חנות וירטואלית בוויקס (Wix) – כן או לא?

וויקס (WIX) היא אחת ממערכות בניית האתרים הפופולארית ביותר כיום וקל להבין למה: היא מציעה למשתמשים אפשרות לבנות אתרים ויזואליים בצורה פשוטה יחסית גם עבור מי שאין לו שום ניסיון קודם.

וויקס לא דורשת להתחבר לשירותי אחסון ואפשר להתחיל לבנות באמצעותה בלי לשלם שקל (עם מגבלה של הצגת מודעות ושימוש בכתובת לא מאוד אסתטית של wix).

ל-wix יש מנויים מיוחדים עבור חנויות וירטואליות שאינם נמצאים בחבילות הרגילות, אלא במה שהיא מכנה Business and eCommerce Plans.

בניית חנות וירטואלית בוויקס – שווה?

בניית אתרי מסחר בוויקס מתחילה ב-69 ₪ לחודש כולל מע”מ עם אופציה לחבילות יקרות יותר (שבהמשך אפרט עליהן יותר).

על הנייר ההצעה של Wix היא סופר משתלמת: תתקשו למצוא חנות וירטואלית של חברות אחרות במחיר כזה, אלא אם כן אתם מעוניינים בפתרון כמו WooCommerce או Magento שהם לא הכי ידידותיים למשתמשים חדשים.

אבל כמו לכל דבר, כמו לחנויות ב-Wix יש חסרונות, מה שמעלה את השאלה האם הן מצליחים להאפיל על היתרונות ומתי הם הופכים חנות מקוונת בוויקס לבלתי רלוונטית 🤔

הקמת החנות הראשונה שלכם בוויקס

חנות וירטואלית בוויקס – קלות שימוש והקמת החנות הראשונה שלכם

כמו שהזכרתי, הקמה של אתר בוויקס היא עניין די פשוט ואחרי כמה שעות לכל היותר קל ללמוד איך לעצב אתרים פשוטים יחסית, כולל חנויות.

לחילופין תוכלו להשתמש באשף של וויקס שנקרא ADI ויבנה בעבורכם אתר עם תוכן בסיסי.

ADI יכול לעבוד עם חנויות מסחר בוויקס כמעט באותו האופן ואפילו לייבא תוכן מאתר קודם או פרופיל Google Business.

הפרטים הבסיסיים אותם תצטרכו למלא (אבל אתם לא חייבים) הם הכתובת הפיזית שלכם, טלפון ו/או פקס (כן, פקס…😲) וקישורים לרשתות חברתיות.

לאחר מכן תבחרו פונטים וצבעים בסיסיים, כיצד יראה עמוד הבית שלכם ואילו עמודים נוספים תרצו להוסיף (למשל, מדיניות החנות, שאלות ותשובות וכו’).

הוספת מוצרים גם היא נעשית מאוד בקלות באמצעות טפסים פשוטים יחסית.

אתם יכולים אפילו לחשב מראש את שולי הרווח בהתאם לעלות המוצר עבורכם אל מול המחיר בו תמכרו אותו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

חנות וירטואלית בוויקס – תבניות עיצוב

לוויקס יש בערך 120 תבניות עבור חנויות מסוגים שונים. למרות שזהו מבחר לא רע, ל-Wix יש עדיין נטיות לניואנסים מסוימים בעיצובים שיכולים להיראות בעייתיים.

מעבר לכך, החלפת תבנית אחת בתבנית אחרת היא לא כל כך פשוטה ובדרך כלל צריך לבנות אתר מראה של האתר המקורי תבנית אחרת ואחר כך להעביר אליו את התוכן עצמו.

השוואת חבילות ותכונות “מתקדמות”

אם נשווה בין החבילות השונות, נוכל לראות שהחבילה הבסיסית מציעה לנו כבר מספר תכונות מתקדמות, למשל:

✔️ מכירת סרטונים עבור קורסים או וובינרים – 5 שעות, 10 שעות או ללא מגבלה של שעות בהתאם לחבילה
✔️ אפשרות לשלוח התראה למשתמשים על עגלה שהם “זנחו” בקופה הווירטואלית
✔️ מערכת להזמנת חדרים, כרטיסים להופעות וכו’ ואפילו תוכניות כושר
✔️ רוחב פס בלתי מוגבל

בחבילה המתקדמת (104 ₪ לחודש) יפתחו לנו כמה תכונות נוספות:

✔️ הוספת המלצות על מוצרים מלקוחות (עד 1,000)
✔️ הוספת מודל של מנויים
✔️ שימוש במטבעות שונים
✔️ חישוב מס אוטומטי ל-100 טרנזקציות
✔️ מכירה במרקטפלייס ורשתות חברתיות
✔️ דרופשיפינג עם Modalyst של עד 250 מוצרים
✔️ נפח אחסון של 35GB במקום 20GB.

בחבילה היקרה ביותר שמחירה 139 ₪ לחודש נוכל למצוא גם יצירת דוחות מותאמים אישית, הוספת חבילות תמיכה למשתמשי VIP ויצירת מועדון לקוחות עם Smile.io.

מלבד זאת נוכל להעלות יותר ביקורות (עד 3,000), לא נהיה מוגבלים במספר המוצרים עם Dropshipping ונקבל נפח אחסון גדול יותר של 50GB.

ופה אני מגיע לנקודת התורפה הראשונה של חנויות ב-Wix: לא כל התכונות כאן הן באמת מתקדמות כל כך כפי ש-Wix רוצה שנחשוב 🤨.

לדוגמה, פתיחת מועדון לקוחות או אפילו הוספת ביקורות על מוצרים הן תכונות שאפשר למצוא כבסיס בחנויות וירטואליות אחרות, מה שלמעשה הופך את המחיר של Wix לפחות משתלם ממה שהוא נראה בהתחלה.

מערכות סליקה

מערכת הסליקה של חנות וירטואלית ב wix

Wix מציעה מערכת סליקה משלה בשם Wix Payments שאינה נתמכת בישראל, סליקה באשראי מול חברות מקומיות וגם תמיכה ב-PayPal או Applepay.

היום יש לא מעט חברות סליקה ומערכות הנהלת חשבונות ישראליות שמסוגלות לעשות זאת:

  • סליקה עם ישראכארט עסקים
  • PayPlus
  • Easycount
  • iCount
  • טרנזילה
  • Bit
  • Max (ויזה)

בעמוד העזרה הספציפי הזה תוכלו למצוא את חברות האשראי הישראליות הרלוונטיות.

חשוב לבדוק את אופן החיבור הספציפי. את הסליקה דרך חברות האשראי ניתן לבצע בדרך כלל ישירות דרך הגדרות התשלום בחנות, אבל התממשקות עם מערכת הנהלת החשבונות שלכם נעשית ספציפית על פי ההוראות במערכת (בדרך כלל פשוט תחברו את אחד מהתוספים בחנות הפנימית של וויקס לאתר שלכם).

מהבחינה הזו, וויקס התקדמה לא מעט ועד כמה שאני יודע, אין “עונש” בדמות עמלה בסיסית מלבד העמלה של חברות האשראי אם אתם לא עושים שימוש במערכת של וויקס (זאת לעומת Shopify למשל).

חנויות וירטואליות בוויקס – תמיכה בעברית

מערכת העזרה של וויקס מתורגמת לעברית. היא אומנם לא כוללת תוספות ספציפיות אלינו, אבל זה פלוס די גדול למי שפחות מסתדר עם אנגלית.

אם אנחנו מדברים על התאמת חנויות וויקס לעברית באופן ספציפי, גם כאן יש חדשות טובות 😀: היום ניתן להגדיר את שפת החנות כעברית דרך תפריט Settings-> General Info ורוב האלמנטים יתיישרו כמו שצריך, למרות שעדיין יהיה צריך לבצע תיקונים קטנים בו ושם.

כמו כן, יש לכם מוצרי דמו, התוכן שלהם כמובן לא יתורגם לעברית, אבל גם כך רוב הסיכויים שלא תשתמשו בהם…

מלבד זאת אפשר כמובן לרכוש תבניות או לבנות את החנות בסיוע של חברה שמתמחה בבניית אתרים ב-Wix (עניין שלא אמור להיות יקר מדי).

הרחבות

לא כל התכונות שמגיעות עם המערכת, אפילו בחבילה הכי מתקדמת, הן באמת רלוונטיות לישראל. לכן מעניין להסתכל מה יש לחנות ההרחבות של Wix להציע.

אם נסנן רק את תוספות האי-קומרס, נגיע למשהו כמו 130 (נכון לאפריל 2022).

והאמת היא שגם כאן וויקס הצליחו להפתיע אותי בניגוד לבדיקות קודמות שלי: התוספות מסודרות בין היתר על פי רלוונטיות לישראל.

לדוגמה, בשורה הראשונה אפשר לראות הטמעת משלוחים עם חברות כמו צ’יטה, HFD (ידועה גם בתור epost) ואפילו Wolt.

בנוסף יש המון תוספים להדפסה על חולצות (כן, תחום חם בגוגל, אני יודע…😊) ולא מעט תוספי Dropshopping.

תוספים אחרים מציעים את מה שלא תמיד יש בחבילות הזולות כמו למשל מועדון לקוחות או יצירת קופונים. הטובים שבהם יעלו לכם כסף, אבל כמעט תמיד יש תקופת התנסות של כמה ימים.

מלבד זאת יש כמובן את התוספים הקלאסיים של Wix. חלק מהם עדיין עשויים להיות שימושיים גם לחנות מקוונות בוויקס. למשל, אתם יכולים להפוך את חנות בוויקס לאפליקציה, להוסיף לוח אירועים (אם אתם חנות פיזית) ולחסום כתובות IP בעיתיות או פשוט קהל יעד שלא רלוונטי אליכם.

נכון, לא מדובר בספריה גדולה כמו זו של חנויות בקוד פתוח (לדוגמה, WooCommerce בוורדפרס), מצד שני לא יהיו בעיות של תאימות ודברים כאלו.

חנויות וירטואלית ב WIX – התאמה לקידום

בניגוד לפעם, השילוב של SEO ו-WIX היא כבר לא מילה גסה, במיוחד כשלוקחים בחשבון שלא מעט חנויות וירטואליות עדיין לוקות בחסר בתחום הזה.

Wix ביצעה המון שינויים לטובה, במיוחד מ-2016 ואילך והיא ממשיכה לעשות זאת בשוטף.

לדוגמה, היא מגיעה עם אופטימיזציה בסיסית לתגי המטא וגם לא מעט התאמות ל-SEO טכני כגון הוספה של תגי סכמה, קביעת תגי קנוניקל וחיבור עם הכלים של גוגל.

אפשר אפילו לבצע שינויים מקיפים בכל האתר באמצעות “כללי SEO”, משהו שבעבר היה סיוט. גם תמונות עוברות אופטימיזציה, כך שאפילו כאן אתם מכוסים.

מלבד זאת, אפשר להשתמש ב-API של Velo, שהיא מערכת פנימית של וויקס שכוללת גם גישה למודל ה-SEO.

כמובן שאתם חייבים מתכנת שיש לו קצת ניסיון עם התחביר שלה, אבל טוב שיש אפשרות כזו.

אם כבר, הבעיה הגדולה והידועה ביותר של Wix היא זמן טעינה לא אופטימלי.

בבדיקה פשוטה של Pagespeed Insights קל לראות שבמובייל אפילו הציון של wix.com הוא מתחת לחמישים.

למרבה המזל, במחשב הוא לא רע וגוגל החלה להתחשב יותר במהירות גם במחשב מאז מרץ 2022.

מכיוון שאין גישה לשרתים של וויקס והאפשרות להוסיף קוד מותאם אישית היא מוגבלת, אין המון דברים שאפשר לעשות למעט ביטול של חלק מהאנימציות וכמובן מניעה מהעלאה של תמונות גדולות באופן מוגזם.

החדשות הטובות הן שוויקס כבר עובדת על הטמעה של שיטות קאש שונות.

בינתיים צריך להפעיל אותו לכל עמוד בנפרד, אבל מכיוון שבחנויות אין המון עמודים שונים והרוב הם פשוט קטגוריות או עמודי מוצרים, זו לא צרה כל כך גדולה.

לסיכום, למרות ש-WIX היא עדיין לא מושלמת עבור SEO, היא צמצמה באופן מרשים את הפער ומצליחה להתחרות בכבוד מול רוב המתחרות שלה, כולל Shopify, לה יש כבר גרסה משלה של Yoast.

אם לפני שנה או שנתיים הייתי מאוד זהיר בקשר לקידום של אתרי Wix, היום אני כבר פחות, בוודאי שבוודאי אם החנות שלכם היא לא בנישה מאוד תחרותית.

כדי להרחיב את נושא הקידום הנה סרטון שמסביר על אפשרות הקידום של אתרי WIX במנועי החיפוש:

מעבר למערכות אחרות

Wix היא מערכת סגורה כמעט לחלוטין, ולכן העברת אתר שבנוי ב-Wix למערכת אחרת היא עניין בעייתי.

יש אומנם פתרונות של צד שלישי וייצוא של מוצרים ב-CSV (גיליון אלקטרוני בפורמט ג’נרי), אבל המעבר אף פעם לא יהיה חלק לגמרי.

לסיכום – יתרונות וחסרונות של אתרי מסחר בוויקס

יתרונות 👍

  • עדיין קלה להפעלה ולימוד יותר מכל מערכת אחרת
  • אפשרויות תשלום נוחות גם בישראל
  • תמיכה טכנית ותיעוד גם בעברית
  • אפשרויות SEO הרבה יותר מתקדמות מאשר בעבר

חסרונות 👎

  • החבילה הקטנה היא מינימלית ביותר ולמחיר הזול מאוד יש מחיר…
  • עדיין דרושות התאמות מסוימות בעיצוב גם לאחר בחירת תבנית
  • ההתאמה העיצובית לעברית עדיין לא מושלמת ב-100% ויש לבצע תיקונים ידניים
  • הרבה תוספים חוזרים על עצמם
  • אתרי Wix הם עדיין איטים למדי, במיוחד במובייל, מה שיכול לפגוע בקידום בזירות תחרותיות

לסיכום – האם חנות Wix היא בחירה טובה?

במצבה הנוכחי של Wix, חנות Wix יכולה בהחלט יכולה להיות בחירה לא רעה עבור חנות בסיסית, בין אם אתם מוכרים בישראל ובין אם אתם מוכרים באופן גלובאלי.

יחד עם זאת, אל תצפו לאפשרויות התאמה אישית מתקדמות.

מבחינת SEO, קידום של חנות Wix היא בהחלט אפשרית אם יודעים איך לנצל את כל האפשרויות שהיא מציעה. חבל רק שוויקס עדיין לא מציעה מערכת להאצת האתר כמו CDN או מטפלת בבעיות האופטימיזציה של הקוד שלה עבור המובייל.

הדבר עשוי להקשות על קידום בזירות תחרותיות שבהן גם אופטימיזציות מסדר גודל שני (שלא קשורות לתוכן וקישורים) יכולות להעניק לכם יתרון על פני המתחרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו