קידום אתרי אישופ (E-shop)

”שינוי הוא הקבוע היחידי” אמר פעם הרקליטוס הפילוסוף היווני הידוע, כשהכוונה כאן היא שחובה על האופן בו אנחנו עושים כל דבר בחיינו להשתנות בחלוף זמן מסוים.

בעוד שאפשר להשליך את המשפט הזה על כל היבט בחיינו, לאחרונה הוא קיבל תוקף משמעותי בנוגע להרגלי הצריכה והקנייה של כולנו, כשיותר ויותר חלקים בחברה מתחילים לרכוש ולקנות את מרבית הצריכה שלהם באינטרנט.

אם פעם רק יחידי סגולה היו מרחיקים לכת למחוזות אינטרנטיים כדי לקנות מוצרים ושירותים, גם אם מדובר בווילון חדש למקלחת ועד למוצרי טכנולוגיה בעשרות אלפי שקלים, שינויי הקורונה שמנעה מאיתנו לצאת מהבית דחפו עשרות אלפי ישראלים לשימוש תכוף ושכיח באתרי אישופ ככלי העיקרי של רבים לצריכה.

אבל בעולם בו כל אדם שני מזמין ארוחת ערב עם הטלפון הנייד 📱 השתנה עוד היבט חשוב במיוחד לבעלי אותם אתרי אישופ, היבט שנוגע לשאלה – איך אני יכול לדאוג שהחנות המקוונת שלי תמצא את האנשים הנכונים?

כשהתשובה לשאלה הזו טמונה איך לא – בקידום אתרי אישופ שנעשה כהלכה, קידום שעליו נרחיב במאמר הקרוב.

קידום אתרי Eshop
קידום אתרי Eshop

אז מה זה קידום אתרי אישופ?

קידום אתרים בכלל וקידום אתרי אישופ בפרט, הוא נקיטת צעדים יזומים על מנת להבטיח שבדיוק מי שמחפש אתכם וחשוב יותר – את המוצרים שמוצעים בחנות הווירטואלית שלכם, יגיע בדיוק אליכם.

ההגעה של אותם לקוחות פוטנציאלים מתרחשת בעיקר בזכות הדירוג שגוגל, כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם והאתר ה- 2 הכי מבוקר בעולם.

חלק מהאינטרס של גוגל מתוקף היותו מנוע חיפוש יעיל ושנותן חוויה טובה למשתמשים – גולשים, הוא לקדם את האתר שלכם קדימה ככל שהאתר שלכם ימצא חן בעיניו יותר, וככל שהוא נותן מענה לבעיה והשאילתה של הגולש עצמו.

החשיבות של קידום אתרים קיימת לכל אתר באשר הוא, בגלל היכולת של קידום שנעשה כהלכה להגדיל את החשיפה ואת התנועה באתר, אבל עבור אתרי אישופ מדובר בחשיבות גדולה שבעתיים.

בגלל שמדובר באתר שממיר באופן ישיר ובאתר עצמו גולשים ללקוחות, עובדה שיוצרת משוואה פשוטה מאוד – ככל שיותר אנשים ייכנסו לאתר האישופ, הסבירות לייצר ממנו כסף עולה.

תחשבו על זה ככה, אם האינטרנט היה מוחשי, קידום אתרים נכון הוא סוכן נדל”ן שידאג להעביר את החנות שלכם מסמטה חשוכה בפריפריה, לקומפלקס 3 קומות בכיכר המדינה, כשבאופן טבעי כל היתרונות שקיימים לחנות ממשית – מוניטין, חשיפה, מודעות וכן הלאה, קיימים בדיוק באותו אופן באינטרנט.

✔️ אז איך בדיוק מתרחש קידום אתרי אישופ ואיזה סוג קידום מתאים לו יותר?
✔️ איך בדיוק מתרחש קידום אתרי אישופ ואיזה סוג קידום מתאים לו יותר?

אז עכשיו אחרי שהסכמנו שאתרי אישופ הפכו לטרנד צריכה חם כשהמגמה רחוקה מלהשתנות, כמו גם שקידום אתרים הוא כלי שיכול לעזור לבעלי חנות אישופ להגדיל דרמטית את החשיפה לחנות וכפועל יוצא מכך גם את נפח המכירות, נסביר קצת על איך זה באמת קורה בפועל.

קידום אתרים מתחלק בצורה גסה בין קידום ממומן לקידום אורגני

ההבדל בין ה- 2 טמון בעצם בשאלה האם האתר שילם לגוגל כדי להתברג גבוה (קידום ממומן), או האם האתר פשוט ענה על כל הקריטריונים השונים שגוגל מבקש מאתרים לעמוד בהם כדי להתברג גבוה בזכות עצמם (קידום אורגני).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, כשבעוד שבאמצעות קידום ממומן יכול בעל האתר ליצור מודעות לחנות חדשה או להזניק באופן מלאכותי את החשיפה שקיימת לו.

מנגד, בעולם כמו חנויות אישופ, לא ניתן באמת לשמור על רלוונטיות באמצעות קידום ממומן בלבד, כיוון שחסרונות הקידום הממומן פוגעים בחנויות אישופ יותר מרוב סוגי האתרים באשר הם.

קידום ממומן בלבד לאתרי אישופ – פלסטר נקודתי ולא פתרון קבע

הסיבה לכך היא שכשאתר מקדם את עצמו באופן ממומן, כאשר הוא רוכש את מיקום הדף הראשון ומקבל את אות הקין שנלווה לכך – ”מודעה” בצד ימין למעלה לצד כתובת האתר, נפגעת באופן מידי האמינות של אותו אתר.

האמינות הזאת נאבדת כי הלקוח שואל את עצמו – אם החנות הזו הייתה מספיק טובה מלכתחילה, למה היא הייתה צריכה לשלם כדי לקבל את תשומת הלב שלי במקום להרוויח אותה ביושר בין מגוון החנויות באשר הן.

ההיבט הישיר של אמינות נמוכה עלול להתבטא באחוז המרה נמוך באתר עצמו.

כלומר, אם לאתר יש אחוז המרה נמוך שעומד על 1%, כשנכנסים אליו מדי יום 200 לקוחות, יכול להיות שבאמצעות קידום אורגני והקטנת הקידום הממומן, גם אם המשמעות היא הקטנת הכניסות לכדי 150 (למרות שלעתים רבות קידום אורגני מגדיל חשיפה לא פחות).

אחוז ההמרה יעלה מתוקף האמינות שנלווית לאתר, כשהמשמעות היא הגדלת הכנסה וכל המשתמע ממנה – חשיפה ללקוחות נוספים ובניית מוניטין.

הגדלת אחוזי ההמרה באתר

הגדלת אחוז ההמרה לעתים חשובה יותר מהגדלת החשיפה

בנוסף, עבור אתרי אישופ יצירת לקוחות בפועל, קרי הגדלת אחוז ההמרה, הוא חשוב יותר מכל, בגלל שלקוחות נוטים לחזור למקום בו הם כבר רכשו פעם בעבר, בגלל החוויה הנוחה שהייתה להם שם שריצתה אותם לרכוש, וכי הם כבר יודעים פחות או יותר למה לצפות מבחינת רמת התוצר.

דוגמה לא רעה לכך היא עשרות אלפי המשתמשים שקונים מדי יום מזון באמצעות וולט, למרות שהזמנה ישירה מהמסעדה היא תמיד זולה יותר.

אבל, חווית המשתמש והידיעה שהמוצר יגיע בהקדם ועם מוקד שירות לקוחות ייעודי, גורמת לצרכנים להוציא יותר בגלל המוכר והטוב שהם מכירים.

קידום אתרים אורגני לאתרי eshop

קידום אורגני לחנויות אישופ

לעומת זאת, קידום אורגני תפור כמו כפפה ליד לבעלי אתר אישופ שמבקש להגדיל את המיקום שלו בגוגל, ובהתאם את המכירות שהחנות שלו מייצרת.

קידום אורגני הוא בעצם צליחת המבחן שגוגל מעבירה וסוקרת עבור כל האתרים שמבקשים להתחרות אצלה על נוכחות ראשונית עד כמה שניתן.

הדרך הטובה ביותר לעבור את המבחן הנ”ל היא פשוט לתת לגולש חוויה טובה ומסודרת, כזאת שלא תתיש אותו ותיתן לו מענה מהר ככל הניתן ובצורה ברורה, אז איך באמת מקדמים אתרים באופן אורגני?

קידום אתרים אורגני – יפה שעה אחת קודם

יש מספר תהליכים שונים שאתר עושה כשהוא מתחיל לקדם את עצמו אורגנית, אבל כמו כן חשוב לציין שככל שהתהליך מתחיל מאוחר יותר.

הקידום נאלץ להתבסס על הקיים ועל היסודות שהיו לאתר עוד לפני התחיל הקידום, מה שלפעמים יכול לגרום לאתר להתבסס על כרעי תרנגולת, ולכן מומלץ להתחיל לקדם אתר אורגנית עוד בחיתוליו של האתר – גם אם לא בבלעדיות.

לפני שנצלול למעמקי עולם הקידום האורגני לאתרי Eshop בואו נתעמק במה זה Seo

https://www.youtube.com/watch?v=D2j-h7iyDTM

יצירת תשתית טכנית לאתר

בנוסף, קידום אתרים אורגני נוגע גם לפן הטכני של האתר כשניתן מענה לתשתית הטכנית שיש לו, קיבולת הגולשים שהאתר מסוגל להכיל, האבטחה שקיימת בו מפני איומים כמו ווירוסים או גניבת פרטים, ומהירות הצגת התוכן שהגולש יקבל מגלישה בו.

הגדלת התוכן וערך מוסף ללקוח

כמו כן, חלק קריטי בקידום האתר אורגנית נוגע להעמקת התוכן שקיים בו.

העמקת התוכן מתרחשת בראש ובראשונה באפיון המונחים שאותם הגולשים שמחפשים אתכם ואת דומיכם משתמשים בהם, כאשר לאחר מכן מתבצעת הוספה של תוכן ייעודי שמכוון לנושאים שנמכרים שמחופשים ושבחנות עצמה, כזה שמפרט ונותן ערך מוסף לגולש עצמו – כמו לדוגמה אינפורמציה על המוצר עצמו, פרטים מקיפים על אופן שילוחו וכן הלאה.

היכולת של החנות לתת מענה וערך מוסף לגולש גדלה ובהתאם איתה – הדירוג של החנות בגוגל עצמו.

המלצות, הפניות וקישורים

קישורים – המלצות הפניות והצהרת כוונות

בנוסף, במסגרת קידום אורגני נעשית יצירת קישורים שמפנים את הגולשים למקומות בתוך האתר ומחוצה לו (כלומר לאתרים אחרים).

קישורים אלו נועדו גם להקל על הגולש בתוך האתר עצמו כשהוא מנסה להגיע מנקודה אחת לאחרת מבלי לטעון מחדש את האתר או לחזור אחורה.

כמו כן הקישורים עוזרים לגוגל להבין בדיוק במה האתר שלכם מתעסק ובהתאם לקישורים החיצוניים שתעשו, איזה אתרים דומים לכם ואיזה גולשים שמחפשים דברים באזור שלכם כדאי ונכון להפנות אליכם, או בעברית – יוצרים לכם עוד לקוחות.

שיתופי פעולה בין אתרים שונים באמצעות יצירת קישורים

הקישורים האלו לפעמים נעשים בשיתוף פעולה מלא בין 2 בעלי חנויות שונות, כשמדובר בסיטואציית ווין – ווין קלאסית.

לדוגמה, אם אתם מחזיקים בחנות אישופ שמוכרת בעיקר מוצרי ציוד ספורט, טלפון אחד וקצת כוונה טובה יכולים לחבר אתכם לאתר של אנשי מקצוע מהתחום כדוגמת חדרי כושר ומדריכים פרטיים.

הפנייה לאתר שלהם והפנייה מהאתר שלהם, יכולה לעשות פלאים לשניכם, כמו גם לחדד לגוגל את הענף שבו אתם מתעסקים ולהפנות אליכם עוד לקוחות פוטנציאליים.

אופטימיזציה

אופטימיזציה – הסקת מסקנות שלא נגמרת

בנוסף, חלק מהפעולות שננקטות במסגרת קידום אורגני שכתובות למעלה צריך לעשות פעם אחת בלבד או אחת לתקופה ארוכה, אבל אם יש תחום שמצריך מבעל האתר להישאר עם אצבע על הדופק, הוא ביצוע אופטימיזציה שוטפת לאתר עצמו.

אופטימיזציה היא הסקת מסקנות מהאופן שבו גולשים מגיבים לאתר, מתי הם בוחרים לצאת ולזנוח אותו ולעומת זאת אילו חלקים באתר גרמו להם להישאר עוד קצת ולחקור.

האופטימיזציה רלוונטית במיוחד כשבעל האתר מבקש להגדיל את אחוז ההמרה שלו, עלייה שמתרחשת אם בעל האתר מסיק את המסקנות הנכונות מההצבעה ברגליים שהציבור עושה באותו אתר בביקוריו השונים.

היתרונות של קידום אורגני בעיקר עבור אתרי אישופ

מעבר לפרקטיקה בה נעשה הקידום עצמו, היתרונות האמיתיים של קידום אורגני לאתרי אישופ נובע מהיכולות של קידום אורגני לעודד בקצה גולשים / לקוחות לנקוט פעולה ישירה אל מול האתר.

בנוסף ולא פחות חשוב, להוזיל עלויות לבעל האתר עצמו, שכן מדובר באפשרות הזולה ביותר באופן ישיר ועקיף, מבולבלים? בואו נצלול שניה מטה.

אמינות שמתורגמת ללידים ולקוחות

קודם כל מבחינת נקיטת הפעולה, בגלל האמינות שיש לאתר שקודם אורגנית והובא על ידי גוגל לגולש כפתרון שגוגל סבור שהוא אידיאלי עבורו, לקוח שנכנס לחנות כבר בא עם ראש פתוח ואמונה שהאתר הזה הרוויח את מקומו ביושר – ככל הנראה לאור חוויות עברו של גולשים ולקוחות שנהנו משירותיו.

באמצעות קידום אתרי אישופ אורגני – לקוחות מחפשים אתכם!

כמו כן, אם עד כה במסגרת קידום ממומן אתם שמתם את עצמכם בעיני הלקוח, ולמעשה ”חיפשתם אותו”, קידום אורגני מביא את הלקוח ישירות אליכם, כשהוא תרתי משמע חיפש אתכם כדי לראות מה יש לכם להציע וללמד אותו.

כשמדובר בתהליך שהרבה יותר קל לתרגם לרכישה מאשר האלטרנטיבה שכרוכה בלנסות לשכנע לקוח לבחור בכם על פני אינסוף האלטרנטיבות שיש לו.

עלות קידום אורגני לא עולה כשהאתר מגדיל תנועה

בנוסף, בניגוד לקידום ממומן שמייצר משוואה פשוטה בה לשלם לגוגל מייצר חשיפה, כלומר כמות הכסף שהשקעתם = כמות החשיפה שקיבלתם, קידום אורגני לא מותנה בסכום שהשקעתם כדי לקדם אותו.

המשמעות הישירה היא שתוכלו באמצעות סכום קבוע ושאינו גדל עם החשיפה, להגדיל חשיפה וחשוב מכך – את אחוז ההמרה, מבלי לאבד חלק בלתי מבוטל מההכנסה שלכם.

כך למעשה אחרי שהתחלתם לקדם את האתר אורגנית, תוכלו לוותר גם על שירותי קידום ממומן שהשתמשתם בו בראשית הדרך כדי לייצר מודעות ראשונית.

מצד שני גם לחסוך את ההוצאות שלכם לאפיקי פרסום אחרים שאולי אתם מקיימים בגלל שרוב הצריכה היום באה מהאינטרנט ולא מאפיקי פרסום שהיו רלוונטיים בשנות ה- 50 כמו רדיו, טלוויזיה ושלטי חוצות.

אם הגעתם עד לכאן אז מגיע לכם סרטון שמציג 8 יתרונות על קידום אורגני לאתרי Eshop שאתם חייבים להכיר

לסיכום – חנויות אישופ והפוטנציאל שיש בהן

חנויות Eshop הופכות לפופולאריות יותר ויותר בכל רגע שעובר, כשנתח גדול יותר מהצרכנים באינטרנט בוחרים בהן כאמצעי צריכה שפעם נחשב לחשוד ולקניית חתול בשק, והיום משמש חלקים עצומים בציבור.

כשחושבים על העובדה שמרבית הנוער כיום לא מכיר מציאות אחרת שאינה מערכת חנויות וירטואליות, סביר להניח שמשקלן של חנויות אישופ ילך ויגדל בשנים הקרובות.

לכן, לקידום חנות וירטואלית כהלכה יש חשיבות בלתי נתפסת, כשהנוכחות במקום הנכון בזמן הנכון יכולה לאפשר לבעל חנות אישופ שישכיל לקדם את אתרו מבעוד מועד לתפוס מקום יקר ערך בשוק שהולך וצומח, ושייתכן שבעתיד הלא רחוק ניסיון להשתלב בו יהיה קשה משמעותית.

לכן, אם אתם בעלי חנות אישופ שמעוניינים לייצר רלוונטיות ולקוחות חדשים מבלי לשלם בשביל זה ולהתנתק מהתלות ב”טובה” שגוגל עושה לכם, באמצעות קידום אורגני איכותי ומזוקק, בואו נדבר ונתחיל לדאוג שהחנות שלכם תתחיל לעבוד בשבילכם, מה יש לכם להפסיד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו