קידום אתרים באמצעות תוכן – איך עושים את זה נכון?

אז מה זה קידום אתרים באמצעות תוכן?

במשך שנים הנוסחה העיקרית לקידום אתרים אפקטיבי הייתה תוכן מצוין + קישורים חיצוניים, כששני אלו מתבססים על מחקר של מילות מפתח רלוונטיות וביטויים שיכולים למשוך את הגולשים פנימה אל תוך האתר שלנו.

למרות אלפי השינויים שעברו על גוגל בשנים האחרונות (והיא כל כך אוהבת לספור), שני המרכיבים העיקריים של הנוסחה הזו לא השתנו כשלעצמם.

מה שכן השתנה במעט הוא האיזון ביניהם: כיום אם יש לכם באתר תוכן טוב שלא משתמש בשיטות כמו דחיסת מילות מפתח לרעה, תוכלו להגיע לביצועים הרבה יותר טובים בתוצאות בלי לבנות קישורים כמו מטורפים (כמו שיוצא לי לראות למשל כשאני בודק את פרופיל הקישורים של אתרי אי-קומרס עם אפס תוכן).

קידום אתרים באמצעות תוכן

קידום אתרים באמצעות תוכן: אז איך מקדמים אתרים באמצעות תוכן (והאם זה מספיק)?

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים באמצעות תוכן, כדאי שנתמקד לא רק באופטימיזציה שלו כלפי גוגל, אלא גם במהות שלו.

כלומר, אם כבר הצלחנו למשוך לקוח אל האתר באמצעות התאמת התוכן לגוגל, איך אנחנו גורמים לכך שהתוכן יהיה הכי מעניין ויביא לנו המרות, בין אם מדובר בתוכן מקצועי, בתוכן אינפורמטיבי וכמובן אם מדובר בתוכן שיווקי.

כמה טיפים לכתיבה טובה יותר? בבקשה:

קידום אתרים באמצעות תוכן מחייבת אופטימיזציה של התוכן

באופן לא מפתיע, מחקר מילות מפתח הוא הדבר הראשון שתרצו לעשות לפני שבכלל תתחילו לכתוב תוכן לאתר.

המחקר שאתם עושים חייב להתאים למטרה אותה אתם רוצים להשיג מהאתר. לדוגמה, מחקר מילות מפתח עבור אתר עם תוכן חדשותי או נישתי יהיה שונה מחיפוש מילות מפתח עבור אתר מסחרי שבו תרצו להתמקד בכוונת רכישה.

שימו לב לכך שמילות המפתח בהן תשתמשו בתוכן לא חייבות להתאים ב-100% למילות המפתח שתשתמשו בהן בתגי המטא או הקישורים לעמוד.

למעשה, שימוש רובוטי מאוד במילות המפתח רק יפגע בכם בטווח הארוך:

  1. הוא יגרום לכתיבה שלכם להיראות מלאכותית.
  2. הוא יימנע מכם לקבל תנועה משאילתות דומות, במיוחד כשהיום גוגל יכול להחליט פתאום שהוא משחק קצת עם התוצאות שהוא מחזיר.

לעומת זאת, שימוש חופשי וגמיש יותר במילות המפתח יוכל להביא אליכם גולשים שחיפשו ביטויים שאולי כלל לא חשבתם עליהם.

זכרו שבין חמישית לרבע מכלל החיפושים הם כאלו שהאלגוריתם של גוגל כלל לא עיבד קודם לכן.

קידום אתרים באמצעות תוכן בעזרת שימוש משולב בגוגל טרנדס וגוגל ניוז

מלבד המחקר הקלאסי, אפשר להיעזר בגוגל טרנדס ולהתמקד בחדשות האחרונות שגוגל בוחר להציג.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כדי לעשות זאת אתם מוציאים טרנדים, נושאים או מילות מפתח באמצעות הכלי ולאחר מכן מחפשים אותם בגוגל ניוז.

כך תוכלו לראות את פיסות התוכן הכי איכותיות והחדשות שגוגל החליט להציג. יותר טוב מזה לא יכול להיות…

הקשר בין תוכן ממיר לתוכן איכותי (על פי גוגל)

כשאתם מתחילים להוסיף תוכן לאתר, אחת השאלות הראשונות שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם כאשר הגולש יקרא את התוכן הזה, ייצא לו מזה משהו?

מבחינתו “ערך מוסף” זה לא מספיק, הוא רוצה לקרוא את התוכן הזה מסיבה מסוימת (אמי”לי – אני מה יוצא לי מזה?).

לדוגמה:

  1. הוא מחפש טיפים לשיפור החיים שלו בתחומים כמו בריאות, התנהלות כלכלית, התחום המקצועי שלו וכו’
  2. אם מדובר בתוכן שיווקי, כיצד המוצר או השירות שלכם יכול לעזור לו?
    להציג סתם רשימת תכונות זה לא תמיד מספיק אם הגולש לא יכול לבצע את ההקשר בין התכונה של המוצר לבין היתרון בשימוש בו.
  3. אם מדובר בתוכן חדשותי אפשר להוסיף פרשנות אישית או צפי למה שייקרה בעתיד בתחום כדי שהגולש ירגיש שהוא יותר מעודכן מאשר מי שקורא את הידיעה באתר אחר.
    לדוגמה, אם אנחנו מדברים על נתונים על מהירות האתר הממוצעת שהתפרסמו בסקר מסוים, אפשר לשאול אם בעתיד אתרים איטיים מאוד באמת ידרדרו בתוצאות (משהו שגוגל רמזה עליו לאחרונה).

התוכן שהצגנו בדוגמאות האלו עונה על כמה דרישות ידועות של גוגל:

  • התוכן צריך להיות מקורי
  • התוכן צריך להתאים לכוונת משתמש ספציפית
  • אם מדובר באתרים בנושאים חשובים כגון איכות חיים, כספים או בריאות, הוא צריך להיות סמכותי על פי עקרונות Your Money Your Life.

בהתאם לסעיף האחרון, תמיד הקפידו לתת קרדיט ברור לכותב התוכן ולקשר למקורות עליהם אתם מסתמכים במידה ואתם משלבים עובדות ונתונים.

כמה מילים על החלפות מאמרים, “בלוגים” של מאמרים וכו’

כל מה שכתבתי עד כאן טוב ויפה, אבל אתם עשויים לשאול ובצדק מה עושים עם כל אותם החלפות מאמרים ותכנים שמגיעים אליכם מאתרים מהם אתם רוצים לקבל קישורים.

אין לכך תשובה חד משמעית: לפעמיים אתם תכתבו את התוכן לאתר השני ולפעמיים כל אחד יכתוב לאתר שלו. האינטרס שלכם הוא שהתכנים בשני האתרים יהיו כמה שיותר איכותיים.

נדירים המקרים שבהם רק אתם תסתפקו את כל התוכן. לרוב זה לא פרקטי מבחינת זמנים וגם מבחינת הסכומים שתצטרכו לשלם לכותבי תכנים.

מה שאפשר לעשות זה להציב לצד השני סטנדרטים מינימליים. אם הוא לא מקפיד על שום סטנדרט, סביר להניח שהקישור ממנו גם ככה לא יהיה רלוונטי ואולי אפילו יפגע בכם.

מגבלה נוספת היא שבשלב מסוים תתחילו לקבל תכנים מאוד דומים, לרוב בשל אילוצי מילות מפתח שהצד השני ירצה. אין בעיה לשכתב מאמרים, אבל כל מאמר צריך להיות מזווית מעט שונה. אתם יכולים לראות גם כאן בבלוג שאני מעלה לפעמיים פוסטים דומים שאני כתבתי או שאחרים כתבו, אבל נותן דגשים קצת אחרים בכל אחד מהם.

שיווק באמצעות תוכן: מעגל התוכן

עוד עיקרון חשוב שכבר כתבתי עליו בעבר בהקשר של “שיווק באמצעות תוכן” הוא כזה: לאחר שאתם מסכמים את הביטויים שדרכיהם הגולשים הגיעו, אתם צריכים לנתח את הביצועים של סוגי התכנים השונים, ה-Search Console יכול להוציא אחלה נתונים ובעתיד גוגל גם אמורה לשפר את הדו”ח ולספק לכם מידע מקיף יותר אודות התכנים הכי טובים שלכם.

כמה נתונים שאפשר וחשוב להוציא:

  • ביטויים שבאופן כמעט וודאי לא ראיתם בכלים בהם ביצעתם את מחקר מילות המפתח. האם יש להם מכנה משותף?
  • ביטויים שאולי מספר הצפיות בהם לא עצום, אבל ה-CTR שלהם מאוד גבוה. נניח משהו מעל 10%, למרות שצריך לזכור שהרף הזה יחסי וגם תלוי במיקום.

כדי לדעת אילו ביטויים אורגנים מביאים להכי הרבה המרות ייתכן שתצטרכו לעבוד קשה יותר בגלל הניתוק בין מילות המפתח בסרצ’ קונסול לבין Analytics שמסתיר את הביטויים האורגניים (גם אם חיברתם אותו לסרצ’ קונסול, כל מה שתיראו זה את המסכים משם).

בהנחה שיש לכם המרות מוגדרות בתוך גוגל אנליטיקס ואתם גם יודעים אילו מילות מפתח בחיפוש מובילות לאילו עמודים (אפשר ללחוץ על Pages בדו”ח הביצועים), אתם צריכים לגשת לדו”ח “נתיב יעד הפוך” בתוך תפריט “יעדים” (שבעצמו נמצא תחת התפריט הראשי “המרות”).

הדו”ח הזה יראה לכם את כל המשתמשים שהשלימו את היעד ובאילו עמודים הם ביקרו בדרך. בהנחה שאתם רוצים לראות רק את הגולשים שהגיעו מהחיפוש בגוגל, לחצו למעלה על “כל המשתמשים” ובחרו רק בתיבת הסימון “תנועת חיפוש” (האחרונה למטה).

אתם צריכים לשים לב שאין התאמה מדויקת בין הנתונים בשני הכלים. כלומר, מספר הכניסות מהערוץ האורגני בחודש מסוים לא יהיה זהה למספר הלחיצות שה- Search Console מראה.

אחרי שאתם מבצעים את כל הפעולות האלו, תהיה לכם רשימה של התכנים הטובים ביותר שלכם. בשלב הזה כבר תתחילו להבין מהם המאפיינים המשותפים שלהם כגון סגנון כתיבה, המיקום של האלמנטים שנועדו להמיר את הגולשים ואפילו שילוב מילות המפתח בתוך תגי המטא (מכיוון שלהם יש פוטנציאל להגדיר את ה-CTR).

כעת אתם יכולים לשפר את התכנים הקיימים (וכמובן לגבות את המקוריים) או להתמקד במילות מפתח חדשות.

שיווק באמעות תוכן – תוכן ירוק עד

הנושא האחרון שאני רוצה לגעת בו הוא “תוכן ירוק עד” (Evergreen).

אלו הם תכנים שלפחות בתיאוריה לא תצטרכו כמעט לערוך או לעדכן מכיוון שהם יתבססו על עקרונות ורעיונות שיהיו תמיד רלוונטיים. לעומת זאת, תכנים אחרים יצטרכו לעבור שינויים ועדכונים כדי להיות שימושים גם בהמשך. זה נכון בעיקר למדריכים מסוגים שונים.

כדי לעשות סדר בבלגן, אני ממליץ לרשום בצורה מסודרת את כל התכנים שאתם מעלים בקובץ אקסל או להחביא תיוגים מסוימים שיהיו רק לשימוש פנימי (דורש עריכה של התבנית שלכם).

אפשר גם פשוט להקפיד ולרשום בכותרת סוגריים את השנה או החודש והשנה בה אתם מעלים כל פוסט שעשוי להשתנות. לדוגמה, “מעודכן ל-2020”, אבל זה פחות מומלץ אם יש לכם המון פוסטים כאלו, כי בשלב מצוין זה יתחיל “לעצבן בעין” שלכם ושל הגולשים.

לסיכום

קידום אתרים באמצעות תוכן, בדגש על תוכן איכותי שעבר אופטימיזציה (הן למנועי חיפוש והן לבני אדם) יכול לצמצם את העבודה שתצטרכו להשקיע במאמצי בניית קישורים וגם יפחית את הסיכון שהאתר שלכם ירד באופן פתאומי בדירוגים.

כתיבה ושילוב של תוכן איכותי באתר דורשים מחקר ייסודי והקפדה על קווים מנחים בלי לעגל פינות, אך הוא משתלם מאוד בטווח הארוך ואמור להיות אחד היסודות הבסיסיים ביותר עליהם האתר שלכם מונח.

לא רק קידום אתרים באמצעות תוכן – מדריכים נוספים באתר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו