מחקר מתחרים בגוגל: המדריך הכי מפורט שיש (+3 כלים עוצמתיים!)

מחקר מתחרים (Competitors Research) או ניתוח מתחרים (Competitors Analysis) – בהקשר של קידום אתרים בגוגל, נועד כדי לסייע לנו להבין מהי רמת התחרות בתחום שאותו אנחנו רוצים לקדם וכמה נצטרך להתאמץ על מנת להשיג תוצאות דומות לשל המתחרים – או במילים אחרות, להיות ראשונים בגוגל ולהגדיל טראפיק לאתר.

מחקר מתחרים בגוגל וסקירת כלים למחקר מתחרים

אז מהו המחקר הזה, איך עושים את זה ולמה זה חשוב?

כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו אל מול המתחרים (צריך לזכור שקידום אתרים זה תהליך שמבוצע "מול" גוגל אבל בעיקר מול המתחרים שלנו באותה הנישה), אחד הדברים שכדאי לעשות, מעבר לבדיקה יסודית של האתר שלהם והפעולות שהם עושים ברשת – זה מעקב שוטף אחר המיקומים שלהם.

ניתן לעשות זאת באמצעות כלים שונים לבדיקת מיקומים, שעל חלקם דיברתי במאמר המרכז מעל 120 כלים לקידום אתרים, אבל מומלץ לעשות זאת באמצעות כלים למחקר מתחרים שהם קצת יותר עוצמתיים, ויכולים לספק לנו תובנות רחבות יותר אודות פעולת המתחרים – כמו למשל קישורים חיצוניים, פעולות On-Site ועוד.

לפני שאני ממשיך בחפירה, אם אתם אנשי וידאו, צפו בסרטון הזה בו אני מדגים איך עושים מחקר שכזה:

מחקר כזה מסייע לבדוק את המתחרים שלכם ולהבין מהו הפער (פחות או יותר) בינכם לבינם – וכמה עבודה תצטרכו לתת כדי להגיע לתוצאות דומות לשל המתחרים – כמובן שהכוונה היא למתחרים שנמצאים בתוצאות הראשונות בגוגל במגוון רחב של מילות מפחת המעניינות אתכם.

ניתוח מחקרים – איזה תובנות ניתן לחלץ בעזרה בדיקה יסודית של המתחרים שלכם?

חקר מתחרים, בסופו של דבר – אמור לתת לכם כמה שיותר נתונים אודות העבודה של המתחרים שלכם.

כאמור, המדריך הנוכחי עוסק במחקר של המתחרים בהקשר של קידום אתרים אורגני (SEO) ולא במחקר באופן כללי.

תוצאה סופית של מחקר של המתחרים שלכם (בעיניי) צריכה לכלול פלט של הנתונים הבאים:

  • כמה קישורים יש למתחרים ובדגש על כמה דומיינים מפנים יש להם?
  • מה גודל האתר של המתחרים: כמה תוכן יש באתר (כמה עמודים שונים)? זה למשל, נתון שניתן לבדוק בקלות בעזרת פקודת site בגוגל.
  • כיצד המתחרים שלכם מחלקים את ה-טקסט עוגן של הקישורים (הטקסט שממנו יוצאים הקישורים לאתר)
  • כמה התוכן של המתחרים שלכם מושקע? מעבר לכמות העמודים באתר – עד כמה התוכן איכותי, מעמיק, סמכותי, אמין וכו'?
  • כמה ביטויים נמצאים בעמוד הראשון בגוגל ועד כמה אלו ביטויים שמעניינים אתכם לקדם גם כן?
  • מהו קצב הגדילה (תדירות הפרסום) של הקישורים ושל התכן באתר?

אפשר כמובן לחפור עוד יותר ולהגיע לרזולוציות עמוקות עם מחקר של המתחרים שלכם, אבל לא בהכרח צריך.

הנתונים שציינתי לעיל יעזרו לכם לקבל סטטוס די רציני אודות עבודת ה-SEO של המתחרים ולהתחיל לייצר תוכנית פעולה ויעדים על מנת לצמצם מולם את הפער לכל הפחות, ובהמשך גם לתת להם בראש.

עם איזה כלים ניתן לבדוק את המתחרים שלכם?

כאן בדיוק נכנסים לתמונה כלי מחקר שונים שמטרתם לעזור לנו לזהות בצורה טובה את הפעולות שמבצעים המתחרים שלנו, באילו ביטויים הם מתמקדים ועד כמה המאמצים שלהם נשאו פרי.

הכלים הפופולאריים בשוק למטרה זו הם SEMRush, Ahrefs ו – Similarweb, אך כמובן שיש עוד הרבה כלים אחרים..

כלים אלה מאפשרים לקבל מידע על גרסאות שונות של גוגל ברחבי העולם, כך שמי שיושב בארץ יכול לקדם אתרים בחו"ל ביתר קלות וההפך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מחקר בעזרת SEMRush

SEMRush הוא אחד השירותים הוותיקים ביותר ברשת עבור חקר מתחרים.

למרות שאנחנו נתמקד במחקר אורגני, יש לציין שהוא מאפשר גם לקבל מידע על קמפיינים ממומנים של מתחרים (כולל אלו ביו-טיוב) ועל פעילות חברתית של מותגים שונים.

צילומסך מSEMRush

בין היכולות של הכלי:

  • מציאת מילות המפתח "החזקות" ביותר של כל מתחרה.
  • הצגת נפח החיפוש של כל מילת מפתח בהתבסס על כלי מילות המפתח של גוגל, מגמות (טרנדים) ומספר התוצאות הכולל, כמו גם מידת התחרות שיש עליה. ("רמת קושי").
  • עבור כל מתחרה: מיקומים בתוצאות, נפח תנועה מוערך מכל מילת מפתח, טקסט דף הנחיתה מהתוצאות האורגניות.
  • התראות על מתחרים חדשים שהצליחו לצבור תנועה ונראות בגוגל והמיקום היחסי של האתר הנבדק לעומתם.
  • מעקב אחרי מילות מפתח שקפצו קפיצה משמעותית במיקומים או ההפך (הגיעו למקום שאינו רלוונטי).
  • ניתוח קישורים נכנסים לכל אתר, כולל רמת הסמכותיות שלהם וסוג הקישור (תמונה, טקסט, פורומים וכו') – יש לציין שזה פיצ'ר חלש יחסית של הכלי ולא מומלץ להיעזר בו בעיקר למטרה הזו. לשם כך יש המון כלים מצוינים לבדיקת קישורים.
  • קבלת הצעות למילות מפתח חדשות וביטויי זנב ארוך (כולל עברית)

למרות שאפשר להשתמש בשירות בחינם, כדי לקבל מידע רלוונטי באמת, כדאי לבחור באחת מהתוכניות בתשלום שמתחילות ב – 100$ לחודש (מחיר התוכנית משתנה לפי מספר התוצאות המועבדות ומספר הדוחות היומי).

ברמה אישית זה כלי שמשמש אותי באופן יומיומי, בין הבדיקות שאני מבצע בכלי:

  • לקוח פוטנציאלי חדש – בדיקה מה מצבו הנוכחי של האתר, לזהות מגמה של עלייה או ירידה במידה והתרחשו בפרק זמן של עד שנתיים אחורה.
  • בדיקת מתחרים – על איזה מונחים הם מדורגים שאולי אני לא חשבתי עליהם?
  • מציאת מילות מפתח – ניתן גם לחפש ביטויים בכלי ולהשתמש בו ככלי למחקר מילות מפתח.

מחקר באמצעות Ahrefs

Ahrefs מתמקד בניתוח קישורים נכנסים ודירוג של דומיינים או דפים בודדים ומתהדר באחד המאגרים הגדולים ביותר ברשת בתחום זה, כך שהוא יכול לספק מידע על מספר הקישורים ההיסטורי, קישורים חדשים או קישורים שאבדו, כולל שליחת התראות במייל (פיצ'ר שימושי במיוחד למעקב הדוק אחר מתחרים).

יחד עם זאת, חשוב לציין שאף כלי (שאני מכיר לפחות), לא יכול לספק מידע כמו גוגל עצמם – שלהם יש את המשאבים והדטהבייס הגדולים ביותר.

מהנסיון שלי, Ahrefs יכול למצוא ברוב המקרים 60-70% מהקישורים שיש בפועל, לפעמים גם יותר מזה.

ברוב המקרים ה-Crawler שלהם מוצא די מהר קישורים חדשים אבל יש מקרים בהם קישור יכול להיסרק על ידי הזחלנים שלהם גם בדיליי של חודשיים ויותר. ראוי לציין שהם משקיעים רבות בפיתוח ומשיקים פיצ'רים חדשים כל הזמן.

מחקר Ynet

יכולת נוספת של הכלי מאפשר לבצע מחקר בסיסי של מילות מפתח על ידי מציאת המתחרים החזקים ביותר של האתר המוזן ורשימת מילות המפתח המדורגות ביותר של כל אחד מהם. בנוסף, ניתן לעקוב אחרי דירוגים ספציפיים של מילות מפתח של אתר המשתמש.

ahrefs למחקר מילות מפתח

לאחרונה נוספה גם יכולת לנתח את התכנים של המתחרים ולזהות את התכנים המקושרים והמשותפים ביותר ברשתות חברתיות, כך שאפשר לקבל רעיונות לתכנים חדשים שכדאי להכניס לאתר ביתר קלות.

ל – Ahrefs יש 14 ימי ניסיון חינם לתוכנית ה – Lite  והתוכנית הסטנדרטית שעולות 82$ ו – 179$ בהתאמה. יש גם תוכניות עם נפחי מידע גדולים במיוחד המיועדות לחברות גדולות וסוכנויות ב – 399$ ו – 999$ לחודש.

חסרונות:

  • כלי מחקר המילים שלהם מוגבל בעברית – מציג נתונים לא הכי מעודכנים (לעיתים 2-3 חודשים אחורה)
  • על מנת להשתמש בכלי, גם בגרסה החינמית – חייבים להירשם (אני מכיר כמה אנשים שבשבילם הרשמה לשירות מסוים זה סיוט של ממש. מצד שני, כנראה הם לא מתאימים לתחום..)

מחקר בעזרת SimillarWeb

סימילרווב מציע ניתוח מתחרים מזן קצת אחר ומתמקד באנליזה דמוית Google Analytics, כך שהוא יכול לספק מידע כמו מספר מבקרים מוערך, אחוז נטישה, זמן  שהייה באתר, חלוקה בין מילות מפתח אורגניות לממומנות, מקורות כניסה, דפים פופולאריים וכמובן מציאת אתרים דומים שאנשים מבקרים בהם. בנוסף, את המידע אפשר לסנן לפי תעשיות וקטגוריות שונות.

*מהנסיון שלי – ככל שהאתר גדול יותר, כך הנתונים יותר קרובים למציאות. באתרים קטנים ובינוניים ההערכה של הטראפיק נוטה להיות שונה מאד מהמציאות.

באתר שלי למשל, ההערכה של הטראפיק קצת (מאד) אופטימית:

צילום מסך מתוך SimilarWeb

גם שאר המדדים לא הכי מדויקים (זמן שהייה ושיעור הנטישה).

יכולת אחרת וחשובה במיוחד של הכלי בהקשר למגמות שאנחנו רואים כיום בכל הקשור לגלישה סלולרית היא ניתוח שימושים באפליקציות סלולריות: מספר התקנות, מספר הפעלות ממוצע לכל משתמש (סשנים) וזמן שימוש ממוצע (בימים), קטגוריות רלוונטיות, אפליקציות פופולאריות אחרות ועוד. ניתן אפילו לראות דירוגים שונים של מילות מפתח בתוך החנות של Google Play ולקבל רשימה של האפליקציות המדורגות ביותר עליה.

SimiilarWeb לא מפרסמים את המחירים שלהם ויש ליצור איתם קשר כדי לקבל הצעת מחיר, אך קיימת תוכנית בסיסית בחינם המאפשרת קבל מידע מצומצם לשלושה חודשים.

עוד המון כלים לשיווק באינטרנט כולל חקר מתחרים תמצאו במאמר: מעל 120 כלים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

לסיכום – מחקרי מתחרים

מחקר זה הוא חיוני על מנת להבין מה המתחרים שלכם עושים בזירה האורגנית ובכלל.

מחקר כזה ברמה גבוהה יכול לסייע לכם לתקוף את נושא ה-SEO בצורה טובה יותר, לדעת כמה ואיזה קישורים כדאי להשיג, איך לחלק את האנקור טקסט (טקסט עוגן) של הקישורים החיצוניים ועוד!

לא רק ניתוח מתחרים! מדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו