מה זה Google Discover ואיך להגביר את הסיכוי להופיע שם?

מה הדבר שמשכנע הכי הרבה בתי עסק לקדם את האתר שלהם בגוגל?

למה עסקים משקיעים הרבה כסף בקידום אורגני או ממומן של התכנים שלהם במנוע החיפוש של גוגל? התשובה היא פשוטה: מדובר בערוץ שיווק במשיכה. זה אומר שתכנים מוצגים לגולש ברגע שהוא מבקש אותם.

למה זה חשוב? בעיקר משום שזה מאפשר לבעלי עסקים להגיע ללקוחות בשלים, שיודעים מה הם רוצים, ובדיוק בזמן שהם מבקשים את המידע הזה.

הרבה יותר נוח לייצר הצעה שיווקית ללקוח שמתלבט בין סוגים שונים של מוצר, מאשר לנחות על לקוח בזמן הכי לא מתאים ולהציע לו לרכוש משהו שבכלל לא מעניין אותו.

אז שיווק במשיכה זה ממש אחלה, אבל האם אפשר להסתפק רק בו? ברור שלא.

יש הרבה מוצרים ושירותים שאם נמתין שהלקוחות הם אלו שיזמו חיפוש בעניין, לא באמת נצליח לייצר עבורם מכירות.

יותר מזה, הרבה פעמים יש לנו תוכן בעל ערך שהגולשים ממש נהנים לקרוא, אבל הם לא באמת מודעים לכל פוסט חדש שנוסף לבלוג שלנו, בעיקר, משום שיש להם חיים משל עצמם, והם לא עסוקים בנו.

הפתרון: ערוץ שיווקי שיאפשר לגולשים לגלות את התכנים החדשים שלנו, לא ביוזמתם.

מה זה google discover ואיך להגביר את הסיכוי להופיע שם?

הכירו את Google Discover: מה זה גוגל דיסקבר?

גוגל דיסקבר הוא שירות של גוגל שמייצר עבורכם פיד עם כתבות שעשויות לעניין אתכם. הוא עושה זאת על סמך אוסף של פרמטרים שהוא מנהל, כמו היסטוריית החיפושים שלכם, אתרים בהם ביקרתם, וכמובן, גם הגדרות ידניות שביצעתם אתם בשירות.

איפה אתם יכולים למצוא את הפיד הזה?

  • באפליקציית גוגל (למי שעושה בה שימוש).
  • אם אתם משתמשי אנדרואיד, אז גלישה מהמכשיר אל האתר google.com תציג לכם מתחת לשורת החיפוש את התכנים השונים.
  • בחלק מן המכשירים, החלקה שמאלה מדף הבית תוביל אתכם לשירות.

התאמה אישית של תכנים בשירות Google Discover

אם יש לכם זמן וסבלנות, תוכלו לעזור לשירות Google Discover להבין אילו תכנים מעניינים אתכם יותר מאחרים, ולהגדיל את הסבירות שתראו תכנים כאלו בפיד שלכם.

הנה רק חלק מן הפעולות שתוכלו לעשות:

תוכלו להיכנס לרשימת תחומי העניין שלכם ושם, גוגל תציע לכם חיפושים פופולריים כלליים שלכם על פי קטגוריות – תוכלו לסמן אילו קטגוריות מעניינות אתכם ולהוסיף אותן לרשימת תחומי העניין שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עבור כל תוכן המוצג בכרטיסיה, תוכלו לבצע כמה פעולות:

  • לסמן לייק (או לב) – כדי להסביר לשירות שאהבתם את התוכן.
  • לסמן שאינכם מעוניינים בתוכן הספציפי.
  • לסמן שאינכם מעוניינים בתוכן שמשויך לקטגוריה הספציפית.
  • לסמן שאינכם מעוניינים בתוכן מן האתר הספציפי שבו הופיעה הכתבה.
  • לסמן שאינכם מעוניינים בתוכן שנכתב בשפה שבה נכתבה הכתבה.
  • לגשת לרשימת העדפות, שבה תוכלו לנהל תחומי עניין ותחומים בהם אין לכם עניין.

איך כל זה עוזר לכם בחיים כבעלי עסקים?

אחד האתגרים המשמעותיים של כל עסק שמייצר תוכן הוא חשיפה. לייצר תוכן טוב זאת תמיד הבעיה היותר קלה לפיתרון. להגיע אל קהל היעד הרלוונטי זה כבר הרבה יותר קשה.

אבל יותר מכך, נניח שכבר הגעתם אל קהל היעד הרלוונטי שלכם, ונניח שהוא גם מאוד אוהב את התכנים שלכם. כאן אתם כבר צריכים לשכנע את אותו קהל לחזור אליכם.

תוכלו לנסות ולשכנע את הקהל הזה להשאיר לכם פרטים, להצטרף לרשימת תפוצה, לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות, להוריד את האפליקציה שלכם, ועוד.

כל אלו פעולות שדורשות מן הגולשים לבצע פעולה אקטיבית, ועם מבול ההצעות השיווקיות שנוחתות עליהם בכל דקה שבה הם נמצאים ברשת – קצת יותר קשה לשכנע היום גולשים לעשות זאת.

גוגל דיסקבר בהקשר הזה, הוא פתרון פשוט ונוח.

ברגע שגולשים מגיעים אליכם יותר מפעם אחת לאתר, ומגלים מעורבות בתכנים, מדפדפים, נהנים מן הגלישה, ואולי אף מחפשים פעם או פעמיים אחר תכנים נוספים ברשת מאותו תחום, שירות גוגל דיסקבר יסייע להם להכיר תכנים חדשים בנישה, ובמקרה הזה, יש סיכוי שיבחר לחשוף את הגולשים האלו, לתכנים חדשים שפרסמתם.

מה אפשר לעשות כדי להגדיל את הסיכוי להופיע ב – Google Discover?

אם אתם מנהלים אתר תוכן מושקע, בלוג או אתר חדשות בתחום מסוים, אתם רוצים שהתכנים שלכם יופיעו בשירות Google Discover.

הסיבות לכך מובנות: אתם רוצים חשיפה לקהל יעד רלוונטי וממוקד, שמעוניין מצד אחד להגיע אליכם ולצרוך תכנים חדשים, ומצד שני, לא בטוח שמוכן לטרוח ולהרשם לרשימת הספמה שתחנוק את תיבת המייל שלו.

אז מה בכל זאת תוכלו לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שגוגל דיסקבר יבחר לשלב את התכנים שלכם בפיד? הנה כמה עצות בהקשר הזה:

כתבו על נושאים רלוונטיים ואקטואליים – המהות של שירות גוגל דיסקבר היא לתווך בין גולשים ובין תכנים רלוונטיים בנישה שבה הם מביעים עניין. אם יש חדשות אקטואליות ורלוונטיות שכדאי שגולשים יכירו, אתם חייבים לסקר אותן כדי להופיע בפיד.

חישבו E-E-A-T – כבר כתבתי לא מעט על מדדי E-E-A-T אבל אחזור ממש בקצרה: רוצים שגוגל תעניק יחס מועדף לתכנים שלכם? אתם חייבים לשכנע אותה שהתוכן נכתב על ידי גורם בעל מומחיות בתחום, שנתפס כאוטוריטה וסמכות, שהוא מהימן וניתן לבטוח בו, ושיש לו את הניסיון הדרוש כדי לייצר את התוכן הזה.

שלבו תמונות איכותיות ומסקרנות לצד הטקסטתמונות יכולות לעזור רבות בהגדלת שיעורי ההקלקה של גולשים. הן מעוררות הרבה יותר עניין מטקסט, ממחישות לגולש במה מדובר עוד לפני שהספיק לקרוא שורה אחת בטקסט, ומושכות את העין בעידן שבו אנחנו חווים הצפה של מידע בכל זמן נתון.

השקיעו בכותרות של הכתבות שלכם – יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על ההחלטה של הגולש האם להקליק על מודעה מסוימת, כתבה או מאמר שמוצע לו בפיד.

כותרת (טייטלים) היא אחד הפרמטרים החשובים שבהם. באמצעות כותרת אתם יכולים לסקרן את הגולש, לייצר בו ציפיה למידע שהוא עתיד לקבל, וגם לרמוז על הטון שבו תהיה כתובה הכתבה (האם מדובר בכתבת רכילות? כבה משעשעת? מאמר מידע אינפורמטיבי? ועוד).

כתבו באופן מקיף ושלם על התחום שאותו אתם מסקרים – סביר מאוד להניח, שאתם לא היחידים שמסקרים את התחום שבו אתם פועלים, וגם אם תייצרו תוכן איכותי יחסית, קל יהיה להעלות עליו ולייצר תוכן דומה לפחות בלי מאמץ גדול.

כשגוגל צריכה לבחור אילו מן התכנים יופיעו בפיד, מה שמעניין אותה הוא מה נותן ערך לגולש, ובמקרה הזה, אם אפשר להציע לגולש כתבה רזה עם תוכן דל, או כתבה מעמיקה ומרחיבה – יש יותר סיכוי שגוגל תיתן עדיפות לכתבה שמספקת מענה שלם יותר, ואיכותי יותר.

העלו תכנים בתדירות שוטפת – כל העניין בשירות גוגל דיסקבר, הוא לאפשר לגולשים שמעוניינים בכך, לעשות מעין "מנוי" לשירותי תוכן שמדברים אליהם יותר. כדי להיות מועמדים אמיתיים ולהפוך לספקי תוכן כאלו, אתם צריכים לייצר תוכן בתדירות שוטפת.

בצורה כזו, גוגל יכול להתרשם שאתם מקור מידע מהימן, שניתן לבטוח בו, שמתעדכן באופן שוטף, ושמייצר ערך מוסף לאורך זמן לקהל היעד שלו.

לסיכום

אם אתם, כבעלי עסקים, רוצים להגדיל את החשיפה שלכם לקהל יעד רלוונטי, בלי להשקיע משאבים רבים מידי, כדאי יהיה לכם להכיר את שירות גוגל דיסקבר.

באמצעות השירות הזה, מוצעים לגולשים שעושים שימוש באפליקציה של גוגל או גולשים לאתר Google.com ממכשירי אנדרואיד, תכנים מותאמים אישית בפיד משלהם.

לגולשים יש אפשרות לעדכן את ההעדפות שלהם לגבי התכנים השונים המופיעים בפיד, וזו מהווה עבור רבים מן הגולשים דרך נהדרת לגלות מידע חדש ברשת, בתחומי עניין שמעסיקים אותם, מבלי למסור פרטים אישיים לגופים עסקיים שונים.

כדי לנצל היטב את פוטנציאל החשיפה הזה, מומלץ לבעלי אתרי תוכן לייצר תוכן כזה באופן שוטף, איכותי וכזה שיאותת לגוגל שכדאי לו לתת עדיפות לערוץ המידע הזה, על פני אחרים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו