דף הבית / מכירות / הגדלת מכירות בעסק: איך להגדיל מכירות בעסק?

הגדלת מכירות בעסק: איך להגדיל מכירות בעסק?

אנשים מקימים עסק כדי למכור אולם לא תמיד יודעים כיצד לעשות זאת באמת או לשפר את מצב המכירות שלהם, מה שמחייב אותם לעבוד על כך בכל עסק שהוא בכל תחום.

מגמת התרחבות המגזר הפרטי של העסקים הקטנים נמשכת, כאשר בכל שנה נפתחים אלפי עסקים קטנים ובינוניים.

הגדלת מכירות בעסק

מצד שני, גם נסגרים בתום שנתיים עסקים בהיקף דומה ולכן נשאלת השאלה מה לא ברור לאותם בעלי העסקים ולמה הם נכשלים במקום שלא היו נכשלים בו בעבר בעלי עסקים שמרניים יותר.

נשים בצד רגע את העובדה שהרבה מאד עסקים נפתחים בלי מחקר שוק או תכנית עסקית מסודרת, אלא כסוג של "על הדרך" ושאיפה להגשים חלום ולהיות עצמאי, מבלי להבין באמת את המשמעות של זה מכל הבחינות.

יש גם בעיה גדולה בקרב עסקים של התנהלות כלכלית שגויה לחלוטין מהבסיס. עסקים רבים ממנפים את עצמם למוות, לוקחים הלוואות על מנת להתחיל את העסק, מבלי שהכניסו שקל, ואז מתפלאים שהם מוצאים את עצמם בחובות.

את הדברים האלה נשים רגע בצד. במאמר הנוכחי אני הולך לדבר דווקא על נושא המכירות, ובעצם לדבר על איך להגדיל את המכירות בעסק, ולמה כל כך הרבה עסקים לא מצליחים בזה.

כיצד אפשר להגדיל את המכירות?

אני ממש לא גורו מכירות, אבל לאחר קצת יותר מעשור בעולם האינטרנט, למדתי דבר או שניים על שיווק ומכירות – בדגש על אונליין.

אני יוצא מנקודת הנחה שכל עסק שרוצה להגדיל את המכירות שלו חייב שתהיה לו נוכחות, ולו המינימלית ביותר – באינטרנט. צריכים השראה לגבי שיפור מכירות בעסק? כתבתי מאות מאמרים על שיווק באינטרנט וקידום אתרים בפרט – כולם מהווים בית ספר אחד גדול, אז אם הזמן בידכם – צאו לדרך ותתחילו ללמוד 🙂

להלן מספר דרכים להגדיל את המכירות בעסק:

  • למצוא יותר לקוחות כדי למכור להם – נשמע מובן מאליו? אולי.
    יש דרכים רבות לשווק את עצמכם כדי למכור ליותר אנשים, תמיד היו.
    ההבדל הוא שכדי למצוא אנשים ולהפוך אותם ללקוחות היום, זה הרבה יותר קל מהעבר וגם זול יותר משמעותית.
    אם פעם הייתם צריכים לבזבז עשרות אלפי שקלים על שיטות פרסום במספר מצומצם מאוד של אפיקי פרסום, היום יש לכם אינטרנט ושיווק דיגיטלי בנוסף על הדרכים המסורתיות.
    מדובר בשימוש מושכל ונבון בטרגוט קהל היעד שלכם. אין יותר תירוצים ואין יותר התחמקויות משום שהלקוחות שלכם אכן מחכים לכם שם במרחבי גוגל, המדיה החברתית, בפייסבוק, אתרים שונים שבהם מחפשים את הפרסום שלכם ויכולים להציע לכם עסקאות משתלמות. רק זכרו לעשות זאת נכון ולהגדיר נכון את קהל היעד שלכם, וכך תוכלו לעבור לשלב הבא.
    קבלו קייס סטאדי על איך עסק קטן הצליח לשווק את עצמו ללא ידע נרחב בתחום האינטרנט.
  • שימור לקוחות והגדלת המכירות לכל לקוח – לקוח שנקלע לעסק שלכם והצלחתם למכור לו זה נהדר. לקוח שבא לעסק שלכם אבל לא קנה, עדיין לא אבוד. שיפור מכירות בעסק זה אומר גם להיות במודעות של לקוחות פוטנציאליים שעדיין לא הפכו להיות לקוחות.
    אתם יכולים לחזור אליו שוב ושוב, גם זה בעזרת שיווק דיגיטלי חכם כמו מעקב אחר תחומי ההתעניינות שלו, רימרקטינג או הצעות בדיוור ישיר שמגיע בהסכמתו בצורת ניוזלטר.
    יש תחומים בהם ללקוחות לוקח זמן רב "להתבשל" – במיוחד עם מדובר בשירות או מוצר יקר. אצלי למשל, יש לקוחות שהיו רשומים אצלי ברשימת תפוצה זמן רב (מעל שנה), צרכו את התכנים על בסיס קבוע, ולאחר לאחר שנה החליטו לסגור קידום בפועל. רובם מצטערים שלא עשו זאת הרבה קודם לכן 🙂
  • תוכן שיווקי נכון מביא לקוחות – קידום אורגני או ממומן בגוגל או בפייסבוק או באינסטגרם ודומיהם הוא חלק מהתוכן השיווקי הנכון שנועד למצוא לקוחות פוטנציאליים שלכם מבלי לבזבז זמן.
    הפמפום המתמיד של המותג שלכם בעזרת הגברת הנוכחות שלכם בכל מקום שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים פשוט עובד. בסופו של דבר הם יזכרו את השם שלכם, יסתקרנו וייכנסו אליכם.
    כאן תהיה לכם משימה להשאיר אותם שם למכירה טובה. הטרגוט של מי שמחפש מה שיש לכם להציע מגדיל בשיעור ניכר את הסיכוי שתמכרו לאנשים אלה, מכיוון שזה בדיוק מה שהם מחפשים.
    השיווק בעזרת קידום אתרים, אורגני או ממומן, משאיר אתכם בתודעת הלקוח ומחזיר אותו אליכם לצורך סגירת העסקה כמו שצריך.
    ומילה חשובה על התוכן – נסו להיות מקוריים, תנו תוכן אותנטי, שלכם. אם תנסו לחקות אחרים ולעשות מה שכולם עושים – הסיכויים שזה פחות יעבוד. אמנם זה לא רלוונטי לכל תחום, אבל לי למשל יש סגנון כתיבה מסוים (לא אחמיא לעצמי), יש כאלה שמאד מתחברים לזה ויש כאלה שכנראה פחות.
    אבל אלו שכן מתחברים מאד מחמיאים ומפרגנים לי על זה, מודעים לי על כל התרומה שלי ליקום (כן, כן, לא המצאתי את זה) וטוענים שהתוכן זאת הסיבה העיקרית שפנו אליי.
    אז נכון, לא בכל תחום אפשר לחפור כמוני בבלוג עם מאות מאמרים של עשרות אלפי מילים, במיוחד אם אתם מנעולנים או אינסטלטורים, אבל כן שווה להתאמץ ולהשקיע בתוכן מקורי, ייחודי וכזה שמשאיר חותם ונותן חשק לאנשים פשוט ליצור אתכם קשר. אתם צריכים לקחת את זה משם.
  • תנו מספר אפשרויות – רלוונטי בעיקר לנותני שירותים ולי שיש לו מוצרים דיגיטליים. הרעיון הוא לתת ללקוח מספר אפשרויות בחירה (3 זה מספר יפה בדרך כלל) כך שהוא יוכל לבחור מוצר/שירות ברמה רמות – בסיסי, מתקדם ופרימיום.דוגמא איך זה בא לידי ביטוי באתר המוכר שירות:

    מחירים - Serpfox

    נכון שזה נשמע לנו אוטומטית רלוונטי בעיקר לאתרי אינטרנט שמוכרים שירות כלשהו, אבל כמעט כל בעל עסק, אם יקדיש לזה מחשבה, יוכל לחשוב על מספר חבילות שהוא יכול להציע ללקוחותיו.
    אם ניקח את התחום שלי למשל – הרבה מאד פניות הם עסקים קטנים או כאלה עם תקציב מוגבל מאד, שהרבה חברות קידום פשוט מוותרות עליהם.
    אני למשל מציע הרבה פעמים שיות נקודתי של בניית קישורים – בעיקר אם לאותו לקוח יש זמן להתעסק באתר עצמו, לכתוב תכנים וכו'. בצורה הזו, אני מציע סוג של מוצר זול יחסית אך כזה שיכול להיות עדיין מאד אפקטיבי ללקוח, במחיר שהוא יכול לעמוד בו לאורך זמן (למידע נוסף על מחירי קידום אתרים).
    אם אתם עורכי דין לדוגמא – כנראה שגם אליכם פונים מדי פעם לשירות מאד נקודתי וזול יחסית. נסו לחשוב כיצד עושים לו כמה שיותר "אוטומציה" כך שזה בסופו של דבר ידרוש מכם זמן עבודה קצר ומצד שני כן תוכלו לתת מענה ללקוח וגם כמובן להרוויח מזה.

  • תמחור נכון יותר – אם אתם עובדים קשה מאוד אבל עדיין לא מצליחים להרוויח מספיק, שאלו את עצמכם אם תמחרתם נכון את המוצרים שלכם. אל תהססו לתמחר טוב יותר לפי הערך שלהם, ואם זה ממש חשוב השאירו כמה מוצרי דגל במחירים נוחים יותר כדי להשאיר אתכם בתודעת הלקוחות שלכם. תמיד תוכלו להציע להם בסופו של דבר מבצעים, הנחות והטבות.
  • תנו שירות טוב – אולי מובן מאליו, אבל יש יותר מדי לקוחות שלא מרוצים מעסקים בארץ, ולא משנה באיזה תחום. שיטת השיווק הטובה ביותר בעולם היא המלצות מפה לאוזן. אחריה זה קידום אורגני כמובן ?? – אבל מפה לאוזן אלו גם בדרך כלל הלקוחות היותר טובים והיותר מבושלים.
    הדרך הכי טובה להשיג לקוחות מפה לאוזן היא כמובן לתת שירות טוב – כי אנשים אוהבים להמליץ לאחרים על שירות שהם התנסו איתו בעצמו יצאו מרוצים. עסקים שנותנים שירות / מוצר טוב, לפעמים אפילו לא צריכים שיווק – למרות שאני ממליץ תמיד לשלב ערוץ שיווקי כלשהו, אפילו המינימלי ביותר.

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

סוגי ניוזלטרים

איזה סוג ניוזלטרים עדיין רלוונטי לדוור בעולם הדיגיטלי של 2019?

אם לוקחים בחשבון את מגוון שיטות השיווק הדיגיטלי הקיימות היום בשוק והכלים השונים שצצים כל ...

יצירת קמפיין Remarketing בגוגל: מדריך מעשי ב-6 שלבים

קמפיין רימרקטינג משמש כדרך מצוינת להפוך לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצר או בשירות שיש לכם להציע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider