דף הבית / בניית אתרים / בניית אתרי מסחר שאפשר לקדם בגוגל כמו שצריך

בניית אתרי מסחר שאפשר לקדם בגוגל כמו שצריך

לפני כמה חודשים כתבתי על קידום אתרי מסחר בגוגל, והיום אני רוצה לגעת בעוד כמה נקודות חשובות, בדגש על בניית אתרי מסחר, או אתרי אי-קומרס בדגש על הצד הקידומי של הנושא. כאשר ניגשים לבניית אתר – התכנון הוא קריטי, מה שיאפשר גם קידום אתר יעיל יותר בהמשך. כל מה שצריך לדעת על בניית חנות וירטואלית – במדריך הבא.

בניית חנות וירטואלית

מהירות ורספונסיביות

בחודשים האחרונים גוגל עברה מהלך אחד קדימה והתחילה להטמיע את אלגוריתם המובייל פירסט. המשמעות היא שאם האתר שלכם לא מתפקד היטב בתור אתר למובייל, גם הוא וגם האתר הרגיל שלכם (בתוצאות ממחשב שולחני או נייד), עשויים לספוג ירידה בתוצאות, במיוחד אם אין התאמה של התוכן בין שניהם. למידע נוסף על קידום אתרי מובייל.

דבר זה נכון לכל אתר באשר הוא, אבל חשוב במיוחד בתהליך של בניית אתרי מסחר – שכן אלו אתרים מורכבים יותר ברוב המקרים, וכל טעות בשלב הבנייה יכולה לעלות ביוקר (זמן ו/או כסף) בהמשך, ולכן כדאי להקדים ולתכנן מראש בצורה הטובה ביותר שאפשר.

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

בניית אתרי מסחר – באיזה מערכת ניהול כדאי לבחור?

אפנה אתכם למאמר שכתבתי על מערכות לניהול תוכן. חשוב להדגיש שלפני שאתם בוחרים במערכת כזו או אחרת עבור אתרי מסחר, אתם חייבים לבדוק עד כמה היא מעודכנת ומותאמת למובייל, גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת מהירות. יש מערכות כבדות מאוד שצריך לבצע בעבורן המון אופטימיזציות ולפעמיים זה פשוט לא שווה את הזמן ואת הכסף, גם אם יש להן תכונות שלמערכות אחרות אין.

לגבי התאמה בעברית, יש לא מעט מערכות שעובדות היטב עם שפת הקודש: וורדפרס (עם תוסף ווקומרס), מג'נטו, ג'ומלה, שופיפיי ולמעשה כמעט כל מערכת פופולארית אחרת. אפשר ללכת גם על מודל של דמי שימוש חודשיים אם אתם לא רוצים לשלם המון כסף ולגלות שהמערכת לא מתאימה לכם. במאמר שלי על מחיר בניית אתרים הרחבתי בין היתר על נושא זה.

בניית חנות וירטואלית: יצירה של היררכיה נכונה והפרדה בין קטגוריות

ככל שבחנות או באתר האיקומרס יש יותר מוצרים ויותר קטגוריות, כך ההיררכיה נעשית קריטית יותר. מלבד טיפול נכון בעמודים דומים באמצעות תגי קנוניקל או הגדרות פרמטרים בתוך קונסולת החיפוש, יש לבחור היטב את המוצרים שיהיו בכל קטגוריה.

קטגוריות דומות מדי (בדומה לתגיות באתרי תוכן) יכולות לבלבל את הצרכנים שבשלב מסוים יאבדו את הסבלנות מכיוון שהם מצפים למצוא עוד מוצרים ולא את אותם מוצרים בעשר קטגוריות שונות…

אם בכל זאת רוצים לקדם מילות מפתח על מגוון גדול של קטגוריות, עדיף להשתמש בקטגוריות אב וקטגוריות בן (בזאפ עושים את זה מצוין וגם משתמשים בסימון של העמוד הנוכחי / פירורי לחם).

זכרו שלגולשים לא תמיד יש סבלנות לנבור בתוך כל הקטגוריות, ולכן שימו את הקטגוריות הכי חשובות כמו למשל "מבצעים חמים" במקום בולט בתפריטים או בעמוד הבית. ואם אתם כבר שם, הימנעו מתפריטים נפתחים וכל מיני אפקטים שמתאימים יותר לאתרי תוכן עם מעט דפים.

עוד דבר שלא יזיק – בנו מפת אתר ושלחו אותה לגוגל. באתרים גדולים ומורכבים זה עוזר לאינדוקס מהיר יותר ועושה סדר בזחילה של גוגל.

טיפים ליצירת היררכיה באתרי איקומרס:

  • הניווט (התפריטים) צריכים לעלות בקנה אחד עם המטרות המסחריות. כלומר – להדגיש את הקטגוריות של המוצרים שאם הכי רוצים למכור ולתת להם "במה" בתפריט הבולט יותר (למשל בתפריט העליון לעומת תפריד צד או תפריט תחתי).
    נשמע מובן מאליו? תתפלאו כמה בעלי אתרים לא מיישמים את הכלל הפשוט הזה.
  • מדריכים – מדריכים הם מרכיב חשוב כמעט בכל אתר, וגם באתרי מסחר. עוזרים לגולש לבצע החלטות לפני רכישה, להתחבר יותר למותג שלהם (כי הם מרגישים שהם מקבלים ערך) ובסופו של דבר לבצע רכישה באתר. גם עם הרכישה לא תתבצע מיידית, המאמרים עוזרים "לבשל" את הגולש שיכול להפוך ללקוח בהמשך. מבחינת SEO, מדריכים הם הזדמנות מצוינת להוציא קישורים פנימיים לעמודי קטגוריות או מוצרים ספציפיים.
  • מפת אתר לגולשים – בנוסף למפת אתר XML שהזכרתי מקודם, מומלץ ליצור אתר HTMLית (כלומר עמוד המכיל קישורים לכל העמודים באתר). זה יעיל במיוחד לעמודים עם ריבוי קטגוריות ומקל על הסריקה והאינדוקס של גוגל.
  • לשמור על כלל הזהב – ככל שעמוד קרוב יותר לעמוד הבית, כך כוחו עולה. לכן, באתרים עם המון קטגוריות, אפשר לעשות שימוש במגה-תפריט (Mega Menu) שזה פשוט תפריט שנפתח להרבה מאד קטגוריות ולעיתים כולל תמונות וכו'. זה מקל על הנווט באתרים עמוסי תוכן.
    דוגמא למגה תפריט באתר של Asos:

מגה תפריט באתר Asos

אבטחה באתרי מסחר

אבטחה היא אחד הנושאים החשובים ביותר בכל מה שקשור לאתרים היום ולבניית אתרי איקומרס בפרט. אתם יכולים להציע לגולשים קניה מהירה בלי רישום לאתר, אבל כדאי שתציינו בפניהם את היתרונות של פתיחת חשבון (כמו למשל מעקב אחרי ההזמנות). רצוי מאוד לא לאחסן את פרטי האשראי של הלקוח, או לפחות לא את כולם, וכמובן רק אם הוא מסכים לכך.

לדוגמה, אתם יכולים לדרוש מהלקוח להכניס את הקוד CSVשלו או את ארבעת הספרות האחרונות של הכרטיס כל פעם שהוא רוצה לבצע קניה חוזרת ורק אז לבצע בדיקה מול חברת האשראי. כמובן שאת שאר הפרטים הרגישים שאתם כן מאחסנים צריך להצפין בתוך מסד הנתונים. מעבר לכך, התקינו תעודת אבטחה בתוקף והשתמשו בתקן HTTPS (סוג של Must מבחינת גוגל).

בנוסף לקנייה באמצעות אשראי, תנו גם אופציה לרכישה דרך הטלפון ו-PayPal (העמלה אמנם די גבוהה, אבל עדיף לא להפסיד לקוחות שאין להם כוח להכניס פרטי אשראי).

עוד על אבטחת אתרים תוכלו לקרוא במדריך הזה.

תגי מטה ומידע נוסף

תגי המטה (טייטלים + דיסקריפשנים) לא קיימים רק בשביל הדירוג בגוגל, אלא בעיקר בשביל למשוך את הגולשים אל תוך האתר, במיוחד כשיש כל כך הרבה מתחרים ואתם רוצים לבלוט מעל השאר.

אופציה נוספת היא להשתמש במידע מובנה (סכמה) כמו דירוג של מוצרים, כשגולש צריך לבחור לאיזה אתר להיכנס, הוא ירצה להיכנס לאתר שבו הוא יודע שהגולשים דרגו את המוצרים בעצמם.

כשיש המון מוצרים בחנות, בדרך כלל אין בררה וחייבים להשתמש בנוסחה מסוימת, אבל גם אותה אפשר לשפר ולהפוך לאטרקטיבית יותר. לא מזיק גם לגוון קצת בין הקטגוריות השונות. לדוגמה – " מגוון מקררים מתקדמים בעיצוב מודרני ואחריות לשלוש שנים…"

דוגמא לתוצאה טובה ומושכת בתוצאות:

דוגמא לתוצאה מושכת בתוצאות

טקסטים בעמודי מוצר ועמודי קטגוריות

ברשותכם אני קצת גולש מהנושא של בניית אתרי איקומרס ומדבר קצת על קידום אתרים כאלה – כי מה לעשות, אי אפשר להפריד היום בין השניים.

לא משנה כמה מדגישים את זה, רוב האתרים עדיין משתמשים במפרט של היצרן שנמצא בעוד עשרות אתרים, ולכן אין פלא שגוגל לא מדרג גבוה הרבה מאוד מוצרים שנמצאים אצלכם.

חלק מהאתרים לא טורחים להוסיף מלל למוצרים בכלל (ובטח שלא לעמודי קטגוריה) – מה שכמובן משפיע לרעה על קידום האתר.

נכון, לא אתם עסוקים מדי ללכת אחורה ולהתחיל לשנות את כל המוצרים באתר (למרות שזה מאד יכול לעזור לקידום) אבל אם אתם מוסיפים מוצרים חדשים, הקדישו כמה דקות לשינוי של הטקסט ותארו אותו מעבר לפרטים היבשים בצורה יותר שיווקית. אחר כך אתם יכולים לקחת את התיאור הזה ולשלב אותו בדיוורים שאתם שולחים לגולשים או בפייסבוק (זה המקום לציין שחשוב להטמיע את תגי ה-Open Graph של פייסבוק בצורה נכונה).

בעמודי קטגוריות זה יכול להיות טיפה יותר טריקי, ובעיקרון אתם צריכים לתאר את מגוון המוצרים ולשלב גם מילות מפתח בצורה מתוחכמת בתוך הטקסט (לא סתם רשימת מכולת, כי זה מעצבן וגם נראה עצלני…).

דוגמא לטקסט בעמוד קטגוריה של אתר מסחר:

טקסט מקדים לקטגוריה

אגב, הטקסט לא חייב להיות בהכרח מעל המוצרים (הקטע של Above the Fold קריטי כאן), אבל הוא עדיין צריך להיות מספיק בולט בשביל שגם גוגל יבין שיש לו חשיבות.

לסיכום,

חושבים להקים חנות וירטואלית? בניית אתר איקומרס מוצלח יכולה להיות משימה מורכבת, אבל ככל שמשקיעים יותר זמן ומחשבה לפני שמעלים את האתר לאוויר, כך יש פחות כאב ראש בהמשך.

יש לכם טיפים נוספים בנושא? דברו אליי 🙂

איך ממשיכים מכאן?


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

בניית אתרי וורדפרס

בניית אתרי וורדפרס – המדריך המלא

באחד הפוסטים הקודמים כתבתי על וורדפרס באופן כללי. אם אין לכם מושג מה זה וורדפרס ...

קידום אתרים מכוערים

האתר שלך נראה כמו תחת? אולי זה לא הזמן לקדם אותו

זה לא סוד שבשנים האחרונות גוגל שם פוקוס גדול מאוד על השימושיות של אתרים ברשת. ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה