ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

יוטיוב פרימיום (Youtube Premium) – איך זה שינה לי את החיים?

בשנתיים האחרונות זכינו למתקפה של שירותים חדשים בתחום הסטרימינג של הווידאו והמוזיקה או שדרוג רציני ביותר של השירותים הקיימים.

אחד השירותים האחרונים שנכנסו לארץ הוא "יוטיוב פרימיום" (Youtube Premium).

לכאורה זה נשמע כמו עוד שירות של מוזיקה ואולי גם כמה תוספות בלעדיות של יוטיוב, אבל בפועל מדובר בקצת יותר מזה…

יוטיוב פרימיום

מספיק עם הפרסומות כל 5 דקות!

אם אתם צופים ביותר משניים שלושה סרטונים ביום, בוודאי שמתם לב שגוגל הגדילה באופן משמעותי את מספר ההפסקות למודעות קצרות שאי אפשר לדלג עליהן, ואיכשהו זה קורה בדיוק ברגע הכי לא מתאים… שירות ה- Youtube Premium מבטל את כל הפרסומות האלו, ולא משנה בכמה סרטונים אתם צופים או מי העלה אותם.

אבל השוס הגדול הוא…

בלי פרסומות זה טוב ונחמד.

אבל מבחינתי – הפיצ'ר הכי חזק של יוטיוב פרימיום, וזה שעבורו הייתי מוכן לשלם גם 100 ₪ בחודש – זה שאפשר להאזין לכל סרטון ברקע – כמו כמו אפליקציה אחרת כמו Spotify או אפילו האפליקציה המובנית שיש ברוב המכשירים לשמיעת מוזיקה.

זה שימושי במיוחד להאזנת שירים, אבל גם לאינספור חומרים אחרים – הרצאות, פודקאסטים ומלא תכנים בעלי ערך רב, שמעכשיו לא כובלים אתכם לשבת מול מסך לצפות בהם.

הרי בתכלס, הזמן שלנו יקר – ואני באופן אישי תמיד מעדיף לצרוך תוכן תוך כדי פעולה אחרת (נהיגה, הליכה, ריצה וכו') – במיוחד תכני העשרה. זה בדיוק מה שיוטיוב פרימיום מאפשר – ורק הדבר הזה הגדיל לי את משך השימוש ביוטיוב פי 4-5 לפחות.

לצפות בסרטונים אפילו במצב טיסה

כל אחד מכיר את האפליקציות שמורידות סרטונים למכשיר או הופכות אותם לקבצי mp4. העניין הוא שצריך להכין את זה מראש ולא תמיד זה נוח לעשות את זה מהנייד.

עם שירות הפרימיום של יוטיוב תוכלו להוריד סרטונים למכשיר ולראות אותם דרך האפליקציה מתי שתרצו. מצוין אם אתם בטיסות או אפילו אם סתם יש לכם בעיות גישה לרשת הסלולרית.

אבל יש בכל זאת מגבלה אחת, לא מאוד משמעותית: ההורדות האלו יפוגו אחרי 30 יום ללא חיבור אינטרנט במדינה שלכם. זה משהו שלא סביר להניח שייקרא (אלא אם כן אתם נמצאים בטיול ארוך בחו"ל ולא מעדכנים אותה), אבל תמיד טוב לדעת…

יוטיוב מיוזיק – כדאי כחלק מהחבילה, פחות משתלם בנפרד

שירות יוטיוב מיוזיק כשמו כן הוא, שירות שמאפשר לכם להאזין למוזיקה ללא פרסומות.

הערך המוסף כאן הוא גישה לקאברים, רמיקסים ומבחר גדול של קליפים בלעדיים. זהו למעשה השירות הבסיסי והוא עולה 19.90 ₪ או 27.90 ₪ באייפון. מנוי משולב עם יוטיוב פרימיום יעלה 23.90 ₪ או 31.90 באייפון.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אמנם קראתי שרישום דרך המחשב והורדת האפליקציה בנפרד יכול לעקוף את תוספת המחיר הזו, אבל אני בספק אם זה יעבוד לעוד הרבה זמן…

ובגלל שההבדל בין המחירים של שני השירותים הוא זניח לחלוטין, אין כמעט טעם להירשם רק ל-Youtube Music.

מבחינת הממשק, יש דמיון מסוים לממשק של Spotify, כך שאם אתם מכירים את האפליקציה הזו, תרגישו מיד בבית. מנגד, בהחלט רואים שיש יותר קליפים והופעות חיות, מה שאין כמעט באפליקציות אחרות (למעט קליפים קצרים של 5 שניות, לא באמת נחשב…). עוד הבדל שיכול להיות טוב או לא הוא שברירת המחדל היא לראות את כל שמות הפלייליסטים האוטומטים בעברית וגם חלק גדול משמות הלהקות הפופולאריות הן בתעתיק עברי.

אם אתם רוצים להתרשם מהשירות תוכלו לגולש לאתר של Youtube Music גם מהמחשב.

תכנים בלעדיים – כבר לא

בעבר גוגל השקיעה לא מעט בתכנים בלעדיים שנקראו Youtube Red, אבל היום הם כבר מוזגו לסרטונים הרגילים שלה. והאמת שאפשר להבין את גוגל, שכנראה לא רוצה להיכנס לעולם היקר והמורכב של הפקות המקור הנעשה צפוף מאוד כשיותר ויותר מתחרים קמים לנטפליקס.

מחיר יוטיוב פרימיום: כמה זה עולה?

נכון להיום, בחברה מציעים לגולש הישראלי לא פחות מארבעה חודשים בחינם לשירותי הפרימיום וחודש חינם לשירות המוזיקה. המחיר כאמור בכל מקרה לא ממש גבוה (20 ₪ במקום 10 דולר בחו"ל), אבל קל מאוד למשוך משתמשים חדשים עם הצעות בחינם. גם לממשק הידידותי יש כנראה חלק בכך.

רגע, איך כל זה קשור ל-SEO?

כל אחד מאיתנו רוצה כמה שפחות הסחות דעת.

הרבה נושאים ב-SEO קל יותר להמחיש דווקא בעזרת סרטונים, וזו הסיבה שלכל אחד מאיתנו יש כמה מקורות שחביבים עליו.

הנה רק כמה שכדאי לכם להכניס לרשימה שלכם:

  • Google Webmasters: הארכיונים של ה-Hangeouts מגוגל ומדריכים טכניים אחרים שלהם שיכולים להיות שימושיים.
  • Google Ads (למי שמתעסק עם קידום ממומן).
  • הסרטונים של Neil Patel (או לפחות היותר קצרים…)
  • Brian Dean (Backlinko)
  • Moz (למרות שכבר אין הרבה סרטוני Whiteboard Friday חדשים)
  • הערוץ של Ahrefs – עולים שם אחלה הדרכות

כשאני יושב לראות את הסרטונים החדשים בסוף היום או בתחילת היום, הדבר האחרון שאני רוצה זה שכל שנייה תקפוץ לי פרסומת ותוציא אותי מהריכוז. אם אני נמצא באוטובוס או ברכבת, גם קשה לי לסמוך על הרשת האלחוטית שתאפשר לי לראות צילומי מסך מכלים שונים ברזולוציה הטובה ביותר, כך שאם הסרטון כבר ירד לי למכשיר בלחיצה אחת או שתיים, אין לי מה לדאוג.

מה אם אני מרוויח כסף מיטיוב או שיש לי ערוץ פופולארי במיוחד?

אם אתם יוצרים / יוטיוברים כבדים, סביר להניח שזו אחת השאלות הראשונות שעלו לכם לראש, ובצדק. התשובה היא שגוגל תמשיך להתחלק עם היוצרים ברווחים גם מגולשים שלא צופים במודעות ומנויים על גוגל פרימיום. השאלה מהי בדיוק הנוסחה לחלוקה קצת פחות ברורה. על פי The Verge מדובר על 70% שהולכים לחברות התקליטים, 15% שהולכים ליוצרים ו-15% שהולכים לגוגל.

מעבר לזה – כמובן שהחלק הארי של משתמשי יוטיוב ישארו במסלול החינמי שכנראה עונה על הצרכים של רוב האנשים.

אבל מכיוון שיש עדיין קשר בין הרווחים למספר הצפיות (כפי שגוגל בעצמה אומרת), נראה שהנוסחה הזו היא נוסחה כללית בלבד.

ספקולציה מעניינת ולא רשמית שלא מגיעה מגוגל, אלא מניסוי, רומזת אולי על אופציה עתידית שבמהלכה מנויי פרימיום יוכלו לתרום עד 2$ בחודש לערוצים מסוימים. ייתכן שאופציה זו תחליף את האפשרות הבעייתית כיום לשלם כדי להופיע בראש הצ'אט, אפשרות שלפי דיווחים רבים גרמה ליוצרים לצלם סרטונים עם תכנים קיצוניים כדי שלמגיבים תהיה מוטיבציה להעלות את עצמם לראש הצ'אט (גוגל כמובן מכחישה שמדובר בתופעה רווחת).

מדדים

עוד שאלה היא מה קורה עם המדדים השונים כמו זמן צפייה בסרטונים. התשובה היא שגם זמן צפייה ב-Offiline או ברקע נספר, ולמעשה אפשר לראות את הנתונים של גולשי הפרימיום מול הגולשים הרגילים. גם את חלוקת הרווחים אפשר לראות באופן דומה.

עוד מדריכים שכדאי לכם לבדוק:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

4 תגובות

  1. תודה על המידע.
    מדבריך נשמע שהתוכן יורד למכשיר הבנתי נכון? או שזה רק טוען את כל הסרטון ואז גם אם אין רשת זה פועל?

    1. היי, ניתן גם להוריד סרטונים למכשיר אם אתה רוצה – ואז אפשר לצפות בהם אונליין, בטיסות וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן