ClickCease

052-9095200

איך לעשות כסף מיוטיוב?

איך עושים כסף מיוטיוב? ובכן, יש כמה וכמה דרכים.

במידה ואתם זקוקים להכנסה צדדית נוספת, ייתכן שסוף סוף מצאתם אחת. ביוטיוב יש תעבורה עצומה בכל יום, אז איך נצליח להרוויח? מאיפה מתחילים? מה כדאי לדעת? ניגש לעניינים.

איך עושים כסף מיוטיוב

*הצטרפות לעבודה עם יוטיוב מותנית בהיותכם בני 18 ומעלה.

לפני הכל: איך יוטיוב מדרג סרטונים? חובה להכיר!

לפני שנצלול לעומק ונבין איך לעשות כסף מיוטיוב, חשוב שנערוך היכרות עם מספר מדדים.

אולי הם נשמעים לכם מובנים מאליהם, או חסרי משמעות, אך הבנה מעמיקה שלהם יכולה להביל לרווחים עצומים.

1. צפיות: מדד הצפיות הוא אחד מהמדדים שלא השתנו בשנים האחרונות. לכל סרטון, יוטיוב מונה את כמות הצפיות ובודקת את אמינותן (זיהוי בוטים וכו').

2. לייקים: מדד חיובי, ובעזרתו מצליחה יוטיוב להבין עד כמה הסרטונים שלכם “מוערכים” (ע”י הגולשים).

3. מעורבות חברתית: מעורבות חברתית? מה? טוב, האמינו או לא, מדובר במדד שהכי חשוב להכיר. יוטיוב אינה בודקת רק צפיות ולייקים, אלא גם נתוני "אינטגרציה עם גולשים".

בהתאם להם, היא יודעת למי להציג את הסרטונים ומתי (בדומה למדד החברתי בפייסבוק). ומה כנראה נבדק? כמות התגובות, בהתאם לזמן יצירת הסרטון, תדירות תגובותיכם לסרטונים, ואינטראקציה עם הקהל. (חשוב להבהיר: יוטיוב לא הצהירה רשמית מהו אלגוריתם הבדיקה. הפרמטרים שצוינו הם השערות מבוססות נסיון בלבד)

4. שהייה בסרטון: מדד ה־”בוחן” עד כמה התוכן שלנו מעניין. בעזרת זמן צפייה ממושך וניתוח התוצאות, יוטיוב מבינה אילו גולשים צפויים להתעניין יותר, ופועלת בהתאם.

5. שיתופים והטמעות: יוטיוב מודעת לנתון אחד היטב: אנשים, לרוב, לא משתפים בקלות. ומה היא עושה איתו? נניח, לצורך הדוגמה, שבסרטון מסוים כמות השיתופים גדולה במיוחד. יוטיוב מבינה שיש לכך סיבה מוצדקת, ותפעל לקדם אותו יותר (בדף הבית למשל).

6. Session Time – אין מדובר במשך הצפייה בסרטון, אלא אורך ה"סשן" שגולש שהתחיל לצפות באחד הסרטונים שלך, נשאר ביוטיוב סך הכל. מדד זה חשוב במיוחד ליוטיוב – שכן ככל שגולש נשאר יותר זמן ביוטיוב סך הכל, כך הוא נחשף ליותר פרסומות ובשורה תחתונה מכניס לגוגל (יוטיוב) יותר כסף.

7. אופטימיזציה – כמו ב-SEO מסורתי, גם ביוטיוב אפשר לבצע אופטימיזציה – הוספת מלל, הגדרת כותרות ותיאור לסרטון ועוד, על מנת למקסם את החשיפה שלו עבור חיפושים מסוימים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אלו בגדול המדדים שידוע לנו שיכולים לחזק את הסרטון שלנו. יוטיוב “שומרת את הקלפים קרוב לחזה”, ולא חושפת יותר מדי פרטים, אך הראיות מוכיחות שהמדדים “עובדים”.

אגב – כבר הצטרפת לערוץ יוטיוב שלי?

הסרטונים החמים – עד כמה הם תורמים לנו?

הסרטונים החמים… מה? לא כולם מכירים, אך מדובר בנתיב המציג את הסרטונים שב־”טופ”.

לרוב, נמצאים שם שירים בעלי כמות שיתופים, תגובות ומספר צפיות אדירים.

אבל מה לנו ולשירים? איך הוא תורם לנו? ובכן, במידה ונהיה שם, אפילו ליום בודד, יירשם גידול של 25% בכמות הצפיות – וכמובן עלייה ברווח. המיקום שם נחשק ביותר: חלק מיוצרי התוכן הולכים רחוק, ואף מזייפים צפיות, תגובות ושיתופים כדי להיכנס לרשימה.

כל זה מידע נחמד והכל… אבל מה הלאה?

הדרכים העיקריות להרוויח כסף דרך יוטיוב

לא חסרות דרכים להרוויח כסף מיוטיוב. קדימה, נעבור ונגלה מהן:

1. תרומה לקהילה – ערוצי יוטיוב רבים לא משווקים או מוכרים מוצר ספציפי אחד, אלא שמים דגש על מתן ערך לקהילה לה הם מכוונים.

יש המון דרכים “לתת ערך”: תחרויות, אתגרים, יצירת תוכן מקורי שהקהל אוהב (ומראה זאת במדדים), סרטוני גיימינג מרשימים ועוד. ככל שרמת העוקבים גבוהה יותר, כך הביקוש לסרטונים וכמות הצפיות עולים. ואם לא משיווק/מכירת מוצר, מאין הם מרוויחים כסף? מהבעלים של יוטיוב, חברת גוגל – בתמורה לצפיות בפרסומות המשולבות בסרטונים ובמקומות נוספים. כאשר מגיעים לרף מסוים (כמה מאות שקלים בד"כ), גוגל ישלחו לכם צ'ק עד הבית.

2. “לדחוף” את המוצרים שלכם בטבעיות – דרך רלוונטית לחשבונות ותיקים בלבד.

במידה ואספתם קהל אשר מעריך אתכם במשך זמן רב, יש דרך להרוויח מכך. תוכלו לקדם מוצרים דיגטליים/פיזיים הקשורים אליכם, ולהמליץ עליהם לקהל. כך, תשיגו תוספת חביבה לרווחים. דוגמה מצוינת לשימוש בדרך זו ניתן למצוא בערוץ היוטיוב הפופולארי “טופ גיק”. קארין ונמרוד, בעלי הערוץ, פרסמו ספר לציבור לאחר מאמצים רבים. את הספר, הם קידמו בסרטונים שהעלו מפעם לפעם – ומכירותיו זינקו.

אם למשל, אתם טכנאי מחשבים ורוצים להציע שירות של תיקון מק, תיקון מקבוק וכדומה – רעיון טוב יהיה להעלות ליוטיוב מדריכים בנושא ולתת טיפים לאנשים בחינם – כך הם גם יעריכו את זה ועם הזמן יצטבר לכם קהל מעריצים נאמן שירצה גם לקנות ממכם את השירותים שלכם.

3. שיווק שותפים בווידאו – דרך נוספת ויעילה (גם היא מיועדת לערוצים ותיקים בלבד).

גם כאן, על מנת שכל העסק יעבוד כמו שצריך, כדאי שהקהל יעריך אתכם ואת התוכן. בניגוד לדרך הקודמת, כאן לא תקדמו מוצרים שלכם, אלא תפרסמו קישורי אפיליאייט למוצרים שונים מעלי אקספרס, אמזון, איביי וכו'. הודות לרכישות המרובות, תרוויחו עמלות נאות מהרכישות.

גם לדרך הזו ישנה דוגמה מצוינת: ערוץ בשם "קונים בסין", אשר לרוב מפרסם סרטוני “אנבוקסינג” (פתיחת קופסא), “מבצעים של הרגע” ועוד, מצרף גם הוא קישורי אפיליאייט לרכישת המוצר.

4. סדנאות \ מוצרים דיגיטליים \ פיזיים: שוב פעם, הדרך מכוונת לערוצים בעלי קהל צופים מבוסס. כאן, בניגוד לשתי הדרכים הקודמות, תצטרכו להשתמש בכישורי שיווק. יש לכם את זה? נסו להתחיל לשווק מוצרים דיגיטליים / פיזיים וסדנאות. חשוב שהסרטונים המקוריים יהיו איכותיים, ותמציתי ככל הניתן. בסופם, “זרקו” המלצה משכנעת על המוצר / סדנה שתרצו לקדם.

5. אפשרו מונטיזציה בסרטונים שלכםמוניטיזציה = לנצל נכס קיים על מנת לייצר ממנו יותר כסף. יש לכם ערוץ יוטיוב עם מספר עוקבים וסרטונים, זה בהחלט סוג של נכס דיגיטלי.

אז למי שלא יודע, ליוטיוב יש מען תוכנית שיווק שותפים פנימית, המאפשרת הצגת תוכן פרסומי מגוגל.

ומהן דרישות התוכנית? נכון לכתיבת שורות אלו: אישור מאומת של החשבון, ולפחות אלף עוקבים \ מנויים בערוץ.

לאחר שתסכימו להצטרף לתוכנית, מומלץ לשמור על פעילות גבוהה במיוחד בחודש הראשון.

6. הגדילו את תעבורת הסרטונים שלכם – על מנת להגדיל את העמלות שתקבלו מיוטיוב (על ידי העלאת התעבורה), תוכלו לפרסם קישורים בקבוצות איכותיות (לא ספאם!) בפייסבוק, למשל. בעזרת פרסומים אלו, תוכלו להגיע לעשרות או מאות צפיות נוספות.

שימו לב: פרסמו סרטונים מתאימים לקהל היעד בקבוצה. כשמפרסמים קישורים, וגם באופן כללי, חשוב שבאמת יהיה ערך בסרטון. אחרת, הצופים יזנחו את הערוץ, ולא יתעניינו בהעלאות עתידיות.

7. שיתופי פעולה – בערוצי יוטיוב מבוקשים, לא חסרות הזדמנויות לשיתופי פעולה וסקירות מוצרים של יצרניות מובילות. מרבית שיתופי הפעולה נעשים בתחום הטכנולוגיה. לכן, בדרך כלל, העניין רלוונטי יותר לערוצים טכנולוגיים.

8. קמפיין ביוטיוב – דרך נוספת לייצור תעבורה איכותית ביוטיוב. אנו מתבססים על משיכת גולשים מסרטונים אחרים, ואם יש לנו מזל, מסרטונים של המתחרים.

איך עושים זאת?

מדובר בתהליך פשוט.

ראשית, ניכנס לערוץ שלכם, לאחר מכן ל־"סרטונים", קליק ימני על הסרטון שנרצה לקדם, ולאחר נלחץ על "קידום":

בחירת סרטונים לקידום ביוטיוב

לאחר מכן, יופיע עמוד הסבר הקשור לגוגל ADS ויוטיוב. משהו כזה:

פרסום ביוטיוב דרך גוגל

לחצו על כפתור ה־"Get Started" – ומכאן פעלו לפי השלבים.

החיסרון? לא מדובר בקידום אתרים, ובניגוד לגוגל, את יוטיוב יותר קשה לתחמן.

כתוצאה מכך, העיקרון פשוט: עבדו קשה, ותתוגמלו בהתאם (קלישאתי, אך נכון). במילים אחרות, לא פשוט להצליח גם כך. המפתח להצלחתכם טמון בעיקר ברמת העניין שהתוכן שלכם מייצר.

אילו דרכים להרוויח מציעים יוטיוב ליוצרי התוכן?

גוגל פירטה כמו שצריך על הדרכים השונות. נראה מהן:

הכנסות מפרסום

תוכלו לפרסם את הסרטונים ו/או המוצרים שלכם ברשת הפרסום של יוטיוב.

פורמטי הפרסום המוצעים:

רשת המדיה: מודעות ברשת המדיה, אשר לרוב מוצגת בצד הימני של העמוד. לעיתים, המודעות מוצגות גם מתחת לסרטונים. התמיכה בפורמט תקפה לגולשים מהמחשב בלבד.

שכבות: פרסום במודעות המוצגות מתחת לסרטונים.

פרסומת Skip: פרסומות המתלוות לסרטונים, מן הסתם. ניתן לדלג על הסרטונים לאחר 5 שניות, ולכן חשוב מאוד שתהיו מעניינים. לרוב, הפרסומות מוצגות לפני תחילת הסרטון – יתרון עבורכם (קשה יותר לעצור באמצע).

פרסומת Not Skip: כמה פעמים ציפיתם בסרטון ביוטיוב, ונתקלתם בפרסומת שלא ניתנת לדילוג? כנראה שלא מעט. למעשה, מדובר בפרסומת שכל ייעודה הוא “להכריח” את הגולש להקשיב למסר שלכם. פרסומות כאלו ניתן להציג בכל נקודת זמן בסרטון. ולרוב, אין להן הגבלת זמן ממשית – אורכן הממוצע הוא בין 20-30 שניות. מסיבות ברורות, לא מדובר בפרסומות המועדפות על הגולשים.

פרסומת באמפר: מדובר בפרסומות שלא ניתן לדלג עליהן. בניגוד לפרסומות Not Skip, אורכן הוא עד 6 שניות. במילים אחרות: הצופים בידיים שלנו ל־6 שניות, עלינו להיות תמציתיים ומשכנעים. לרוב, לא מדובר בשיטה יעילה כל כך.

כרטיסיה ממומנת: מעין פרסומת בצורת כרטיס, אשר לרוב משמשת לפרסום מוצרים ו/או שירותים. גודלה תלוי בסוג המכשיר.

ועוד דרך (טיפה שונה):

YouTube Premium – לדברי יוטיוב, יהיה ניתן להציג את הסרטונים שלנו ביוטיוב פרימיום.

ומה זה יוטיוב פרימיום? טוב, זוהי גרסה נטולת פרסומות של יוטיוב (אני משתמש בזה וזה מעולה).

כמו כן, ישנה אופציה להורדת סרטונים דרכה. וכאן אתם נכנסים לתמונה: תוכלו להציג את הסרטונים ברשת יוטיוב פרימיום, ללא תשלום. ועל הדרך, תרוויחו כסף, למה לא? יוטיוב מתחשבת בעיקר בכמות הצפיות ממנויים.

כל הפורמטים הללו יוכלו לתמוך בערוץ שלכם, ולהעלות את הרווחים. על מנת להרוויח, תצטרכו, מן הסתם, להפעיל את תכנית השותפים של יוטיוב.

הגדילו את הקהל

כל יוטיובר מנוסה מודע לכך: המטרה היא להגדיל את הקהל הנתון, ולא להתפזר לקהלים נוספים.
אפשר לפנות לקהלים אחרים, אך לפני כן, עלינו למצות את מלוא הפוטנציאל של הקהל הנוכחי. המטרה שלנו היא להגדיל את המספרים, כמה שיותר מהר. איך נעשה את זה?

  1. אופטימיזציה לסרטונים: רוצים להופיע בתוצאות הראשונות? אופטימיזציה. העסק מתחלק לשני דברים שיש לשים עליהם דגש: הראשון הוא מילות המפתח בתיאור הסרטון, והשני הוא ההאשטג. אם “ננצל” אותם לטובתנו, נוכל להגיע ליותר צופים. בנוסף לכך, על מנת להתקדם בתוצאות, על הסרטון שלנו להיות ענייני ואיכותי. יוטיוב מסיקה זאת מהמדדים הרלוונטיים, ומתחשבת גם בזה בתוצאות החיפוש.
    מידע פרקטי ודוגמאות תוכלו למצוא בסרטון שלי על קידום סרטונים ביוטיוב:

  2. שימוש בהאשטג: דרך נוספת להתברג למעלה תוצאות החיפוש, היא שימוש נכון בהאשטג. ככל שנשים יותר האשטגים בסרטונים, כך נגיע לקהל יעד גדול יותר, ובסופו של דבר, נגדיל את הרווח.
  3. שימוש נכון במילות מפתח בתיאור הסרטון: שילוב מילות מפתח טבעיות בתיאור הסרטון הוא הדרך להצלחה. רצוי שהתיאור יסכם את הסרטון, ובסיכום יכללו מילות מפתח (עד 3, לכל היותר). חוק ברזל: אל תתפתו! אסור לדחוף מילות מפתח באופן אגרסיבי.
  4. כותרת מסקרנת: שימוש בכותרת שתסקרן את הגולשים תגדיל את קהל הצופים. כותרות מוכרות ומשעממות פשוט לא יעבדו. אנשים מחפשים פתרונות, תכל'ס. ואם נחשוב על כך מנקודת המבט של הצופה, ונוסיף עניין לכותרת – נגיע לכמה שיותר צופים.
  5. תמונה ייחודית: תמונה ייחודית לסרטון – אולי הפרמטר החשוב מכולם. למה חשוב? ובכן, לעיתים הסרטונים שלנו מוצגים לקהלים חדשים תחת הסרטונים הדומים. כאן, תמונה מעניינת היא העיקר. לכן, השקיעו בתמונות ייחודית – אל תתפשרו על תמונות ברירת מחדל מיוטיוב (!).

לסיכום

במאמר זה, עסקנו במגוון הדרכים “לעשות כסף” מיוטיוב. ובשורה התחתונה: אפשר בהחלט לעשות כסף מיוטיוב, ולא מעט! כן, הצגנו בפניכם מדדים שחשוב להתייחס אליהם, אך הכל תלוי בתשוקה וברמת ההשקעה שלכם, בסופו של דבר. המשיכו ליצור סרטונים איכותיים בתדירות גבוהה – בדיוק כך מצליחים.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו