ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

5 עקרונות לטייטל שיווקי מנצח

לפני הכל – מה זה טייטל ולמה צריך אותו?

תגית טייטל (Meta Title) היא אלמנט בקוד של דף אינטרנט שמגדיר את הכותרת של הדף.

כותרת זו תופיע על הלשונית של דף האינטרנט בדפדפן וגם בSnippet- של תוצאת החיפוש (בצבע כחול). הטייטל מיועד לתיאור תמציתי של מה שיש בדף שאליו תוצאת החיפוש מובילה.

ככה זה נראה בתוצאות:

סניפט של האתר שלי
מתחת לטייטל יופיע בתוצאת החיפוש קטע טקסט שאינו מודגש. קטע זה נקרא תגית התיאור (Meta Description). זו נועדה לתאר (קצת) יותר בהרחבה את התוכן שבדף. על חשיבותה כתבתי במאמר אחר. היום נתמקד בניסוח טייטל שיווקי קולע ואפקטיבי.

איך מנסים מטא טייל מנצח

בשלב זה אולי אתם שואלים את עצמכם – עד כמה טייטלים חשובים בימינו וכמה משקל יש לזה ב-SEO?

אני יכול להגיד שמנסיוני – טייטלים הם עדיין בהחלט חשובים, במיוחד בעברית וגוגל ישראל – כאן לגוגל יש הבנה יותר מוגבלת של השפה וצריך יותר "להאכיל אותו בכפית" ולהכניס מונחים ספציפיים לטייטלים כדי להגביר את מדד הרלוונטיות של העמוד. בנוסף, יצא לי לא מעט פעמים לשנות את הטייטל ולראות מיד עלייה ניכרת בתנועה ובדרוג – וכן גם בהמרות.

כיצד טייטל יכול לשפר את קידום האתר?

אני רוצה להסביר לכם היום איך תוכלו באמצעות ניסוח טייטל קולע ואפקטיבי של להעלות את התנועה לאתר שלכם, את הדרוג שלכם במונעי החיפוש ואת מספר ההמרות שלכם.

הטייטל זה בעצם הדבר הראשון שהגולשים רואים בתוצאות מנוע החיפוש. זו פיסת המידע הראשונית, המייצגת, שיש לה משקל מכובד בשיקול האם גולש יקליק על התוצאה שלכם או תוצאה אחרת.

כשהתכלית של דף האינטרנט שלכם היא שיווקית, ניסוח קולע ואפקטיבי של הטייטל נעשה הרבה יותר קריטי להשגת המרות. טייטל איכותי וקולע יכול להשפיע בצורה ניכרת על שיעור הלחיצה CTR (Click Through Rate) שלכם. זה בעצם מספר הפעמים שהגולשים מקליקים על תוצאת החיפוש שלכם מתוך מספר הפעמים שהיא מופיעה.

בסרץ קונסול של גוגל ישנו דוח שלם (וסופר חשוב) המתעסק בחשיפות, CTR ונתונים נוספים על ביטויים עבורם האתר שלכם נחשף בגוגל.

לשיעור לחיצה גבוה יש השפעה חיובית על הדרוג שלכם במנוע החיפוש. בנוסף, זה יכול להוזיל את העלויות של קידום ממומן PPC (Pay Per Click). שעור לחיצה גבוה בעצם אומר למנוע החיפוש באיזו מידה הגולשים נוטים לבחור את תוצאה שלכם מתוך מבחר תוצאות החיפוש המוצגות.

מן הסתם, כשיותר גולשים בוחרים בתוצאה שלכם במנוע החיפוש, נוצרת יותר תנועה לאתר. אם האתר אכן "מספק את הסחורה" שמובטחת בטייטל, זה בהחלט יגרום ליותר המרות ויעלה את הדרוג שלכם בתוצאות החיפוש.

הגברת התנועה כתוצאה מעלייה בשיעור הלחיצה מעלה את הדרוג שלכם במנוע החיפוש – כך שהתועלת שלכם כפולה.

אציג בפניכם רשימה של טיפים שיעזרו לכם לנסח טייטל אפקטיבי יותר. אבל חשוב לומר שאין כמו ניסוי וטעייה. לא כל הטיפים שאציג כאן רלוונטיים לכל סוגי של הטייטלים. אני ממליץ לכם לנסות דברים שונים ולבדוק את השפעתם על התנועה וההמרות שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יותר מכל, אני רוצה לתת לכם עצה של בעל נסיון – קיימו את מה שאתה מבטיחים!

בשוק האינטרנטי הסופר-תחרותי של היום, שבו כל יתרון הכי קטן יכול להשפיע בסדרי גודל חסרי תקדים על ההכנסות שלנו, רבים מאתנו נוטים לאפשר לתחושת הדוחק שיוצרת התחרות לגרום לנו לאבד את התמונה הגדולה (ובמידה מסוימת גם את היושרה המקצועית). כולנו רוצים יותר תנועה, יותר המרות ויותר ביזנס, אז אנחנו נוטים להתנהג ממש כמו בשוק ופשוט לצעוק יותר בקול מהמתחרים שלנו.

זה אמנם נכון שטייטל יותר מושך יביא יותר כניסות, אבל ימי הקליק-בייט ("פיתיון הקליק" Clickbait) כבר מאחורינו. טייטל מוצלח לא ייתן לכם הרבה בלי דף נחיתה או אתר מוצלחים.

אם הגולשים שבחרו בכם יימצאו אתר או דף נחיתה שלא "מספק את הסחורה" המוצעת בטייטל, הם יעזבו באותה מהירות שבה הם נכנסו ושעור הנטישה (Bounce Rate) שלכם יעלה. זה ייתן למנוע החיפוש אינדיקציה שהדף או האתר שלכם לא נותנים מענה איכותי לשאלת החיפוש של הגולשים והדרוג שלכם יפגע.

כמו שהסברתי במאמרים קודמים, האתר שלכם צריך לתת ערך לגולשים בצורת תוכן שרלוונטי לשאלות החיפוש שלהם, שיעניין אותם ויניע אותם לפעולה – בין אם זה השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, רכישת מוצרים ושירותים, או אפילו הישארות ממושכת לצורך קריאה עיונית של התכנים הכתובים בתוספת לייק, תגובה, או שיתוף.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנסח טייטל שיווקי אפקטיבי וקולע שיהיה ברור למנוע החיפוש ובעיקר לגולשים:

1. השתמשו במספרים

מספרים נוטים להתבלט בעיני הגולשים.

הם גם מעבירים את המסר שלכם באופן ברור, ספציפי וחד משמעי. לדוגמא: "איך לחסוך 25% על ביטוח הרכב" או "4 סימנים לכך שאתם לא שותים מספיק מים".

לשימוש במספרים יש יתרון קוגניטיבי שמשפיע על תשומת הלב של הגולשים.

למוח האנושי יש נטייה להתמקד במושאים שהם בולטים, ברורים וחד משמעיים. כשהגולשים סוקרים בעיניהם את רשימת תוצאות החיפוש, הם לא קוראים בעיון כל תוצאה ותוצאה. העין סוקרת את המסך ונוטה לשים לב יותר למספרים, מכיוון שהם מתבלטים בין שאר הביטויים הארוכים יותר שמורכבים ממילים ואותיות.

שימו לב שהמספרים שבהם אתם משתמשים משקפים את התוכן שבאתר. אל תשתמשו בסתם רצף של מספרים אקראיים שיבלטו לעיני הגולשים. מה שכתוב בטייטל צריך להתאים לתוכן האתר ולהיות רלוונטי לשאלת החיפוש כדי שבכלל יופיע כתוצאה במנוע החיפוש.

אם, לדוגמא, הגולשים יכנסו לאתר בציפייה למצוא "הנחה של 50%" על מוצר מסוים או מידע חיוני על "7 דברים שצריך לדעת לפני שקונים רכב יד שנייה" ולא ימצאו את מה שהבטחתם, הם יתאכזבו, יזכרו לכם את זה וכנראה גם ינטשו את האתר די מהר.

2. אורך הביטוי

בעיות נפוצות הן בשני הכיוונים – טייטלים ארוכים מדי וקצרים די.

מצד אחד, ביטוי כמו "מכנסיים" הוא פשוט קצר וכללי מדי. מנוע החיפוש לא יכול לדעת במה בדיוק מדובר – אם זה מכנסיים למכירה, שרותי תפירה או בלוג אופנה. מצד שני, ביטוי כמו "מכנסי חאקי בצבע אפור מבד נושם עם 6 כיסים ורוכסן כפתורים במחיר מבצע" הוא ארוך מדי וצפוף מדי במילות מפתח. גם כאן מנוע החיפוש יתקשה להכריע אם האתר מתמקד במכנסיים, בסוגי בדים, או בחנות מסוימת, לצורך העניין.

לרב ביטוים ארוכים הם יותר בעייתיים מביטוים קצרים. עדיף לכם להשתמש בביטוים קצרים, אך דאגו לכך שיתארו באופן ברור וספציפי מספיק את התוכן שבאתר.

לפני ההנחיות של גוגל, האורך המומלץ לטייטל הוא באזור ה60-65 תווים.

כיום זה גם נמדד בפיקסלים – כך למשל במובייל דווקא יוצגו לרוב טייטלים ארוכים יותר, בעוד שבתוצאות דסקטופ הם עשויים להיחתך ולהראות פחות טוב.

כשאתם מקצרים את הטייטל שלכם, שימו לב למילות המפתח שאתם רוצים שיכלול. כאן מומלץ לחזור למחקר מילות המפתח ולבדוק באיזה מילים וביטויים הגולשים שלכם משתמשים כדי לחפש אתכם. השתמשו בביטויים העיקריים ואל תנסו לכלול את כולם.

אני ממליץ בחום גם להיעזר ב-Search Console של גוגל, אותו הזכרתי מקודם, ולבצע אופטימיזציה לטייטלים והדיסקריפשנים שלכם מדי פעם – על בסיס נתוני אמת (איך גולשים נחשפים לעמודים שלכם, אילו ביטויים מביאים יותר קליקים וכו'). עשיתי סרטון בנושא שיעזור לכם להבין יותר:

הנטייה של מקדמי אתרים מתחילים או חובבנים היא "לנצל את ההזדמנות" ולהכניס לטייטל (וגם לתגית התיאור) רשימת מכולת של מילות מפתח. הימנעו מכך. הטייטל צריך להיות מנוסח באופן תמציתי, ענייני ומזמין. בכל מקרה, אין שם מספיק מקום כדי להכניס את כל מילות המפתח שלכם.

3. השתמשו במילות מפתח, מילים נרדפות ווריאציות

גם אם אתם מנסים לקדם מילות מפתח או ביטויים מסוימים, ייתכן שהמבקרים באתר שלכם מוצאים אתכם דרך מילות חיפוש אחרות שלא חשבתם עליהם. כדי לגלות באיזה ביטויים גולשים משתמשים בשאלת החיפוש כדי למצוא אתכם, תוכלו להשתמש ב-Google Search Console.

שלבו בטייטל את הביטויים שבאמצעותם הגולשים לרב מוצאים אתכם. יש אפקט מיוחד להתאמה מלאה בין שאלת החיפוש שהגולשים הקלידו למה שכתוב טייטל שלכם. זה נותן לגולשים תחושה שהתוצאה שמופיעה בפניהם "קולעת בול" לצורך שלהם. זה בהחלט יגביר את שיעור הלחיצה שלכם.

לכל מילת מפתח או ביטוי שאתם רוצים לקדם יש כמובן וריאציות. קחו אותם בחשבון והשתמשו בהם בניסוח הטייטל. אם, לדוגמא, אתם מנסים לקדם ביטוי כמו "שירותי אינסטלציה", ייתכן שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם  משתמשים גם בביטויים כמו "שרברב" או "אינסטלטור".

לצורך הדוגמא, אם נשתמש בטיפה יצירתיות נוכל לנסח משהו כמו "שרברב אמין – שירותי אינסטלציה איכותיים – קבלו הצעת מחיר בחינם". הטייטל מכיל 3 ביטויי מפתח שונים, כולל פחות מ-60 תווים ומזמין את הגולש ליצור קשר. אגב – אם אתם בעניין, יש לי מדריך שלם לקידום בעלי מקצוע.

זה מה שמביא אותי לעקרון נוסף וחושב מאד בניסוח טייטל שיווקי אפקטיבי – קריאה לפעולה. עוד על כתיבה שיווקית.

4. קראו לפעולה!

קריאות לפעולה לרב אינן מופיעות ברשימת מילות המפתח שאתם מנסים לקדם, אבל הן בהחלט שימושיות לניסוח הטייטל. אין לגולשים צורך להקליד אותן בשאלת החיפוש, אך הן יתנו להם אינדיקציה שכניסה לאתר שלכם תקרב אותם לפתרון שהם בעצם מחפשים.

קריאות לפעולה יכולות גם לידע את הגולש על ערך מוסף שאתם מציעים ולגרום לכם להתבלט בין שאר תוצאות החיפוש. אם תשתמשו, לדוגמא, ביטויים כמו "הורד את המדריך המלא בחינם" או "קבל הצעת מחיר בחינם", הגולשים יוכלו להבין שכדאי להם להיכנס לאתר שלכם כי שם הם ימצאו במהירות את מה שהם מחפשים או יקבלו ערך כלשהו שעשוי להיות רלוונטי לצרכים שלהם.

5. שאלו שאלות

שאלות הן מאד שימושיות לניסוח הטייטל קולע ואפקטיבי. אחת ממילות המפתח שאתם מקדמים יכולה להיות, לדוגמא, "קידום אתרים". אך באמצעות ביטויים כמו "מה זה קידום אתרים?" או "איך מקדמים אתר?" אתם עשויים לעורר סקרנות ועניין בקרב הגולשים.

חשוב מכך, ניסוח הטייטל בצורת שאלה שזהה, דומה או קשורה לשאלת החיפוש שהקליד הגולש נותן לו תחושה שעל ידי הקלקה על תוצאת החיפוש הזו הוא ימצא תשובה עניינית וממוקדת לשאלתו. זה פשוט ניסוח יותר ממוקד וספציפי מכותרת כללית כמו "קידום אתרים".

בנוסף, על ידי ניסוח הטייטל בצורת שאלה תהיה לכם הזדמנות לזכות בייצוג בסעיף התוצאות הממוסגר "אנשים גם שאלו על", מה שיכול להגביר את תנועה לאתר שלכם באופן ניכר.

אז מה עושים עם זה?

הרשימה שהצגתי לפניכם היא כמובן ראשונית וכללית.

היא נועדה לחסוך לכם "טעויות של מתחילים". כמו שציינתי קודם לכן, על מנת לנסח את הטייטל הקולע האפקטיבי ביותר עבורכם, מומלץ שתשתמשו בתהליך של ניסוי וטעייה, תפתחו מחדש את מחקר מילות המפתח שלכם ותבחנו מחדש את התוכן שבאתר.

כדי למצוא את הניסוחים הכי מתאימים, שימו את עצמם בנעלי הקהל היעד שלכם. נסו להבין מה הם מחפשים ולאילו צרכים אתם יכולים להציע מענה.

ניסוח קולע של טייטל בהחלט יביא לאתר שלכם יותר תנועה. נהוג לחשוב שיותר תנועה מתרגמת באופן אוטומטי ליותר המרות. האמת היא, שאם ניסחתם טייטל מוצלח, כדי שהתנועה הנוספת אכן תביא לכם יותר המרות, הטייטל חייב לשקף את התוכן באתר. גם אם יש לכם את הטייטל הכי מדהים בעולם, אבל האתר שאליו הוא מוביל לא באמת עונה על צרכי הגולשים, אז כן – התנועה לאתר ושיעור הלחיצה שלכם אכן יעלו – אך שיעור הנטישה יעלה יחד אתו. בסופו של דבר, זה יפגע בדרוג שלכם וכמובן גם בהמרות.

כדי למקסם את התנועה הנוספת שטייטל איכותי יביא לכם, שמרו על אחדות והתאמה בין התוכן שבאתר לבין הטייטל שהיא כותרתו. בהצלחה!     

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן