצעות גולשים חדשים שנחשפו אל האתר.

  • הערה: אני בהחלט מודע ומבין שיש ביטויים שהם פחות רציונליים – ומיועדים בעיקר לעשות "שופוני" על מתחרים ו/או לקוחות פוטנציאליים.
    לפעמים, יש לביטויים האלו גם ערך רב מבחינת מכירות/לידים/המרות/תפיסת האתר כאוטוריטה – ולפעמים לא.
  • על מקדם האתרים לדעת להבדיל בין המקרים וגם לנסות לשכנע את הלקוח להתמקד במה שיותר נכון לאתר (לא תמיד זה עובד…)

קידום אורגני בגוגל: השלבים שיש לבצע על מנת להיות מקום ראשון בגוגל

לאחר שעשינו יישור קו, הנה השלבים שיש לבצע למי שרוצה לדעת איך לקדם את האתר בגוגל, להיות ראשון בתוצאות האורגניות וגם לעשות את זה חכם.

1. בחירה נכונה של מילות המפתח: כאן הכל מתחיל

אז להוביל באורגני?

על מנת להיות בטופ בגוגל או דף ראשון בגוגל, ולהתחיל תהליך קידום אורגני – יש להתחיל בראש ובראשונה ממחקר מילות מפתח (Keyword Research).

על מנת לדעת איך להיות ראשון ב-Google – צריך קודם כל לדעת מול מי אנחנו מתחרים, ואיזה מונחים אנחנו רוצים לקדם.

ניקח דוגמא: נניח ואתה בעל מסעדת בשרים בצפון.

ונניח שיש לך אגו גדול ובא לך לכבוש את העולם וכאלה.

ונניח שאתה פונה למקדם אתרים או חברה מקצועית לקידום אורגני ומבקש מהם: "תעשו שאהיה מקום ראשון בגוגל בביטוי מסעדה".

למה? סבתא.

יועץ הקידום, במידה ויש לו יושרה מקצועית מינימלית – ככל הנראה ינסה להוריד אותך מהרעיון.

למה?

  • כי ברור שמי שמחפש מסעדה – לא יודע מה הוא רוצה ומבקש לקבל רעיונות / השראה מגוגל.
  • כי מדובר בביטוי מגה תחרותי ומגה כללי שמתאים רק לפורטלים גדולים.
  • כי גם אם תצליח בנס להגיע בביטוי הזה למקום הראשון, החזר ההשקעה יהיה עלוב במיוחד והעלות/תועלת כנראה תהיה שלילית.

כמו כן, היום עם התוצאות הלוקאליות בגוגל – מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, ורוב הסיכויים שהאתר שלך יופיע מתחת לתוצאות של המפות. למידע נוסף על גוגל לעסק שלי.

תוצאות מקומיות של חיפוש מסעדה בגוגל
תוצאות לוקאליות של חיפוש מסעדה

לכן, הרבה יותר חכם, נכון ויעיל-תקציבית יהיה לבצע חקר מילות מפתח ספציפי לצרכים שלך ולטרגט מונחים בסגנון:

  • מסעדת בשרים בצפון
  • מסעדת בשרים בחיפה (או כל יישוב רלוונטי אחר)
  • מסעדת בשר בצפון
  • וכו'…

כך, אתה יודע שאתה מתחרה על הקהל שבאמת מחפש אותך, התחרות קלה יותר, משך הזמן מתקצר וכאשר תגיע לשם – כנראה תתחיל לקבל לידים ופניות הרבה יותר ממוקדות.

אז איך להיות מקום ראשון בגוגל – יש לכם כמה דקות פנויות?

צפו בסרטון שעשיתי על מחקר מילות מפתח בהקשר של קידום אורגני:

ואם אתם פחות בקטע של צפייה גם כתבתי מדריך שלם על מחקר ביטויים.

2. התוכן הוא המלך והוא הבסיס על מנת להגיע אל המקום הראשון בגוגל

איך משיגים את המקום הראשון בגוגל? לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח, בחרנו מונחים רלוונטיים ונכונים של קידום אתרים אורגני – השלב הבא כדי להיות מהמובילים בגוגל הוא באמת לוודא שהאתר עונה על הצרכים והביטויים האלה, ועושה את זה הרבה יותר טוב מהמתחרים.

על מנת להגיע למקום ראשון בגוגל, תוכן איכותי ובעל ערך אינו פריבילגיה, אלא חובה שיש למלא בכדי להניע את האתר שלכם קדימה.

בעת שגולשים נכנסים אל האתר שלכם, סביר כי במקביל הם יכנסו אל עוד אתרים נוספים המציעים את אותו השירות או המוצר.

מה שיכריע בין היתר האם הגולשים ישארו אצלכם הוא התוכן.

עד כמה התוכן באתר שלכם אינפורמטיבי, מקצועי, תורם ומעשיר את עולמם של אלו הדורשים במידע הרלוונטי?

הערה חשובה לגבי תוכן בהקשר של קידום אתרים בגוגל:

אנחנו משייכים אוטומטית את המילה "תוכן" לטקסט הכתוב.

אבל בפועל יש המון סוגי תכנים ובהתאם לאופי האתר, קהל היעד והחיפוש הספציפי, יש להתאים את התוכן באתר.

דוגמאות לסוגי תכנים:

  • רשימת מוצרים / קטגוריה עם מוצרים לבחירה – לדוגמא עם מישהו מחפש "נעלי ריבוק"
  • סרטון – לדוגמא אם מישהו מחפש "איך להחליף ברז אמבטיה"
  • מחשבון משכנתא – רוצים לנחש את החיפוש? 😊
  • מאמר, כמו זה שאתם קוראים בו עכשיו.
  • וכו'…

לא משנה על מה האתר מדבר – עליכם לוודא שבתור תנאי מקדים לקידום איכותי אל עבר עמוד ראשון בגוגל – התוכן שלכם צריך להיות פי כמה מעל המתחרים, אחרת – כל שאר העבודה הרבה יותר קשה. עדיין אפשרית, אבל קשה – ואת גוגל קשה לתחמן לאורך זמן.

3. נראות האתר וחוויית המשתמש

קשה להתייחס לסוגיה של התוצאות הראשונות בגוגל מבלי לדבר עם על חוות המשתמש.

זיכרו בסופו של דבר כי אתם רוצים להעביר את הגולשים שלכם חוויה.

הגולשים של היום הם הלקוחות של מחר, כך שחשוב להעניק את החוויה בשלמותה בכל מפגש ומפגש של הלקוחות הפוטנציאלים אתכם.

יצירת חוויה עבור המשתמש אולי לא הייתה נחשבת בעבר הלא רחוק כגורם מאד משפיע על קידום, אך כיום, גוגל יותר ויותר משתמש באינטליגנציה מלאכותית, מנסה להיכנס לראש של בן אנוש ולוקח את חווית המשתמש כפרמטר מרכזי. במידה ושמעתם על RankBrain – בדיוק על זה מדובר.

נסו לשים עצמכם בנעליהם של הגולשים: האם תישארו באתר מסורבל, איטי ועם ניווט סבוך ומורכב? התשובה חד משמעית והיא לא. אתם מיד תחפשו חלופה מתאימה אחרת שתענה על הצורך שלכם. הובילו גם אתם את הגולשים לנקודת היעד בה הם דורשים, כאשר הדרך לעשות זאת היא עם גלישה נעימה ונוחה שתאפשר לכם לצאת למסע מרתק וידידותי.

4. קישורים חיצוניים

וואלה, את האמת שכבר טחנתי את הנושא הזה כבר מכל כיוון…

אבל…האם יש קשר בין התוצאות הראשונות לבין קישורים חיצוניים?

בוודאי…

אבל מה לעשות – תמיד אני לוקח בחשבון שמי שקורא כרגע את המאמר הנוכחי לא מכיר את האתר שלי בכלל, ונמצא בו בפעם הראשונה בחייו.

אז כן, קישורים חיצוניים – למרות כל מה שכבר אולי שמעתם מפה ומשם, הם כאן כדי להשאר.

אמנם כוחם נחלש עם הזמן, ככל שגוגל מסתמך יותר על פרמטרים "אנושיים" ופחות טכניים כמו חווית משתמש שהזכרתי, תוכן איכותי, סיגנלים חברתיים ועוד – אבל עדיין מדובר באחד משלושת הגורמים החשובים ביותר לדירוג אתרים, וזאת על פי גוגל עצמם. במידה ומעניין אתכם לחפור יותר בנושא – הכנתי בעבר על רשימה של מעל 100 גורמים המשפיעים על התוצאות שאנו רואים בגוגל מדי יום.

אז מהם שני הגורמים המרכזיים האחרים? תוכן ו-RankBrain.

כמה עולה להיות ראשון בגוגל? דיברנו על זה בסרטון הבא:

כשתתייחסים לשאלת המחיר, השאלה האם מתכוונים לגוגל אורגני או לגוגל ממומן, וכמובן לעוד המון פרמטרים כמו רמת התחרות של הביטוי ועוד.

איך להיות ראשון באורגני – להיות ראשון באורגני במקרים ספציפיים…

אולי חלקכם רוצים לדעת "איך לקדם את השם שלי בגוגל", או "איך לקדם את שם העסק בגוגל".

במקרים כאלה, לרוב – זאת משימה פשוטה בהרבה, אך זה כמובן מאד תלוי בשם העסק ובשם שתרצו לקדם. לקדם שם כמו "דוד כהן", זאת מן הסתם פעולה הרבה יותר קשה מאשר לקדם שם כמו "אהרון סטרובבובסקי".

להיות ראשונים בגוגל: לסיכום

אז במאמר הזה דיברנו על איך להופיע בגוגל – וספציפית האם להיות בתוצאות המוביליות של גוגל באמת שווה את זה.

כאמור, לדעת איך להופיע בחיפוש בגוגל זה לא מספיק. להיות ראשונים בתוצאות של גוגל אורגני זאת משימה ממש לא קלה (ברוב המקרים), במיוחד ככל שהתחרות גוברת וכל התחומים הופכים להיות קשים יותר ויותר.

אבל – זאת גם לא מטרת העל וחשוב לזכור זאת.

האינטרנט הוא אינסופי, יש המון וריאציות ודרכים לחפש כל דבר (מעל 15% מהחיפושים המבוצעים בגוגל מדי יום – לא בוצעו לעולם!) וצריך לעבוד חכם ויצירתי, וכך ליהנות מהשפע שיש לאינטרנט להציע מבלי ללכת "ראש בקיר" עם מה שכולם עושים!

עוד מדריכים מומלצים מבית היוצר של דניאל זריהן:

רוצים ללמוד עוד? קבלו מדריך עם 27 טיפים מתקדמים לקידום איכותי בגוגל.

מרגישים שאתם רוצים לדעת עוד על איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל? אז לחצו כאן.

בהצלחה 😊

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו