052-9095200

קידום אתרים חד פעמי או “סטאפ” לאתר: למה זה לא באמת עובד?

יצא לי במשך שנותיי כמקדם לנהל לא מעט שיחות עם לקוחות שלא היו מעוניינים בהתקשרות ממושכת עם מקדם אתרים.

מה שביקשו אותם לקוחות היה דבר פשוט: אופטימיזציה חד פעמית של האתר כך שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטויים רלוונטיים.

במאמר הזה אני אנסה להסביר מדוע שיטת פעולה כזו היא לא ממש סבירה, בהתחשב באוסף של פרמטרים שמאפיינים את תחום קידום האתרים.

זאת גם הסיבה, שאני לרוב מסרב לקחת עבודות SEO חד פעמית – מהסיבה הפשוטה שזה פשוט לא אפקטיבי בשום צורה, ואין טעם להיכנס לתהליך קידום אורגני בלי להיות מוכנים (נפשית וכלכלית) לתהליך שיש לו התחלה אבל אין לו ממש סוף (אבל, התוצאות שלו מאד משתלמות לאורך זמן).

אז בלי להתעכב יותר מידי, בואו נצלול פנימה ונבין מדוע תהליך קידום אתרים איכותי צריך להיות תהליך מתמשך ולא איזשהו אירוע חד פעמי במחזור חיי האתר.

סיבה מספר 1: המתחרים עובדים

הסיבה העיקרית שניתן לציין בהקשר הזה נגד סטאפ חד פעמי של האתר להיבטי SEO היא פעילות המתחרים.

אם תנוחו בזמן שהמתחרים שלכם מייצרים תכנים חדשים, משפרים את חווית השימוש באתר, בונים קישורים חדשים, מבצעים אופטימיזציה טכנית של העמודים השונים ומשפרים את הנראות שלהם במנועי החיפוש השונים – קרוב לוודאי שכל עבודת ה – SEO שביצעתם תרד לטימיון.

בסביבה המאופיינת בתחרות גבוהה או בינונית – אין לכם ברירה אמיתית.

תהליך קידום אתרים במקרה כזה צריך להיות תהליך מתמשך (חודשים וברוב המקרים גם שנים), איכותי, שמטפל ברבדים שונים של האתר באופן רציף ועקבי.

בהקשר זה אני ממליץ לכם גם לצפות בסרטון הבא:

סיבה מספר 2: מנועי החיפוש מחפשים עקביות

בואו נחשוב לרגע מה מנסים לבצע מנועי החיפוש כשהן מציגים לנו את תוצאות החיפוש עבור השאילתא שביצענו, בצורה ממוינת, מן התוצאה שמתאימה לנו ביותר לזו שמתאימה פחות: מנועי החיפוש מנסים לאתר את התוצאה ברת הסמכות הגבוהה ביותר שיכולה לענות לנו על השאילתא שביצענו בצורה האיכותית ביותר.

מהי סמכות?

בתכלס, מדובר בהגדרה מסובכת ככל שהדבר נוגע לאתרי אינטרנט, ולא נדון בה כעת.

רק נציין בהקשר הזה, שאתר שלא פועל באופן מתמשך ועקבי בתחום שלו, שאינו מייצר תכנים חדשים בנישה, שלא נבנים עבורו קישורים חיצוניים חדשים ואיכותיים ממקורות רלוונטיים – הוא לא אתר שיוכל להיחשב כבר סמכות בנישה שבה הוא פועל לאורך זמן.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

חישבו על זה: האם אתר טכנולוגי שמביא לגולשים את החדשות הכי חמות בעולם הסמארטפונים, יכול להמשיך ולהיות מדורג גבוה גם אם במשך חודשים רבים לא ייצר שום תוכן חדש בתחום וביצע עבורו אופטימיזציה למנועי החיפוש?

סיבה מספר 3: התפתחות במגמות חיפוש

סיבה נוספת לעובדה שסטאפ חד פעמי של האתר בהיבטי קידום אתרים הוא לא פעולה אפקטיבית כל כך, היא העובדה שהרגלי השימוש של הגולשים במנועי החיפוש משתנים.

אם בעבר גולשים נהגו לעשות שימוש במנועי החיפוש בעיקר בעת השימוש במחשבים נייחים או ניידים, הרי שהמעבר למובייל, ובעקבותיו המעבר לחיפושים קוליים – שינו את הדרך שבה גולשים מחפשים את המידע הדרוש להם.

השתנות המגמות הזאת חייבת לקבל מענה הולם מצד אתרי אינטרנט כדי שאלו יוכלו להיחשב רלוונטיים ונותנים מענה הולם לשאילתת החיפוש.

אתר אינטרנט, שבעליו אינו משקיע את המשאבים הנדרשים על מנת לוודא את ההתאמה שלו למגמות המשתנות בקרב הגולשים המבצעים שאילתות רלוונטיות, צפוי להישאר לא רלוונטי, והדירוגים של עמודי האתר עבור אותן שאילתות, צפוי יהיה לרדת ככל שיעבור הזמן.

סיבה מספר 4: התפתחות בהצגת תוצאות חיפוש

לא רק הגולשים משנים את הדרך בה הם מבצעים שאילתות מול מנועי החיפוש השונים.

גם מנועי החיפוש עצמם משנים את הדרך שבה תוצאות חיפוש מוגשות לגולשים. מאז ימי תוצאות החיפוש המונוטוניות, עברו מנועי החיפוש כברת דרך ארוכה. למידע נוסף על קידום אתרים במנועי החיפוש השונים.

מי שמחפש היום מידע במנוע החיפוש של גוגל יכול להיות חשוף למגוון גדול של תצורות הצגה של תוצאות החיפוש: החל מכרטיסיות מידע שבהן מנוהל מידע על ישויות כמו שחקני כדורגל, סרטים, פוליטיקאים ועוד, דרך תוצאות אפס בהן מוצגת השוואה בין מחירים של מוצרים זהים הנמכרים בחנויות שונות, קישורי אתר המוטמעים בתוך תוצאות חיפוש עשירות (סכמה), מיקומים על מפה בחיפושים אחר עסקים לוקאליים (גוגל לעסק שלי) ועוד ועוד.

בעל אתר שלא יבצע אופטימיזציה מתמשכת לתצוגות השונות שמציעים מנועי החיפוש, ובפרט לא יטמיע סכמות, לא יטפל במבנה נכון של האתר, לא ישמור על דפירנציאציה בין עמודי האתר השונים ולא יטפל בתרחישים כגון קניבליזציה של מילות מפתח – ימצא את עצמו מהר מאוד נשרך מאחור בדפי תוצאות החיפוש.

סיבה מספר 5: מערכת של תוצאות וציפיות

אחד העקרונות החשובים בקידום אתרים – הוא עקרון התוצאה והציפיה.

למה הכוונה?

נניח לרגע שעמוד באתר שלכם מדורג ראשון בגוגל על שורה של מילות מפתח חשובות, בתחום מקצועי שלא מעט בלוגרים חשובים סוקרים מעת לעת.

האם לא היה מצופה מעמוד כזה לקבל קישורים סמכותיים ממגוון רב של מקורות?

כעת נניח שאתר סמכותי כמו שלכם פרסם מאמר חדש ופורץ דרך בתחום. האם לא היה מצופה שבימים שלאחר הפרסום הרשתות החברתיות תתמלאנה בקישורים למאמר הנוקב והחכם הזה?

העקרון הזה אומר, מעשה, שאתם חשודים כל הזמן. אם הצלחתם למקם את עצמכם ברשימת המסעדות המוצלחות ביותר ברומא, סביר יהיה להניח שכתבה של מבקר מסעדות חשוב באירופה, שסוקרת את עשר המסעדות הטובות ביותר בעיר, תקשר גם אליכם. כאשר זה לא קורה, מנועי החיפוש מתחילים להיות ספקנים באשר לאיכות הדירוג שלכם.

כדי לנהל מערכת כזו של תוצאות וציפיות, אי אפשר להסתפק בתהליך קידום אתרים חד פעמי.

יש צורך אמיתי בפעולה מתמשכת שבה תוצגנה למנועי החיפוש ששומרים על ציפיות בעקבות דירוגים חדשים של עמודי מפתח – גם מערכת של תוצאות רלוונטיות.

סיבה מספר 6: קידום אתרים חד פעמי מתמקד בדרך כלל בפעולות הבסיס

כאשר בעל אתר פונה לשירות כלשהו של מקדם אתרים במטרה לבצע תהליך חד פעמי של קידום האתר, הוא יוכל לקבל סט של שירותי SEO שסובבים סביב כתיבת תוכן, בניית קישורים וביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר.

בחלק לא מבוטל מן המקרים, מדובר בדרישות הכרחיות, אך בהחלט לא מספיקות.

אפשר יהיה לומר בבטחה שתם העידן בו פשוט היה לקדם אתרים בגוגל.

ככל שסביבת התחרות מתמלאת בעסקים חדשים שמעבירים את הפעילות שלהם לאונליין, הפעולות הבסיסיות האלו פשוט לא יכולות להספיק לצורך מיקום האתר במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש.

זאת הסיבה, שכדאי יהיה למי שבאמת מעוניין לקדם את האתר, להבין שמדובר בתהליך מתמשך, בו מבינים כיצד השפיעו תוצאות הפעולות האחרונות שבוצעו לקידום האתר, ועל בסיס התוצאות האלו מייצרים תוכנית עבודה סדורה להמשך תהליך הקידום.

מדריכים נוספים שאתם לא רוצים לפספס (באמת שלא):

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו