טאבולה – המדריך המלא על פרסום בטאבולה (Taboola)

מבין שתי המערכות הידועות ביותר להפצת תוכן ממומן, טאבולה (Taboola) היא הפחות ידועה מהמתחרה הגדולה Outbrain.

למרות זאת, זה ממש לא אומר שאין לה מה להציע, ולמעשה ממש בסוף 2022 חברת יאהו הודיעה כי רכשה 25% מהמניות בה…

פרסום בטאבולה – מה זה בכלל "פרסום תוכן ממומן"?

בדרך כלל כשאנחנו רוצים להפיץ מאמרים או כל תוכן אחר באתרים גדולים, יש לנו שתי אפשרויות מרכזיות לעשות את זה:

  1. להדביק פוסטים אורחים באתרים אחרים באופן אורגני. כלומר, מבלי לשלם לאתר שמארח את התוכן.
  2. לשלם לאתר אינטרנט ידוע עם הרבה תנועה כדי שיפרסם את המאמר שלנו. בדרך כלל מדובר במאמר מכירתי, למרות שהוא לא תמיד מוצג כך.

Taboola – המדריך המלא

החיסרון של שתי האפשרויות האלו הן השקעה של לא מעט זמן 🤔, בין אם בניהול מסע ומתן מול האתרים האלו ובין אם בחיפוש האופציה הזולה ביותר (לפעמיים נקבל הצעות שונות לחלוטין דרך מתווכים שונים, במיוחד אם מדובר באתרים גדולים).

רשתות כגון טאבולה פותרות את הבעיה הזו בכך שהן מאפשרות לנו להפיץ את המאמרים שלנו בחלקים ייעודים באתרים אחרים ולשלם רק כאשר מישהו לוחץ על הקישור למאמר.

טאבולה קוראת לזה "Content Discovery & Native Advertising".

יש כאן אומנם דמיון מסוים לפרסום ממומן בגוגל בתוך אתרי צד ג', אך התצוגה של המודעות היא שונה והן חייבות להפנות לעמודי תוכן של ממש ולא יכולות להפנות סתם לעמודי נחיתה.

עם זאת, עדיין אפשר להציב בעמודים האלו טופס לקבלת לידים, הוא פשוט לא יכול להיות האלמנט היחיד בעמוד.

💡 חשוב לציין שטאבולה לא יעילה עבור קידום אורגני בגוגל מהכיוון שהקישורים האלו הם לא קבועים ונדיר שהאלגוריתם של גוגל מתייחס לקישורים "חד פעמיים".

אם אתם מעוניינים לבצע שיווק באמצעות תוכן (שזה תכלס מה שעושים עם טאבולה) באופן אורגני, אני ממליץ לקרוא את המדריך על שיווק באמצעות תוכן (בגוגל).

אז איך נראית המערכת של טאבולה וכיצד תיצרו את הקמפיין הראשון שלכם?

אחרי שהסברתי מה טאבולה היא כן ומה טאבולה היא לא, הגיע הזמן להסביר קצת על המערכת:

כמו רוב מערכות הפרסום הממומן, גם המערכת של טאבולה עובדת על פי קמפיינים, כך שאתם יכולים להריץ מספר קמפיינים לצרכים שונים במקביל.

יצירת הקמפיין הראשון שלכם היא די פשוטה, אך יש לא מעט מסכים ולכן אני ממליץ לצפות בסרטון המצורף במקביל לקריאת הסיכום שלי:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כשתיצרו את הקמפיין הראשון שלכם, תתבקשו לבחור את מטרת הקמפיין. אתם יכולים לבחור בין ייצור לידים, רכישה מקוונת, מעורבות באתר אינטרנט, חיזוק המודעות למותג או הגדלת מספר ההתקנות של האפליקציה שלכם.

כמו כן תצטרכו לתת שם לקמפיין (שרק אתם תראו) ושם שיופיע על המודעה ויזהה אתכם. זה יכול להיות השם שלכם, שם החברה, שם המותג או פשוט כתובת האתר.
לאחר הגדרת סוג הקמפיין המערכת תציע לכם להוסיף "פיקסל" לעמוד הנחיתה.

הפיקסל הוא קוד שעוקב אחרי הכניסות מהמודעות (או דרך ערוצים אחרים) ומאפשר טרגוט טוב יותר של קהל היעד ומעקב אחרי המרות. הוא גם מאפשר לכם ליצור קמפיינים עבור משתמשים שכבר ביקרו באתר או לסנן אותם החוצה.

בשלב הבא תתבקשו להגדיר במשך כמה זמן ירוץ הקמפיין: אפשר לקבוע תקופה מוגדרת, לתת לו לרוץ בלי הגבלה וגם לקבוע שעות ספציפיות ביום שרק בהן הוא יהיה פעיל.

💡 קחו בחשבון שעל מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי ותוכלו לראות מידע מהימן אודות הביצועים, רצוי להריץ אותו במשך 30 יום לפחות

בחירת קהל היעד

החלק הבא של הגדרת הקמפיין הוא בחירת קהל היעד. בטאבולה יש הפרדה בין המאפיינים "הסביבתיים" כמו סוג המכשיר בו נעשה שימוש ואזור המגורים (Campaign Targeting) לבין פילוח של קבוצות משתמשים על פי מידע היסטורי שמתקבל מהפיקסל (Audience Targeting וקטגוריות תחומי ענין מסוימות).

בהגדרת המאפיינים הסביבתיים, ההמלצה הרשמית היא להפריד כל קמפיין למכשירים נפרדים מכיוון שהרגלי הקריאה של מאמרים הם שונים למדי בין המחשב למובייל.

בעיקרון אפשר לבחור גם קמפיינים ספציפיים לטאבלט, אך לדעתי האישית מחשב אישי אפשר לאחד עם טאבלט ובטח אין סיבה ליצור קמפיין נפרד עבור טאבלטים, אלא אם כן אתם מריצים קמפיין שמטרתו למכור משהו שקשור לטאבלטים…

ניתן גם לסנן את קהל היעד על פי מהירות חיבור, מערכת הפעלה ואפילו דפדפן, אך באלו באמת אין סיבה טובה לגעת, אלא אם כן יש לכם אפליקציה שזמינה רק לאייפון וכו'…

הטרגוט של המשתמשים עצמם בדרך כלל יהיה פחות יעיל בקמפיין הראשון מכיוון שלא עבדתם עם קהלי יעד דומים.

ניתן למצוא מידע נוסף בעמודי העזרה של המערכת. לכן ההמלצה היא לא לגעת בחלק הזה כדי לא לצמצם יותר מדי את גודל הקהל אליו תוכלו להגיע.

הגדרות תקציב

בטאבולה יש שלוש הגדרות תקציב חשובות:

  • גובה התקציב הכולל (יומי, חודשי או לכל תקופת הקמפיין)
  • הגבלה כללית (תקרת התקציב) – חודשי או לכל הקמפיין
  • הצעת מחיר (Bid)

בעזרת ההגדרות הנכונות תוכלו לדעת פחות או יותר כמה לחיצות תקבלו. האופטימום לתקציב אפקטיבי הוא לפחות 400-500 (כך על פי טאבולה עצמה) ביום, למרות שאפשר להסתדר גם עם 100-200 לחיצות "בלבד" (שזה גם לא מעט).

הנוסחה הנכונה היא זו:

תקציב כולל לתקופה = הצעת המחיר X מספר הלחיצות שאתם רוצים לקבל לתקופה

כך למשל, אם תרצו לקבל 6,000 לחיצות בחודש (או 200 ביום בממוצע) עבור הצעת מחיר של 15 סנט, התקציב הכולל שלכם יצטרך להיות 900 דולר.

אגב, Taboola מדגימים את הנוסחה הזו עם תקציב די גבוה של 3,000$ לחודש וחצי סנט להצעת מחיר, אבל אני מניח בזהירות שבארץ לא מגיעים לתקציבים כאלו…

מבחינת תקציב יומי, ההמלצה היא לתת תקציב שהוא פי 30 העלות להמרה (CPA, Cost Per Acquisition). כך שאם אנחנו מדברים על 900 דולר לחודש ותקציב קבוע של 30$ ליום, העלות לרכישה שאתם בונים עליה (בתרחיש האופטימלי) היא בערך 1$.

ניתן גם לציין את המספר הזה כדי לראות אם אתם עומדים ביעד הזה (הוא ישמש להשוואה בלבד ולא ישפיע על כמה שתוציאו).

בקמפיינים מסוימים יש גם אפשרות לשלוט באופן פיזור התקציב ברמה גבוהה יותר, אך רצוי להישאר על האופציה של Smart Bid.

השיטות הטובות ביותר לעיצוב המודעה שלכם

עד כה הגדרנו את הקמפיין מבחינה טכנית, אבל לא יצרנו שום מודעות.

מודעה מורכבת מהחלקים הבאים:

  • תמונה (חובה)
  • כותרת (חובה)
  • תיאור מתחת לכותרת (לא חובה)
  • כפתור קריאה לפעולה (לא חובה)

רצוי תמיד לצרף גם תיאור וכפתור קריאה לפעולה גם אם אלו לא חובה מכיוון שהם מגדילים את אחוזי הלחיצות.

אתם יכולים ולמעשה מומלץ מאוד לשלב כמה תמונות וכותרות והמערכות של טאבולה תשלב אותם בצורה אוטומטית.

המלצות ל-Creative שעובד

  • תמונה או סרטון קצרצר – רצוי שהתמונה או הסרטון יהיו בזום בינוני בלי יותר מדי הסחות דעת ברקע או טקסט. תמונה של אנשים בדרך כלל עובדת בצורה הטובה ביותר.
    אם אתם משתמשים בסרטון, אורך 15 שניות זה מספיק בהחלט ואפשר גם חצי מזה… קחו בחשבון שאנשים ייראו את הסרטון בלי קול.
    חשוב מאוד גם להשתמש בצבעים שתופסים את העין. אל תשכחו שהמודעה שלכם תופיע לא רק לצד מודעות אחרות, אלא כנראה שגם רק בעומק הדף.
  • כותרת – הכותרות הטובות ביותר גורמות לבנאדם להרגיש שאולי הוא מפספס משהו (Fear of Missing Out).
    באנגלית זה משהו בסגנון של "אם אתה לא ישן על המזרנים האלו, כנראה שאתה לא באמת ישן טוב…", כלומר, משפט שמתחיל ב-if…
    בעברית זה נשמע קצת עילג ולכן הייתי הולך על משהו כמו "המזרן המהפכני שיגרום לך לישון טוב בלילה…".
    לא יזיק גם להשתמש בספרות בכותרת ("5 דרכים לחסוך יותר כסף בלי לעבוד שעות נוספות").
  • דף התוכן – דף התוכן הוא אומנם לא דף נחיתה, אבל הוא גם לא אמור להיות ארוך מאוד. משהו באורך של עמוד וורד אחד או קצת יותר (600 מילים) הוא אורך טוב שאפשר לקרוא בכמה דקות בודדות.

לא כדאי לשים קישורים לפרופילים חברתיים וכו' שיוציאו את הגולש מהדף. זו גם הסיבה שאני ממליץ להפנות לדף עצמאי ולא לעמוד בתוך האתר (אלא אם כן אתם רוצים לעורר מודעות לאתר עצמו).
ניתן לשלב כמה קריאות לפעולה. לדוגמה, אחת כקישור אחרי בערך פסקה אחת או שתיים וכפתור נוסף בסוף.

גם אם אתם מיישמים את כל ההמלצות האלו, לדעתי הכי טוב לעשות סיבוב באתרים שמפרסמים באמצעות טאבולה ולראות מה המתחרים שלכם עושים.

בין היתר ynet עושים שימוש בטאבולה, כך שזו לא אמורה להיות טרחה גדולה מדי…

מה עושים כשהקמפיין מתחיל לרוץ

אחרי שהקמפיין שלכם מתחיל לרוץ, ההמלצה היא לא לשנות שום הגדרה בעשרת הימים הראשונים מכיוון שבתקופה זו המערכת עדיין נמצאת בשלב הלמידה.

כמו כן, חשוב לדעת שהאישור של המודעות הוא לא אוטומטי או כמעט מיידי ולא כל תוכן מאושר. אם הקמפיין שלכם לא יאושר, תקבלו על כך התראה בלוח הבקרה ואת הסיבה לכך.

מה אסור לשים בדף?

לטאבולה יש קווים מנחים ברורים למדי, אך הרשימה היא די ארוכה ולכן לא אוכל לעבור על כולה. הנה רק כמה דגשים:

  • הדף חייב לכלול פרטים מזהים, הפניה למדיניות הפרטיות וגילוי נאות אם רלוונטי
  • לא ניתן להשתמש בתמונות "לפני ואחרי" (סטייל כל מיני דיאטות).
  • אסור להשתמש בטיימרים מזויפים וכו' (המבצע נגמר עוד 2:00 דקות…)
  • גודל מינימלי לתמונות הוא 600×400 פיקסלים
  • חשוב להימנע מהבטחות מוגזמות או לייחס למוצרים תכונות בעייתיות (לדוגמה, לא להתייחס לתוסף מזון כתרופה)
  • יש להפנות לנתונים סטטיסטים מהימנים (אי אפשר להציג סתם מספרים)
  • עדיף לא לתת דוגמאות ספציפיות בתחומים פיננסים. משפט בסגנון – "להרוויח 100$ בהשקעה של 1$ בלבד!"

חשוב לציין שכן ניתן להשתמש ב-Popups

דוחות

הדוחות ב-Taboola מתבססים על מדדים מוכרים כמו צפיות, לחיצות ועלות ללחיצה.

ההבדל המרכזי בין הדוחות של המערכת לבין מערכות פרסום כמו אלו של פייסבוק (מטא) או גוגל הוא שנעשה שימוש רב בגרפים כדי שתוכלו להסיק תובנות מהמידע בצורה נוחה יותר.

אתם יכולים להסיר מדדים או להוסיף מדדים לגרף בצורה חופשית דרך המתגים בצד ימין:

הדוחות ב-Taboola

כמו כן, תוכלו לקבל המלצות אישיות. בגרסה החדשה של הדוחות (לא זו למעלה) עליכם ללחוץ על האייקון הזה ליד הקמפיין:

הגרסה החדשה של הדוחות ב Taboola

שימו לב שכדי לראות מידע אודות המרות אתם חייבים להתקין את הפיקסל. מכיוון שההטמעה עלולה להשתנות בעתיד, אני ממליץ פשוט לחפש במערכת העזרה הפנימית של טאבולה.

לסיכום – פרסום בטאבולה

כיום Taboola היא מערכת מתקדמת ובעלת אוסף מרשים מאוד של תכונות, ויחד עם זאת לא ממש מסובכת.

לכן, אם מעולם לא חשבתם על קמפיין לפרסום תוכן ממומן או שמסיבה מסוימת אתם לא מרוצים מ-Outbrain, טאבולה היא בהחלט אופציה שאפשר לשקול בחיוב.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו