ClickCease

052-9095200

בניית אתר בוויקס: 9 טיפים שאתם לא רוצים לפספס

בעידן הטכנולוגי של היום, כבר אין צורך להעסיק מתכנת, בעשרות אלפי שקלים, לצורך בניית אתר אינטרנט. בעזרת פלטפורמות כמו זו של וויקס למשל, תוכלו להרים לעצמכם אתר מעוצב במס' קליקים תוך כמה שעות.

לוויקס כבר רשומים מעל 150 מיליון משתמשים והמספרים עולים בקצב מהיר מדי שנה.

בניית אתרי וויקס

אתר אינטרנט יכול לשמש אותנו למס' מטרות:

  1. בניית אתר לעסק כדי לבסס את הנוכחות הדיגיטלית ברשת.
  2. ייצור כסף באינטרנט ע"י שיווק שותפים, פרסומות, וכו'.
  3. קידום אג'נדה מסויימת.
  4. חנות אונליין למכירת מוצרים או שירותים שאנו מייצרים או בדרופשיפיגנ.
  5. בלוג אישי לשיתוף תכנים.

עם זאת, מאחר והשימוש בוויקס הוא דיי פשוט באמצעות מערכת "Drag&Drop" (גרור ושחרר), משתמשים רבים הולכים לאיבוד או בונים אתר שנראה לא מקצועי ולאחר מכן אינם מבינים מדוע הם לא מופיעים בתוצאות החיפוש. בעזרת 9 טיפים הבאים לבניית אתר בוויקס, תוכלו להרים אתר מרשים ולהעלות משמעותית את הסיכויים שלכם להופיע בגוגל.

1. בחירת תבנית שמתאימה לנושא העסק שלכם

לוויקס ספרייה עצומה של מעל 500 תבניות אתר מלאות, שעוצבו על ידי מעצבים גרפיקאים מקצועיים.

התבניות מחולקות לקטגוריות לפי סוגי עסקים שונים, מעריכת דין ונדל"ן ועד מכוני יופי, תיירות, בלוגים וכו'. מומלץ להתחיל עם תבנית התואמת לאופי העסק שלכם, שכן היא מכילה כבר כלים ועזרים המתאימים לקטגוריית עסקים זו, כמו מפות גוגל, ניהול הזמנות, אירועים וכו'. כמו כן, הן עוצבו במיוחד עבור עסקים אלו.

2. שימו דגש על המובייל

אם נחזור לשנת 2011, הגלישה במובייל תפסה רק 4.7% מכלל הגלישה באינטרנט ורובינו גלשנו באמצעות הדסקטופ.

כיום ב-2020, רוב הגלישה שנעשית באינטרנט, מתבצעת דרך המובייל – 53.81% ליתר דיוק, והמספרים ימשיכו לעלות מידי שנה. מאחר ועריכת האתר מתבצעת בעיקר דרך המחשב, בעלי אתרים רבים שוכחים וזונחים את ניראות האתר במובייל.

מעבר לעובדה שאתר שאינו מותאם למובייל, פוגע בחוויית המשתמש ומצמצם משמעותית את אחוזי ההמרה באתר, גוגל מעניקה לכך חשיבות רבה ומורידה את הדירוג לאתרים כאלו. למידע נוסף על מובייל פירסט.

עוד פרטים על נושא זה בוידאו הבא:

לכן, כאשר אתם מסיימים לערוך עמוד במערכת של וויקס, לחצו על סמן עריכת המובייל ודאגו גם לסדר את ניראות האתר לגלישה במובייל.

הנה מס' טיפים חשובים:

  1. פריטים נעלמים – אם עברתם לעריכת המובייל וגיליתם שמס' פריטים נעלמו, אל חשש, לעיתים וויקס מסתירה אלמנטים שיצאו מגבולות העריכה. מה עושים? לוחצים על סימן "העין" בסרגל הכלים מצד שמאל ומוסיפים מחדש את הפריטים שאתם צריכים.
  2. מְרֻוָּחִים למערכת וויקס יש נטייה להצמיד אלמנטים ולמחוק רווחים מיותרים, כך שהכל נראה צפוף מידי. דאגו ליצור רווחים סבירים בין אלמנטים ותיבות טקסט כדי לאפשר למבקרים חווית גלישה נעימה יותר.
  3. כפתורי פעולה (Quick Action Bar) – הוסיפו כפתורי יצירת קשר מהירים כדי להניע את המשתמשים לפעולה. ניתן להוסיף כפתור טלפון, וואצפ, שליחת מייל, ניווט אליכם וכו'.
  4. כפתור חזרה למעלה (Back to Top Button) – הוספת כפתור פונקציונלי שמקל על הגולש לחזור לראש העמוד.

3. פונטים ופלטת צבעים

לאתרי וויקס יש נטייה קלה להיראות טיפה מצועצעים ולא מקצועיים. קלות העריכה ואפשרויות המשחק עם האלמנטים השונים יוצרים מצב שבו האתר עמוס בצבעים ואלמנטים, כבד וחסר אחידות בין דפי האתר.

לכן מומלץ ליישם 2 טיפים חשובים:

  • שימוש בפלטת צבעים – אחת הבעיות הנפוצות באתר וויקס, היא היותו צבעוני מידי.
    אפשר לכתוב מאמרים שלמים על בסיס המחקרים הרבים שבוצעו על שימוש בצבעים בעיצוב אתרים. לא נלאה אתכם בחפירות ולכן רק נציין שמומלץ להשתמש ב- 2-3 צבעים מרכזים כאשר אתם מעצבים את האתר ולא להגזים עם צבעים מנוגדים מידי.
    הנה אתר שיעשה לכם חיים קלים בדרך לבחירת פלטת צבעים נכונה. שימו לב שיש צורך להעתיק את קוד הצבע (למשל #EDF4F2) ולהדביקו בחלונית בחירת הצבעים בוויקס.
  • שמרו תבנית לכל תיבת טקסט – כדי לשמור על אחידות בין כל גדלי הכותרות והטקסטים בעמודי האתר, מומלץ לשמור תבניות טקסט. למשל הגדירו מאפיינים לכותרת משנית באתר (Heading 2), כגון גודל, פונט, צבע, רווח בין שורות וכו' ולחצו על Save Theme. כך יש לעשות גם לפסקאות, כותרות ראשיות (H1) וכו'. בצורה הזו, מאפייני הטקסט בכל עמוד באתר יהיו זהים ואחידים.
  • פונט אחיד לכל עמודי האתר – השתדלו להשתמש בפונט אחד או 2 לכל האתר. לא מומלץ לערבב יותר מידי פונטים במקביל, מאחר וזה משפיע על מהירות טעינת האתר וכן מעניק לו מראה לא מקצועי.

4. צרו תוכן שנעים לקריאה

מעבר לכך שהתוכן שלכם צריך להיות סופר איכותי וכזה שנותן ערך מוסף למשתמשים, דאגו שהוא גם ייראה טוב.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למה הכוונה? צרו רווחים בין שורות בעמוד, חלקו את הטקסטים ע"י כותרות משנה גדולות ותַּבְּלוּ בעדינות את התוכן גם בתמונות או סרטונים, גיפים וכדו'.

5. כיווץ תמונות והגדרת Alt text

תמונות תופסות משקל גבוה מידי ומשפיעות לרעה על מהירות טעינת האתר שלכם בוויקס.

מהירות טעינה איטית מובילה לנטישת משתמשים ודירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. לכן לפני שאתם מעלים תמונה לאתר, דאגו לכווץ את משקלה למינימום האפשרי, תוך פגיעה מועטה ככל האפשר באיכות הגרפית של התמונה. מומלץ להיעזר באתר TinyJpg.

אלט טקסט זהו המלל שעוזר למנוע החיפוש להבין מה מוצג בתמונה. לכל תמונה שאתם מעלים לאתר יש לכתוב תיאור, שיסייע לסורקים של גוגל לקרוא את התמונה מהר יותר ולקטלג אותה בהתאם. מומלץ לא לחרוג מ- 5 מילים ולנסות לשלב מילות מפתח הקשורות לנושא העמוד שבו נמצאת התמונה.

עברו מעל התמונה ולחצו על גלגל השיניים, תחת Image Text רשמו את המלל המתאים שיתאר את התמונה.

6. וותרו על אפקטים ואלמנטים מוגזמים

כפי שכבר חפרנו למעלה, רוב הגלישה היום מתבצעת במובייל ומרבית ההנפשות והאפקטים שתשימו לכפתורים, תמונות ואלמנטים שונים לא יוצגו כראוי במובייל (אם בכלל).

לא רק זה, הם גם מכבידים משמעותית על מהירות טעינת האתר. לכן, וותרו על כפתורים שמשנים צבעים ברגע שעוברים עליהם עם העכבר, הנפשות טקסט מוגזמות וכו'. שימו את הפונקציונליות ואיכות התוכן שלכם במרכז ופחות את האפקטים וה – Show.

7. הגדרות SEO לכל עמוד

שימו לב שכאשר אתם מקישים חיפוש בגוגל, התוצאות מורכבת מ- 3 גורמים: כתובת Url, כותרת ותיאור קצר. וויקס מאפשרת לנו לערוך בקלות את הגדרות SEO אלו, הנחוצות לכל עמוד באתר.

על ידי כניסה להגדרות העמוד, תוכלו לקבוע את כתובת ה- URL, כותרת ה- SEO ותיאור המטא למנוע החיפוש. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם:

  • כתובת URLמומלץ להעניק לעמוד כתובת בשפה האנגלית, עם עד 5 מילים. כתובות ארוכות מידי הן מסורבלות וכתובות קצרות מידי לא מתארות בצורה המיטבית את נושא העמוד. לכן כתובת URL המורכבת מ- 4-5 מילים המופרדות במקף (-), היא האופציה העדיפה ביותר. שימו לב שעמודי גנריים ונפוצים כגון, אודות, צור קשר, תקנון וכו', יכולים להיות מורכבים ממילה 1-2, שכן גוגל כבר יודעת לזהות אותם.
  • כותרת ה- SEO – הכותרת המוצגת בתוצאות החיפוש ואולי הטקסט הראשון שהזחלנים של גוגל קוראים. לכן חשוב להשקיע מאמץ בכותרת ה-SEO, ככזאת שתתחבב על גוגל ותשכנע את המשתמשים להקליק דווקא עליכם ולא על מתחרים נוספים בתוצאות. כותרת SEO טובה מורכבת מ- 50-60 תווים.
  • תיאור המטא – תיאור המטא יכלול בין 150-160 תווים ויספר למשתמשים ולגוגל מדוע כדאי למשתמש להיכנס לעמוד שלכם, מה הוא ילמד? מה הוא ירוויח מכך או מה יקבל?

אל תגזימו עם הכותרות והתיאורים. אם אתם מבטיחים דבר כלשהו בכותרת כדי למשוך מבקרים, אך באתר אין באמת את המידע בהתאם, תוכלו להיענש על ידי גוגל ודירוג האתר שלכם ייפגע.

באותו נושא – האם ניתן לקדם אתרי וויקס?

זה נושא שדובר עליו רבות. להלן וידאו בנושא:

8. הוסיפו לאתר בלוג

מה שבעבר התחיל כיומן מקוון אישי, מהווה היום את אחד האמצעים היעילים ביותר לקידום אורגני של אתר וויקס.

בלוג צריך להכיל תכנים, מאמרים, כתבות או פוסטים מעניינים. בלחיצת כפתור תוכלו להרים בלוג מרשים ומעוצב לאתרכם ולהוסיף מאמרים ותכנים מתאימים.

כל הכללים שציינו כאן בנוגע להגדרות SEO, פונטים, צבעים וכו' חלים גם בבלוג, הקפידו עליהם.

9. חיבור גוגל אנליטיקס וגוגל Search Console

סיימתם לבנות את האתר? הגיע הזמן לחבר אותו ל-2 שירותים חשובים וחינמיים שגוגל נותנת לנו. כל תהליך בניית אתר בוויקס צריכה להסתיים ב- 2 שלבים אלו.

  • גוגל Analytics – באמצעות אנליטיקס תוכלו לקבל סטטיסטיקות ודיווחים בזמן אמת על כמות הכניסות לאתרכם, מהיכן מגיעים הגולשים, כמן זמן הם נשארים באתר, אלו עמודים באתר הכי פופולריים ועוד. המידע שמתקבל והדוחות שניתן לייצר באנליטיקס, יסייעו לכם להפיק לקחים, לשפר את האתר ולעבוד על האופטימיזציה. איך עושים את זה? ניכנס ל- Dashboard, נלחץ על Marketing & Seo ואז על Marketing Integrations. שם תוכלו למצוא את כפתור החיבור לגוגל אנליטיקס עם הדרכה פשוטה שלב אחר שלב.
  • גוגל Search Console – כלי חשוב של גוגל כדי לסייע לנו להבליט את האתר בתוצאות החיפוש ולסייע לזחלנים של גוגל לקרוא את האתר. עם סרץ' קונסול תוכלו גם לראות מה אנשים מחפשים בנושא האתר, מתי הופעתם בתוצאות החיפוש, מה אחוז ההקלה שלכם, האם יש בעיות בסריקת האתר ואיך לפתור אותם ועוד. איך מחברים את זה? תחת Marketing & Seo, נלחץ על Get Found On Google ואז Connect To Google. וויקס תדריך אותנו שלב אחר שלב כיצד לחבר את מפת האתר שלכם לגוגל.

מצורפים מדריכי וידאו על כל אחד מהדברים:

מדריך על גוגל אנליטיקס:

מדריך על גוגל סרץ' קונסול:

סוף דבר

עסקים קטנים ואנשים רבים מעדיפים לבנות את האתר שלהם בוויקס עקב קלות השימוש בפלטפורמה, בה במס' צעדים זריזים ניתן להרים אתר לאינטרנט. עם זאת, חשוב להכיר את הטיפים שציינו כאן ולפעול על פיהם כדי להעניק לאתר שלכם מראה מקצועי וכן שהקידום האורגני שלכם בגוגל לא ייפגע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו