מחיר בניית חנות וירטואלית: כמה עולה לבנות חנות וירטואלית? מחירי בניית חנות דיגיטלית

לשאול “כמה עולה לבנות אתר” זה כמו לשאול “כמה עולה רכב”. המנעד מאד רחב ויש המון פרמטרים שמשפיעים על המחיר. אז מה לגבי בניית חנות דיגיטלית באינטרנט?

מחיר חנות וירטואלית – אז כמה עולה לבנות חנות וירטואלית?

מחיר בניית חנות וירטואלית או חנות דיגיטלית נע בין כמה מאות שקלים בחודש ועד למחירים של 100 אלף שקל (מחיר פיקס) ואפילו יותר.

אז גם במקרה הזה, יש הרבה מאד פרמטרים שמשפיעים על מחיר של חנות וירטואלית.

אז כמה עולה חנות וירטואלית? רוצים לדעת יותר? בדיוק בשביל זה נוצר המדריך.

מדריך – מחירי אתרי מסחר

כתבתי לא מעט על מערכות ניהול תוכן שונות לחנות וירטואלית (או כאלו שניתן להפוך אותן לחנות וירטואלית כמו וורדפרס).

אבל מה שמעניין לא מעט אנשים בשורה התחתונה זה כמה עולה לפתוח חנות אינטרנטית במינימום שבמינימום או לפחות מהו הסכום הממוצע.

קשה מאוד לענות על השאלה הזו בלי לגעת גם בשאלה איזו חנות דיגיטלית בדיוק אתם צריכים, ולכן אני אנסה לעשות סדר ולהשוות מחירים של חנויות וירטואליות נפוצות בלי שתצטרכו לחפש אותם בעזרת זכוכית מגדלת בכל הפוסטים שהעליתי (והעליתי פוסט כמעט שמוקדש כמעט לכל פלטפורמה).

אבל לפני הכול, אנחנו חייבים להבין מהן התכונות שהחברות אוהבות להדגיש ועל פיהן הן בדרך כלל קובעות את המחירים השונים.

עלויות בניית חנות וירטואלית

אז קודם כל, מה משפיע על מחיר בניית אתר חנות וירטואלית?

להלן חלק מהפרמטרים שמשפיעים על עלות חנות וירטואלית:

  • באיזו מערכת ניהול בונים את האתר (פירוט בהמשך)
  • שירותי סליקה ועמלות: האם ניתן להתחבר לספקי סליקה מקומיים?
    מהי העמלה הבסיסית במסלול? לדוגמה, ב-Shopify העמלה יורדת ככל שבוחרים בחבילה מתקדמת יותר.
  • מטבעות ותמחור: האם ניתן לקבוע מחיר נפרד על פי אזורים? או שהתמחור הוא זהה ופשוט מתבצעת המרה למטבע המקומי?
  • תמיכה בריבוי שפות
  • מספר המוצרים בחנות
  • הפעלת קופונים ומבצעים
  • מספר מנהלים עם הרשאות שונות
  • האם לקוחות רגילים יכולים לפתוח לעצמם חשבון?
  • מספר עמודי תוכן נוספים מלבד עמודי מוצרים
  • כמות אחסון למדיה נוספת

בניית חנות דיגיטלית – מה הכי חשוב לקחת מכאן?

  1. אם אתם מתכוונים לפתוח חנות בישראל ייתכן כי רבות מהמגבלות האלו לא יהיו רלוונטיות עבורכם ואז לא תצטרכו לקחת בחשבון גם את החבילות היקרות יותר בזמן הבחירה.
  2. לא ניתן לבצע השוואה ישיר רק על פי מחירים מכיוון שחלק מהחברות נדיבות יותר וחלק פחות. רשמו לעצמכם קודם כל את רשימת התכונות שאתם חייבים ולאחר מכן התחילו להשוות מחירים. שימו לב גם האם חלק מהן נמצאות במודל נוסף מחוץ לחבילות.

עכשיו קל יותר להשוות בין סוגי החנויות השונות ולהבין באילו הכי כדאי לכם להשתמש.

כמה תעלה לכם לבנות חנות וירטואלית

מערכות ניהול עם אופציה לחנות וירטואלית

זוהי קטגוריה של חנויות זולות יחסית ובה אפשר למצוא מערכות כגון WooCommerce (שבנויה על וורדפרס) או Wix.

בניית חנויות דיגיטליות על פלטפורמת ווקומורס (WooCommerce) היא אפשרות טובה ונפוצה מאד. מדובר ספציפית על תוסף חינמי שמתלבש על וורדפרס, אבל התוספים הפנימיים שלה (שחלקם בתשלום) הופכים את החיים להרבה יותר קלים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אופציה אחרת היא להשתמש בגרסת הפרו של אלמנטור ש-WooCommerce כבר משולבת בה (50$ לשנה לאתר אחד או 90$ לגרסה שלא דורשת התקנה נפרדת של וורדפרס).

היתרון הגדול של הקטגוריה הזו הוא שאתם לא מאבדים את הפונקציונליות של מערכת התוכן הבסיסית וזה משמעותי עבור חנויות שרוצות לבצע אופטימיזציה לתוכן ולא רק דפי מוצרים.

כדי לסבר את האוזן: החנות הכי זולה ב-Wix עולה 70 ש”ח והכי יקרה עולה 170 ₪ לחודש. אצל המתחרה הגדולה של Wix בארצות הברית, Squarespace (שגם בארץ מתחילים לשים לב אליה), חבילת הביזנס הבסיסית עולה 18$ והמתקדמת ביותר 40$.

כלומר, המחיר הוא אפילו תחרותי יותר ואתם יכולים לקבל את החבילה הכי יקרה שיש בפחות מ-150 ₪!

בניית חנות וירטואלית באמצעות זירות מסחר

בדרך כלל מכניסים את זירות המסחר אל תוך קטגוריה נפרדת מכיוון שלא צריך לפתוח בהן חנות של ממש כדי להתחיל למכור ורוב האנשים מתחילים עם מוצר אחד או כמה מוצרים המכונים “ליסטינג”.

כדי למכור דרך ליסטינג לא צריך בדרך כלל לשלם כסף (עד כמות מסוימת), אלא פשוט יש עמלות מכירה.

כאן בדיוק נכנסת האפשרות לפתוח חנות עם Store Subscription או להשתמש בחשבון Amazon Pro Seller באמזון.

החנות מעניקה בולטת חזקה יותר למותג כשלעצמו וכמובן גם משתלמת יותר למי שמוכר בכמויות גדולות.

חנות בסיסית ב-ebay עולה 22$ לחודש, אך יש עליה מראש לכל התקופה.

באמזון משלמים סך הכול של 39.99$ לחודש מבלי הגבלה על מספר המוצרים לעומת תשלום של 0.99$ על כל מוצר שנמכר בחשבונות רגילים. בחשבון זה גם קל יותר לנהל מספר גדול של מוצרים.

אצל etsy, פלטפורמה ייעודית לעבודות יד, המצב קצת שונה: עד כמה שהצלחתי להבין מעמוד התמחור, אין אפשרות לפתוח חנות במחיר חודשי קבוע והעמלות הן פחות או יותר קבועות, לא משנה כמה רשימות אתם מעלים.

היתרון של זירות מסחר הוא בפשטות ניהול החשבון והעובדה שאתם לא צריכים כמעט להתעסק עם תבניות, הרשאות וכמובן אחסון. החיסרון הוא שאתם לא בעלי הבית.

אמזון ידועה לשמצה בכך שהיא עלולה להשבית רשומות או חנויות של מוכרים על ימין ועל שמאל והגשת ערעור יכולה להיות משימה מהגיהינום.

לפני שנמשיך על מערכות הניהול השונות הנה סרטון שיבהיר את ההשפעה של מערכות הניהול על תהליכי הקידום:

מערכות ניהול ייעודיות לחנות וירטואליות

זוהי קטגוריה נוספת שמיועדת פחות או יותר לאותו השוק, למרות שחלק מהחנויות כאן יקרות יותר באופן משמעותי מהקטגוריה הקודמת.

המערכות הכי רלוונטיות אלינו הן Shopify (בגלל קלות השימוש היחסית) ומערכות ישראליות, בגלל ההתאמה לעברית.

הבדלי המחירים כאן הם די משמעותיים מכמה סיבת:

  1. זוהי הקטגוריה הכי תחרותית עם הכי הרבה אפשרויות בחירה
  2. כאשר מדובר על חברות בניית אתרים פרטיות או מקומיות ולא מותגי ענק, אפשר לקנות את החנות פעם אחת ולא לשלם דמי מנוי חודשים.

אז כמה עולה לפתוח חנות אינטרנטית במערכת ניהול תוכן ייעודית?

המערכות הבינלאומיות הן בדרך כלל הזולות ביותר מכיוון שהן משרתות מספר עצום של לקוחות מסביב לעולם. לדוגמה, התוכנית שלShopify מתחילה מ-30$ לחודש ויכולה להגיע גם ל-299$ בחודש (בערך 1,000 ₪), לא כוללת גרסה מוסדית (Enterprise) לחברות גדולות.

כאשר מדובר על מערכות ישראליות או חברות ישראליות שמציעות חנות על בסיס תבנית קיימת (לא משנה אם הן מציעות התאמה אישית או לא), המחירים קצת פחות שקופים.

אולי בגלל שאף אחד לא רוצה להיות הכי יקר ואולי בגלל שבאופן הזה יותר קל לנהל משא ומתן מול לקוחות ולהתחיל מנקודת פתיחה גבוהה יותר.

ועדיין, יש חנויות שמפרסמות מחירים.

לדוגמה, CashCow מתחילה מחנות בסיסית של 29 ₪ לחודש (כולל מע”מ) ויכולה להגיע למחיר של 449 ₪ (כולל מע”מ) בחבילה הכי יקרה שיש.

באתר wobily המחירים כבר יותר יקרים: 502 ₪ (429 ₪ לפניי הוספת מע”מ) לחבילה הכי זולה ו-209 ₪ לחבילה הזולה ביותר (179 ₪ לפני הוספת מע”מ).

יוצאת הדופן היא החנות של ישראכארט, שהחבילה הכי יקרה בה עולה 990 ₪ לחודש + מע”מ!, לא כולל אפשרות לתבנית פרימיום בתשלום נוסף…

עוד פלטפורמה שכדאי לשים לב אליה היא Prestashop: מלבד מג’נטו אולי, זוהי אחת מן המערכות הבודדות ביותר לניהול חנות וירטואלית בקוד פתוח, ולכן לא עולה כסף.

כמו Wocoomerce, היא נתמכת על ידי תוספים שחלקם בתשלום.

מבחינת יתרונות וחסרונות, יש כאן בעיקר יותר אפשרויות בחירה.

אם אתם לא אוהבים עיצוב ויזואלי בסגנון Wix (Drag & Drop) תשמחו לדעת שכאן רוב החנויות מתנהלות באמצעות טבלאות עם פחות צורך להתעסק בעיצוב.

מצד שני, יכול להיות שאתם מסוג האנשים שזה ממש לא יתאים להם…

מבחינת SEO יש לא מעט חנויות בעייתיות, אבל המצב הולך ומשתפר, לפחות בגזרת הפתרונות צד שלישי.

לדוגמה, היום אפשר למצוא את Yoast עבור Shopify, מה שמקפיץ את האטרקטיביות שלה פי כמה וכמה עבור מקדמי אתרים. למרבה הצער, הוא גם מעלה את המחיר של החנות ב-30$ לחודש ☹.

דבר אחד שיש לזכור: גם חנויות שמציעות לכם התאמה אישית או תהליך מלא של אפיון אתר בדרך כלל לא מציעות את החופש שיש לאתרי חנויות שנבנו מאפס ושייכים לקטגוריה הבאה, בטח אם מציעים לכם רשימה של תכונות שמורכבות מראש.

התאמה אישית של מערכות תוכן

חנויות בהתאמה אישית מלאה או מערכות תוכן “כבדות”

אלו הן חנויות שנבנות במיוחד עבור חברות או לקוחות גדולים שלא מעוניינים להיות כבולים למגבלות של מערכת קיימת.

בדרך כלל מדובר באתרים ששייכים למגזרים כמו תיירות (כולל חברות תעופה), חברות בידור ומותגי ענק, או כל אתר שאין לו ממש זכות כיום רק כחנות.

גם אם האתרים האלו לא סופר מורכבים, הם נוטים להיות יקרים יותר בגלל שנדרש כאן זמן פיתוח ואי אפשר פשוט לשלוף קוד קיים ולבצע בו התאמות עיצוביות.

למרות התמחור הגבוה, יש לחנויות כאלו כמה יתרונות ברורים מאליהם:

  1. אין מגבלות על מה שאתם יכולים לבצע (כל עוד הגעתם לחברת בניית אתרים איכותית…).
  2. החנות בסופו של דבר שייכת לכם, אתם לא משלמים עליה תשלום חודשי קבוע ואין כאן מודל של השכרה. השאלה אם הקוד עצמו שייך לכם או לא היא כבר שאלה אחרת…
  3. אף אחד לא יכול לסגור לכם את החשבון בטענה כי עברתם על חוק כלשהו, העתקתם מוצר של מישהו אחר או שהחנות שלכם התחילה למכור בכמויות גדלות מדי בקצב “לא הגיוני”.

מג’נטו

יש גם חנות אחת ספציפית שנמצאת היכנשהו בין הקטגוריה הזו לקודמת, מג’נטו: למג’נטו יש גרסה אחת בקוד פתוח וגרסה אחרת שהיא הגרסה המסחרית.

הגרסה המסחרית יקרה מאוד ומתחילה מכמה עשרות אלפי דולרים לשנה, אבל גם הגרסה הבסיסית ממש לא מיועדת למשתמש הקצה מבחינת התקנה ואפילו ממשק הניהול הבסיסי.

יש גם גרסת ענן שהיא אפילו יותר יקרה, אבל חוסכת את כל כאב הראש של ניהול השרת.

רוב החברות (כולל כמה ישראליות) פשוט לוקחות את הגרסה בקוד פתוח, מתאימות אותן לצרכים שלהן ומוכרות אותן הלאה.

מסיבה זו, חנויות מג’נטו מתאימה יותר לקטגוריה האחרונה למרות שלא בונים אותן בהכרח מאפס.

אני לא אכנס לתמחור של מג’נטו מכיוון שיש כאן פשוט יותר מדי פרמטרים, יש כאלו שכבר עשו את החישוב.

כמו שאתם יכולים לראות, אפילו אם תורידו את עלויות ה-SEO, תישארו עם מחיר של מינימום 2,000$ לשנה…

טבלת השוואה

לסיום, וכמו שהבטחתי, הרכבתי טבלת השוואה של החנויות הבולטות בשוק שמפרסמות את המחירים המשוערים שלהן. את המחירים בדולרים השארתי כפי שהם בשל שער הדולר הלא צפוי.

לא כללתי חישובי עמלות מדויקים מכיוון שהם עשויים להשתנות.

שם החנות החבילה הזולה ביותר החבילה היקרה ביותר הערות קישור לעמוד המחירים
Wix לאתרי מסחר 69 ₪ לחודש 139 ₪ לחודש בשום חבילה אין מגבלה על כמות המוצרים כאן (יש ללחוץ על הלשונית הימנית)
SquareSpace 18$ לחודש 40$ לחודש כאן
Woocommerce בחינם תלוי בתוספים שבוחרים
Amazon 39.99$ לחודש X מחיר קבוע ללא קשר למספר המוצרים (למעט עמלות מכירה) כאן
ebay 21.95$ לחודש בתשלום תקופתי 59.95$ לחודש בתשלום תקופתי כולל גם אספקת חומרי אריזה של ebay) כאן
Etsy עמלה קבועה לכל מכירה X ישנן עלויות נוספות בתוכנית הפרסום כאן
Shopify 29$ לחודש 299$ לחודש בחבילה הזולה ביותר לא ניתן להפעיל דומיין שאינו .com כאן (יש ללחוץ על הקישור הפנימי כדי לראות את פירוט החבילות)
Prestashop בחינם תלוי בתוספים שבוחרים
Wobily 179 ₪ לחודש + מע”מ 429 ₪ לחודש + מע”מ כלי שיווק בפייסבוק וגוגל לא זמינים בחבילה הזולה כאן
חנות ישראכרט (istores) 199 ש”ח לחודש + מע”מ 990 ₪ לחודש + מע”מ החבילה היקרה כוללת שירותי ייעוץ וליווי ואפשרות לתבנית פרימיום (בתשלום נוסף) כאן
CashCow 29 ₪ לחודש (כולל מע”מ) 449 ₪ לחודש (כולל מע”מ) בחבילה הזולה ביותר העמלה מאוד גבוהה (5.5% מעבר לעמלה של חברות האשראי) כאן
SITE123 12.80$ לחודש X קיימת גם מערכת מקבילה באנגלית לא קיים פירוט
אתר שנבנה מאפס יכול להיות כל מחיר… אין הגבלה על יכולות המערכת (על פי התקציב שלכם) והאתר שייך לכם

פלטפורמות ישראליות בולטות לבניית חנות וירטואלית שלא מפרסמות מחירים:

קיווי
Konimbo
e-shop
מרמלדה מרקט

מחיר חנות וירטואלית: לסיכום

בסופו של דבר, לא תמיד קל לענות על השאלה “כמה עולה חנות וירטואלית”. למרות שכל המערכות השונות נכנסות תחת אותה קבוצה של אתרי אי-קומרס, בדרך כלל ההשוואה היא כמו בין תפוזים לתפוחים.

במילים אחרות, מכיוון שהחבילה הכי זולה של חנות אחת לא בהכרח מציעה את אותן התכונות של החבילה הכי זולה בחנות אחרת וכנ”ל לגבי החבילות האחרות, אי אפשר פשוט לבצע השוואה מספרית פשוטה.

ולמרות זאת, אני מקווה שעזרתי לכם להבין יותר טוב את רמות המחירים הכלליות בשוק ומה מבדיל בין הקטגוריות השונות.

עשו לעצמכם רשימה מסודרת, שימו מולם את הקישורים שצירפתי ויהיה לכם הרבה יותר סדר בראש.

אם מדובר בחברה שאפשר לדבר בה עם מישהו, אני מציע לכם לא לשלוח שום טופס או לשלוף את האשראי לפני שביררתם את כל הפרטים הקטנים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו