שיווק בגוגל: כל הדרכים לקדם את העסק שלכם בעזרת גוגל

בדרך כלל כשאנחנו אומרים “שיווק בגוגל”, אנחנו חושבים על שני דברים עיקריים: קידום אורגני או קידום ממומן באמצעות מודעות הטקסט בתוצאות החיפוש.

היום החלוקה הזו כבר לא ממש מדויקת: הערוץ האורגני והערוץ הממומן הם אומנם עדיין שני הערוצים המרכזיים לשיווק בגוגל, אבל כל אחד מהם מחולק בעצמו לכמה סגמנטים שונים שיש ביניהם הבדלים משמעותיים.

כל הדרכים לקדם את העסק שלכם בעזרת גוגל
כל הדרכים לקדם את העסק שלכם בעזרת גוגל

PPC Google Ads

PPC נקרא גם “קידום ממומן” או “שיווק במנועי חיפוש” (Search Engine Marketing). הכוונה היא למודעות שרצות בתוך עמודי התוצאות של מנועי החיפוש או באתרים שמנועי החיפוש משתפים איתם בחלוקת הרווחים.

מה שמשותף לכל המודעות האלו הוא שהמפרסם משלם עבור כל לחיצה ולא עבור הצגת המודעות עצמן, אלא אם כן הוא בחר במודל תשלום אחר כמו למשל אלף הודעות (Cost per Mile).

מבחינת המפרסם, היתרון הגדול של PPC הוא שהמודעות עולות באופן מיידי והוא לא צריך לבצע קידום אורגני במשך זמן רב כדי להגיע לחשיפה גבוהה.

מצד שני, ברגע שהוא יפסיק לשלם לרשת 💰, גם המודעות שלו לא יופיעו יותר. מבחינה זו, הוא בעצם מעין שבוי של המערכת.

איך PPC נראה אצל גוגל?

אם אנחנו מסתכלים על המערכת של גוגל ששמה Google Ads (לשעבר Adwords), הרוב המוחץ של המודעות בתוך עמודי התוצאות הן עדיין מודעות טקסט שמורכבות משורת כותרת, שורת תיאור ולעיתים גם רשימה של קישורים נוספים או מספר טלפון.

העובדה שהן מזכירות את התוצאות האורגניות (למעט המילה “מודעה”) היא לא מקרית: גוגל מעוניינת שחלק נכבד מהגולשים יילחצו על מודעות אלו כדי שהיא תוכל לגבות כסף ישירות מהמפרסמים.

סוג נוסף של מודעות PPC הן מודעות מחוץ למנוע החיפוש. באופן כללי גוגל מכנה זאת “רשת המדיה”.

רשת המדיה כוללת בין היתר את המקומות הבאים:

  • אתרים רגילים שמציבים מודעות של גוגל כחלק מתוכנית Adsense ואליה רוב האתרים יכולים להצטרף.
  • מודעות בתוך Youtube (גוגל חולקת את הרווחים עם ערוצים ספציפיים שעומדים בדרישות שלה).
  • מודעות בתוך אפליקציות במודל דומה לחלוקת רווחים עם אתרי אינטרנט.

אם אתם מעוניינים לשמוע אותי מסביר לעומק על PPC הנה סרטון שלי בנושא👇

כיצד האלגוריתם של גוגל קובע מי יופיע ראשון?

כאשר האלגוריתם של גוגל מעבד שאילתה מסוימת / מילת מפתח, הוא בודק 🕵️ את כל המפרסמים שהשאילתה הזו רלוונטית למודעות שלהם (כל מפרסם מגדיר רשימה של מילות חיפוש שיקושרו למודעות).

לאחר מכן הוא בודק איזו מודעה היא הרלוונטית ביותר. לתוך הנוסחה הזו הוא מוסיף גם את הצעות המחיר והיסטוריית הביצועים של המודעות.

בסופו של דבר גוגל מעניק לכל מודעה מדד בשם Ad Rank (לא לבלבל עם ציון האיכות שהוא רק חלק ממנו) ועל פיו מסדר את המודעות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מכאן ניתן להבין כמה עקרונות חשובים:

  • חייבת להיות רלוונטיות גבוהה בין דף הנחיתה אליו מפנה המודעה לבין הטקסט ומילות המפתח שבחרתם עבורה
  • לא תשלמו בהכרח את הצעת המחיר הגבוהה ביותר שלכם
  • קמפיין מוצלח עשוי לשפר את ביצועיו גם בהמשך בהתאם למודעות אחרות או קמפיינים שונים באותו החשבון
  • ואם כבר הזכרנו דף נחיתה, בדרך כלל רצוי ליצור דף נחיתה נפרד עבור המודעות הממומנות ולא להפנות לאתר אינטרנט קיים.

הסיבה היא שקל יותר להעביר את המסר השיווקי ולגרום לגולש להשאיר פרטים בטופס דרך דף שאין ממנו קישורים למקומות אחרים.

איך לנהל קמפיין PPC

כיצד מומלץ לנהל קמפיין PPC?

קמפיין PPC יכול להיות מנוהל באופן עצמאי על ידי הממשק של גוגל או הורדת תוכנה לעדכון של קמפיינים רבים בבת אחת בשם Google Ads Editor.

עם זאת, רוב המפרסמים בוחרים לנהל קמפיינים באופן מקצועי בסיועם של מנהלי קמפיינים שלמדו זאת דרך קורס או אפילו עברו תוכנית הכשרה מיוחדת של גוגל (Google Partners).

מנהלי קמפיינים יכולים לספק ביצועים טובים גם בזירות תחרותיות יחסית. ניהול עצמאי בלתי מקצועי של קמפיין עלול להוביל לכך שיהיו לחיצות על המודעות, אבל לא יגיעו מהם לקוחות חדשים, כך שהעסק למעשה מפסיד כסף.

עלות ניהול הקמפיין משתנה בין חברה לחברה, אך המודל המקובל הוא עמלה מהתקציב שמשלמים ישירות לגוגל. אם הסכום קטן יחסית, נגבית עמלת מינימום. במקרים מסוימים קובעים מחיר FIX וישנן גם חברות שלוקחות עמלה נפרדת על הקמת הקמפיין.

שיווק בגוגל באמצעות Google Shopping 🛒

גוגל שופינג הן סוג ספציפי של מודעות PPC. ההבדל בינן לבין יתר הפורמטים עליהם דיברנו עד כה הוא שמדובר במודעות ששולפות מידע ישיר על מוצרים מקמעונאים ואתרים שונים ברשת.

רוב מודעות השופינג יופיעו ישירות בתוך מנוע החיפוש מעל למודעות ה-PPC הטקסטואליות.

אם תרצו להציג מודעות שופינג, תצטרכו קודם כל לחבר את החנות שלכם למרכז הסוחרים של גוגל (ה-Merchant Center). הדבר נעשה על מנת שהמודעות של גוגל תמיד יהיו מעודכנות ולא יביאו את הגולשים לעמוד מוצר עם מלאי ריק.

מודעות אלו מתחלקות לשניים: מודעות מוצרים רגילות שמפנות לעמוד המוצר ומודעות של מלאי בסניפים מקומיים. מודעות שמציגות מלאי מקומי אינן יכולות להופיע ברשת המדיה.

תוכלו למצוא הסבר מפורט יותר על ההבדלים ביניהן בעמוד הרשמי של גוגל.

שימו לב שאתם לא חייבים בהכרח לשלם על פורמט השופינג. יש גם תוצאות שופינג אורגניות, אך הן מופיעות אך ורק בטאב “קניות” ולכן הן גם הרבה פחות אטרקטיביות.

שיווק ממוקד באמצעות מודעות רימרקטינג

מודעות רימרקטינג (שיווק מחדש) הן סוג ספציפי של מודעות PPC אשר פונות לגולשים שכבר ביקרו אצלכם באתר וסומנו על ידי קובץ עוגיות (Cookie).

ניתן לחלק את הגולשים למספר קטגוריות. לדוגמה:

✔️ גולשים שביקרו בעמוד הבית
✔️ גולשים שביקרו בקטגוריה מסוימת
✔️ גולשים שהסתכלו על מוצר מסוים או סדרה של מוצרים
✔️ גולשים ששמו מוצרים בעגלה, אבל נטשו אותה באמצע ולא השלימו את הרכישה

כך לדוגמה, אנחנו יכולים להזמין גולש לחזור אלינו ולהציע לו קופון של 10% הנחה. הסיכוי שגולש כזה יחזור אלינו הוא גדול יותר מאשר גולש שכלל לא מכיר אותנו.

מסיבה זו, מפרסמים רבים בוחרים להגיש הצעות מחיר גבוהות יותר על מודעות Remarketing.

שיווק בגוגל באמצעות קידום אורגני

שיווק בגוגל באמצעות קידום אורגני

קידום אורגני קלאסי מתייחס לכל התוצאות שהן לא תוצאות ממומנות. כלומר, תוצאות שאין לידן את המילה “מודעה”.

התוצאות האורגניות בדרך כלל יורכבו משורת כותרת, תיאור וכתובת האתר. יש גם תוצאות אורגניות שהן סרטונים או תמונות ואפילו תשובות לשאלות נפוצות.

הקידום של תוצאות הטקסט כולל לרוב אופטימיזציה ברמת האתר למילות מפתח, אופטימיזציה טכנית ויצירת קישורים מאתרים אחרים.

הקידום הזה לא השתנה המון ב-15 השנים האחרונות, אבל בהחלט יש ניואנסים שלא היו קיימים בהם. לדוגמה, במקום למקם סתם קישורים בתחתית האתר, רוב הקישורים היום מגיעים ממאמרים ועמודי תוכן.

אבל היום גוגל מציג גם סוגי תוצאות נוספות ולהן יש השפעה מרחיקת לכת על הקידום המודרני.

סוגי התוצאות שגוגל מציג בדרך כלל קשור לשיוך הקטגורי של השאילתה (החיפוש) אותו הגולש הקליד. לדוגמה, אם הוא יקליד שאילתה כמו “שולחן מעוצב”, סביר להניח שגוגל יחזיר תמונות במקום בולט.

לעומת זאת, אם הגולש יקליד “מתכון לסלט פסטה”, גוגל עשוי להציג רשימה של רכיבים מתוך אתר מתכונים. סרטונים יכולים להופיע כתגובה לשאלות מסוימות (“איך מתקינים Whatsapp על המחשב.”).

כל זה אומר שקידום של תוכן טקסטואלי רגיל הוא כבר לא מספיק היום וצריך לגרום גם למדיה עשירה מתוך האתר להיות מדורגת במיקומים גבוהים. לדוגמה, סרטונים בדרך כלל ניתן לקדם דרך אתר יו-טיוב ותמונות בדרך כלל אפשר לקדם באמצעות הוספה של תגי תיאור מיוחדים ומתן הקשר לתמונה עצמה (Context).

קידום של מידע מסוג ספציפי (כגון הצגת מתכון מתוך אתר) נעשה על ידי סימון שלו (Markup). הסימון של המידע למעשה אומר לגוגל שמדובר כאן בטקסט שיש לו משמעות מסוימת.

רגע, לפני שתמשיכו הנה סרטון למי שרוצה לקבל הרחבה בנושא קידום אורגני

האם לקדם באופן עצמאי או עם מקדם אתרים?

בניגוד לקידום ממומן, קידום עצמאי של אתר בדרך כלל לא יכול לגרום להפסד כספי, אלא אם כן מתפתים לשיטות שחורות שיכולות לגרום להוצאה של האתר מגוגל או הצבתו במוקמות נמוכים ביותר ולא רלוונטיים.

ככל שהזירה תחרותית יותר, כך הקידום העצמאי יהיה מאתגר יותר. הסיבה המרכזית לכך היא שקשה לעבוד בלי תשתית רחבה של אתרים מהם אפשר להחליף קישורים עם אחרים או להפנות קישורים ישירות לאתר המטרה.

ישנו גם נושא שלם של “קידום אתרים טכני” שלא תמיד קל להבין אותו בלי הבנה בסיסית ב-HTML (השפה שאותה גוגל קורא כדי לנתח אתרים).

לעומת זאת, לרוב מקדמי האתרים וחברות הקידום ישנה תשתית כזו בה הם יכולים להשתמש וגם מספיק ידע טכני.

קידום מקצועי כמובן עולה כסף, אבל מכיוון שהוא מביא תוצאות הרבה יותר מהירות מאשר קידום עצמאי, לרוב הלקוחות עדיין שווה לעבוד עם מקדם. אחרי הכול, זמן שווה כסף.

שיווק עסקים בגוגל באמצעות קידום תוצאות מקומיות (Google My Business)

תוצאות מקומיות הן בדרך כלל רשימה של עסקים שנמצאים קרוב למיקום הנוכחי או האחרון של הגולש (אם מבצעים חיפוש מהמחשב).

הגולש גם יכול לחפש באופן ספציפי עסקים במקום מסוים (לדוגמה, מוסכים בירושלים).

בניגוד לתוצאות הרגילות, את התוצאות המקומיות גוגל יציג על גבי מפה במקבץ (בלוק) של 3-4 עסקים. אם הגולש יקיש על המפה המצורפת, הוא יוכל לראות עסקים נוספים דומים.

בדרך כלל, אבל לא תמיד, התוצאות הללו יופיעו בין התוצאות הממומנות לבין התוצאות האורגניות הסטנדרטיות.

נכון להיום הרישום ל-Google My Business הוא בחינם וכל אחד יכול להוסיף את העסק שלו למפות גוגל או לדרוש עליו בעלות. לאחר מכן גוגל מוודא שהמיקום של העסק אמיתי ולא מדובר בעסק מזויף.

קידום ושיווק של עסקים מקומיים נעשה בשני ערוצים:

  1. הערוץ הראשון הוא דרך פאנל הניהול של Google My Business ובו ממלאים את פרטי העסק ומבצעים אופטימיזציה מבחינת מילות המפתח והעלאה של מדיה כמו למשל תמונות של העסק.
  2. ישנם פקטורים ספציפיים של “Local SEO” שיכולים להעלות את הדירוגים של התוצאות המקומיות. אחד הפקטורים החשובים ביותר הוא הפצה של פרטי העסק כפי שהם מופיעים ברשומה המקומית גם באתרים נוספים. פעולה זו מחזקת את האמינות של העסק בעיני גוגל אפילו יותר.

לדוגמה, אם מדובר בארץ, יש לנו אתרים כמו זאפ, דפי זהב (ששייכים לאותה הקבוצה), בזק ועוד. בחו”ל יש רשימה של עשרות אתרים נוספים.

עוד פקטור חשוב הן הביקורות של העסק. מבחינת תנאי השימוש של גוגל, אי אפשר לתת הטבה ללקוח על מנת שיעניק לכם ביקורות חיוביות ועל קניית ביקורות בכסף אין בכלל מה לדבר (למרות שרבים עושים זאת דרך אתרים כמו Fiverr).

אתם כן יכולים לעודד גולשים לכתוב ביקורות “אובייקטיביות” על ידי שליחת קישור לאחר רכישה או ביקור וכו’.

אם הגעתם עד לפה אז מגיע לכם סרטון הדרכה ל Google my business, קבלו:

לסיכום

ישנן דרכים רבות ושונות לבצע שיווק בגוגל. מרבית המפרסמים בוחרים לשלב בין הערוצים השונים על מנת שיוכלו להגיע למקסימום חשיפה.

מהניסיון שלי, התוצאות הטובות ביותר מתקבלות כאשר שוכרים מקדם אתרים ומנהל קמפיינים נפרדים, אבל כאלו שיכולים עדיין לתקשר זה עם זה על מנת שלא ליצור עבודה כפולה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו