למה כולם היום מוכרים קישורים ועד כמה זה באמת אפקטיבי?

אם יצא לכם להתעסק בכל מה שקשור לבניית קישורים כבעלי אתרים או כמי שמספק שירותי קידום אתרים בגוגל לאחרים, בוודאי שמתם לב שבשנים האחרונות ישנו שיווק אגרסיבי מאוד של הצעות לרכישת קישורים או מאמרים מאתרים "באיכות הגבוהה ביותר".

אז מה השתנה מאותם הזמנים בהם כולם רק רצו להחליף קישורים? למה היום ההחלפות האלו כבר פחות עובדות והאם שווה לשלם על קישורים באופן ישיר?

למה כולם היום מוכרים קישורים?

החלפות קישורים

כדי להבין למה החלפות קישורים כבר פחות עובדות היום להתחיל מהסוף: אתר אינטרנט זה משהו שצריך כל הזמן להחזיק ולטפח, ולא בהכרח לצרכי SEO (למרות שזה עדיין חלק מרכזי מהעניין).

לדוגמה, להוסיף לו תוכן כדי שייראה רענן, לעדכן את העיצוב שלו, לדאוג שהוא יראה טוב על טלפונים סלולריים ולאבטח אותו.

הרבה פעמים לשפץ אתרים קיימים לוקח הרבה יותר זמן (וגם משאבים) מאשר להקים אתרים חדשים. עכשיו חשבו על חברה שיש לה עשרות אתרים כאלו והיא צריכה לטפל בכולם. מדובר כאן בהמון זמן והמון כסף.

אז מה עושים עם האתרים האלו? זורקים אותם לפח? לא בהכרח, עדיין אפשר להשתמש בהם להחלפות קישורים פשוטות. ותתפלאו כמה אנשים עדיין מעוניינים בסחורה הזו.

יש אנשים שעושים את זה רק כדי להראות ללקוחות שלהם שהם עשו משהו, אבל יש גם כאלו שבאמת חושבים שהאתרים האלו עדיין תורמים משהו. והאמת היא שאם מדובר באתר שרק עכשיו התחילו לקדם, קישורים כאלו לא בהכרח יזיקו לו (אלא אם כן מדובר ברשת אתרים שגוגל שם עליה את העין).

חסרון נוסף של החלפת קישורים הוא תופעה של "מחיקת קישורים". כלומר, מישהו מוחק את הקישור שהוא הפנה לאתר שלכם במסגרת ההחלפה, אם כי לפעמיים מדובר באתרים שנמחקו ולא משהו שנעשה בכוונה תחילה. מהסיבה הזו רצוי להשתמש במערכת שיכולה להתריע על קישורים שנמחקו כמו למשל highver.

אבל כמובן שאסור להכליל: יש גם הזדמנויות מצוינות למי שמוכן להשקיע זמן ושיטות דומות, אבל לא זהות כמו למשל פרסום מאמרים אורחים אצל אתרי לקוחות של חברות SEO אחרות, מה שלרוב גם לא עולה כסף.

החלפת קישורים – שיטה יעילה או בזבוז זמן? הנה מה שאני חושב בנושא

רכישת קישורים

אם אנחנו מדברים על רכישת קישורים, אנחנו באופן טבעי כבר עוברים ל"ליגה אחרת. קישור שנמכר במסגרת עסקה בדרך כלל מתחיל מכמה מאות שקלים, ורוב החברות לא יסכימו למכור קישורים בודדים.

זה לא משנה אם הלקוח הוא אדם פרטי או חברת SEO, מדובר כאן על סכומים שמתחילים להיות משמעותיים.

באופן טבעי הלקוח יבדוק את האתרים בשבע עיניים: עד כמה הם מעודכנים, איזה עוד קישורים יוצאים מהם (גם על זה גוגל מסתכל), מאיפה מגיעים אליהם קישורים וכו'.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

גם אם הבדיקה הזו לוקחת לא מעט זמן, חשוב לעשות אותה כדי לוודא שמדובר בספק שנותן שירות טוב ולא מישהו שהקים רשת PBN ביומיים ויכולה ליפול בעדכון הבא של גוגל…

קישורים כאלו בהחלט יכולים לתרום לאתר באופן טבעי המעבר משוק של החלפת קישורים לקנייה ומכירה של קישורים גורם לתופעת העדר: "אם המתחרה שלי קונה קישורים איכותיים ומתקדם בתוצאות, אני לא יכול להמשיך ולהשתמש בקישורים פושטים".

כך בסופו של דבר יוצא שהשירותים האלו נעשים יותר פופולאריים, במיוחד עבור מי שאין לו את המשאבים להקים רשת אתרים משלו.

ואם עושים את זה נכון, זה לא בהכרח יקר יותר מכיוון שבעבר אנשים השקיעו המון זמן בהחלפות קישורים, וזמן ידוע שווה כסף…

רגע, ומה עם גוגל?

בעיקרון גוגל אוסרים על רכישה של קישורים, אבל צריך לזכור שישראל היא שוק קטן יחסית מבחינת תחרות והדבר מתבטא גם בסיכונים שאנשים מוכנים לקחת על עצמם.

בחו"ל יוצא מדי פעם לשמוע על רשתות ענקיות שנופלות ואפקט דומינו שיכול להפיל את כל האתרים שתלויים ברשת. בארץ לעומת זאת רוב הרשתות לא מגיעות לגדלים כאלו .

מלבד זאת, חלק גדול מהאנשים לא ירכשו את הקישורים האלו עבור אתרי הלקוחות, אלא עבור אתרי תמיכה, מה שמפחית את הסיכון שאתרי הלקוחות בעצמם יפלו.

ראיתי חברות מסוימות שמבטיחות שהקישורים שלהם מסומנים באופן שלא מסכן את בעל האתר.

הכוונה היא לרוב לקישורים שמסומנים בסימון "Sponsored" (לשעבר nofollow). כל זה טוב ויפה, אבל זה קצת כמו לשפוך את התינוק עם המים.

טיפים להפחתת הסיכונים מרכישת קישורים ולבדיקת האפקטיביות שלהם

בדיקת סוג האתר

סוגי האתרים מהם נמכרים קישורים נחלקים בעיקרון לשניים:

  • אתרים של חברות קידום אתרים שמוכרות קישורים באופן ישיר מהאתרים שלהן
  • אתרים גדולים, שם לרוב יש ספקי משנה (שיכולים להיות גם חברות קידום)
  • אתרים בינוניים כמו למשל כל מיני פורטלים מקומיים

יש כמובן גם עסקאות שעוברות ברשתות החברתיות או בפורומים, אבל באופן כללי אני ממליץ לרכוש קישורים בעיקר דרך פלטפורמה חכמה או אתר של ממש, לפחות אם אתם רק מתחילים להתעסק עם זה הקישורים היותר בטוחים הם קישורים מהאתרים הגדולים מכיוון שיש להם מוניטין גבוה יחסית, אך הם יקרים יותר ולרוב מתחילים מ-1000 ₪ ומעלה לקישור.

בנוגע לאתרים בינוניים: שימו לב שיש פורטלים "אמיתיים" כגון האתרים של קבוצת mynet ויש אתרים שלכאורה נראים כמו פורטלים, אבל הם בסך הכול אתרי לווין שמישהו רכש בעבר.

את האתרים מהסוג האחרון אפשר לזהות יחסית בקלות מכיוון שלרוב לא יהיה קשר בין שם האתר לתוכן שלו או שהקישורים יהיו מאוד זולים (פחות ממאתיים ₪).

בדיקת הקשר בין האתרים

בהנחה שאתם קונים כמה קישורים מכמה אתרים של אותה החברה (מה שהוא בטח אפקטיבי יותר), אתם חייבים לבדוק שאין קשר ספציפי מדי בין האתרים האלו.

בעיקרון אין בעיה עם אתרים שנמצאים על אותה חברת אחסון (ניתן לבדוק את רשומת ה-DNS בכל חברה שמוכרת דומיינים ישראלים), אבל הם חייבים להיות על "C Class" שונים.

על מנת לדעת האם האופן בו האתרים מקושרים ביניהם הוא מסוכן צריך כבר לעשות עבודת שטח יסודית יותר ולבדוק מאיזה דומיינים כל אתר מקבל קישור, זה גם יעזור לכם להעריך האם באמת מדובר באתרים איכותיים.

חפשו האם לאתר ממנו אתם מתכוונים לקנות קישור יש בעצמו קישור מאתרים מוכרים.

מנגד, אם כל האתרים שמוצעים לכם מקבלים כולם קישור מכל האתרים האחרים, מאוד לא מומלץ לרכוש את הקישורים האלו.

אם אין לכם מספיק ידע בנושא, אני ממליץ להתייעץ עם יועץ קידום אתרים, במיוחד אם אתם רוצים לרכוש כמות גדולה מאוד של קישורים.

רלוונטיות

ככל שהאתר ממנו אתם רוכשים הוא רלוונטי יותר, כך הקישור יהיה לרוב בעל השפעה חיובית יותר. גוגל רמזו יותר מפעם אחת שהם מעדיפים אתרים שמתמקדים בנישה מסוימת. לכן רצוי להימנע מאתרים שיש בהם "הכול מהכול".

תוכן

ברוב המקרים (אבל לא תמיד), תקבלו ביחד עם הקישור את התוכן, לפחות באתרים הקטנים יותר. חשוב לשים לב עד כמה התוכן איכותי.

שימו לב שגם אם תספקו את התוכן בעצמכם, אבל רוב התכנים האחרים בו יהיו באיכות נמוכה. השפעה של הקישור תהיה חלשה יותר מכיוון שגוגל מעריך את האיכות של אתרים רבים גם באופן רוחבי.

באתרים הגדולים והמכובדים יותר בדרך כלל התוכן חייב להיות בלאו הכי איכותי, למרות שלאחרונה יוצא לי לראות תכנים באיכות נמוכה ביותר שנדחפים לגולשים תחת רובריקה של "תוכן שיווקי".

רגע לפני סיכום, רוצים לדעת איך גוגל יודעים מה זה תוכן איכותי לקידום אתרים ואיך נדע לייצר תוכן ברמה גבוהה? הנה סרטון שיסביר את הנושא

לסיכום

גם אם אתם לא מתים על הקונספט של רכישת קישורים, אין ספק שהוא הפך לכורך המציאות. מי שיתבסס רק על החלפות קישורים (לפחות הפשוטות) יתקשה להתקדם בגוגל בזירות תחרותיות.

בד בבד, מכיוון שמדובר בתחום שהוא מעט אפרפר ויש בו לא מעט ספקים מפוקפקים, כדאי לדעת מה אתם עושים או לפחות לפנות למישהו אובייקטיבי יחסית שיוכל לבדוק בעבורכם את איכות הקישורים שמציעים לכם.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו