איך פותחים ערוץ יוטיוב?

אין היום מי שפועל בזירה הדיגיטלית ולא מכיר את יוטיוב – פלטפורמת הסרטונים הגדולה בעולם מבית גוגל.

אנשים פרטיים יכולים להעלות סרטונים לערוץ יוטיוב שהם מנהלים, לצפות בסרטונים, להירשם כמנויים לערוצים שמעניינים אותם ולעשות שימוש במנגנון החיפוש המשוכלל (גוגל כבר אמרנו?) כדי לאתר סרטונים שהם רלוונטיים לצרכים שלהם, הם יכולים להרשם לתוכנית יוטיוב פרימיום, שמאפשרת להם, בין היתר, להוריד סרטונים לצורך צפיה באוף ליין, לייצר רשימות צפיה מותאמות אישית, וליהנות מתכנים שונים ללא פרסומות.

איך לפתוח ערוץ יוטיוב

ובמקום שבו נמצאים הרבה צרכנים פרטיים שמקבלים שירות חינמי (או בתשלום סמלי), מגיעים בדרך כלל, גם המפרסמים.

עסקים שונים פועלים ביוטיוב ממגוון רחב של סיבות:

  • ישנם מוצרים או שירותים שקל ונכון הרבה יותר לשווק באמצעות וידאו.
    וידאו הוא פורמט שמאפשר להעביר מידע בצורה נוחה ומוחשית הרבה יותר. חישבו על כך: הרבה יותר קל להראות באמצעות סרטון וידאו כיצד בונים שידה של איקאה, מאשר לפתוח את השרטוטים הרלוונטיים, ולנסות לפענח אותם. וידאו הוא גם סוג של פורמט שמאפשר לצרכן התוכן להישאר פסיבי יחסית – תכונה חשובה מאוד בעולם שבו כולנו רצים ממקום למקום.
  • יוטיוב היא כאמור חלק מסל השירותים שמציעה חברת גוגל. לכן, כאשר מדובר בערוץ יוטיוב איכותי שמצליח לייצר מעורבות משתמשים משמעותית, יש לגוגל אינטרס לקדם אותו גם בתוצאות החיפוש.
  • יוטיוב היא אחת הפלטפורמות באמצעותן פועלים כאשר מבקשים לבצע פעילות של ניהול מוניטין – קידום תוצאות חיוביות המתייחסות לאדם או מותג, ודחיקת תוצאות שליליות המתייחסות לאותו מותג. באמצעות ניהול ערוץ יוטיוב תוכלו לחזק את המותג שלכם ברשת.
  • סרטונים איכותיים זוכים בדרך כלל לשיתופים רבים יותר ולרוב לרמת מעורבות גדולה יותר של צרכני התוכן.
  • סרטונים מאפשרים לבעלי עסקים להגדיל את משך השהיה של גולשים בנכסים הדיגיטליים של העסק, ולשפר מדדים שונים המתייחסים לשיעור הנטישה של גולשים.

יש לכם כבר ערוץ יוטיוב? קבלו מדריך: איך לקדם סרטונים ביוטיוב

פתיחת ערוץ יוטיוב במספר צעדים פשוטים

לפני שתפעלו לפתיחה של ערוץ יוטיוב שאתם תהיו המנהלים שלו, עליכם יהיה להצטייד ראשית בחשבון גוגל.

אם יש לכם gmail, למשל, אתם מסודרים. אם לא, גשו לפתוח חשבון gmail ותהיו הבעלים של חשבון גוגל איתו תוכלו לפעול בהמשך לפתיחת ערוץ יוטיוב.

כעת, כנסו ליוטיוב באמצעות שם המשתמש בגוגל שיצרתם לעצמכם. מעבר בתפריט למרכז השליטה יאפשר לכם לנהל את הערוץ שלכם, לפתוח ערוץ חדש, או לערוך הגדרות בערוץ קיים.

ישנם שלושה חוצצים מרכזיים שבהם תידרשו להזין פרטים אודות הערוץ.

אם אתם מתכוונים ברצינות לשפר את הנראות של הערוץ הזה בדפי תוצאות החיפוש, עשו לעצמכם טובה והשאירו כמה שפחות שדות ריקים. פרופיל מלא, שלם ואיכותי, הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום שצריכה להנחות אתכם.

1. החוצץ הראשון מתייחס למידע בסיסי על הערוץ.

שם תצטרכו למלא את שם ותיאור הערוץ, לשלב קישורים חיצוניים רלוונטיים (בדרך כלל, לנכסים דיגיטליים של העסק מחוץ ליוטיוב), וכן פרטי יצירת קשר. לפרטים האלו ישנה חשיבות, משום שכך גוגל יכולה להבין שיש אבא ואמא לערוץ היוטיוב, שיש למי לפנות במקרה הצורך, ושהוא אכן מנוהל באופן שוטף על ידי אנשים ולא על ידי בוטים.

2. החוצץ השני מתייחס להיבטים של מיתוג

כאן תוכלו להעלות תמונת פרופיל של העסק, מודעת באנר שהכנתם וכן סימן מים שיקשה על גניבה של התוכן והפרת זכויות היוצרים שלכם.

גוגל מפרטת כמובן מהם הגדלים המומלצים לתמונות שעליכם יהיה להטמיע, כך שאלו תתאמנה לכל התצוגות האפשריות שלהן.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. החוצץ השלישי מתייחס לפריסה ולעימוד של ערוץ היוטיוב.

שם תייחדו מקום לטריילר לערוץ עבור אנשים שעדיין לא נרשמו, תקבעו איזה מן הסרטונים יוצג למבקרים חוזרים, וגם אילו קטעי וידאו יהיו כלולים בפריסת ברירת המחדל של הערוץ.

אימות חשבון יוטיוב

גוגל תאפשר לכם לנהל את ערוץ היוטיוב שלכם בצורה מלאה, רק לאחר ביצוע אימות של זהותכם.

אם לא תאמתו את הזהות שלכם, יחולו עליכם מגבלות בכל הקשור להעלאת סרטונים ארוכים, ולפונקציות מתקדמות נוספות.

לאחר האימות, תאפשר לכם גוגל:

  • להעלות סרטונים שהאורך שלהם עולה על 15 דקות.
  • להוסיף תמונות ממוזערות לסרטונים שהן מותאמות אישית לצרכים שלכם.
  • להתחיל שידור לייב בסטרימינג.
  • לערער על תלונות שהתקבלו מגולשים באמצעות מערכת content ID על סרטונים שהעלתם.

כדי לבצע את האימות, תידרשו על ידי גוגל להזין את מספר טלפון שלכם, וזאת כדי להימנע מספאם.

לאחר הזמן מספר הטלפון תקבלו מסרון עם קוד אימות.

במקרים מסויימים, בשל מגבלות גאוגרפיות או מגבלות מכסה על מספר הערוצים שתוכלו לנהל תחת חשבון אחד, לא תוכלו להשלים את האימות של החשבון.

גוגל מפרטת בהנחיות שלה כיצד עליכם יהיה לפעול במקרים אלה.

טיפים חשובים בכל הקשור לניהול ערוץ יוטיוב

אם אתם רוצים לייצר ערוץ יוטיוב איכותי שישרת אתכם נאמנה, תצטרכו להקפיד על כמה כללים חשובים באופן שוטף.

טיפ מספר 1: היו עקביים

בעלי עסקים רבים ומנהלי ערוצי יוטיוב נלהבים מאוד כאשר הם פותחים את ערוץ היוטיוב שלהם, ואף מעלים סרטונים רלוונטיים, מוקפדים ואיכותיים, אולם במשך הזמן, ההתלהבות הזאת דועכת, והופכת את ערוץ היוטיוב לשומם. אם אתם תופסים ברצינות את ערוץ היוטיוב שהקמתם ואתם מעוניינים לקדם אותו ברשת, הקפידו לייצר כל העת תוכן חדש ומעניין, להיות עקביים ברמת התכנים ובאיכות שלהם, ולא לזנוח את הערוץ לתקופות ארוכות.

טיפ מספר 2: הגיבו למגיבים

אתם רוצים לשמור על ערוץ היוטיוב שלכם חי ובועט.

לשם כך, עודדו משתמשים להגיב, וטרחו לכבד אותם בתגובה משלכם.

העובדה שמשתמש טרח לפנות מזמנו בעידן הדיגיטלי רווי הסחות הדעת ולהשאיר לכם תגובה, צריכה להיות מוערכת. לכן, הקדישו את תשומת הלב הנדרשת על מנת להודות לכל משתמש שהגיב לכם, והשיבו לו בצורה עניינית.

טיפ מספר 3: הנגישו את הסרטונים לבעלי לקויות

הנגשת תוכן באינטרנט איננה רק אוסף של תקנות במסגרת החוק: היא אקט חברתי ומוסרי שחשוב וראוי ליישם בכל הזירה הדיגיטלית. דאגו לשלב כתוביות בסרטונים שאתם מעלים ליוטיוב, כדי שגם אנשים בעלי לקויות שמיעה יוכלו לצרוך את התוכן בצורה שוטפת וללא הפרעה.

טיפ מספר 4: צרו תוכן מועיל

אנשים נוטים לחזור למקומות בהם קיבלו ערך מוסף אמיתי. לכן, הקפידו לשלב בסרטונים שלכם מידע שימושי מעולם התוכן שבו אתם פועלים. דאגו לכך שלאנשים תהיה סיבה לבקר בערוץ היוטיוב שלכם, ושהם יקבלו לא מעט מצפיה בסרטונים השונים שתעלו אליו.

קבלו מדריך איך מעלים סרטון ליוטיוב:

טיפ מספר 5: אל תייצרו תכנים פוגעניים

תכנים שנראים לכם לגיטימיים עלולים להחשב לתכנים פוגעניים ככל שמדובר בקבוצות אוכלוסיה שונות. אל תייצרו תכנים כאלו. לתכנים כאלו יש פוטנציאל הרסני מבחינת הערוץ. אם עוד ועוד אנשים יגישו תלונות כנגד התוכן המופץ בערוץ, קשה יהיה לכם הרבה יותר לקדם בשוטף את הנראות של הסרטונים ברחבי הרשת.

לסיכום

ניהול ערוץ יוטיוב איכותי הוא אחד מכלי העבודה האפקטיביים ביותר במרבית העסקים שפועלים אונליין.

אם תדאגו לשלב תוכן איכותי ובעל ערך מוסף, שמועלה בתדירות הולמת לערוץ, ומותאם מבחינת אופטימיזציה לפלפטפורמה מבית גוגל, תוכלו לקדם את העסק שלכם כמה וכמה צעדים קדימה.

מדריכים נוספים? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו