ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

איך גוגל עושים כסף?

אנחנו משתמשים במוצרים של גוגל כל יום, בין אם זה Google Maps, YouTube, Gmail, או במנוע החיפוש.

תכלס? הגענו למצב שבאמת קשה שלא להשתמש באחד מהשירותים האלה גם אם אנחנו ממש משתדלים.

איך גוגל עושה כסף

אז איך גוגל מרוויחה מזה כסף?

רובנו מעולם לא שילמו על השירותים האלה. איך זה בכלל אפשרי? יכול להיות שכל כל קל לגוגל לספק את כל השירותים האלה שהם פשוט מחלקים אותם בחינם?

בוודאי שלא.

יזם מפורסם בשם אנדרו לואיס אמר פעם: "אם אתה לא זה שמשלם, אתה לא הלקוח, אלא המוצר!"

כלומר, זה לא שאתה לא משלם, אלה זה האופן שבו אתה משלם. יש כמה יוצאי דופן כמו יוטיוב פרימיום – גרסת התשלום של יוטיוב, המאפשרת לצפות בתכנים נטולי פרסומות ועוד פיצ'רים מגניבים.

בשנת 2018 חברת גוגל הרוויחה 136.22 מיליארד דולר.

Statistic: Google's revenue worldwide from 2002 to 2018 (in billion U.S. dollars) | Statista
מקור לנתונים: Statista

אז התשובה הקצרה לשאלתנו היא פרסום.

אז איך בדיוק חברת גוגל מרוויחה כסף?

מערך הפרסום של חברת גוגל / אלפבית מחולק לשלושה מרכיבים עיקריים: Adwords, Adsense ו-AdMob.

Adwords או Google Ads זה הממשק שבעזרתו מפרסמים בגוגל במגוון הפלטפורמות השונות: מודעות בחיפוש, באנרים ברחבי הרשת, מודעות מוצר ועוד.

Adsense אלו פרסומות של גוגל שבעלי אתרים שותלים אצלהם באתר על מנת להרוויח כסף, כאשר ישנה חלוקת רווחים עם גוגל.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

Admob עובד באותו אופן כמו אדסנס, אבל באפליקציות במובייל.

מעבר לכל אלו, גוגל עושה כסף גם ידי שירותים בתשלום כמו Google Drive ואחרים – אבל זה טיפה בים עבורם.

בקטע של וידאו? צפו בסרטון מעניין שמסביר איך גוגל וגם פייסבוק מרוויחות כסף:

 

אוקיי, אבל מה התפקיד שלנו בכל זה?

למען הפשטות, נבחן את Google Ads. הוא גם מקור ההכנסה הגדול ביותר של גוגל.

לא בטוחים מה זה אומר? קיראו בהרחבה על ההבדלים בין קידום אורגני וממומן בגוגל.

ככה ההבדלים נראים בפועל:

ההבדלים בין תוצאות אורגניות וממומנות בגוגל
ההבדלים בין תוצאות אורגניות וממומנות בגוגל

מנוע החיפוש מבצע באופן מתמשך סריקה ברחבי האינטרנט.

הוא בעצם יותר מפה מפורטת ומסודרת (מאונדקסת) של כל מה שיש באינטרנט (טוב לא בדיוק הכל, יש Darknet וכאלה) כשאנחנו מחפשים, לדוגמא חדר מלון בפריז, הוא לא באמת מחפש בכל האינטרנט, אלא מציג מתוך מה שהוא כבר זחל ואינדקס את מה שנראה לו הכי רלוונטי ומדויק לשאלת החיפוש שלנו – להרחבה על איך גוגל עובד ליחצו כאן.

איך גוגל יודע איזה פרסומת הכי רלוונטית לנו?

זה החלק הקשה. לקח לגוגל יותר מחמש שנים לפתח את האלגוריתם הזה.

על מנת להתאים ביתר דיוק את הפרסומות לחיפושים שלנו גוגל משתמש באלגוריתם של למידת מכונה (Machine Learning Algorithm) שמנתח את שאלת החיפוש שלנו ומעבד אותו בתהליך חישובי בשפה הטבעית על מנת "להבין" למה אנחנו מתכוונים.

בנוסף לתוכן שהוא סורק באתרים השונים, האלגוריתם הזה מתאים את עצמו למידע האישי שלנו.

זה עובד באותו אופן שתוצאות החיפוש הרגילות עובדות. אם, לדוגמא, כמות מסוימת של גולשים יקליקו תחילה על תוצאת החיפוש השלישית או הרביעית, באופן עקבי, וגם יבלו באתרים האלו זמן מה, די מהר תוצאות אלו תופענה יותר גבוה בפעם הבאה שנבצע את אותו החיפוש. גוגל גם עוקב אחר הרגלי הגלישה שלנו דרך דפדפן הכרום.

החלק המעניין באמת קורה בבחירה ודרוג הפרסומות שיציג. זה שונה מאד מפרסומות בטלוויזיה, עבורן חברות הפרסום צריכות לשלם סכומי עתק כדי שיופיעו אצל כל הצופים באופן אחיד (במונחי האינטרנט – טרגוט רחב וכללי מאד), גם אם חלקם בכלל לא מעוניינים במוצר המפורסם.

מה שמבדיל ומייחד את גוגל זה היכולת להציג פרסומות שמתואמות אישית לצרכי הגולשים ולתחומי העניין שלהם.

אפשר להציג לסבתא שלי מאה פרסומות לסמארטפון חדשני, אבל אין סיכוי שהיא תקנה אחד כזה. אבל אם היא תראה פרסומת לבית אבות יוקרתי או מכשיר שמיעה מהפכני הוא עשויה להיות הרבה יותר מעוניינת.

הפרסום באינטרנט נעשה כך הרבה יותר אפקטיבי.

שיטת הבידינג

על מנת לקבוע באיזה אופן לדרג את תוצאות החיפוש הממומנות או איזה באנרים להציג באופן יותר בולט, מלבד גורם הרלוונטיות שנקבע על ידי האלגוריתם המתוחכם, גוגל משתמש בשיטת מכרז או מכירה פומבית.

הדרוג מבוסס על שיטת מכרז עיוור שבו כל אחד מהמפרסמים מציע מראש הצעה על מילות או ביטויי חיפוש מבלי לדעת מהן ההצעות של המתחרים. בכל פעם שמתבצע חיפוש, גוגל בוחר מבין ההצעות השונות לביטוי החיפוש הרלוונטי את הזוכה ומציג את המודעה שלו בהתאם.

תשלום לפי קליק (Pay Per Click)

זה מה שנקרא שיטת PPC.

גוגל בעצם גובה כסף מהמפרסמים לא עבור הצגה של תוצאות החיפוש המפורסמות, אלא עבור מספר הקליקים שהמודעות הביאו מהגולשים.

כאן איכות הפרסום נעשה חיוני. ישנו משתנה חשוב שנקבע על ידי מספר הקליקים. ככל שמודעה מקבלת יותר קליקים כך היא נחשבת איכותית יותר והיא דורג בהתאם לכך על ידי גוגל.

ציון האיכות משפיע אפילו יותר מהצעת מחיר גבוהה. כאן בעצם יש שיתוף אינטרסים בין המפרסמים לגוגל. ככל שמודעה איכותית יותר ומושכת יותר קליקים, כך גוגל יכול לגבות מהמפרסם יותר כסף, ולכן המודעה תדורג ותופיע יותר פעמים.

שיטות תמחור אחרות

עבור באנרים שמופיעים בשטחי הפרסום באתרים השונים ולא מיועדים למשוך קליקים, או סרטוני פרסום ביוטיוב, גוגל משתמשת בשיטות חישוב אחרות.

עבור באנרים גוגל גובה מחיר לכל 1000 חשיפות. עבור סרטונים קצרים הוא גובה לפי צפיות ועבור סרטונים ארוכים יותר החישוב הוא לפי צפייה מעל מספר מסוים של שניות.

איך זה מצטבר לכל כך הרבה כסף?

בסופו של דבר אתם בטח שואלים את עצמכם איך זה מגיע לסכומים האסטרונומיים האלה. אז איך גוגל עושה כסף בערימות?

נעשה חישוב קצר לדוגמא:

ישנם פחות או יותר 5 מיליון חיפושים חודשיים לטיסות זולות באמצעות ביטוי החיפוש "cheap flights" בארה"ב בלבד, מתוכן 400,000 מסתיימות בקליק על תוצאה מפורסמת. גובה ההצעה המומלצת במכרז הוא 1.25$. זה נותן לנו 500,000$ רק על טיסות בארה"ב בחודש אחד בלבד(!).

להלן סטטיסטיקות נוספות שיתנו לכם קצת מושג על הקצב בו גוגל מדפיסה כסף בכמויות:

  • בכל שניה מתבצעים בגוגל 63,000 חיפושים
  • 15% מהחיפושים שנעשים בגוגל – לא חופשו מעולם
  • Gmail תופס בערך 27% מהשוק העולמי של שירותי הדוא"ל (גם בג'ימייל יש פרסומות כידוע)
  • מעל 2 מיליארד משתמשי אנדרואיד בעולם (אנדרואיד = מערכת של גוגל)
  • גוגל שולטת במעל 90% משוק החיפוש בעולם
  • בנאדם ממוצע עושה 3-4 חיפושים בגוגל ביום
  • הכפתור "יותר מזל משכל" (באנגלית I'm feeling Lucky) עולה לגוגל מעל 110 מיליון דולר בשנה (שכן הוא מביא ותך היישר לתוצאה האורגנית הראשונה ועוקף את הפרסומות)
  • תוספת שלי – לדעתי, ל"תעשייה" המפוקפקת של להקליק על הפרסומות של המתחרים יש חלק לא קטן בהכנסות של גוגל…

מקור לכל העובדות המרתקות האלה.

לסיכום

כמו שהבנתם (לא שזה היה מפתיע), מקור ההכנסה העיקרי של גוגל הוא פרסום, ולכל אחד מאיתנו יש חלק בזה.

אפקטיביות הפרסום של גוגל שמושכת מפרסמים רבים להוציא את הסכומים האלה תלויה ביכולת החדשנית להתאים באופן אישי את התכנים המפורסמים לתחומי העניין של הגולשים ולצרכים שלהם.

כדי להתאים את הפרסום לגולשים באופן אישי גוגל מסתמך על מידע שהוא אוגר ומנתח מהפעילות שלנו באינטרנט, באמצעות הדפדפן של כרום או במנוע החיפוש, שמוצעים בחינם.

השירותים האיכותיים הנוחים והחינמיים שגוגל מציעה לגולשים היא זו שמזינה את כוח הפרסום האדיר שלה.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

  1. 1. שוק הענן ו G Suite הם ממש לא טיפה בים עבור גוגל, מדובר בכסף גדול, שיהיה גדול בהרבה עם השחיקה ברווחי הפרסום והעלייה בשימוש בשירותי ענן.

    2. כבר מזמן אין פרסומות בג'ימייל.

    1. 1. ייתכן ואתה צודק, אבל ביחס להכנסות בפרסום לדעתי זה כסף קטן
      2. בטח שיש, היום בבוקר ראיתי תחת לשונית Promotions (פרסומות ממומנות, לא סתם דואר פרסומי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן