תפריט
תפריט

מה זה וואטסאפ ביזנס ומה זה עוזר לנו בחיים?

אפליקציית וואטסאפ (Whatsapp) הפכה להיות בעשור האחרון אחת מהאפליקציות הנפוצות ביותר כמעט בכל מכשיר סלולרי. קשה היום לראות אנשים שאינם מחוברים לוואטסאפ, ואינם משתמשים בו על בסיס יומיומי, מה שחיסל כמעט לחלוטין את השימוש בSMS המסורתי.

מהסיבה הזאת, המפתחים של האפליקציה (שכיום בבעלות פייסבוק) חושבים על דרכים שונות ומגוונות בכדי להשאיר אותה רלוונטית באופן תמידי.

אחד מהשינויים המרעננים ביותר של אפליקציית וואטסאפ, זה האפליקציה שמיועדת לעסקים גדולים וקטנים – האפליקציה מוכרת בשם וואטסאפ ביזנס או וואטסאפ עסקים.

למרות שאני באופן אישי תמיד מעדיף תקשורת עסקית במייל, שלא לדבר על שנאה קשה של הודעות קוליות בוואטסאפ, קשה להתעלם מהעובדה שזה משרת המון אנשים ביום יום – כולל לקוחות שרגילים לתקשר ככה ולחלקם, רחמנא ליצלן, אפילו אין כתובת מייל (עוד על זה..בהמשך).

וואטסאפ לעסקים

אז מה זה וואטסאפ ביזנס (Whatsapp Business)?

תחילה נסביר כי מדובר בדיוק באותה אפליקציית וואטסאפ שאתם מכירים מהחשבון הפרטי שלכם, אך המפתחים שלה הוסיפו תוספות ושדרוגים על מנת להתאים את האפליקציה החדשה לעסקים וחברות בכל סדרי הגודל.

במדריך הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי על וואטסאפ ביזנס, כך שתוכלו לדעת בדיוק כיצד הוא יכול לתרום לעסק שלכם.

אפליקציית וואטסאפ ביזנס נועדה בראש ובראשונה על מנת להפוך את התקשורת בין העסק ללקוחות לנוחה ואפקטיבית יותר. באמצעות האפליקציה החדשה והפיצ'רים שנמצאים בתוכה, תוכלו להפוך את התקשורת להרבה יותר יעילה – דבר שלא היה ניתן להגיד על האפליקציה הרגילה שאינה מיועדת לעסקים אלא ללקוחות פרטיים.

באמצעות האפליקציה של וואטסאפ לעסקים ניתן:

  • לענות בצורה מהירה יותר ללקוחות שלכם
  • לקבל מידע אנליטי אשר יכול לעשות לכם סדר בבלגן
  • ועוד מגוון רחב של אפשרויות אשר לא קיימות באפליקציה הרגילה, כמובן שעל כל האפשרויות נרחיב בהמשך.

מבחינה ויזואלית, האפליקציה של Whatsapp business זהה כמעט לחלוטין לאפליקציה הרגילה, כאשר המטרה כמובן היא לא לגרום לכם להרגיש בשינוי מבחינה ויזואלית.

כיאה לאפליקציה סופר פופולארית, וואטסאפ לעסקים זמינה עבור מכשירי האנדרואיד וגם עבור מכשירי ה-iOS. בנוסף, למי שעדיין לא מכיר –  ניתן להפעיל את אפליקציית וואטסאפ ביזנס דרך המחשב בעזרת WhatsApp Web (כאשר גיליתי את זה לפני כמה שנים זה לגמרי שינה לי את החיים).

הערה חשובה: הרבה אפשרויות של וואטסאפ לעסקים לא זמינות בגרסת הדסקטופ (Whatsapp Web) אלא רק בגרסת האפליקציה.

Whatsapp Web
וואטסאפ ווב – גרסת הדסקטופ של וואטסאפ

וואטסאפ עסקי: מהם הפיצ'רים העיקריים של וואטסאפ ביזנס?

  • פרופיל עסקי – אחד מהדברים החשובים ביותר שכל עסק צריך זה תעודת זהות ייעודית עבורו, ולכן אפליקציית וואטסאפ ביזנס נרתמה למשימה.
    באפליקציה החדשה תוכלו להגדיר פרופיל לעסק, אותו כמובן יוכלו לראות הלקוחות שלכם אשר מקושרים לחשבון הוואטסאפ העסקי שלכם. בפרופיל העסקי תוכלו להגדיר מגוון רחב של פרטים כגון: שם, שעות הפתיחה של העסק, לינק לאתר של העסק, כתובת במידה ויש כמובן ואפילו גם תיאור קצת על פי שיקול דעתכם – קצת דומה למידע שיש בגוגל לעסק שלי.
  • תשובות מהירות – עוד פיצ'ר חדש שתוכלו להשתמש בו במסגרת וואטסאפ ביזנס זה האפשרות להוסיף תשובות מהירות.
    לא פעם תמצאו את עצמכם מקלידים ללקוחות שלכם את אותה התשובה פעם אחר פעם, אך בעזרת וואטסאפ ביזנס תוכלו לשים לכך סוף. האפליקציה החדשה תאפשר לכם להכין הודעות מוכנות מראש, אשר יהיו זמינות עבורכם באופן אוטומטי וללא מאמץ. כך תוכלו לחסוך לעצמכם לא מעט זמן, וכידוע זמן = כסף.
  • סטטיסטיקות של וואטסאפ עסקי
    סטטיסטיקות של וואטסאפ עסקי

    סטטיסטיקה – ידע זה כח.
    זה אמנם לא קרוב ליכולות של גוגל אנליטיקס, אבל בעזרת וואטסאפ ביזנס תוכלו לראות את הסטטיסטיקה הרצויה גם בנוגע לשליחת ההודעות שלכם דרך האפליקציה. בקלות מעוררת השראה תוכלו לדעת נתונים חשובים כמו כמה הודעות נשלחו ללקוחות שלכם, ואפילו כמה מהם קראו את ההודעות. כך תמיד תוכלו להיות עם יד על הדופק ולדעת מה אתם צריכים לעשות על מנת להמשיך ולייעל את העסק שלכם.

  • מענה אוטומטי להודעות – רוב הלקוחות ישמחו לקבל תשובה כמעט מיידית להודעה או לשאלה שלהם, אך במציאות הזמינות שלנו לא תמיד יכולה להיות מיידית. לכן על מנת שתוכלו לתת ללקוחות שלכם הרגשה קצת יותר נעימה, וואטסאפ ביזנס משיקה אפשרות חדשה של מענה אוטומטי. כך כל לקוח מקבל מידע הודעה כי ההודעה שלו התקבלה, ותקבל תשובה בהקדם האפשרי – דבר שכבר אמור ליצור רושם חיובי אצל הלקוחות החדשים או הקיימים שלכם.

חיבור וואטסאפ ביזנס לטלפון קווי של העסק

על מנת להוריד את התלות בניהול חשבון וואטסאפ עסקי על בנאדם אחד, וואטסאפ מאפשרים לחבר טלפון קווי לחשבון וואטסאפ – כך שהוא לא יהיה מקושר למספר סלולרי של מישהו ספציפי.

באמצעות פתיחת חשבון וואטסאפ ביזנס עם הטלפון הקווי של העסק תוכלו לעשות הפרדה חיונית בין חשבון הוואטסאפ העסקי שמיועד ללקוחות ולספקים ובין חשבון הוואטסאפ הפרטי שלכם שבו נמצאים בני משפחה וחברים. כך תמיד תוכלו לדעת לאיזה אפליקציה אתם נכנסים, ולעשות הפרדה חיונית בין עבודה ומשפחה. בנוסף – כך ניתן בקלות לתת למספר אנשים לנהל את חשבון הוואטסאפ העסקי (למשל, מי שנמצא במשרד).

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הרשמה לוואטסאפ ביזנס עם מספר טלפון קווי

בכדי להירשם לוואטסאפ ביזנס עם הטלפון הקווי של העסק שלכם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס את מספר הטלפון הקווי של העסק שלכם, וכמובן לוודא כי קיימת הקידומת הישראלית +972.

בניסיון הראשון לאמת את מספר הטלפון על ידי שליחת SMS, אתם תקבלו הודעת שגיאה שבה יהיה כתוב שלא היה ניתן לאשר את הטלפון שלכם. לאחר מכן תלחצו על האפשרות שבה אתם מבקשים שיתקשרו אליכם, מיד לאחר שתלחצו על האפשרות הזאת תקבלו שיחת טלפון שבה יקריאו לכם את קוד האימות שלכם לאפליקציה.

חשוב להדגיש כי חיבור מספר טלפון קווי לאפליקציית וואטסאפ קיים רק עם וואטסאפ ביזנס ולא עם וואטסאפ רגיל.+

הגדרות של העסק בוואטסאפ לעסקים
הגדרות של העסק בוואטסאפ לעסקים

שימוש בהודעת "לא זמין" עם וואטסאפ ביזנס

עוד אלמנט שחשוב לתת עליו את הדעת כאשר מדובר על וואטסאפ ביזנס, זה השילוב של הודעת "לא זמין" באחד מהפיצ'רים האידיאליים ביותר לניהול יעיל יותר של העסק.

וואטסאפ ואפליקציות מסרים דומות (כמו טלגרם למשל) נתפסות כיישומים של Instant messaging – בדומה לSMS. זה אומר שהצד השני מצפה לקבל תשובה מהירה, שלא לומר מיידית.

הבעיה היא שרובנו אנשים עמוסים ועסוקים, חלקנו ברמה קיצונית – וכמובן שזה לא ריאלי לענות לכל אחד בצורה מיידית, במיוחד אם מדובר בשאלה מורכבת שאי אפשר לתת לה מענה על רגל אחת.

זאת אחת הסיבות שאני שונא לנהל תקשורת בוואטסאפ למטרות עסקיות – ומקפיד לבקש מהלקוחות להתכתב איתי במייל.

אני מכיר אנשים שלקחו את זה כמה צעדים קדימה ומצהירים במפורש שהם לא נותנים שירות בוואטסאפ בכלל.

אבל לא משנה, נחזור לענייננו…

שימוש בהודעה "לא זמין" בוואטסאפ יכולה להיות שימושית במיוחד במקרים הבאים:

  • יצאתם לחופשה
  • נכנסתם לפגישה
  • אתם עסוקים מאיזשהי סיבה אחרת
  • חולים / לא זמינים מסיבה אחרת
  • ועוד

שימוש בתוויות בוואטסאפ ביזנס

כמה חשוב לארגן ולסדר את הפעילות של העסק שלכם?

הרי אחת מהסיבות לכך שיש צורך להפריד בין הוואטסאפ העסקי ובין הוואטסאפ הפרטי זה הרצון ליצור סוג של חציצה וסדר בכל הבלגן. וואטסאפ ביזנס מאפשר לכם לעשות סדר גם בתוך האפליקציה עצמה על ידי שימוש בתוויות אשר יודעות למיין את הלקוחות על פי הצרכים שלכם. תוכלו ליצור תוויות לפי כל מיני נושאים, לדוגמא: לקוחות, משימות, תשלומים פתוחים או כל מה שמשרת אתכם ביום יום – בדיוק כמו שימוש במייל.

** להוסיף תמונה של תוויות **

להפסיק לקבל הודעות מחוץ לשעות הפעילות

נמאס לכם שהטלפון שלכם לא מפסיק לצלצל או לקבל הודעות גם כאשר אתם נמצאים בבית? קשה מאוד להישאר אדישים להודעות או לשיחות טלפון גם אם אתם לא נמצאים בדיוק בעסק, דבר שיכול לפגוע בזמן האיכות עם המשפחה וזה.

קיימות שתי דרכים עיקריות אשר יסייעו לכם לעצור את קבלת ההודעות כאשר אינכם נמצאים בעסק, אך כמובן לכל אחת מהאופציות הללו יש יתרונות וחסרונות.

  1. אופציה אחת היא לעצור את הפעילות של אפליקציית וואטסאפ ביזנס במסך ההגדרות של האפליקציה על ידי בחירה באפשרות "אלץ עצירה". אך כמובן שכאשר תחזרו לעסק תצטרכו להיכנס לאפליקציה על מנת להפעיל אותה בשנית וכך להמשיך לקבל התראות.
  2. אופציה נוספת היא הפסקת קבלת ההתראות באופן כללי מהאפליקציה עצמה. כל מה שתצטרכו לעשות זה להיכנס באופן קבוע לאפליקציה כאשר אתם נמצאים בעסק על מנת להתעדכן, כי התראות לא תקבלו בכלל עד אשר תשנו את הבחירה שלכם בהגדרות של המכשיר.

שימושים עיקריים של וואטסאפ ביזנס

  1. שירות הלקוחות – עם שימוש נכון, נושא שירות הלקוחות בעסק שלכם יכול לקבל קפיצת מדרגה משמעותית.
    כך למשל, עם שימוש נכון – אין סיבה שלא יהיו לקוחות שיפלו בין הכיסאות או כאלה שלא יקבלו מענה הולם. כאן יש משקל משמעותי לאלמנט האנושי – כי גם האפליקציה הכי טובה בעולם לא יכולה לפצות על יחס לא טוב מצד העסק או מי מטעמו. לכן יש לעבוד מסודר ולא להשאיר לקוחות באוויר או ללא מענה.
  2. מכירות – במידה והעסק שלכם מספק או מבצע מכירות (יש עסק שלא?), ניתן למנף את הוואטסאפ העסקי לשיפור מכירות וזמינות ללידים. כך למשל, במידה והוואטסאפ העסקי מחובר לאתר – הלקוח יוכל לקבל מענה מהיר או אפילו מיידי (למשל בעזרת הודעות אוטומטיות) ולקבל יחס אישי יותר כאשר נציג מתפנה להתכתב איתו. מדובר ביתרון שיכול להיות משמעותי ביחס למתחרים שלכם.
  3. תקשורת פנים ארגונית – רובנו בכל מקרה מנהלים תקשורת עם העובדים והחברים לעבודה בעזרת וואטסאפ. וואטסאפ ביזנס הינו שירות מאובטח מבוסס ענן (יש עסקים שזה חשוב להם) וכן יכולת הארגון ותיוג של מסרים מאפשר לעשות סדר בהודעות ותכתובות עסקיות שונות – אם כי לדעתי, אין לזה יתרון לעומת תכתובת במיילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן