פעם, בעבר הרחוק (במונחי אינטרנט) נהגו מקדמי אתרים לעשות שימוש נרחב באתרי מאמרים, שאיפשרו לכל מי שמעוניין בכך, להעלות מאמר בנושא כלשהו, כמובן, עם קישור יוצא מוטמע בתוך המאמר.
האמת? עד היום אני רואה חברות קידום אתרים שעדיין עושות את זה.
בצורה זאת, יכלו מקדמי האתרים הנ"ל לבנות פרופיל קישורים לאתרים שהם מקדמים בקלות ובפשטות.
כל אחד יכול היה לכתוב מאמר על כל נושא בעולם.
האתגר האמיתי היה ונותר להטמיע אותו במקורות שונים ברשת על מנת לקבל קישור חזק שיעזור לנו להתקדם בגוגל.
נשאלת השאלה – האם קידום אתרים במאמרים עדיין אפקטיבי?
אז האם אתרי מאמרים כאלו עדיין יעילים בכל מה שקשור לקידום אורגני של אתרים?
התשובה הקצרה היא, מדעתי וניסיוני: ממש לא.
עד שנת 2016 בערך היה אפשר לומר שאתרים אלו הם עדיין יעילים.
אבל היום? אני לא מכיר אפילו אתר מאמרים אחד ששווה "לבזבז" עליו תוכן.
כמעט כל אתרי המאמרים הם פח זבל אחד גדול שאפילו לא שווים את ה-20-30 שקל שהשקעתם במאמר עצמו (או אפילו את ה-5 שניות שהשקעתם ב-ChatGPT כדי לכתוב אותו).
איך אני מנמק את זה? מיד אגיע לכך.
אבל לפני כן חשוב שנבין כיצד גוגל מדרגת איכות של קישורים, או לפחות כיצד אנחנו חושבים שגוגל מדרגת איכות של קישורים.
מה משפיע על איכות הקישורים?
למי שלא יודע – קישורים הם מ-3 הפרמטרים החשובים ביותר של קידום אתרים בגוגל (גוגל אומרים זאת בעצמם).
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כתבתי בעבר על 22 מדדים המשפיעים על איכות הקישורים.
ואני גם מדבר על כך בסרטון הבא:
בהקשר הזה של אתרי כתבות, ארצה להתמקד בעיקר בפרמטר אחד, שהוא, לדעתי, מה שיחליש בצורה משמעותית את אתרי המאמרים בעתיד.
אני כמובן מדבר על האותנטיות של הקישור.
למה הכוונה?
כדי להבין זאת, חשוב לרגע שנבין מדוע בכלל קישורים מהווים פקטור בדירוג אתרים.
קישורים הם מדד חשוב מבחינת גוגל משום שהם מהווים מעין המלצה אובייקטיבית של אתר X על אתר Y.
כל אחד היום יכול להרים ביום עבודה אתר שנראה מעולה
- הוא יכול להתקשר מול כותב תוכן ובמחירים זולים למדי למלא את האתר בתוכן סופר איכותי.
- הוא יכול להתאים את האתר למובייל
- לוודא שאין בו תוכן משוכפל (מה זה תוכן משוכפל?)
- לאבטח את האתר מפני תקיפות של האקרים וגורמים זדוניים
- לשפר את חווית המשתמש באתר
- להוסיף דרכי יצירת קשר
- ועוד…
אבל קישורים – הם כבר פקטור שתלוי במישהו אחר (לפחות בתיאוריה).
כדי לקבל קישור מאתר רלוונטי, צריך בעל אתר שהאתר המפנה אליו יפעל מיוזמתו כדי לשלב תכנים באתר ולהוציא מהם קישור.
רמת המורכבות כאן כבר עולה.
עכשיו, ברור לכולם שאין כל בעיה להקים אתרי דמה ולהוציא מהם קישורים.
אתרים אחרים ברשת מוכרים קישורים.
ישנן לא מעט קבוצות בפייסבוק שעוסקות בהחלפת קישורים.
אז מה כל כך אובייקטיבי בקישורים?
מדוע שהם יחשבו כפקטור נייטרלי ומאוזן, אם כל אחד יכול לבנות לעצמו פרופיל קישורים?
התשובה נעוצה בציפיה של מנוע החיפוש.
גוגל מנסה לדרג סמכות ורלוונטיות של אתרים.
אם אתה מנהל אתר איכותי בנישה שבה אתה פועל, וגוגל רואה שקיבלת קישורים איכותיים מאתרים שונים בנישה שלך, היא מצפה שתקבל קישורים נוספים מאתרים שנראים לה רלוונטיים.
למשל, אם אתה מנהל אתר של מסעדה מעולה בברלין, אז אם באמת, כך בעיניים של גוגל, היית מנהל את אחת מחמש המסעדות הטובות ביותר בברלין, היה מצופה שבלוגר בעל סמכות בתחום שסוקר את המסעדות הטובות בברלין, ומפנה במאמר שלו לכלל המתחרים החזקים שלך, יפנה גם אליך.
כשזה לא קורה, משהו נפגם במדד האובייקטיביות של הקישורים.
בנוסף, מה שמוריד משמעותית מהכח של אתרי כאלו – זאת העבודה שהם ציבוריים ונגישים לכולם.
כל מה שצריך זה לפתוח משתמש, להכין מאמר (שאף אחד בכלל לא בודק את מקוריותו) ולפרסם.
עובדה זו הופכת קישור מאתר מאמרים (או כל אתר אחר הנוהג כך) להרבה פחות אקסקלוסיבי ושווה.
עבור קישורים טובים צריך להתאמץ – זאת לא קלישאה, זה אשכרה ככה.
מה האלטרנטיבה?
לא מעט.
חשוב להבין – קידום אתרים במאמרים לא אומר שחייבים לפרסם באתרי מאמרים – יש מקומות יותר טובים ששווים את התוכן שלכם!
כאמור, לא חייבים אתר מאמרים כזה או אחר כדי להשיג קישורים שיעזרו לכם להתקדם בגוגל.
ישנן כמה וכמה דרכים לבנות פרופיל קישורים לאתר שרוצים לקדם בצורה אפקטיבית, יעילה, ובעלת ערך.
כתבתי בעבר מאמר על מעל 40 דרכים להשיג קישורים חיצוניים.
היום אני רוצה שנתמקד בעיקר ב-3 דרכים עיקריות.
1. קניית קישורים
רכישה של קישורים היא הדרך המהירה ביותר לחזק את פרופיל הקישורים של האתר.
הסיבה לכך היא שבדרך כלל לא מעורב בתהליך הזה משא ומתן מורכב על התמורה לקישור: "תוציא לי בבקשה את הקישור מהפסקה השניה במאמר, תשלב כותרות וכותרות משנה, כתיבה איכותית, כן אחי? אני צריך את האנקור הזה. תוך כמה זמן תעביר לי את הקישור?" – הבנתם את העניין.
ישנם לא מעט אתרים שמאפשרים לרכוש כתבות המתפרסמות בהם ולשלב בכתבות אלו קישורים היוצאים לאתר שמבקשים לקדם.
אלו יכולים להיות מגזינים שונים שמייעדים מדור שלם לכתבות מהסוג הזה, אתרי תמיכה המיועדים במיוחד להוצאת קישורים כאלו וגם לעיתים אתרי לקוח, שפועל בתחום רלוונטי, ומעוניין להגדיל את ההכנסה שלו מן הנכס הדיגיטלי שברשותו.
מחיר קישור כזה יכול להתחיל מ – 100 שקלים לקישור ולהגיע לאלפי שקלים לקישור מאתר סמכותי מאוד.
גילוי נאות – יש לי שירות שכזה. והוא מאד יעיל ב-99% מהמקרים 🙂
אני מסביר עוד קצת על קניית קישורים בוידאו הבא:
2. החלפת קישורים
בפייסבוק קיימות לא מעט קבוצות עם השם "החלפת קישורים" או "החלפת מאמרים" ועוד כל מיני ואריציות של המילים האלו.
בקבוצות האלו פועלים מקדמי אתרים בשם הלקוחות שלהם (או בשם עצמם).
מאחר שהחלפת קישורים הדדית בין שני אתרים היא לא השיטה הכי מומלצת (בטח שלא בהיקף חריג), מקדמי אתרים עושים קומבינות שונות ומקשרים מאתרים שונים ולרוב לא בצורה הדדית.
היתרון הגדול של השיטה הזאת, היא העובדה שבדרך כלל מדובר יהיה באתרים רלוונטיים מאוד לנישה שבה פועל הלקוח.
וגם, שמקדמי האתרים האלו, בהנחה שמייצגים לקוח, יכולים להבטיח קישור מאתר לקוח פעיל, שמייצג עסק אמיתי, ולא רק מאתרי תמיכה שבמקרים מסוימים לא מושקעים ונראים כמו אשפה.
החיסרון של שימוש בשיטה הזאת של החלפת קישורים הוא הזמן הרב שגוזלת הפעילות הזאת, כאבי הראש הנלווים, וגם, ולא פחות חשוב, ההתחייבות של בעל האתר המקודם:
בעוד שעבור רכישת קישורים התמורה של בעל האתר עבור הקישור היא כסף, הרי שבהחלפת קישורים הוא מתחייב להוציא מן האתר שלו קישורים מתוכן זר שייכתב עבורו, לא בהכרח יתאים לאופי האתר, וישאר באתר לכל תקופת ההתקשרות (בדרך כלל ללא מגבלת זמן).
3. פרסום מאמרי אורח
במקום לקחת אתר מאמרים ולפרסם בו מאמר כזה או אחר – עדיף להשקיע עוד קצת אנרגיה ולפרסם פוסט אורח באתר חזק באמת, שקרוב לתחום שלכם.
פרסום מאמרי אורח היא שיטה, שאם היא מבוצעת נכון, יכולה להיות win win אמיתי לשני הצדדים.
כאשר מבקש הקישור פונה אל אתר רלוונטי בנישה שלו ומציע לכתוב עבורו מאמר אורח בתמורה להוצאת קישור מן המאמר אל האתר שלו עצמו, הוא בעצם מייצר ערך גם עבור האתר עבורו הוא כותב:
בעל האתר מקבל תוכן חדש ואיכותי, ואפילו זוכה לקשר את האתר שלו עם אתרים רלוונטיים בנישה.
אני מרחיב עוד על פרסום מאמרי אורח בסרטון הבא:
לסיכום
אם אתם רוצים לקדם אתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים, ורוצים להסתמך על אתר מאמרים כזה או אחר כבסיס לבניית פרופיל הקישורים החיצוניים לאתר – פשוט אל.
מעבר לתרומה של אתרי כתבות ציבוריים כדי לקבל עוד אזכור עבור שם האתר / המותג שלכם, אני לא רואה בהם שום ערך.
ישנן דרכים אפקטיביות בהרבה לבנות את פרופיל הקישורים בצורה איטית, מבוקרת, רלוונטית, ואותנטית.
זיכרו שעל תוכן רב בנישה שלכם לא תענשו, וכך גם לא על חווית משתמש משופרת, וגם לא על אחסון מהיר.
פרופיל קישורים מוגזם ולא רלוונטי, לעומת זאת, בהחלט יוכל לגרום לכם לא מעט נזק.