דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / להיות ראשון בגוגל – 4 שלבים בדרך אל הטופ

להיות ראשון בגוגל – 4 שלבים בדרך אל הטופ

כל מקדם אתרים עובד על פי אסטרטגיה שונה בהתאם לסוג הלקוח ואתרו, אך נדמה כי ישנה בקשה אחת המגיעה מכיוון כל הלקוחות המבקשים לקדם את האתר שלהם: להיות ראשונים בגוגל.

להיות ראשון בגוגל

מי לא רוצה להיות ראשון בגוגל?

לכאורה, מדובר בבקשה הגיונית לחלוטין: לקוח משקיע תקציבים נאים (במקרה הטוב) על מנת להתקדם במנוע החיפוש, כך שאין זה תלוש לקוות להיות ראשון.

בפועל? כדי להיות ראשון בגוגל יש צורך בעבודה רבה, אינטנסיבית – ולא פחות מזה – סבלנות, בעיקר מצד הלקוח. כתבתי בהרחבה על משך הזמן הממוצע שבו לוקח לקדם אתרים.

האם להיות ראשון בגוגל זאת ה-מטרה?

אולי זה ישמע כאילו אני הולך להנחית פצצה לחלקכם, אבל כבעלי עסקים המעוניינים לקדם את האתר שלהם, המטרה שלכם היא לאו דווקא להיות במקום ראשון בגוגל – אלא בעיקר להגדיל את התנועה לאתר ובעקבות זאת גם להנות מגדילה בלידים ו/או במכירות בעקבות כך.

עכשיו אולי עולה לכם השאלה בראש: האם לא משיגים את המטרה הזו על ידי הגעה למקום הראשון בגוגל?

התשובה היא – לא בהכרח. זה תלוי מאד בבחירת הביטויים שרוצים לקדם, באתר עצמו, ביכולת ההמרה שלו (למידע נוסף על שיפור יחס המרה) ובגורמים נוספים.

במקרים רבים, גם להיות בביטויים 2-3 ואף פחות מזה – על הרבה מאד מונחים ממוקדים, יכול להביא הרבה יותר עבודה מאשר להיות במקום 1 על סט ביטויים מצומצם.

להיות ראשון בגוגל זה טוב לאגו (ולא תמיד גם לביזנס)

אפשר לומר כי המקום הראשון אכן מעניק נראות מרשימה ובהחלט מחזק את האגו, אך המיקום הראשון שייך לאתר אחד בלבד (ברוב המקרים, למעט מקרים בהם גוגל מציג 2 תוצאות מאותו אתר – יחסית נדיר אבל קורה).

האם המשמעות היא שיתר העסקים האחרים אינם עובדים ומקבלים לידים? חד משמעית – לא.

בתהליך קידום אתרים, המטרה שצריכה להניע אתכם היא הגדלת הרווחים לעסק באמצעות גולשים חדשים שנחשפו אל האתר.

  • הערה: אני בהחלט מודע ומבין שיש ביטויים שהם פחות רציונליים – ומיועדים בעיקר לעשות "שופוני" על מתחרים ו/או לקוחות פוטנציאליים. לפעמים, יש לביטויים האלו גם ערך רב מבחינת מכירות/לידים/המרות/תפיסת האתר כאוטוריטה – ולפעמים לא.
  • על מקדם האתרים לדעת להבדיל בין המקרים וגם לנסות לשכנע את הלקוח להתמקד במה שיותר נכון לאתר (לא תמיד זה עובד…)

השלבים שיש לבצע על מנת להיות ראשון בגוגל

לאחר שעשינו יישור קו, הנה השלבים שיש לבצע למי שרוצה להיות ראשון בגוגל – ולעשות את זה חכם.

1. בחירה נכונה של מילות המפתח: כאן הכל מתחיל

נניח ואתה בעל מסעדת בשרים בצפון.

ונניח שיש לך אגו גדול ובא לך לכבוש את העולם וכאלה.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

ונניח שאתה פונה למקדם אתרים או חברה לקידום אתרים ומבקש מהם: "תעשו שאהיה מקום ראשון בגוגל בביטוי מסעדה". למה? סבתא.

מקדם האתרים, במידה ויש לו יושרה מקצועית מינימלית – ככל הנראה ינסה להוריד אותך מהרעיון.

למה?

  • כי ברור שמי שמחפש מסעדה – לא יודע מה הוא רוצה ומבקש לקבל רעיונות / השראה מגוגל.
  • כי מדובר בביטוי מגה תחרותי ומגה כללי שמתאים רק לפורטלים גדולים.
  • כי גם אם תצליח בנס להגיע בביטוי הזה למקום הראשון, החזר ההשקעה יהיה עלוב במיוחד והעלות/תועלת כנראה תהיה שלילית.

כמו כן, היום עם התוצאות הלוקאליות בגוגל – מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, ורוב הסיכויים שהאתר שלך יופיע מתחת לתוצאות של המפות. למידע נוסף על גוגל לעסק שלי.

תוצאות מקומיות של חיפוש מסעדה בגוגל
תוצאות לוקאליות של חיפוש מסעדה

לכן, הרבה יותר חכם, נכון ויעיל-תקציבית יהיה לבצע חקר מילות נפתח ספציפי לצרכים שלך ולטרגט מונחים בסגנון:

  • מסעדת בשרים בצפון
  • מסעדת בשרים בחיפה (או כל יישוב רלוונטי אחר)
  • מסעדת בשר בצפון
  • וכו'…

כך, אתה יודע שאתה מתחרה על הקהל שבאמת מחפש אותך, התחרות קלה יותר, משך הזמן מתקצר וכאשר תגיע לשם – כנראה תתחיל לקבל לידים ופניות הרבה יותר ממוקדות.

יש לכם 20 דקות פנויות? צפו בסרטון שעשיתי על מחקר מילות מפתח:

2. התוכן הוא המלך והוא הבסיס על מנת להגיע אל המקום הראשון

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח, בחרנו מונחים רלוונטיים ונכונים לקידום – השלב הבא הוא באמת לוודא שהאתר עונה על הצרכים והביטויים האלה, ועושה את זה הרבה יותר טוב מהמתחרים.

תוכן איכותי ובעל ערך אינו פריבילגיה, אלא חובה שיש למלא בכדי להניע את האתר שלכם קדימה. בעת שגולשים נכנסים אל האתר שלכם, סביר כי במקביל הם יכנסו אל עוד אתרים נוספים המציעים את אותו השירות או המוצר. מה שיכריע בין היתר האם הגולשים ישארו אצלכם הוא התוכן. עד כמה התוכן באתר שלכם אינפורמטיבי, מקצועי, תורם ומעשיר את עולמם של אלו הדורשים במידע הרלוונטי?

הערה חשובה לגבי תוכן:

אנחנו משייכים אוטומטית את המילה "תוכן" לטקסט הכתוב.

אבל בפועל יש המון סוגי תכנים ובהתאם לאופי האתר, קהל היעד והחיפוש הספציפי, יש להתאים את התוכן באתר. דוגמאות לסוגי תכנים:

  • רשימת מוצרים / קטגוריה עם מוצרים לבחירה – לדוגמא עם מישהו מחפש "נעלי ריבוק"
  • סרטון – לדוגמא אם מישהו מחפש "איך להחליף ברז אמבטיה"
  • מחשבון משכנתא – רוצים לנחש את החיפוש? 😊
  • מאמר, כמו זה שאתם קוראים בו עכשיו – אם מישהו מחפש "להיות ראשון בגוגל"
  • וכו'…

לא משנה על מה האתר מדבר – עליכם לוודא שבתור תנאי מקדים לקידום איכותי – התוכן שלכם צריך להיות פי כמה מעל המתחרים, אחרת – כל שאר העבודה הרבה יותר קשה. עדיין אפשרית, אבל קשה – ואת גוגל קשה לתחמן לאורך זמן.

3. נראות האתר וחוויית המשתמש

זיכרו בסופו של דבר כי אתם רוצים להעביר את הגולשים שלכם חוויה.

הגולשים של היום הם הלקוחות של מחר, כך שחשוב להעניק את החוויה בשלמותה בכל מפגש ומפגש של הלקוחות הפוטנציאלים אתכם.

יצירת חוויה עבור המשתמש אולי לא הייתה נחשבת בעבר הלא רחוק כגורם מאד משפיע על קידום, אך כיום, גוגל יותר ויותר משתמש באינטליגנציה מלאכותית, מנסה להיכנס לראש של בן אנוש ולוקח את חווית המשתמש כפרמטר מרכזי. במידה ושמעתם על RankBrain – בדיוק על זה מדובר.

נסו לשים עצמכם בנעליהם של הגולשים: האם תישארו באתר מסורבל, איטי ועם ניווט סבוך ומורכב? התשובה חד משמעית והיא לא. אתם מיד תחפשו חלופה מתאימה אחרת שתענה על הצורך שלכם. הובילו גם אתם את הגולשים לנקודת היעד בה הם דורשים, כאשר הדרך לעשות זאת היא עם גלישה נעימה ונוחה שתאפשר לכם לצאת למסע מרתק וידידותי.

4. קישורים חיצוניים

וואלה, את האמת שכבר טחנתי את הנושא הזה כבר מכל כיוון. אבל מה לעשות – תמיד אני לוקח בחשבון שמי שקורא כרגע את המאמר הנוכחי לא מכיר את האתר שלי בכלל, ונמצא בו בפעם הראשונה בחייו (אם זה אתה – על רשימת התפוצה שלי כבר שמעת?).

אז כן, קישורים חיצוניים – למרות כל מה שכבר אולי שמעתם מפה ומשם, הם כאן כדי להשאר.

אמנם כוחם נחלש עם הזמן, ככל שגוגל מסתמך יותר על פרמטרים "אנושיים" ופחות טכניים כמו חווית משתמש שהזכרתי, תוכן איכותי, סיגנלים חברתיים ועוד – אבל עדיין מדובר באחד משלושת הגורמים החשובים ביותר לדירוג אתרים, וזאת על פי גוגל עצמם. במידה ומעניין אתכם לחפור יותר בנושא – הכנתי בעבר על רשימה של מעל 100 גורמים המשפיעים על התוצאות שאנו רואים בגוגל מדי יום.

אז מהם שני הגורמים המרכזיים האחרים? תוכן ו-RankBrain.

לסיכום

להיות ראשון בגוגל זאת משימה לא קלה, במיוחד ככל שהתחרות גוברת וכל התחומים הופכים להיות קשים יותר ויותר.

אבל – זאת גם לא מטרת העל וחשוב לזכור זאת. האינטרנט הוא אינסופי, יש המון וריאציות ודרכים לחפש כל דבר (מעל 15% מהחיפושים המבוצעים בגוגל מדי יום – לא בוצעו לעולם!) וצריך לעבוד חכם ויצירתי, וכך להנות מהשפע שיש לאינטרנט להציע מבלי ללכת "ראש בקיר" עם מה שכולם עושים!

בהצלחה 😊


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

סקירה על SEMRush

SEMRush: כלי עוצמתי לקידום אתרים ופרסום בגוגל

כל מקדם אתרים טוב צריך לפחות ארגז כלים אחד באמתחתו. אני אמנם כתבתי על מעל ...

מפת אתר

מפת אתר – סוגי מפות אתר ולמה צריך את זה?

קיימים 2 סוגים עיקריים של מפת אתר: מפת אתר XML ומפת אתר HTML. מפת אתר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider