שיווק חנות וירטואלית – איך לשווק אתר מסחר באינטרנט

הקמתם חנות וריטואלית, מעולה, אבל… מה עכשיו? איך לשווק באינטרנט את החנות שלך?

לשמחתכם קיימות שלל דרכים יעילות לקדם חנות וגם לבצע פרסום ושיווק חנות וירטואלית. במאמר הנוכחי נדבר על איך לקדם חנות אינטרנטית ונתמקד בכלל הדרכים לשיווק ופרסום חנות באינטרנט, והדברים להם חשוב לשים לב לפני הפרסום.

שיווק חנות וירטואלית באינטרנט

איך לקדם חנות וירטואלית? כמה דגשים עוד לשלב הבנייה

אז איך לשווק באינטרנט את החנות שלך? במצטבר, יצא לי לקדם כמה מאות חנויות באינטרנט.

עם הזמן, שמתי לב לדברים, מאפיינים של החנות, שבעלי האתרים פשוט זרקו עליהם (בניסוח עדין).

מומלץ (מאוד!) לדעת וליישם את עיקר הדברים הבאים:

1. תמונות בחנות וירטואלית

אחת הדאגות העיקריות בחנויות מקוונות היא התמונות.

לצערנו, בעלי אתרים רבים מעלים תמונות “יפות מדי”, או ההפך הגמור.

שלא תבינו לא נכון: תמונות בעלות רזולוציה גבוהה הן נפלאות, אך בעקבות האיכות הגבוהה, גם הנפח יגדל.

כתוצאה מכך, האתר פשוט יהיה איטי יותר – חסרון נוראי, בעיקר בימנו, כאשר הדגש על מהירות שיא.

מה נחשבת לתמונה שתאט את האתר?

ברוב המקרים, אין סיבה שתמונה באינטרנט תעלה על משקל של 100K – וברוב המקרים אפשר גם לשאוף לכיוון ה-60-70K.

לא מדובר על תמונות Header או תמונות ראשיות באתר – אלא תמונות של מוצרים. על ידי אופטימיזציה נכונה של תמונות, ניתן להגיע למשקלים האלה וזאת מבלי לפגוע באופן מורגש באיכות התמונה או בחווית המשתמש.

אני מדבר עוד על אופטימיזציה של תמונות בסרטון הבא:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:


שימו לב – זכויות יוצרים!
טעות חריפה נוספת של הרבה בעלי חנויות וירטואליות – הם נוהגים לקחת תמונות, סתם ככה, מהאינטרנט.

מן הסתם, העתקת תמונות אינה טובה גם מבחינה תדמיתית (עדיף להיות מקוריים).

אולם, הבעיה העיקרית היא מבחינת זכויות היוצרים היא חשיפה לתביעה משפטית – אתם לא רוצים להגיע לשם וגם אין שום סיבה.

השתמשו בתמונות חוקיות לשימוש ועדיף גם מקוריות. תמונות חוקויות לשימוש ניתן להשיג במאגרי תמונות שזהו הייעוד שלהם בחיים.

2. תוכן לחנות וירטואלית

מדובר במאפיין נוסף שבעלי חנויות המסחר לא מייחסים לו חשיבות מספקת.

האמינו או לא: המון חנויות וירטואליות פשוט מעלות תוכן מועתק.

גם כאן זה הרסני מ-2 סיבות עיקריות:

  • העניין המשפטי – העתקם תוכן ממישהו (תוכן גולל גם תמונה וחומרים אחרים, לא רק טקסט)? אתם חשופים לתביעה.
  • פגיעה ב-SEO – גוגל לא אוהב תכנים משוכפלים, ולא יציג (ברוב המקרים) תוצאות עם תוכן זהה או דומה מאד אחת אחרי השניה.

נמצאים במחסום כתיבה לאחד המוצרים?

כשמדברים על איך לקדם חנות באינטרנט, בדגש על קידום אתרים בגוגל – טקסטים מקוריים ואיכותיים הם אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר.

אז איך לייצר טקסט טוב לעמודי מוצר?

חפשו את המוצר בגוגל, בדקו מה נרשם עליו באנגלית ונסו לקחת השראה מהכתוב ו/או לשכתב לעברית בשפה שלכם – הטיפ הזה תמיד עוזר לי.

יש כמובן עוד הרבה אלמנטים באתרי מסחר שיש לתת עליהם את הדעת מעבר לתוכן ותמונות – אבל אלו בהחלט 2 מרכזיים, שבהן הטעויות או ה"חיפוף" הם הנפוצים ביותר.

רוצים להתעמק יותר בשלב הבנייה? קיראו את המדריך שלי על בניית אתרי מסחר.

איך לקדם חנויות אינטרנטיות: מהם ערוצי השיווק הכי טובים לחנות וירטואלית?

1. קידום אורגני לחנות וירטואלית

אם שאלתם את עצמכם איך לקדם מיקומים של חנות באינטרנט בגוגל – הרי שמדובר על תהליך קידום אתרים אורגני או SEO.

קשה לדבר על קידום חנות וירטואלית בלי לדבר על הערוץ הנהדר של קידום אתרים אורגני.

מדובר בערוץ תוצאות החיפוש הטבעיות – התוצאות המוצגות מתחת למודעות הממומנות.

להמחשה:

קידום אורגני וממומן בתוצאות של גוגל

הקידום האורגני בגוגל הוא המגרש הביתי שלי, בו אני משתמש לרוב.

בנוסף לכך, מדובר בערוץ היעיל ביותר לטווח הארוך, ובמקרים הרבים זה עם ההחזר השקעה (ROI) הטוב ביותר במצטבר.

למה אני בוחר דווקא בערוץ הזה?

טוב, כי אני יכול 🙂

ערוץ הקידום האורגני הוא קשוח: אם יש לך את הידע וההבנה (ולא פחות חשוב – תשתית של אתרים) תוכל להתקדם.

אין לכם?

רוב הסיכויים שתצטרכו לשלם סכומים נאים לחברות SEO כדי לראות תוצאות טובות ולהגיע לעמוד הראשון בגוגל (לפחות).

את כל הטיפים שלי לקידום אתרי מסחר תמצאו במדריך הזה.

2. קידום ממומן בגוגל עבור אתר חנות וירטואלית

ערוץ פרסום נוסף ומוצלח עבור קידום חנות וירטואלית באינטרנט שהוא למעשה פרסום חנות וירטואלית.

קידום ממומן (או פרסום בגוגל) זה למעשה אחת הדרכים המהירות ביותר להביא לקוחות פוטנציאליים אל החנות שלכם.

היתרון הכי גדול של הערוץ הממומן (בטח להשוואה לאורגני) – זה המהירות והגמישות.

ניתן להריץ קמפיין ולקבל תנועה לאתר ואף מכירות בעניין של שעות. בערוץ האורגני לשם השוואה – אם אנחנו מדברים על קידום של אתר חדש, זה יכול לקחת חודשים רבים עד שמביאים מספיק תנועה אורגנית לאתר שתתורגם גם להמרות (מכירות בפועל).

ברשת הפרסום של גוגל (Google Ads) יש כמה אפשרויות לפרסום:

  • פרסום מבוסס חיפוש מילות מפתח (עקרון דומה לקידום אורגני)
  • דרך הצגת באנרים באתרים ושטחי פרסום (רשת המדיה של גוגל), בעיקר באמצעות רימרקטינג (שיווק מחדש)
  • וגם בעזרת גוגל שופינג (Google Shopping) – פרסומות מיוחדות המופיעות בעמוד התוצאות של גוגל.

אין שיטה אחת של פרסום שנכונה לכל החנויות – זה משתנה על בסיס קהל היעד, אופי החנות, סוגי המוצרים ועוד.

כמו בכל דבר באינטרנט – צריך לעבוד עם הרבה ניסוי והפקת לקחים.

לפני שנמשיך, אני מצרף כאן וידאו בו אני עושה השוואה בין קידום אורגני ופרסום בגוגל:

3. פרסום באינסטגרם של חנות וירטואלית

הפרסום ברשת החברתית הפופולארית מתומחר גם הוא לפי קליק (וכולל שלל אפשרויות).

הערוץ מתאים בעיקר למוצרים ושירותים "יפים" – כאלו שמצטלמים טוב.

מוצרים כמו: קונסולות משחק, קופסאות משחקים, קייטרינג, טיפוח ויופי וכו'.

עורך דין פלילי למשל – פחות הייתי מפרסם באינסטגרם.

קבלו כמה מדריכי אינסטגרם למידע נוסף:

4. פרסום בפייסבוק לחנות וירטואלית

פייסבוק הוא לחלוטין ערוץ טוב לקידום חנות וירטואלית.

למעשה, כשמדברים על קידום לחנות וירטואלית – כמעט שאי אפשר שלא לדבר על פייסבוק (להוציא מקרים בהם אי אפשר לשווק בפייסבוק – לדוגמא מוצרים למבוגרים, סיגריות וכו').

לאחרונה רואים יותר ויותר פרסומות בפייסבוק של מוצרים פיזיים וחנויות וירטואליות.

אני אישית נתקל הרבה גם בפרסומות רימרקטינג – כלומר של מפרסמים שכבר ביקרתי אצלהם באתר ולא סיימתי רכישה (ולפעמים אני רואה פרסומות למרות שביצעתי רכישה באתר).

המחיר לקליק בפייסבוק זול בפער ניכר, בהשוואה לערוץ הממומן של גוגל. יש לכך כמה סיבות, אבל הסיבה העיקרית זה תהליך המיקוד או הטרגוט (מלשון Target) שהוא שונה מהותית בפייסבוק מאשר בגוגל.

בגוגל ניתן להציג את המודעה/פרסומות לקהל מאד ממוקד – שחיפש בדיוק מילת מפתח שמתאימה לשירות ו/או המוצר שלנו.

לעומת זאת, הפרסום בפייסבוק מבוסס על התנהגות ומאפיינים דמוגרפיים – אנחנו צריכים לבחור את הקהל על בסיס פרמטרים שונים, או על ידי פיקסל ש"צובע" את הקהל ואז ניתן לפרסום לו בעזרת רימרקטינג בפייסבוק.

עם זאת, על מנת שקמפיין רימרקטינג יהיה יעיל – צריך להתבסס על מקור תנועה כלשהו לאתר – כדי שיהיה אנשים לשווק להם. הערוץ הנוסף הזה הוא לרוב ערוץ לא ממומן כמו SEO.

מעצם ההבדל העיקרי הזה – הקהל בפייסבוק הוא פחות "חם" ולא מחפש באופן אקטיבי את מה שאנחנו רוצים לשווק לו – ולכן זהו ערוץ פרסום זול יותר בהשוואה לגוגל, ודורש הרבה יותר התעסקות תפעולית – אם כי, כאמור, יכול לעבוד מצוין.

קבלו מדריכים נוספים על שיווק ופרסום בפייסבוק:

ערוצי שיווק לחנות וירטואלית – לסיכום

אלו ארבעת ערוצי השיווק הממירים ביותר שיש לאינטרנט להציע.

המלצה שלי היא לא להתקבע על ערוץ אחד בהכרח – האינטרנט זה עולם דינמי. מה שעובד לחנות X לא בהכרח יעבוד לחנות Y. התאימו את ערוץ השיווק לקהל היעד שלכם והמאפיינים הספציפיים של החנות שלכם, שלב בין כמה ערוצי פרסום ובידקו מה עובד הכי טוב.

על מה חשוב לשים דגש בעת הפרסום?

גם הצרכן החכם וגם הטיפש מחפשים שני דברים עיקריים: מחיר ותועלת.

אסור לנו ליפול כאן, ונהיה חייבים להציג את שניהם בפרסום.

אז… הנה כמה דגשים חשובים ליישום בזמן תהליך הפרסום:

המחיר – בסופו של יום, צרכנים רבים מסתכלים על המחיר, כמה "יכאב להם בארנק". אף אחד לא אוהב לשלם יותר, ואם הוא יוכל למצוא את המוצר במחיר נמוך יותר, הוא ייקח את העסקה. לכן, עבור כל מוצר ומוצר, בצעו סקר שוק, והשתדלו לספק את המחיר הנמוך והריאלי ביותר.

במידה ואם לא "שחקן מחיר" – הבליטו יתרונות אחרים שלכם, שבגינם לקוחות ירצו לקנות דווקא אצלכם ולא אצל המתחרים. מה שמביא אותי לסעיף הבא…

בידול מאחרים + שירות מצוין – לא תמיד נוכל לספק את המחיר הנמוך מכולם.

אם לא יהיה בידינו “קלף מיקוח” נוסף, בידול מהמתחרים, יעדיפו את המחיר הזול כמובן. לפיכך, נסו לספק ערך, להבליט את עצמכם, לתת לצרכן “יותר” (למשל: אם המתחרה מספק משלוח לדואר, לספק את המוצר עד הבית). אם נעשה זאת, נוכל להכפיל את המכירות שלנו (!) ואף יותר.

בנוסף לכך, נסו לספק שירות איכותי, מתחשב, ואף הדרכה צמודה במקרים מסוימים. כך, “נשבה” את לבבות הלקוחות (כן, גם לא נהיה הכי זולים!). 

תמונות יפות – “תמונה שווה 1,000 מילים”, תוכן ויזואלי פשוט מסקרן יותר מטקסט. אם נוסיף למוצר שלנו תמונות מושכות ומגרות יותר, נעלה את המכירות. בימנו, תדמית היא “הקובעת” – על אחת כמה וכמה, כשמדובר במוצרי צריכה פיזיים, גאדג'טים וכו.

מה יותר שווה מתמונה? סרטונים כמובן! אם יש לכם אפשרות לצרף סרטונים לעמודי המוצר שלכם – יהיה לכם יתרון על רוב המתחרים שלכם שרובם לא עושים זאת! קבלו מדריך על קידום סרטונים.

אל תזניחו את התוכן – מצד אחד, לתמונות יש חשיבות עליונה. ומצד שני, אל לנו לנטוש את המדד החשוב והאמין ביותר, התוכן. במוצרים טכניים ו/או מוצרים היקרים מ־500 שקלים, תמיד הצרכן יוודא פרטים על המוצר ומפרטו, בהשוואה למוצרים אחרים. בכל זאת, מי יקנה "חתול בשק" במחיר כה גבוה? לכן, השקיעו בתוכן במיוחד: הן ברמה השיווקית, והן ברמה הטכנית והאינפורמטיבית.

איך לקדם חנות באינטרנט: לסיכום

השתדלתי להציג בצורה העניינית ביותר את דרכי שיווק אתרי המסחר ברחבי האינטרנט. כעת, נותר לכם אך ורק לבחון את מצבכם, ולהחליט מהן הטקטיקות שתיישמו, באילו ערוצי שיווק תשתמשו ועוד. החליטו
בחוכמה – “הכדור במגרש שלכם”.

בהצלחה!

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו