לידים לעסק: כך תשיגו פניות רלוונטיות לעסק דרך קידום אורגני (איך מייצרים לידים?)

יצירת לידים איכותיים לעסק יכול לשנות את המציאות עבור עסקים רבים, שכן לידים איכותיים מעלים משמעותית את אחוזי הסגירה ומגדילים את מעגל הלקוחות של עסק.

יצירת לידים איכותיים לעסק – אז איך משיגים לידים טובים בעזרת קידום אורגני?

איך מייצרים לידים טובים, או בכלל? חישבו על קידום אורגני (SEO) כעל מפת דרכים שעוזרת ללקוחות פוטנציאליים למצוא את האתר שלכם.

ממש כמו ב-Google Maps, המפה הזו תדרוש מכם עדכון ותחזוקה מתמשכים על מנת שתוכל להפנות תנועה קבועה של לידים לאתר שלכם. 

בנוסף, ממש כמו ב-Google Maps, המפה שלכם צריכה להשתמש בשמות ומונחים (מילות מפתח) ויעדים (דפי נחיתה) מתאימים על מנת על מנת לשרת את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באופן מיטבי.

מנועי חיפוש מדרגים אתרים, בין היתר, לפי מילות המפתח שמרכיבות אותם.

לידים לעסק

לפני הכל: מה זה לידים בכלל?

אז איך מייצרים לידים? מה זה לידים לעסקים? פשוט…לידים (Leads) הם למעשה פניות. ליד = פנייה.

המטרה של הרבה מאד אתרי אינטרנט בעולם היא להשיג לידים איכותיים (פניות איכותיות) מאתר – כלומר לקוחות פוטנציאליים ברמת בשלות גבוהה, שכבר עברו איזשהו סינון ומוכנים לקראת עסקה.

אפשר להגיד שאחרי מכירות, לידים איכותיים מהאתר זה הדבר שרוב בעלי העסקים רוצים להשיג, ולא משנה אם מדובר על לידים לעסקים קטנים או לידים לעסקים גדולים.

קידום אורגני בעצם מגביר את החשיפה שלכם בתוצאות החיפוש על בסיס מילות מפתח מתאימות.

אז איך להשיג לידים איכותיים לעסק, וכמה שיותר? קידום אורגני, כמובן!

כאשר לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או מוצר כמו שאתם מציעים באמצעות חיפושים מסוימים בגוגל, ולא מוצא אתכם בסופו של דבר אלא את המתחרה – זהו כמובן הפסד של ליד ושל עסקה פוטנציאלית.

בסרטון הבא אני מסביר איך אפשר לקבל לידים לעסק שלכם בעזרת קידום אורגני:

אם הם ימצאו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש ויבחרו ללחוץ על הקישור שלכם, אתם בעצם תזכו בתנועה אורגנית לאתר שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תנועה זו נקראת תנועה "אורגנית" מכיוון שאתם לא משלמים באופן ישיר על כל פעם שגולשים לוחצים על הקישור לאתר שלכם. זה בעצם תנועה בחינם. למדריך שלי על מקורות תנועה ליחצו כאן.

הכוונה ב"חינם" היא בניגוד לתנועה "ממומנת".

בשביל להשיג אותה אתם צריכים לפרסם מודעות ב-Google Ads, כשאתם, לפי שיטת חישוב מורכבת, בעצם משלמים על מספר הפעמים שגולשים לחצו על המודעה שלכם ונכנסו דרך הקישור לאתר שלכם. 

לכן בעצם הפוטנציאל של שימוש בקידום אורגני להשגת לידים לעסק הוא אדיר.

אמנם תצטרכו להשקיע יותר זמן ומשאבים בהתחלה, וגם תראו פחות תוצאות מידיות, אבל תוכלו לבנות מערך יציב ומתפתח שיאפשר לכם להשיג כמות כמעט בלתי מוגבלת של לידים מבלי לשלם על כל אחד מהם בנפרד. 

לפני שאני מרחיב יותר על קידום אורגני ותרומתו להשגת לידים לעסקים, מצרף כאן סרטון בו אני מפרט על יותר דרכים לגיוס לקוחות:

קידום אורגני הוא חיוני ליצירת לידים

מניח שבשלב זה הבנת מה זה לידים. עכשיו בואו נדבר על איך לייצר לידים, בדגש על איך לייצר לידים בעזרת SEO (קידום אורגני).

כיום פחות ופחות גולשים מוכנים להסתמך על פרסום ממומן באינטרנט.

מחקר שהוצג באתר Statista המוכר מראה שנכון ל-2019, כ-27% מהגולשים באינטרנט משתמשים בתופסת לדפדפן שחוסמת פרסומות (Ad Blocker).

יתר על כן, המספר הזה צפוי לעלות אל מעבר ל-30% בשנים הקרובות. 

המשמעות היא שהקידום הממומן פשוט מגיע לפחות ופחות מהגולשים.

חוץ מזה, ידוע כבר מזמן שרק 18% מהגולשים בכלל בוחרים בתוצאות הממומנות.

בעצם רב הגולשים נוטים להסתמך על דרוג תוצאות החיפוש האורגניות כמדד לרלוונטיות ואיכות האתר. 

הרחבתי על כך עוד רבות במדריך שלי שעושה השוואה בין קידום אורגני וקידום ממומן.

אני מרחיב על כך גם בסרטון הבא:

מבחינת יצירת לידים, זה אומר שהדרך הבטוחה והוודאית להשגת תנועה יציבה של לידים היא בפירוש קידום אורגני.

חשבו על SEO כדרך המלך לאתר שלכם. תוכלו כמובן לקדם "קיצורי דרך" ותגבורים ממוקדים מפעם לפעם באמצעות פרסום ממומן, אבל רק כתוספת ולא כתחליף לקידום אורגני. 

איך לבנות אסטרטגיית קידום אורגני ליצירת לידים?

כדי להתחיל את תהליך קידום האתר שלכם לצורך השגת לידים עליכם להגדיר אסטרטגיית SEO.

תצטרכו לאפיין את קהל היעד שלכם, להגדיר מהם לידים אופטימליים עבורכם, לזהות מילות מפתח שבהם תתמקדו, לעקוב אחר הדרוג שלכם בתוצאות החיפוש ועוד כמה דברים.

אבל מאיפה מתחילים?

הכירו את קהל היעד שלכם

הגדירו בעצם מי הם האנשים שאליהם אתם פונים.

צרו פרופיל לקוח (פרסונות) שמגדיר את המאפיינים כל מגוון הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וגם פרטים ספציפיים שרלוונטיים להרגלי הגלישה והחיפוש שלהם באינטרנט. 

השתמשו תחילה בקטגוריות בסיסיות כמו: גיל, מין, השכלה והכנסה.

בנוסף, נסו להגדיר באופן הכי מדויק מהם הקשיים או האתגרים שמניעים אותם לחפש את השרות או המוצר שאתם מציעים.

נסו להבין ונסחו מהם בעצם הצרכים שלהם. תוכלו בהמשך להשתמש בנתונים האלה כדי ליצור תוכן רלוונטי. 

כמובן שאתם רוצים גם לדעת מאיפה הם לרוב מגיעים אליכם – האם זה דרך הפייסבוק, טוויטר, מנועי החיפוש או אולי בדרך אחרת? באיזה מכשירים ודפדפנים הם משתמשים?

אולי כדי לכם להתמקד בהתאמת דפי הנחיתה שלכם למובייל. תוכלו לקבל תשובות לשאלות האלה ב-Google Analytics.

זהו מילות מפתח עיקריות ליצירה וקידום של תוכן

גוגל אנליטיקס כבר שנים לא מאפשרים לראות מאילו מילות חיפוש הגיעו אלינו לאתר (ניתן לראות את זה רק עבור הקידום הממומן), אבל אנחנו כן יכולים לקבל המידע הזה דרך הסרץ' קונסול.

בוידאו הבא אני מדגים איך עושים שימוש יעיל בקונסול לצרכי קידום אורגני:

כאן אתם בעצם מחפשים איזה תוכן עליכם לקדם ובאילו מילות מפתח להתמקד ביצירת תוכן באתר שלכם.

מחקר מילות מפתח הוא נושא רחב ועשיר בפני עצמו.

הוא בעצם מהווה שלב חיוני בתהליך יצירת לידים באופן אורגני.

מחקר מילות המפתח ילווה אתכם לאורך תהליך האופטימיזציה.

ככל שתעשו אותו בצורה יותר יסודית, מדויקת ואפקטיבית, ככה קמפיין יצירת הלידים שלכם ירוויח בהמשך הדרך.

תחרות – בדקו מה המתחרים שלכם מציעים והגדירו את היתרונות שלכם

חשוב מאד לדעת מהן האפשרויות החלופיות שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ומהם בדיוק היתרונות שלכם.

כך תוכלו לדאוג שאתם לא נשרכים מאחור, שההצעה שלכם תחרותית ואטרקטיבית. כך גם תוכלו ליידע את הלקוחות שלכם, שחלקם כמובן מתלבטים, למה בדיוק כדאי להם לבחור בכם ולא במתחרים.  

אחת הדרכים הכי פשוטות ואפקטיביות היא לראות מי מופיע לידכם בתוצאות החיפוש של מילות המפתח שזיהיתם כרלוונטיות לקהל היעד שלכם. הכוונה היא לאלו שמדורגים גם לפניכם, גם אחריכם, וגם במודעות הממומנות.

שימו את עצמכם בנעלי הלקוח.

למה שיבחר בקישור שלכם על פני אחרים?

דאגו לכך שתוצאת החיפוש שלכם תהיה מספיק אטרקטיבית ושהתוכן שאתם מציעים באתר שלכם יהיה מספיק עדכני ואיכותי כדי למשוך אליכם לקוחות מעוניינים. 

עוד על איך עושים מחקר מתחרים:

לידים לעסק על ידי יצירת תוכן איכותי

רוצים לדעת איך להשיג לידים טובים? אחד המרכיבים העיקריים בקידום אורגני, ולכן גם ביצירת לידים איכותיים לעסק, הוא יצירת תוכן איכותי וקידומו בערוצים הנכונים.

טעות די נפוצה כיום היא שתוכן צריך להיות מיועד לגוגל. ממש לא!

תוכן צריך להיות בראש ובראשונה איכותי, בעל ערך רב ולסגור פינה עבור הגולש הפוטנציאלי, וכמובן לגרום לו לרצות ליצור עמכם קשר – למידע נוסף על שיווק באמצעות תוכן.

רק לאחר שיצרתם תוכן מעולה – יש לעשות עליו "ויש" של SEO, לשלב את המילות מפתח – כך שגם גוגל "יאהב" אותו.

מדובר בתוכן שייתן מענה ישיר ורלוונטי לשאלות החיפוש שלהם, ישאיר אותם מעוניינים באתר שלכם ויעורר בהם סקרנות להמשיך לחקור ולבדוק מה עד יש לכם להציע. בין היתר, הכוונה היא שרמת התוכן שאתם מציעים תיתן להם אינדיקציה שאתם יודעים על מה אתם מדברים ושהם יכולים לסמוך על רמת המקצועיות שלכם.

זכרו, בשונה מקידום ממומן או כל שיטות הפרסום הקונבנציונאליות (והמיושנות) האחרות, שבהן אתם פונים ללקוחות במגוון דרכים מציקות ומעיקות יותר או פחות, כאן שיטת העבודה היא שהלקוח יגלה אתכם. תפקידכם הוא לתת לו הרגשה שהוא מצא משהו טוב.   

אני נותן מספר טיפים לגבי כתיבת תוכן ויצירת תוכן בסרטונים הבאים:

ובזה:

יצירה ואופטימיזציה של דפי נחיתה

בגלל שבקידום אורגני עסקינן – אין מדובר על דפי נחיתה קלאסיים שמשמשים בעיקר למודעות של גוגל או פייסבוק, אלא פשוט דפי נחיתה בהגדרה היבשה שלהם – עמודים בהם הגולש "נוחת" – ולמעשה, מקום המפגש הראשון שלו עם האתר שלכם.

גם כאן העיקרון שצריך להנחות אתכם הוא שאנשים מחפשים פתרונות לבעיות שלהם.

אם תמקדו את המאמצים שלכם בצורה אפקטיבית, הם יימצאו את הפתרונות האלה באתר שלכם.

לכן חשוב כל כך לשמור קווי המנחה המומלצים לקידום אורגני גם ביצירה ואופטימיזציה של דפי הנתיחה ליצירת לידים.

אלה כמה דגשים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

1. נסחו כותרת קצרה וקולעת, שמכילה את מילות המפתח החשובות ביותר שלכם.

כותרת-מטא (meta title) היא בעצם קטע טקסט קצר שמהווה את השורה הראשונה (בכחול) בתוצאת החיפוש שלכם.

היא גורם חשוב שיכול להשפיע באופן ניכר על כמות התנועה האורגנית שנכנסת לאתר שלכם. האופטימיזציה כאן היא חיונית. כתבתי על כך מאמר נפרד שנכנס יותר לפרטים הטכניים.

כך זה נראה:

סניפט של האתר שלי

2. השתמשו ב-URL קצר וברור, שמכיל מילת מפתח עיקרית.

URL צריכים להיות קצרים ככל האפשר, וכאלו שניתן להבין מהם במה העמוד עוסק.

כלומר לא להשתמש בכתובות URL כמו "page1.html" לדוגמא, אלא משהו יותר תיאורי.

המלצה זו רלוונטית לשלב הבנייה של האתר ופרסום עמודים חדשים – בשום אופן אין לשנות URLים קיימים (אלא אם מבצעים הפנית 301 בהתאם) – שכן הקידום של כל העמוד יתאפס!

3. צרו את התוכן הטוב ביותר שאתם יכולים

כל השיפורים הטכניים וכל הקישורים שבעולם (עוד של שירות בניית קישורים) לא יכולים לפצות על תוכן בינוני או גרוע (ברוב המקרים).

כאשר התוכן שלכם חזק ואיכותי – זה הופך את שאר הדברים להרבה יותר קלים.

לכאן, אם יש משהו שאני ממליץ לא להתפשר עליו – זה התוכן באתר. ולא משנה אם זה אתר תדמית, אתר מכירות, או כל סוג אחר של אתר.

כמה זמן לוקח לקבל את הליד הראשון בקידום אורגני?

התשובה הקצרה? איפשהו בין 3 חודשים לשנה, ברוב המקרים. זה מאד (מאד!) תלוי ברמת התחרות של התחום ונקודת ההתחלה של האתר.

אני מרחיב עוד על כך בסרטון הבא:

לידים לעסקים: לסיכום

לא משנה אם מדובר על לידים לעסקים קטנים, לידים לעסקים בינוניים או לידים לעסקים גדולים – כל עסק צריך לידים איכותיים וכמה שיותר, שכן פניות (ובעיקר סגירות) אלו החמצן של העסק.

ישנם כמובן עד דגשים רבים ומסועפים שיעזרו לכם ליצור לידים לעסקים באמצעות קידום אורגני.

לכל תחום עסקי ולכל עולם תוכן יש את הקווים המנחים וההמלצות המסוימים להם. גם מבחינה טכנית יש עד הרבה מה לומר על הנושא.

אני מקווה שהצלחתי להעביר לכם, ככה על קצה המזלג, איזה פוטנציאל אדיר יש ליצירת לידים לעסקים באמצעות קידום אורגני. 

הרעיון המרכזי הוא שתציעו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם תוכן איכותי שישאיר אותם מעוניינים ויגביר את הסמכות המקצועית שלכם בעיניהם.

מכיוון שהמטרה ביצירת לידים אורגניים היא לעודד יצירת קשר והשארת פרטים, שיטת העבודה היא שהלקוח ימצא אתכם ושאתם תמצאו חן בעיניו. שיטה זו מבוססת על משיכה ולא על מתקפה. 

בסופו של דבר, באמצעות יישום כלים של קידום ארוגני אתם יכולים לייצר תנועה יציבה, מתגברת וכמעט בלתי מוגבלת לאתר שלכם וליהנות מהכנסה כמעט אוטומטית, ללא צורך בהוצאה כספית על כל לחיצה. נגיד ככה, בטווח הרחוק זה קצת יותר ממשתלם.

מדריכי לידים לעסקים לפי תחומים ספציפיים:

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו