יוטיוב פרימיום (Youtube Premium) – איך זה שינה לי את החיים?

מה זה יוטיוב פרימיום?

יוטיוב פרימיום (Youtube Premium) הוא שירות של יוטיוב המאפשר להנות מחווית גלישה ביוטיוב – באתר או באפליקציה, ללא פרסומות, וכן כולל בתוכו מספר פיצ’רים מעניינים.

במדריך הבא אסביר מה זה יוטיוב פרימיום יותר בהרחבה, אציין את היתרונות הגדולים שלו וגם אדבר גם על כמה עולה יוטיוב פרימיום ועוד.

מנוי ביוטיוב – קצת רקע

בשנתיים האחרונות זכינו למתקפה של שירותים חדשים בתחום הסטרימינג של הווידאו והמוזיקה או שדרוג רציני ביותר של השירותים הקיימים.

אחד השירותים האחרונים שנכנסו לארץ הוא יוטיוב פרימיום (Youtube Premium) – שזהו כאמור, יוטיוב ללא פרסומות (אבל חוקי ובתשלום, ולא קומבינה שהישראלי הממוצע מחפש).

לכאורה, יוטיוב פרימיום נשמע כמו עוד שירות של מוזיקה ואולי גם כמה תוספות בלעדיות של יוטיוב, אבל בפועל מדובר בקצת יותר מזה…

יוטיוב פרימיום

יוטיוב פרימיום (בתשלום): מספיק עם הפרסומות כל 5 דקות!

אם אתם צופים ביותר משניים שלושה סרטונים ביום, בוודאי שמתם לב שגוגל הגדילה באופן משמעותי את מספר ההפסקות למודעות קצרות שאי אפשר לדלג עליהן, ואיכשהו זה קורה בדיוק ברגע הכי לא מתאים… שירות ה- Youtube Premium מבטל את כל הפרסומות האלו, ולא משנה בכמה סרטונים אתם צופים או מי העלה אותם.

אבל השוס הגדול עם יוטיוב פרימיום הוא…

יתרון משמעותי של מנוי ביוטיוב או חשבון Youtube Premium וגם יוטיוב מיוזיק זה צפייה / האזנה ללא פרסומות כמובן.

אבל מבחינתי – הפיצ’ר הכי חזק של יוטיוב פרימיום, וזה שעבורו הייתי מוכן לשלם גם 100 ₪ בחודש – זה שאפשר להאזין לכל סרטון ברקע – כמו אפליקציה אחרת כגון Spotify או אפילו האפליקציה המובנית שיש ברוב המכשירים לשמיעת מוזיקה.

זה שימושי במיוחד להאזנת שירים, אבל גם לאינספור חומרים אחרים – הרצאות, פודקאסטים ומלא תכנים בעלי ערך רב, שמעכשיו לא כובלים אתכם לשבת מול מסך לצפות בהם.

הרי בתכלס, הזמן שלנו יקר – ואני באופן אישי תמיד מעדיף לצרוך תוכן תוך כדי פעולה אחרת (נהיגה, הליכה, ריצה, בישול וכו’…) – במיוחד תכני העשרה.

זה בדיוק מה שיוטיוב פרימיום מאפשר – ורק הדבר הזה הגדיל לי את משך השימוש ביוטיוב פי 4-5 לפחות.

יוטיוב פרימיום מאפשר לצפות בסרטונים אפילו במצב טיסה

כל אחד מכיר את האפליקציות שמורידות סרטונים למכשיר או הופכות אותם לקבצי mp4.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

העניין הוא שצריך להכין את זה מראש ולא תמיד זה נוח לעשות את זה מהנייד.

עם שירות יוטיוב פרימיום תוכלו להוריד סרטונים למכשיר ולראות אותם דרך האפליקציה מתי שתרצו. מצוין אם אתם בטיסות או אפילו אם סתם יש לכם בעיות גישה לרשת הסלולרית.

אבל יש בכל זאת מגבלה אחת, לא מאוד משמעותית: ההורדות האלו יפוגו אחרי 30 יום ללא חיבור אינטרנט במדינה שלכם.

זה משהו שלא סביר להניח שייקרא (אלא אם כן אתם נמצאים בטיול ארוך בחו”ל ולא מעדכנים אותה), אבל תמיד טוב לדעת…

יוטיוב מיוזיק – כדאי כחלק מהחבילה, פחות משתלם בנפרד

שירות יוטיוב מיוזיק (Youtube Music) הוא למעשה חלק מיוטיוב פרימיום.

מה זה יוטיוב מיוזיק?

יוטיוב מיוזיק, כשמו כן הוא, שירות שמאפשר לכם להאזין למוזיקה ללא פרסומות.

הערך המוסף כאן הוא גישה לקאברים, רמיקסים ומבחר גדול של קליפים בלעדיים שתמצאו רק ביוטיוב.

זהו למעשה השירות הבסיסי והוא עולה 19.90 ₪ או 27.90 ₪ באייפון. מנוי משולב עם יוטיוב פרימיום יעלה 23.90 ₪ או 31.90 באייפון.

אמנם קראתי שרישום דרך המחשב והורדת האפליקציה בנפרד יכול לעקוף את תוספת המחיר הזו, אבל אני בספק אם זה יעבוד לעוד הרבה זמן…

ובגלל שההבדל בין המחירים של שני השירותים הוא זניח לחלוטין, אין כמעט טעם להירשם רק ל-Youtube Music.

מבחינת הממשק, יש דמיון מסוים בין יוטיוב מיוזיק לבין מממשק של Spotify, כך שאם אתם מכירים את האפליקציה הזו, תרגישו מיד בבית.

מנגד, בהחלט רואים שיש יותר קליפים והופעות חיות, מה שאין כמעט באפליקציות אחרות (למעט קליפים קצרים של 5 שניות, לא באמת נחשב…).

עוד הבדל שיכול להיות טוב או לא הוא שברירת המחדל היא לראות את כל שמות הפלייליסטים האוטומטים בעברית וגם חלק גדול משמות הלהקות הפופולאריות הן בתעתיק עברי.

אם אתם רוצים להתרשם מהשירות תוכלו לגולש לאתר של Youtube Music גם מהמחשב.

באופן אישי, להאזנת מוסיקה ופודקאסטים (שלא קיימים ביוטיוב) – אני מעדיף ספוטיפיי.

יחד עם זאת, כמעט כל שיר או פודקאסט שאני לא אמצא בספוטיפיי – יהיה ניתן למצוא אותו ביוטיוב.

תכנים בלעדיים – כבר לא

בעבר גוגל השקיעה לא מעט בתכנים בלעדיים שנקראו Youtube Red, אבל היום הם כבר מוזגו לסרטונים הרגילים שלה.

האמת שאפשר להבין את גוגל, שכנראה לא רוצה להיכנס לעולם היקר והמורכב של הפקות המקור הנעשה צפוף מאוד כשיותר ויותר מתחרים קמים לנטפליקס.

מחיר יוטיוב פרימיום: כמה עולה יוטיוב פרימיום?

אז כמה עולה Youtube Premium, או במילים אחרות: כמה צריך לשלם כדי לקבל יוטיוב ללא פרסומות?

נכון לתחילת 2021, השירות ניתן לחינם במשך החודש, ולאחר מכן התשלום החודשי הינו 23.90 ש”ח בחודש.

רגע, איך כל זה קשור ל-SEO?

כל אחד מאיתנו רוצה כמה שפחות הסחות דעת.

יוטיוב ללא פרסומות עוזר לצרוך תוכן (כל סוג של תוכן) בצורה נעימה הרבה יותר. האם זה שווה מחיר של מנת פלאפל בחודש? לדעתי אין פה בכלל שאלה.

הרבה נושאים ב-SEO קל יותר להמחיש דווקא בעזרת סרטונים, וזו הסיבה שלכל אחד מאיתנו יש כמה מקורות שחביבים עליו.

הנה רק כמה שכדאי לכם להכניס לרשימה שלכם:

  • Google Webmasters: הארכיונים של ה-Hangeouts מגוגל ומדריכים טכניים אחרים שלהם שיכולים להיות שימושיים.
  • Google Ads (למי שמתעסק עם קידום ממומן).
  • הסרטונים של Neil Patel (או לפחות היותר קצרים…)
  • Brian Dean (Backlinko)
  • Moz (למרות שכבר אין הרבה סרטוני Whiteboard Friday חדשים)
  • הערוץ של Ahrefs – עולים שם אחלה הדרכות

כשאני יושב לראות את הסרטונים החדשים בסוף היום או בתחילת היום, הדבר האחרון שאני רוצה זה שכל שנייה תקפוץ לי פרסומת ותוציא אותי מהריכוז.

אם אני נמצא באוטובוס או ברכבת, גם קשה לי לסמוך על הרשת האלחוטית שתאפשר לי לראות צילומי מסך מכלים שונים ברזולוציה הטובה ביותר, כך שאם הסרטון כבר ירד לי למכשיר בלחיצה אחת או שתיים, אין לי מה לדאוג.

מה אם אני מרוויח כסף מיוטיוב או שיש לי ערוץ פופולארי במיוחד?

אם אתם יוצרים / יוטיוברים כבדים, סביר להניח שזו אחת השאלות הראשונות שעלו לכם לראש, ובצדק.

התשובה היא שגוגל תמשיך להתחלק עם היוצרים ברווחים גם מגולשים שלא צופים במודעות ומנויים על גוגל פרימיום.

השאלה מהי בדיוק הנוסחה לחלוקה קצת פחות ברורה. על פי The Verge מדובר על 70% שהולכים לחברות התקליטים, 15% שהולכים ליוצרים ו-15% שהולכים לגוגל.

מעבר לזה – כמובן שהחלק הארי של משתמשי יוטיוב ישארו במסלול החינמי שכנראה עונה על הצרכים של רוב האנשים.

אבל מכיוון שיש עדיין קשר בין הרווחים למספר הצפיות (כפי שגוגל בעצמה אומרת), נראה שהנוסחה הזו היא נוסחה כללית בלבד.

ספקולציה מעניינת ולא רשמית שלא מגיעה מגוגל, אלא מניסוי, רומזת אולי על אופציה עתידית שבמהלכה מנויי פרימיום יוכלו לתרום עד 2$ בחודש לערוצים מסוימים.

ייתכן שאופציה זו תחליף את האפשרות הבעייתית כיום לשלם כדי להופיע בראש הצ’אט, אפשרות שלפי דיווחים רבים גרמה ליוצרים לצלם סרטונים עם תכנים קיצוניים כדי שלמגיבים תהיה מוטיבציה להעלות את עצמם לראש הצ’אט (גוגל כמובן מכחישה שמדובר בתופעה רווחת).

יוטיוב פרימיום ומדדים

עוד שאלה היא מה קורה עם המדדים השונים כמו זמן צפייה בסרטונים.

התשובה היא שגם זמן צפייה ב-Offiline או ברקע נספר, ולמעשה אפשר לראות את הנתונים של גולשי הפרימיום מול הגולשים הרגילים. גם את חלוקת הרווחים אפשר לראות באופן דומה.

עוד מדריכים שכדאי לכם לבדוק:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

8 תגובות

  1. תודה על המידע.
    מדבריך נשמע שהתוכן יורד למכשיר הבנתי נכון? או שזה רק טוען את כל הסרטון ואז גם אם אין רשת זה פועל?

    1. היי, ניתן גם להוריד סרטונים למכשיר אם אתה רוצה – ואז אפשר לצפות בהם אונליין, בטיסות וכו’

  2. מאד מעניין ההסברים נגישים וברורים עולם היוטיוב אינו מוכר לי כל כך אבל מדי פעם אני נהנית ממנו. אצל הנוער הכל זורם בצורה טבעית, אצל בני גילי (מבוגרים ממש), הכל נקלט יותר לאט לצערי. אהבתי את מה שכתבת ואני בעצתך האדיבה ארכוש את הפרימיום. אני אמנית ומצלמת הרבה וגם יוצרת סרטוני טבע קצרים. יש לי אתר, הייתי שמחה לצרף את הסירטונים הללו לאתר אבל זה נראה לי מסובך מדי. תודה רבה לך על המאמר המאלף, למדתי, כל טוב וחג שמח נטע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו