מה זה שופיפיי: יתרונות וחסרונות של מערכת שופיפיי

שופיפי, או Shopify באנגלית היא מערכת לבניית חנויות מסחר אלקטרוני, אי-קומרס.

עד לפני כמה שנים היא לא הייתה מוכרת כל כך לישראלים, אבל פתיחת המסחר לשוק הגלובאלי והרצון של ישראלים רבים למכור גם לחו”ל הפכה אותה לרלוונטית מאוד גם עבורנו.

אם משווים אותה לחנויות אלקטרוניות שעברו התאמה מלאה לעברית על ידי חברות מקומית (לדוגמה, קונימבו או eshop), קל מאוד לראות שיש לה מספר יתרונות לא מבוטל, אבל גם חסרונות.

במאמר הזה נסקור את המערכת באופן אובייקטיבי, כך שתוכלו לבדוק האם היא מתאימה לכם

יתרונות וחסרונות של מערכת Shopify

יתרונות שופיפיי

ממוקדת במסחר אלקטרוני

רוב מערכות ניהול התוכן האחרות בשוק שמיועדות לקהל הבינלאומי כמו Wix או אפילו וורדפרס תומכות אומנם במסחר אלקטרוני, אבל לא כברירת מחדל.

יש להגדיר מודלים של מסחר בנפרד או באמצעות תוספים. כלומר, ללמוד את המערכת ברמה מקיפה יחסית או לתת למישהו אחר שיעשה זאת עבורכם.

לעומת זאת, שופיפיי היא מערכת שמיועדת קודם כל למסחר אלקטרוני ולכן מרגע שבוחרים תבנית ופותחים חשבון, כל מה שצריך לעשות זה להעלות מוצרים לחנות, להגדיר אמצעי תשלום, ואפשר להתחיל למכור.

החנות שנפתחת אומנם מאוד בסיסית מבחינת מראה וממשק, אבל היא בהחלט מתפקדת.

מלבד זאת, אם רוצים להעלות גם עמודי מידע, ניתן להעלות בלוג. משהו שיכול לתרום מאוד לקידום של אתרי שופיפיי בגוגל אם יודעים להפנות אליו קישורים בצורה נכונה.

אבטחה

גם אבטחה היא חלק חשוב ביותר. שופיפיי דואגת לכל העניין הזה. למשל, אתם לא צריכים תעודת הצפנה נפרדת (SSL) וקיים מודל פנימי כנגד הונאות אשראי (מצב שבו מישהו משתמש בכרטיס אשראי גנוב וחברת האשראי של הלקוח האמיתי מבטלת לכם את העסקה).

חנות אפליקציות צד שלישי

לשופיפיי יש חנות אפליקציות צד שלישי שמרחיבה את האפשרויות שלה ונותנת מענה לצרכים ספציפיים של בעלי חנויות. למשל:

✔️ מנוע חיפוש לספקי דרופשיפינג
✔️ שילוב רשימות תפוצה
✔️ הפיכת המוצרים בחנות שופיפיי לפיד באינסטגרם
✔️ תוספי קידום אתרים
✔️ יצירת דפי נחיתה לקמפיינים ממומנים ועוד

בסך הכול יש בערך כ-3,200 תוספים חינמיים ו-2900 בתשלום.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אומנם למערכת כמו וורדפרס יש עשרות אלפי תוספים, אבל מכיוון שכל התוספים כאן קשורים באופן כזה או אחר למסחר אלקטרוני, זה לא בהכרח חיסרון כל כך גדול…

תרגום תבניות לחנות שופיפיי זה כבר לא סיוט

שופיפיי מגיעה עם תבניות בסיסיות, אבל מרבית המשתמשים מחליטים להשקיע בתבניות פרימיום על מנת לתת לה מראה מקצועי יותר.

גם אם התבנית לא מוגדרת כ-RTL, ישנו תוסף חביב מאוד שפותח על ידי ישראלים ומאפשר ליישר את התבנית מימין לשמאל ואפילו מייצר תרגום אוטומטי בעברית או ערבית למחרוזות בתבנית שבחרתם.

לתוסף הזה קוראים RTL Master, וכמו שתוכלו לראות בסרטון, הוא סופר פשוט לשימוש:

סביר להניח שבכל מערכת אחרת זה היה לוקח לכם הרבה יותר זמן. לדוגמה, בוורדפרס יש הרבה תבניות RTL, אבל לפעמיים הן לא מתורגמות לחלוטין.

אפשרות להטמעת מוצרים באתר חיצוני בזול ותקופת ניסיון חינם*

המנויים של שופיפיי מיועדים לחנויות בגדלים שונים. מנוי יקר יותר יהיה משתלם למי שמנהל חנות גדולה מבחינת עמלה לכל מכירה. יש גם שינוי ביכולות של החנות בכל חבילה (נראה בהמשך למה זה חשוב).

יחד עם זאת, קיימת גם תוכנית לייט שמאפשרת להטמיע מוצרים באתרים חיצוניים בלי לפתוח אתר שופיפיי. לדוגמה, אם יש לכם בלוג שבו אתם מוכרים ספר אחד או שניים, מדובר בפתרון זול וקל מאוד לשימוש.

*מלבד זאת, תוכלו לפתוח חנות שופיפיי ל-14 יום חינם, אך יש קאצ’ קטן: אם לא סיפקתם אמצעי תשלום, לא תוכלו לפתוח את החנות לקהל הרחב, אלא רק באמצעות שליחת הזמנה אישית.

זו עדיין אפשרות שימושית אם תרצו לראות כיצד החנות מתפקדת וללמוד את המערכת.

אפשרות ל-Dropshipping

עוד אפשרות מעניינת היא להשתמש בשיטת משלוח שנקראת Dropshipping שבה אתם לא מחזיקים את המוצרים אצלכם, אלא במחסנים מרוחקים.

חנות שופיפיי מאפשרת לכם להתחבר לפלטפורמות אחרות שתומכות בדרופשיפינג כמו למשל עלי באבא וכמובן לכל ספק אחר שתרצו ישר מתוך החנות וכך הופכת את כל העניין לפשוט ביותר.

אוטומציה מלאה

באתר שופיפיי לא צריך לעבור הליך שלם כדי לפתוח את החנות והכול מבוצע בצורה אוטומטית, כולל האחסון על גבי השרת.

אין צורך להתעסק בכל העניינים הטכניים כמו למשל אבטחה, הרשאות משתמשים וכו’. רק לחבר את הדומיין (שאותו אתם יכולים לרכוש מכל רשם חיצוני שתרצו).

אפשרות לגבות את החנות לקובץ חיצוני ולייבא חנות מפלטפורמה אחרת

זה אולי לא נשמע כמו משהו מיוחד, אבל האפשרות לייצא את המידע מהחנות חזרה לקובץ גיליון אלקטרוני (CSV) יכולה להיות לעזר רב במקרה ובו אתם מחליטים שבא לכם לפתוח חנות בפלטפורמה אחרת.

המערכת יכולה לייצא את רשימת המוצרים, הלקוחות, הנתונים הפיננסים, הזמנות ואפילו שוברי מתנה והנחות.

באופן דומה מאוד, אפשר לייבא נתונים ממערכות חיצוניות כדי ליצור חנות שופיפיי במהירות.

כרגע התוסף הרשמי תומך בחנויות הבאות:

✔️ Woocommerce
✔️ Squarespace
✔️ Etsy
✔️ Prestashop

ועוד מספר חנויות אחרות שלא רלוונטיות כמעט לארץ.

גם אם המערכת שלכם לא כלולה ברשימה, אפשר לייבא נתונים מקובץ CSV, מה שלמעשה לא מגביל אתכם, כל עוד המערכת שאתם משתמשים בה כרגע יכולה לייצא את הנתונים שלה לפורמט הזה.

חסרונות

אין תמיכה ישירה בפתרונות אשראי מקומיים

שופיפיי דוחפת את פתרון האשראי שלה שנקרא Shopify Pay ואינו זמין בארץ. חיבור ישיר לכרטיסי אשראי בארץ אינו אפשרי כרגע.

לכן, אפשרויות התשלום בישראל הן די מוגבלות.

נכון לאמצע 2021, אלו הן שלושת העיקריות והקלות ביותר לשימוש:

✔️ PayPal
✔️ iCount
✔️ PayPlus+

העמלה ב-PayPal היא יקרה מאוד, אך אין עלות הקמה או דמי שימוש חופשיים.

מלבד זאת יש להוסיף “עמלת תשלום עם ספק חיצוני” לשופיפיי של עד 2$ (תלוי במסלול אותו בוחרים)

חוסר יכולות לקבוע מחירים מותאמים אישית בתוכנית הבסיסית

למרות שאתם יכולים למכור במטבעות שונים, בתוכנית הבסיסית מדובר בהמרה פנימית של שופיפיי. כלומר, אם אתם מוכרים חולצה ב-10$, המחיר למי שמגיע מגוש היורו יהיה בערך 8.2 יורו.

מלבד זאת, המטבע הבסיסי הוא זה שבו התחלתם למכור ולפיו תמיד תתבצע ההמרה.

הדבר לא תמיד אופטימלי מכיוון שיש שווקים עם כוח קנייה קטן או גדול יותר. לדוגמה, הרבה אתרים שמוכרים חולצה ב-10$, ימכרו אותה בגוש היורו ב-10 יורו ולא ב-8.2 יורו…

בשופיפיי ניתן לעשות זאת רק בתוכניות היקרות על ידי הורדה או העלאה של אחוזים במחיר.

התאמה ברמת המוצר הבודד אפשרית רק בתוכנית של 299$ לחודש.

באופן מעט מכעיס, קיימות גם מגבלות שפה של 5 שפות לכל היותר בכל התוכניות (למעט שופיפיי פלוס שמיועדת ללקוחות ארגוניים).

לפני שנמשיך הנה סרטון שלי על אסטרטגיית קידום אתרי Shopify

יש להשתמש בתוספי SEO חיצוניים כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של האתר בגוגל

ניתן אומנם לקבוע את תגי המטה של כל דף מוצר ב-Shopify הישר מתוך החנות, אבל כדי להנות מיכולת אופטימיזציה חזקה יותר (שיכולה להיות קריטית בשווקים חיצונים) יש להשתמש באחד מן התוספים.

דוגמאות ליכולות שזמינות רק באמצעות תוספים:

✔️ רשימת בדיקה (Checklist) ל-SEO של האתר
✔️ מציאת קישורים שבורים
✔️ אופטימיזציה לתמונות
✔️ תמיכה ב-AMP (דפים מהירים יותר למובייל)
✔️ תמיכה במידע מובנה בפורמט JSON-LD. לדוגמה, כדי להציג את פרטי המוצר כבר בגוגל.

השוואה בין עשרת התוספים המובילים

חברות בניית האתרים המקומיות עדיין לא מכירות מספיק את המערכת

כמו שכבר נוכחתם לדעת, פתיחת חנות שופיפיי לשוק המקומי דורשת מספר מעקפים. אם תרצו לפתוח חנות שופיפיי דרך חברת בניית אתרים, תהיו מוגבלים יחסית למספר חברות ישראליות שכבר התמקצעו במערכת.

עם זאת, מרבית החברות המקומיות עדיין מעדיפות לפתח פתרונות משלהן, לגייר מערכות מתקדמות כמו מג’נטו או פשוט להשתמש בוורדפרס.

בשורה התחתונה – האם ללכת על זה?

יש סיבה טובה לכך שאנחנו שומעים יותר ויותר על שופיפיי, אך אם אתם מחפשים פתרון מכירה מקומי, ישנם פתרונות נוחים יותר שמתחברים עם פתרונות סליקה מקומיים ולא מגבילים אתכם.

לעומת זאת, אם אתם רוצים מראש לפנות לקהל הבינלאומי ומחפשים מערכת טובה עם תמיכה של אבא ואמא וקהילת מפתחים סביבה, אין ספק ש-Shopify היא כנראה אחת המערכות הטובות ביותר שתוכלו למצוא.

היא מאפשרת לכם להתרכז רק במכירות בלי לבנות אתר מאפס ועקומת הלמידה שלה היא לא גבוהה במיוחד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו