יוטיוב שורטס – המדריך המלא לעבודה עם Youtube Shorts

אחרי טיקטוק ואינסטגרם, מגיע תורה של גוגל.

בעולם עם אינספור גירויים כמו שלנו, קשה מאוד להתחרות על תשומת ליבו של משתמש הקצה.

הוסיפו לזה את העבודה שבמקרים רבים, משתמש הקצה שייך לדור צעיר, כזה שגדל עם סמארטפון ביד, יודע לזהות בקלות מסרים שיווקים ולדלג מעליהם, שאין לו זמן וסבלנות להתעכב על מידע אם הוא לא קצר, מהיר ומיידי – והנה לכם מתכון מנצח לתוהו ובוהו אינטלקטואלי.

אז אנחנו נמצאים כאן, בפוסט הזה, לא כדי לנצח את התופעה, אלא בעיקר כדי לזרום איתה ולרתום אותה לטובתנו.

בפוסט הזה אדבר קצת על שירות YouTube Shorts של יוטיוב, אנסה לעמוד על המאפיינים הייחודיים של השירות הזה, ואסביר אילו יתרונות הוא יכול לייצר לבעלי עסקים שמעוניינים לקדם את התכנים שלהם באמצעותו.

בואו נתחיל.

יוטיוב שורטס - Youtube Shorts

מהו שירות YouTube Shorts?

שירות YouTube Shorts, או יוטיוב שורטס אם אנחנו מתעקשים להיצמד לתעתיק העברי, הוא שירות מבית יוטיוב של גוגל, שתכליתו יצירה, ניהול והצגה של סרטונים קצרים.

בדומה לטיקטוק, השירות הסיני שממוקד בסרטונים קצרים, ו – Reels של אינסטגרם, גם שורטס של יוטיוב הוא עולם תוכן שלם שעיקרו יצירה, שיתוף וצפיה בסרטונים שאורכם קצר למדי.

אני מסביר עוד על יוטיוב שורטס בסרטון הבא:

מה הרעיון?

ובכן, הרעיון של יוטיוב שורטס היה להשיק שירות מעונב פחות מערוץ היוטיוב הרשמי של העסק ומבחינה עסקית – לתת קונטרה לעלייתן המטאורית של פלטפורמות כמו טיקטוק אינסטגרם וגם רילס מבית פייסבוק ואינסטגרם.

אם בערוץ הרשמי בדרך כלל נוטים עסקים להשקיע לא מעט משאבים בייצור תכנים מבוססי וידאו בצורה איכותית, שלמה ומקצועית, הרי שבשורטס העניין הוא אחר:

  • שמירה על אותנטיות
  • על ייצור תוכן שהוא הרבה יותר אמיתי
  • ללא מסכות
  • בלי שיפורים מקצועיים מלאכותיים (למעט, כמובן הפונקציות שמציע השירות – עוד נגיע לזה)
  • ובעיקרון הרבה יותר קרוב לקהל היעד, הרבה פחות מתנשא, והרבה פחות מרוחק.

מאפיינים ייחודיים של יוטיוב שורטס

בואו נדבר על כמה מן המאפיינים הייחודיים של יוטיוב שורטס והסרטונים המוטמעים בשירות:

✔️ אורך – סרטונים ביוטיוב שורטס הם באורך של עד 60 שניות (ברירת המחדל היא צילום סרטון של 15 שניות, אבל קיימת אופציה להגדיל את אורך הסרטון בהגדרות. שוב, עם קצת סבלנות, נגיע גם לזה).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

✔️ זווית הצילום – בעוד שבדרך כלל ערוץ היוטיוב הרשמי של העסק יכיל סרטונים מקצועיים שצולמו על ידי צוות מקצועי, ולרוחב, הרי שיוטיוב שורטס הם סרטונים המצולמים לאורך.

✔️ ציוד – בעוד שבערוץ היוטיוב הרשמי נהוג להעלות סרטונים שצולמו באמצעות מצלמות משוכללות ומקצועיות, הרי ששורטס מצולמים לרוב באמצעות הטלפון הנייד, דרך ממשק אפליקציית יוטיוב.

✔️ מיקום באפליקציה או בווב – איפה תוכלו למצוא סרטוני יוטיוב שורטס? סרטוני שורטס תוכלו למצוא בשירות יוטיוב, באמצעות גישה לחוצץ השורטס.

הם מופרדים מיתר הסרטונים על מנת שתוכלו לזהות כי מדובר בסרטונים הקצרים בעלי המאפיינים הייחודיים.

לפני שנמשיך אם אתם לא סגורים על איך לפתוח ערוץ יוטיוב, הנה מדריך זריז שיעזור לכם 👇:

איך מייצרים סרטון בשירות יוטיוב שורטס?

אז איך מעלים סרטון יוטיוב שורטס?

חשוב לדעת: יצירת סרטון יוטיוב שורטס מתבצעת באמצעות המכשיר הנייד, דרך אפליקציית יוטיוב עצמה.

  1. היכנסו לאפליקציה, וחפשו את לחצן הפלוס להוספה של תוכן.
  2. בחרו בפורמט הרצוי (במקרה שלנו בחרו באופציה Create a Short).
  3. כעת יפתח עבורכם מסך שבו פועלת המצלמה.

נעבור על לחצני הפעולה שיאפשרו לכם פונקציונליות מגוונת ביצירת התוכן:
הכפתור האדום העגול הוא הכפתור שבעזרתו תוכלו להתחיל את צילום הסרטון. יש לכם שתי אפשרויות במקרה שלנו:
א. אפשרות ראשונה היא לחיצה קצרה להתחלת ההקלטה ולחיצה קצרה נוספת לסיום שלה.
ב. אפשרות שניה היא לחיצה ממושכת שתלווה את ההקלטה כל עוד לא עזבתם את האצבע מן הכפתור האדום העגול.

בצד ימין של המסך יוצג לכם סרגל כלים. הנה הפונקציות העיקריות שהוא יאפשר לכם:

א. שינוי מצב המצלמה מצילום רגיל לצילום סלפי ולהפך.
ב. הגדרת קצב הצילום (יש כאן חמישה מצבים – 0.3X, 0.5X, 1X, 2X, 3X) – מה שיאפשר לכם לצלם סרטונים בהילוך איטי או מהיר כרצונכם.

תוכלו לעשות שימוש בטיימר על מנת לקבוע כמה שניות יעברו עד לתחילת הצילום, ובתוך כמה שניות יפסק הצילום מעצמו. הפונקציה הזאת טובה במיוחד אם אתם מעוניינים להשעין את הטלפון על סטיק ולצלם כשאתם לא אוחזים במכשיר.

פונקציה נוספת שעומדת לרשותכם היא קבלת רקע ירוק, Green Screen, מה שיאפשר לכם לאחר מכן עריכה פשוטה וקלה יותר של האובייקטים ברקע.

כפתור נוסף בסרגל הכלים יאפשר לכם להטמיע פילטרים שונים. פילטרים מוכרים לנו מעוד אפליקציות וידאו, והם מוסיפים אמירה ייחודית לתוצר שלנו.

תוכלו באמצעות כפתור הפלאש להחליט האם לעשות שימוש בפלאש או לכבות אותו.

בחלק העליון של המסך שמורה לכם האופציה להוסיף סאונד לסרטון. כאן מוצעת לכם ספרית אודיו עשירה של תוכן, וגם את האפשרות לעשות שימוש בסרטונים ששמרתם לעצמכם.

אגב, במהלך השימוש בשירות כצרכנים, תוכלו לחפש קטעי וידאו שצולמו כאשר ברקע סאונד ספציפי.

פונקציה אחרונה שמציע לכם המסך בנייד עבור שירות יוטיוב שורטס, הוא היכולת לבחור בין מגבלת צילום של עד 15 שניות (כאמור, ברירת המחדל), ובין צילום סרטון ארוך יותר, של עד 60 שניות.

יוטיוב שורטס כפלטפורמה

יוטיוב, כפי שציינתי קודם לכן, הוא כמובן לא השירות היחיד שמציע סרטונים קצרים כשירות.

קדמו לשירות הזה טיקטוק ואינסטגרם רילס, שגם הם בתורם לקחו השראה מכמה וכמה שירותים אחרים.

נדמה שהרעיון המרכזי הוא פחות הפונקציונליות, כל אפליקיה מציה סט דומה למדי של פונקציות, אלא הקהילה שנבנית סביב הפלטפורמה.

בטיקטוק, למשל, נבנו אתגרים וחיקויים, מה שאפשר לסרטונים אנונימיים למדי, להפוך לסרטונים ויראליים, בגלל החיקויים הרבים שנוצרו למקור.

כאן הניסיון של יוטיוב, הוא להציע פלטפורמה שיכולה למנף את מאגר הוידאו והסאונד העצום שיוטיוב יושבת עליו, ושיכול לאפשר למשתמשים ליצור תכנים על בסיס תכנים קיימים ברשת.

למה כדאי לכם להטמיע YouTube Shorts בעסק?

אם הבנתם, פחות או יותר, מה כל הרעש הזה סביב שירות Youtube Shorts, ודאי תירצו לדעת למה כדאי יהיה לכם להתאמץ (או שלא ממש להתאמץ, אלא להטמיע בנונשלנט) כדי לגרום ליוטיוב שורטס לעבור עבורכם גם במסגרת העסק.

אז הנה כמה יתרונות ברורים שתוכלו למנף לטובתכם:

✔️ עלות נמוכה – יוטיוב שורטס היא פלטפורמה שעבור יצירת תוכן בה לא תזדקקו לתקציבי ענק או לציוד משוכלל. כל מה שנדרש לכם זה רעיון מגניב ואת המכשיר הנייד שלכם ביד.

✔️ אותנטיות – YouTube Shorts חושפת את הפנים האמיתיים שלכם (פן זה זכר, ולכן פנים הם אמיתיים). לא עוד סרטונים מהוקצעים שהושקעו בהם תקציבי עתק, אנשי מקצוע מעולים וציוד משוכלל. במקום זאת, דווקא סרטונים שנערכים עם המון רגש, אותנטיות ומחשבה על הלקוח שבקצה.

✔️ גיוון – יוטיוב שורטס יכולה להיות פלטפורמה משלימה לאסטרטגיית התוכן מבוסס הוידאו שלכם, ולצקת עוד עולם תוכן שתוכלו לקדם.

✔️ קיבולת – יצירת סרטוני Shorts באמצעות אפליקציית יוטיוב בנייד היא קלה ופשוטה, ולא מצריכה היערכות מאוד מורכבת. זאת הסיבה שתוכלו לייצר כמות גדולה מאוד של תכנים בפלטפורמה הזאת, ולדאוג שאתם מכסים היטב את התחום שלכם וממצבים את עצמכם כמומחים.

✔️ להישאר בתודעה – יוטיוב שורטס עוזרת לכם לפרסם תכנים בתדירות גדולה ולהישאר בתודעה של הלקוחות שלכם.

✔️ לנצל תוכן קיים – ניתן, ואף יוטיוב בעצמם מעודדים את זה – לקחת קטעים מתוכן קיים שלכם ופשוט לפרסם אותם מחדש בתור Youtube Shorts ולקבל עוד חשיפה עבור תוכן שכבר יש לכם (ועל הדרך גם לפרסם את זה בפלטפורמות אחרות.

לסיכום

בדומה לטיקטוק ואינסטגרם, גם גוגל נכנסת למגרש של סרטוני הוידאו הקצרים, אולי מתוך ההבנה שלדור הצעיר פחות חשוב להעמיק בתכנים ארוכים ומייגעים, והוא מחפש פתרונות אטראקטיביים לצריכת תוכן באופן מהנה, איכותי ונגיש.

עוד מדריכים על יוטיוב:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו