איך לגייס לקוחות לעסק בחינם

כשאנחנו מדברים על גיוס לקוחות לעסק (או קבלת "לידים") דרך האינטרנט, יש המון דרכים שונות לעשות את זה. חלק מהדרכים האלו נעשות דרך רכישת מודעות ברשתות של פייסבוק (מטא), גוגל וחברות נוספות, אבל יש גם לא מעט דרכים אורגניות לעשות את זה.

איך להביא לקוחות לעסק בחינם

היתרון בערוצים האורגנים הוא שהם לא מחייבים אותנו להשתעבד לרשתות של הפרסום הממומן ולהמשיך לשלם להן כל עוד אנחנו רוצים להמשיך לפרסם.

אם יודעים איך להשתמש בערוצים האורגנים נכון, אפשר לבצע פעולות שיביאו לנו לקוחות גם בטווח הארוך.

אומנם חלק מהפעולות האלו כמו למשל קידום אורגני בגוגל עדיף לבצע באמצעות אנשי מקצוע ולכן הן לא באמת בחינם, אבל בסופו של דבר חופש הפעולה שלנו הרבה יותר גדול הן מבחינת מי שאנחנו רוצים להסתייע בו והן מבחינת האחריות שאנחנו מעבירים אליו

אבל לפני שאני מתחיל לפרט על הערוצים השונים, יש עיקרון אחד אפילו שלדעתי יותר חשוב מהכול: כשאתם פועלים באופן אורגני מוטב שלא תיצמדו למשחק אגו.

ז"א, אם יש לכם ידע נרחב בתחום שלכם, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות זה להעניק ממנו לאחרים, אנשים רוצים קודם כל שמישהו יכוון אותם בכיוון הנכון ואולי ייתן להם על הדרך גם כמה טיפים.

הדבר גם מציב אתכם כאוטוריטה בתחום ומישהו ש"מבין עניין" ולא רק מבטיח הבטחות.

זה כמובן לא אומר שאתם חייבים לחלוק עם אחרים את כל שיטות הפעולה שלכם לגמרי בחינם.

מלבד זאת, אל תשכחו שגם אם יש ידע רב שזמין באינטרנט לכל דורש, הרבה אנשים יעדיפו ללמוד בצורה מסודרת דרך ספרים אלקטרונים, שיעורים פרטיים או קורסים למידה מובנית דרך סילבוסים וכו' עוזרת לעשות סדר בראש.

אז אחרי שהבהרתי את זה אפשר לעבור על הערוצים השונים:

קידום אורגני

קידום אורגני היא הדרך הקלאסית לגייס לקוחות חדשים. מרבית האתרים מורכבים מכמה עמודים תדמיתיים עם שירותים או מוצרים שהם מוכרים.

אבל אם אתם רוצים שהאתר באמת יתחיל להתקדם בתוצאות בגוגל וגם ימשוך עוד לקוחות, אני ממליץ להוסיף בלוג או פינת מאמרים עם מידע שימושי.

וכשאני אומר שימושי אני לא מתכוון על איזה דף באנאלי שמסביר למה אנשים רוצים קייטרינג חלבי (מי שרוצה קייטרינג חלבי בדרך כלל יודע את זה…), אלא משהו שבאמת יהיה בו קצת ערך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לדוגמה, איזה שילובי מנות מומלצים לכל אחד מחלקי האירוע כדי שהאורחים יוכלו להמשיך ולהנות שעות ארוכות בלי לרצות לישון על בטן מלאה…

כמובן שלפעמיים אין בררה וצריך גם "להחליף" מאמרים עם אתרים אחרים, אבל גם כאן אף אחד לא אומר שאתם חייבים להשתמש במאמרים הכי באנליים שיש…

עוד חזית בקידום האורגני היא קידום לוקאלי, וכאן אתם אפילו לא חייבים מקדם אתרים: כל מה שאתם צריכים לעשות זה להירשם לשירות הפרסום העסקים המקומיים של גוגל.

מדובר ממש במיני אתר שיושב בדפי התוצאות של גוגל. ועדיין, המון עסקים פשוט לא מנצלים אותו כמו שצריך.

עוד קצת על קידום אורגני 👇

ניוזלטר

ניוזלטר הוא ערוץ פרסום ממוקד מאוד שעדיין עובד ולדעתי גם הרבה פחות מציק מכל מיני עדכונים ב-SMSים או Whatsapp.

הרשמה לניוזלטר יכולה להתבצע כמישהו בכל מקרה שולח לכם טופס לידים, בעמודי מפתח באתר או כאשר מישהו מבצע הזמנה באתרי מסחר אלקטרוני.

אפשר גם להשתמש ב-Popup, אבל יש לשים לב להפעיל אותו רק כשהגולש כבר נמצא לפחות דקה או דקה וחצי באתר.

צבירת נמענים בנפח גדול לוקחת זמן ולכן סביר להניח שזה לא יהיה ערוץ השיווק המרכזי שלכם, לפחות לא בהתחלה. יש גם להיזהר מחוק הספאם ולוודא שכל מי שנרשם לרשימה מודע לכך שלא מדובר במייל חד פעמי.

פרסום ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות חברתיות הוא עולם נרחב למדי מכיוון שבכל רשת יש קהל יעד קצת שונה.

לדוגמה, מסעדות בדרך כלל משתמשות בפרופילים באינסטגרם, ולעומת זאת בעלי מקצועות חופשיים משתמשים בפייסבוק או לינקדאין (במיוחד אם הלקוחות שלהם הם עסקים אחרים במודל של B2B).

ואם אתם בכלל רוצים למכור לבני נוער (או להורים שלהם ליתר דיוק), טיק-טוק היא הרשת בשבילכם.

אתם יכולים לחסוך לעצמכם לא מעט זמן אם תתמקדו ברשת אחת או שתיים, לא חייבים לרקוד על כל החתונות בו זמנית.

אם אתם רוצים עזרה בפרסום ברשתות חברתיות הנה כלי שיעזור לכם במלאכה

השאלה איך בדיוק עושים את זה היא שאלה קצת יותר מורכבת:

  1. ישנו את החלק הטכני של שיתוף תכנים קיימים ומציאות קבוצות להתמקד בהן. למרבה המזל יש לא מעט כלים שיכולים לעזור לכם בכך ולחסוך זמן באמצעות אוטומציות.
  2. החלק השני והיותר מורכב דווקא הוא החלק של המהות: איזה תכנים יעבדו הכי טוב? האם אתם באמת רוצים לשתף תכנים מהאתר שלכם, או שאולי פוסט עם תוכן מקורי יעבוד יותר טוב (לפעמיים קישור לאתר דווקא יגנוב את המיקוד מהמסר שאתם רוצים להעביר)?

מהבחינה הזו לפעמיים אין בררה וחייבים לנסות כל מיני סוגים של תכנים עד שמבינים מה עובד הכי טוב דרך ניסוי וטעיה.

יש כמובן אנשים עם הרבה ניסיון ברשתות חברתיות שכבר עבדו עם עסקים מסוגים שונים ויכולים לעזור לכם תמורת תשלום.

העלאת סרטונים

שמתי את האפשרות של שימוש בסרטונים בקטגוריה נפרדת מכיוון שבכל זאת יש הבדל בין סרטון של 15 או 30 שניות בטיק-טוק לבין סרטון מקצועי יותר וערוך שמעלים לאתר כמו יו-טיוב או אפילו ישירות לפייסבוק (למרות שבמקרה הזה אפשר להעלות לשניהם).

סרטון ויזואלי עם טיפים או אפילו סתם היכרות עם העסק שלכם יכול במקרים רבים לעבוד הרבה יותר טוב מעמוד שיווקי פשוט או מדריך כתוב מהסיבה הפשוטה שיותר קל לעכל אותו.

אפשרות אפילו יותר טובה היא לשלב ולהטמיע סרטונים גם בתוך עמודים באתר כמו שאני עושה כמעט בכל פוסט כאן.

כל זה אומנם טוב ויפה, אבל לוקח זמן: בשביל סרטון מקצועי צריך ציוד מתאים (כולל תאורה מתאימה), תרגול איך לדבר מול מצלמה (עדיף גם לכתוב נקודות מרכזיות על דף) ובדרך כלל גם עריכה בסיסית (יש כמה תוכנות טובות כמו למשל Camtasia).

וכמובן שגם כאן אתם יכולים להשתמש בסטודיו מקצועי להפקת סרטוני תדמית. התחום הזה פורח בשנים האחרונות וממש לא בעיה למצוא שירותים כאלו.

מצד שני, זה פתרון שעולה לא מעט כסף וקשה להתבסס עליו כדי להעלות סרטונים באופן סדיר.

שיתופי פעול עם אתרים אחרים

שיתופי פעולה עם אתרים אחרים היא עוד נקודה שאני חייב לגעת בה: היום אי אפשר להסתכל ימינה או שמאלה בלי להיתקל באיזה שירות לפרסום כתבות ממומנות תמורת כסף, אבל הדרך הישנה והטובה של כתיבה לאתרים אחרים בלי להוציא את הארנק עדיין לא חלפה מהעולם.

בדרך כלל זו גם הזדמנות טובה להחליף קישורים, כך שכל הצדדים מרוויחים.

בכל אופן, חפשו אתר שיהיה באותה "ליגה" שלכם. כלומר, לא אתר לווין באיכות נמוכה, אלא אתר ראשי של עסק כמו שלכם. הנה כמה דוגמאות:

  • מאמר מקצועי שמסביר על הסיכונים שבניתוחי לייזר עבור אתר של עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית
  • מאמר על איטום בפני נזילות לפני החורף עבור אתר של סוכן ביטוח
  • מאמר שמסביר על סוגי מאכלים וההשפעה שלהם על הגוף על פי הרפואה הסינית לאתר של דיאטנית

בקיצור, לפעמים צריך לשבור קצת את הראש, אבל זו יכולה להיות דרך מצוינת להביא עוד מבקרים (ולקוחות פוטנציאלים) לאתר שלכם לטווח הארוך.

גם אם מדובר בטפטופים של כמה מבקרים בשבוע, אחוזי ההמרה יהיו הרבה יותר גבוהים.

לסיכום

למרות שהכי קל להוציא אלפי שקלים על פרסום ממומן לטובת קבלת לידים במהירות, בטווח הארוך זו לא בהכרח השיטה הכי טובה או השיטה הבלעדית שכדאי לכם להשתמש בה.

שימוש בפעולות אורגניות הוא הרבה פעמיים הרבה יותר זול או אפילו בחינם (בתנאי שיש לכם זמן להשקיע בו), והתוצאות לטווח הארוך לא פחות טובות.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו