חלוקת אנקורים נכונה: איך עושים זאת נכון?

הטקסט שמרכיב את הקישור שאתם רואים נקרא גם "טקסט עוגן" (Anchor Text) והוא אחד הדברים החשובים ביותר בקידום אתרים, בעיקר באספקט של קישורים, למעט הקישור עצמו.

טקסט הקישור עוזר לגוגל להבין באיזה נושא עוסק האתר אליו מוביל הקישור.

הדבר נכון גם לקישור שמפנה אל עמוד בתוך האתר (קישור פנימי), וגם לקישור שמפנה לאתר אחר (קישור חיצוני).

חלוקה נכונה של אנקור טקסט

חלוקת אנקורים נכונה היא אמנות של ממש – וצריך לשמור על איזון בריא בין אנקורים ממותגים (לדוגמא "דניאל זריהן", אנקורים מדויקים ("מקדם אתרים מומלץ"), אנקורים מעורבים ("דניאל זריהן – קידום אתרים"), אנקורים כלליים ("לחץ כאן למידע נוסף"), אנקורים ערומים ("danielzrihen.co.il") ועוד קומבינציות שונות.

יחס לא נכון של אנקורים מדויקים לעומת ממותגים למשל, יכול לגרום לנזק הרסני של ממש לקידום של האתר, לא משנה עד כמה יש לו אונסייט מצוין ותוכן משובח.

לכן, אני מאד ממליץ לתכנן מראש את נושא האנקורים ולטווח ארוך, ולשמור על יחס תקין של אנקורים לכל אתר על פי תחומו.

חלוקת אנקורים אינה זהה בכל התחומים

חשוב להבין כי אין אמת אחת בכל הנוגע לאנקורים.

כלל האצבע אומר לגוון ולהשתמש באחוז ניכר של אנקורים עם שם המותג / ערומים / כלליים – פשוט כי זה נראה טבעי יותר ומאותת לגוגל שיש פה אתר רציני ולא ספאמי.

יחד עם זאת, ומנסיון של לא מעט שנים, אני יודע בוודאות כי בתחומים מסוימים, קשה עד בלתי אפשרי להתקדם בלי מסה משמעותית של אנקורים מדויקים.

לכן, ההמלצה שלי היא לבדוק את 10 התוצאות הראשונות בגוגל בנישה שלכם, ולהבין מהו הממוצע, פחות יותר, של שימוש באנקורים מדויקים בכל אתר, לעומת כאלה שלא.

לניתן בקלות לבדוק את זה באמצעות batch analysis (בדיקה של מספר דומיינים במקביל) בכלים כמו Ahrefs.

מה עובד לי הכי טוב ברוב התחומים?

אם אני נכנס לתחום חדש שאני לא מכיר, גם לאחר שבדקתי אתרי מתחרים ולא ראיתי מגמה מסוימת וחד משמעית של חלוקת אנקורים אצל מתחרים, אני בדרך כלל אפעל לפי החוקיות הבאה:

עוגת אנקורים
חלוקת אנקורים שעובדת לי ברוב המקרים

ועכשיו הסברים:

  • 50% אנקורים ממותגים: כל אנקור שכולל את שם האתר/חברה/עסק/דומיין. לדוגמא "דניאל זריהן"
  • 10% אנקורים מדויקים: הביטוי המדויק שאנחנו רוצים לקדם. לדוגמא: "גריל גז", "צימרים", "קידום אתרים"
  • 10% מונחים כלליים: "למידע נוסף לחץ כאן", "כניסה לאתר" וכו'. גם כאן, לא כדאי להתפזר עם יותר מדי גיוונים ללכת על משהו כמו 5-10 מונחים כלליים שאפשר לשחק איתם. מנסיוני, אובר-גיוון יכול לגרום לבלבול אצל גוגל ולנזק בקידום.
  • 10% אנקור מדויק + תוספת: לדוגמא "למידע נוסף על קידום אתרים". הכלל מהסעיף הקודם חל גם כאן בדיוק.
  • 20% כתובת URL או Naked URL: הכוונה לכתובת נקייה של האתר עם או בלי קידומת http. לדוגמא: danielzrihen.co.il
    מה עושים עם כתובות בעברית? בעייתי, כי זה נראה מכוער פצצות, אז במקרה הזה אני מקשר בצורה נקייה רק לדף הבית ולעמודים פנימיים עם שאר הסוגים שציינתי לעיל. ואם כבר העלתי את הנושא, כתבתי מאמר מורחב על כל הסיבות שאני שונא כתובות URL בעברית ולמה פחות כדאי להשתמש בהן.

* הערה: החלוקה הנ"ל עובדת לי מצוין ברוב התחומים בגוגל ישראל. זה לא תקף לגוגל.קום, שם גוגל הרבה יותר מתקדם ואחוזי האנקור המדויק צריכים לרדת משמעותית.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בשירות שלי של בניית קישורים, אני משמש רבות גם כיועץ SEO ועוזר לאנשים לבחור את האנקור טקסט היעיל ביותר לטובת קידום האתר שלהם בגוגל.

סרטון בו אני מדגים איך אני מבצע חלוקת אנקורים וקישורים:

"אנקור מדויק"

מאז עדכון פינגווין הראשון, שהושק באפריל 2012 (אני עדיין זוכר את רעידת האדמה שזה גרם בעולם ה-SEO), גוגל נלחמים נגד שימוש מוגזם באנקורים מדויקים.

כלל האצבע עם אנקורים מדויקים צריך להיות – "אם יש ספק, אין ספק". כלומר, אם יש לכם ספק האם אתם מגזימים קצת עם האנקורים המדויקים – שלא יהיה ספק, תלכו על אנקורים ממותגים או נקיים, שהם הרבה יותר בטוחים לטווח ארוך.

גם כשעושים שימוש באנקורים מדויקים, כפי שציינתי לעיל – כדאי לגוון. לא בטוחים איך? הנה כמה דוגמאות:

  • שימוש בזכר / נקבה או סמיכות
  • החלת הקישור על חלק גדול יותר מהטקסט, כך שהוא לא ייראה כל כך מכני. לדוגמה, טקסט הקישור יכול להיות "אני ממליץ על קורס קידום אתרים" במקום רק "קורס קידום אתרים SEO".
  • אם כתובת הדף עצמה מכילה מילת מפתח, אפשר להפוך אותה עצמה לקישור. לדוגמה, com (באנקור עצמו אין צורך בתחילית).
  • מילים נרדפות : היכולות של גוגל לזהות ביטוים נפרדים ואפילו חיפושים שונים לחלוטין שמחזירים תוצאות דומות משתפרות מיום ליום, במיוחד בשפות לועזיות.

אנקור ממותג

כאמור, אנקור ממותג (Branded) הוא אנקור שמכיל שם שמקושר עם האתר עצמו או מה שהוא מייצג. זה יכול להיות שם האתר, שם של חברה, מוצר, אדם וכך הלאה. מכיוון שגוגל מחפש מותגים חזקים וכאלו שאפשר לסמוך עליהם (במיוחד בתקופה בה כולם פוחדים מ"פייק ניוז"), יצירת קישורים עם שם המותג היא חשובה מתמיד.

זה נכון בעיקר בעידן של EAT, הקטע החדש של גוגל, שאלו ראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – דברים אשר גוגל מסתכלים עליהם כיום יותר מתמיד, בעיקר בהקשר של אתרים שמספקים מידע חשוב בנישות של בריאות, פיננסים ועוד.

מלבד חיזוק הסמכותיות של האתר באופן הזה, לקישורים ממותגים יש גם השפעה חיובית על המוניטין הווירטואלי של המותג.

לדוגמה, אם יש לי מתחרים שמנסים "ללכלך" עלי, אני יכול לקשר לבלוג שלי עם השם שלי מהרבה מקורות, וכך להבטיח שהאתר שלי יישאר במקומות הראשונים. באופן דומה, אם שם המותג שלי כולל מילה ג'נרית כמו למשל "אבטחה" או "ביטוח", אני גם מגן על עצמי מפני מקרים שבהם אתרים חזקים במיוחד יופיעו לפני (לא בהכרח בכוונה תחילה של המקדמים שלהם).

יתרון נוסף – האנקור הממותג מהווה מעין תעודת ביטוח לפיזור סיכונים : כאשר פרופיל הקישורים של אתר מסוים מורכב מקישורים מאוד דומים אחד לשני או קישורים שיש בהם בעיקר מילות מפתח, הסיכוי שגוגל יוריד את הערך שלהם גדל (קשר הפוך).

אני מרחיב עוד על קישורי מותג / Brand בסרטון הבא:

אנקורים "טבעיים"

לצד האנקורים הממותגים והמדויקים או מדויקים למחצה, ישנם גם אנקורים "טבעיים" או ניטרליים. הזכרתי חלק מהם מקודם. לדוגמה:

  • לחץ כאן
  • לאתר
  • לכתבה המקורית (אם מצטטים מקור אחר)
  • נסו בחינם

וכו'

כתבתי את המילה "טבעי" במרכאות מכיוון שחשוב לי להדגיש ולהסביר שלמרות שהאנקורים האלו מאפיינים קישורים שנוצרים באופן טבעי, היום הם צריכים להיות חלק מכל קמפיין של בניית קישורים. להרחבה אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר שכתב בזמנו עידן בין אור – איך לבנות קישורים טבעיים בצורה מלאכותית.

למרות שהאנקורים האלו לא ממקדים את גוגל במילה ספציפית, בהחלט יש להם השפעה על הדירוגים של האתר בתוצאות מכיוון שגוגל מתחשב גם במספר הקישורים, באיכות שלהם ולא רק באנקור שלהם (רוצים לדעת יותר? היכנסו למאמר 22 מדדים המשפיעים על איכות קישורים).

אסור גם לשכוח שהכח שהקישור מעביר איתו מתפזר הלאה גם אל עמודים אחרים בתוך האתר שהוא מקשר אליהם (ומכאן בין היתר החשיבות של הקישורים הפנימיים).

הנוסחה המנצחת?

וכאן מגיעה אולי שאלת השאלות שהובלתי אליה – האם יש נוסחה מנצחת לפיזור של הקישורים הנכנסים לאתר? גם פה התשובה היא לא חד משמעית מכיוון שהדירוגים של האתר תלויים בנישה ובחוזק של המתחרים שנמצאים בה. יש נישות שבהן צריך להעז קצת יותר ולהשתמש באחוז גבוה יחסית של קישורים מדויקים. לעומת זאת, יש זירות פחות תחרותיות שבהן אפשר להשתמש באחוז קטן יחסית של קישורים מדויקים.

מחקר מתחרים אמנם יכול לרמוז על מה שהמתחרים עושים וברוב השירותים לניתוח קישורים אפשר לעקוב אחרי הפיזור של האנקורים שלהם. למרות זאת, לא כדאי לחקות את מה שהם עושים באופן עיוור מכיוון שהמתחרים שנמצאים במקומות גבוהים הם גם בסיכון יותר גבוה לרדת בפעם הבאה שגוגל ישנה את האלגוריתם שלו.

למרות זאת, אם היו דוחקים אותי לפינה, הייתי אומר שבערך 60-70 אחוזים מהקישורים צריכים להיות טבעיים או ממותגים, והשאר יכולים להיות ממוקדים ברמה כזו או אחרת.

אני ממליץ להתחיל עם הנוסחא שציינתי בתחילת המאמר, ולאט לאט להתאים את עצמכם לפי התחום והדרישות של התחרות וכו'.

אם זה נשמע הרבה, קחו בחשבון שתוכן איכותי כמו מדריכים או מאמרי עומק שקשה למצוא בנישה שלכם הם מקור טוב לקישורים שנוצרים באופן טבעי. זו גם הסיבה שאני תמיד ממליץ לשים באתר שלכם כמה מאמרים ארוכים ומקצועיים יותר גם אם האתר שלכם הוא בעיקרו שיווקי – תדמיתי.

בהצלחה 😊

כדאי גם לקרוא:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו