דף הבית / מסחר באינטרנט / קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל – ניהול נכון של חנויות אינטרנטיות. בשנים האחרונות אנו ערים למגמת קניות ברשת ההולכת ומתרחבת כמו היקום הממשיך להתפשט ולגדול. מסחר באינטרנט אינו דבר חדש כמובן, שכן מזה 18 שנה ניתן לקנות ברשת מוצרים, באתרים רבים ומגוונים.

קידום אתרי מכירות זה עולם מאתגר, והתחום התרחב וצמח באלפי אחוזים ב-4 שנים האחרונות ומנקודת מבט עכשוויות המלחמה הגדולה על הצרכן/הגולש רק החלה אבל כבר התותחים הכבדים הובאו למערכה: אמזון, איביי, עלי אקספרס, אסוס ורבים אחרים המבקשים לנגוס בנתח הגדול יותר בעוגת המכירות העולמית.

אפשר לקחת לדוגמא את ענקית המסחר אמזון, אשר שנה שעברה, במהלך יום אחד בלבד (24 שעות) של מכירות מטורפות הצליחה להגיע למחזור הכנסות מעל 20 מיליארד דולר $ (!!) והפכה לחברה העשירה בעולם.

כל זה, בזכות יום הרווק הסיני או שקר כלשהו אחר, העיקר למכור לציבור אשר לעיתים נדמה שיושב על האצבע על המקלדת בהיכון, רק תנו לו סיבה לקנות משהו.

קידום אתרי מכירות

אחרת, איך אפשר להסביר את היקפי המכירות הללו, ואת העובדה כי בעלי אקספרס ידוע לכל כי מה שקנית לא בהכרח יגיע או יהיה איכותי או ישרוד מעבר לזמן קצר. ובכל זאת, מדובר באחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם. לכן הקניות ברשת רק יתרחבו מחודש לחודש וגם כיום עסקים מבוססי חנויות בקניון או ברחוב מרגישות את הירידה בהיקפי הקניות אצלם וממהרים לפתוח חנות אינטרנטית למכירת מוצריהם.

כאשר מדברים על קידום אתרי מכירות, כאן למעשה מתחילה, או מחמירה, הבעיה של העסק.

לא בגלל פתיחת חנות אלא בשל חוסר ההבנה המשווע או התפיסה המוזרה כי באינטרנט הכל הולך מהר וקל…הלקוחות רק מחכים שתעלה חנות לאוויר כדי לרוקן לך את המלאי. והעצות אחיתופל שאתה מקבל מכל מיני מביני דבר. כל אלו עלולים לגרור את העסק אל הלא נודע מבחינה עסקית וגם לסבך אותו בצרות מול רשויות החוק. שכן ישנה תקינה אינטרנטית בה האתר אמור לעמוד, חוק הצרכנות והגנת הצרכן, הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות, אבטחת האתר, ועוד פרמטרים חשובים.

קידום אתרי מכירות: בואו נתעסק בעובדות ולא בחלומות

1. קידום אורגני / ממומן: אתר קניות חייב להיות מקודם אורגנית בגוגל וגם בגוגל ממומן, בעיקר בשנה הראשונה וגם בהמשך, תלוי במוצרים הנמכרים ושיטת המכירה. להשוואה מלאה בין קידום אורגני וקידום ממומן.

2. שירות מעולה: אתר קניות חייב לתת מענה מהיר לכל פנייה, גם כאשר מדובר בפניה למטרת התעניינות ולא לרכישה מידית. הרושם החיובי והשרות שלכם יקבע את המשך הדרך והצלחת העסק. עסק שיצא לו מוניטין לא טוב ימצא עצמו בקשיים מהר מאד.

חשוב מאד לזכור כי שרות לקוחות יעיל ומקצועי יעניק לעסק חוות דעת חיוביות רבות ומכאן שגוגל ידרג אותו גבוה וגם גולשים/ הנחשפים לביקורות יבינו כי מדובר בעסק אמיתי ומקצועי ויעודד אותם לקנות באתר. על הצד הפחות נעים חוות דעת שליליות יגרמו לנטישת גולשים, איבוד צרכנים ועוד…

3. פנייה לקהל יעד מדויק: האתר חייב להבנות בהתאם לקהל היעד אליו הוא פונה, ובמידה ומכיל "קניון מוצרים" – עליו לייצר משפך שיווקי (Marketing Funnel) ברור ומניע לפעולה.

4. ניטור ובקרה: חובה לעשות שימוש קבוע בתוכנת גוגל אנליטיקיס (Google Analytics) ולחבר את כל עמודי האתר על מנת להכיר את החולשות והחוזקות של האתר, מה המוצרים הממירים ביותר ומהיכן נוטשים הכי הרבה גולשים. שיפור עמודים אלו יכול לשנות משמעותית את מחזור המכירות. עוד על שיפור מכירות באתרי מסחר.

5. בדיקת יחס המרה על בסיס שבועי: יחס המרה הוא חלוקה של מספר ההמרות שבוצעו לחלק במספר הגולשים באתר. הגיעו לאתר 1,000 גולשים ומתוכן רק 10 מילאו טופס צור קשר או רכשו, הרי יחס ההמרה הוא 10/1,000 = 1%. גם כאן חשוב לדעת כי יחס ההמרה משתנה בהתאם לסוג העסק ומוצריו.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

6. קידום אורגני מדויק: קידום אורגני הנו חובה לכל חנות באינטרנט, אך חשוב לזכור כי בחירת מילות המפתח לקידום חייב להתבסס על מהות העסק ומוצריו וככל שמילות המפתח יהיו מדויקות ונכונות כך גם התנועה לאתר תהיה איכותית ותניע לפעולה גולשים רבים. מכאן שיחס ההמרה יהיה גבוה יותר ככל שתקפידו על התאמה מוחלטת בין מילות מפתח לבין מוצרי האתר. הזרמה של תנועה רבה לאתר ממקורות לא איכותיים תניב כשלון ברמה המסחרית ועלולה לגרום לנזק מבחינת קידום האתר בגוגל שכן האחרון יוריד את דרוג האתר ומכאן הדרך למטה קצרה וכואבת. החזרה לצמרת לעומת זאת הנה ארוכה מסובכת ויקרה. לכן הקפידו לבחור היטב כל מילת מפתח מקודמת ואל תתפתו למילות אשר מייצרות תנועה אך לא יניבו לכם מכירות.

7. התאמה לכל סוגי המסכים: האתר חייב להיות רספונסיבי באופן מוחלט על פי חוקי גוגל. ללא התאמה לניידים, גוגל עלול בסבירות גבוהה להוריד את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, לא תחשפו לקהלים במכשירים ניידים ותאבדו קהל רב והכנסות.

8. מהירות טעינת האתר: מרבית הגולשים ימתינו עד 5 שניות עד שהאתר יעלה במכשיר הנצפה, לאחר מכן הם ככל הנראה יינטשו ולא יחזרו לאתר לעולם. לכן האתר חייב לעלות מהר ובאופן ברור ולספק לגולש חוויה מהירה וידידותית. עוד על שיפור מהירות אתרים.

9. כפתורי רשתות חברתיות: רבים נוהגים לחשוב שהם צריכים למקם כפתורי פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו' בכל עמוד באתר.

רובם אינם מבינים את מטרת הכפתור ומזרימים למעשה תנועה הפוכה מהאתר החוצה לעמודי הרשתות החברתיות שלהם. זאת מבלי לחשוב כי הדבר גורם לנזק. הרי הצרכן כבר אצלך באתר -מדוע אתה שולח אותו למקום אחר?

תופעה זו נפוצה מאד בקרב בעלי אתרים, ויתרה מכך, מבוצעת על ידי מתפעלי עמודי מותג למיניהם אשר מעוניינים להוכיח לבעל האתר כי יש תנועה בעמוד הפייסבוק שהם מנהלים עבורו, רק שכחו לציין שאת התנועה הזו הם מושכים מהאתר בית שלו, תנועה עליה שילם בכסף רב, השקעה של זמן וקידום מותאם לאתר. ואת כל זה הוא תורם למעשה לעמוד הפייסבוק החיצוני שאינו משרת אף מטרה כמעט ברמת המכירה.

10. התאמת תהליך הרכישה לגולש: לעיתים אני נתקל באתרי קניות בהם עוד בטרם אספת מוצרים לסל, נדרשת להירשם, ככל הנראה מדובר בפחד שלהם מנטישת גולשים ולכן מבקשים לקבל פרטים על מנת להציף אותך בדואר זבל שיווקי.

לטעמי מדובר בטעות נפוצה ואומללה, בה הגישה הרווחת הנה "קח ממנו פרטים בכל מחיר" בעוד שאני טוען שאין כל צורך בכך, נהפוך הוא, תן לגולש/צרכן שלך סיבה טובה להישאר ולקנות ותגדיל את סיכויך להפיכתו ללקוח ולא באמצעות הצפת הדוא"ל שלו בספאם חסר תועלת שגם יכול לגרום לעסק נזק כספי תחת " חוק הספאם".

לדוגמא: אני תמיד ממליץ לאתרי קניות לבקש פרטים רק בתום תהליך הרכישה ואיסוף הפריטים לסל ולא לפני כן, במעמד זה הגולש מוכן נפשית לביצוע קניה, ברור לו שהוא יידרש להשאיר פרטים וכך הוא ינהג במקביל להשארת כרטיס האשראי שלו. כל שלב לפני כן בתהליך עלול לעורר אנטגוניזם ולגרום לגולש לנטוש ללא קניה.

11. קופונים זה נחמד… אבל יש להציג אותם בזמן המתאים ובתצורה נוחה מאד לשימוש.

עולם הקופונים קיים עשרות רבות של שנים במציאות ושוכפל כמובן גם לעולם הדיגיטל והמכירות ברשת, יחד עם זאת רבים מהפעמים אני נתקל בתהליך מסורבל או ארוך על מנת לקבל קופון ולכן הגולשים ממעטים לעשות בהם שימוש, כאשר האחרון יכול להוות משקל נכבד בשיקול דעתו של הצרכן לחזור לאתר שלך לקניות שוב ושוב.

הגשת הקופון בצורה יעילה וברורה לגולש יחסכו זמן ויתמרצו את הגולש לבצע קניה. קופון שמספרו כבר מוטמע עבורי בתהליך הגלישה הנו קל ונוח וישמש כאמור תמריץ משמעותי לכל רכישה. זכרו כי הקופון חייב להעניק הנחה אמיתית/מוחשית ולא "שטיק שיווקי" אשר יכעיס את הצרכנים.

לסיכום

אלו הם כמה מאבני היסוד לכל אתר קניות אך ישנם עוד פרמטרים רבים החשובים לטובת הצלחת האתר שלכם. מה גם שהחוקים משתנים מעת לעת ולכן חשוב שחברה מקצועית תלווה אתכם בתהליך ותדאג להבאת תנועה איכותית ומניבה לאתר. תבדוק את המשפך השיווקי ותבצע קידום אורגני מסיבי במילות מפתח רלוונטיות.

איציק גולדנברג
איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה

הניסיון שלנו בקורנגה מעיד באופן מובהק כי אתר מסחר/קניות אשר מקודם אורגנית מניב הכנסות רבות המכסות פי כמה וכמה את עלות הקידום. מייצרות קהל החוזר לרכישה נוספת, מגדיל את כמות הלקוחות מדי חודש בחודשו ומניב הכנסות עצומות לבעליו.

הדוגמאות לכך רבות ומגוונות, נשמח לשוחח ולהציג בפניכם את שיטת קורנגה להפיכת כל אתר מסחר לאתר מניב ומצליח.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות איציק גולדנברג

איציק הינו מנכ"ל חברת קורנגה קידום אתרים, חברה וותיקה בתחום, המציעה שירותי קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות וגם פתרונות טכנולוגיים שונים.

שווה לקרוא גם את

סינדיקציה של תוכן

הכל על סינדיקציה של תוכן

בואו נבהיר כבר מההתחלה, סינדיקציה של תוכן, באם מבוצעת כהלכה, בתזמון הנכון ובידיעה כיצד היא ...

מדד E-A-T של גוגל

מה זה E-A-T ולמה זה כל כך חשוב כיום?

E-A-T הן ראשי תיבות שנטבעו על ידי גוגל עבור מעריכי האיכות האנושיים שלה. המעריכים האנושיים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider